eitaa logo
کانون علمی منطق و فلسفه (شیراز)
1.9هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
123 ویدیو
972 فایل
کانون علمی منطق و فلسفه موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس پیشنهادات و انتقادات @Avicenna
مشاهده در ایتا
دانلود
5-6.mp3
72.48M
🔺درسگفتار کامل متن‌خوانی پدیدارشناسی روح هگل 👤دکتر محمدمهدی اردبیلی 🎙صوت جلسه‌ سی ام 🔺 بخش سوم ـ عقل و روح پدیدارشناسی ( ۶ ) t.me/nutqiyyat Instagram.com/nutqiyyat
JPTR_Volume 13_Issue 2_Pages 117-125.pdf
238.5K
علم حضوری و جایگاه آن در اندیشه دکارت حسن قنبری
4_5954256807626014809.MP3
9.31M
🔊 سخنرانی دکتر سید در دومین همایش ⏰ 18 اسفندماه 1395 📍 دانشگاه اصفهان، تالار صائب 📂 با موضوع: گفتگوی هگل، فیلسوف آلمانی، با حکیمان اسلامی @nedayeandishe
آشنایی با اساتید معاصر فلسفه ۷۱. محمد باقر عباسی https://tis.shirazu.ac.ir/~mabbasi
القضاء والقدر - بالي زاده أفندي.pdf
426.5K
العنوان: رسالة في القضاء والقدر الكاتب: بالي زاده أفندي متن عربی از صفحه ۱۹ شروع می‌شود https://t.me/al3ulum_al3aqliya
📢اعلام برنامه 💠همایش بین المللی علّامه ملّا عبد‌اللّه بهبهانی یزدی 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر قاسم کاکایی ✍🏻 موضوع:ملا عبدالله یزدی و مکتب فلسفی شیراز 🗓زمان: دوشنبه ۲۹‌بهمن‌۱۴۰۳ 🕒ساعت ۱۵ 🗺مکان:شهر کوفه،دانشگاه کوفه 🔻چکیده مکتب فلسفی شیراز به دورانی از تاریخ فلسفه اسلامی اطلاق می‌شود که تقریباً بین زمان خواجه نصیرالدین طوسی و میر داماد قرار دارد؛ یعنی فاصلهٔ بین قرن هفتم تا اوایل قرن دهم هجری. این دوران که برخی به نادرست آن را «دوره فترت» و سستی اندیشه فلسفی در جهان اسلام می‌نامند، به حق دوران «مکتب فلسفی شیراز» نامیده می‌شود. در این دوران، شیراز را باید «دارالعلم ایران» و پاسدار فرهنگ ادب و حکمت اسلامی دانست. شخصیت‌های بزرگی همچون قاضی بیضاوی، علامه قطب الدین شیرازی، قاضی عضدالدین ایجی، میرسید شریف جرجانی، صدرالدین دشتکی، جلال‌الدین دوانی، غیاث‌الدین منصور دشتکی و فاضل خفری از جمله چهره‌های این مکتب‌اند. این مکتب به‌عنوان زمینه‌ساز مکتب فلسفی اصفهان و پیش‌درآمد ظهور حکمت متعالیهٔ ملاصدرا شناخته می‌شود. در این دوران، طالبان دانش از اقصی نقاط ایران برای حکمت‌آموزی به شیراز می‌آمدند یا بزرگی از شیراز را به سرزمین خود دعوت می‌کردند. به‌عنوان مثال، سعدالدین تفتازانی شاگرد قاضی عضدالدین ایجی بوده است. ملا عبدالله یزدی و مرحوم مقدس اردبیلی نیز هر دو علوم عقلی را در «مدرسهٔ منصوریه» شیراز در محضر جمال‌الدین محمود شیرازی فراگرفتند و با یکدیگر هم‌درس بودند. این مقاله به بررسی مکتب فلسفی شیراز در این دوران می‌پردازد و علوم متداول در این مکتب، مانند منطق، فلسفه و کلام را بررسی می‌کند. همچنین نحوه بهره‌گیری ملا عبدالله یزدی از این مکتب فلسفی، کلامی و منطقی را کاوش کرده و به بررسی مدرسهٔ منصوریه، به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز علوم عقلی در این دوره و در شیراز پرداخته است. ملا عبدالله یزدی در همین مدرسه تحصیل کرده است. بنابراین، این مقاله به بررسی نحوه استفاده ملا عبدالله از این مکتب و استادان او در این مدرسه می‌پردازد. ✅ @ghkakaie
📣 «تــــــنـــــــاســــــخ » ▪️به صورت حضوری و مجازی ▪️همراه با اعطای گواهی معتبر شرکت در دوره 🗓 مهلت ثبت نام: 27 الی 30 بهمن 1403 🗓 زمـــان بـــرگــــزاری: 1و 2 اسفندماه 1403 ساعت 13:30 الی 17:30 📍محل برگزاری: قـــــــم، بلوار پـــانــــــزده خــــــرداد، کــــوچــه شهید میثمی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ✍ثبت نام https://formafzar.com/form/br212 🔰نشست ها و همایش های علوم انسانی اسلامی 🆔http://eitaa.com/joinchat/4179165216C0d3b9d3403
انسان شناسی عرفانی ج4.mp3
37.6M
درسگفتار انسان شناسی عرفانی استاد الهی منش جلسه چهارم انبارستان🔰 @anbar100
6-1.mp3
70.93M
🔺درسگفتار کامل متن‌خوانی پدیدارشناسی روح هگل 👤دکتر محمدمهدی اردبیلی 🎙صوت جلسه‌ سی و یکم 🔺 بخش سوم ـ عقل و روح پدیدارشناسی ( ۷ ) t.me/nutqiyyat Instagram.com/nutqiyyat
JPTR_Volume 13_Issue 2_Pages 127-147.pdf
317.6K
تفاوت نقد سهروردی و سید عبدالاعلی سبزواری بر اصالت وجود صدرایی مهدی افچنگی یاسر سالاری
کارگاه «مفهوم‌گرایی در فلسفهٔ کانت» 👇 ۴ فایل صوتی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
۱. تقریر محل نزاع مصطفی زالی https://t.me/dghjvjk