eitaa logo
کانون علمی منطق و فلسفه (شیراز)
1.9هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
123 ویدیو
973 فایل
کانون علمی منطق و فلسفه موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس پیشنهادات و انتقادات @Avicenna
مشاهده در ایتا
دانلود
◽️ کرسی علمی- ترویجی دین و معرفت اخلاقی از نگاه دنیل دنت 🔰 توسط گروه منطق فهم دین پژوهشگاه به مناسبت هفته پژوهش برگزار می‌شود: 🎙 با حضور: ✍️ دبیرعلمی: 📅چهارشنبه ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۰ 🏢 قم، سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📡 حضور مجازی از طریق: 🌐 skyroom.online/ch/iict/naghd 🔍 مشروح خبر👇 🌐 iict.ac.ir/dennett-2 I سایت I ایتا I بله I آپارات I اینستاگرام 🆔 @iictchannel
📣 انجمن علمی - دانشجویی دانشکده الهیات دانشگاه شیراز برگزار می کند:📣 💠 دوره شرح مثنوی معنوی💠 ✅ با ارائه حجت الاسلام والمسلمین دکتر قاسم کاکایی جلسهٔ: ۱۲۳ ⏳زمان برگزاری : سه‌شنبه،  ۲۰ آذر ۱۴۰۳ _   ساعت ۱۶ 🖇️لینک شرکت آنلاین در دوره : https://vroom.shirazu.ac.ir/elmi23 📌(شرکت برای عموم آزاد است ) ✅ @ghkakaie
🔰 گروه علمی فلسفه دین، جلسه۱۶۲ 🔻 تحلیل عقلی تجربه‌های نزدیک مرگ 🎤 حجت‌الاسلام حمیدرضا گودرزی 🗓 سه شنبه ۱۴۰۳/۰۹/۲۰، ساعت ۱۹:۳۰ 📲جلسه به صورت مجازی برگزار می‌شود 💻لینک حضور در جلسه https://b2n.ir/f.din 🆔@hekmateislami
✅علامه قائل به توقیفی بودن اسماء الهی نیست ⬅️ نشست علمی با موضوع «اسماءالحسنی در المیزان» 🔰حجت‌الاسلام حسین شهسواری؛ استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در سه جلد از المیزان موضوع آمده است که بیشترین مباحث در جلد هشتم طرح شده است، گفت: 🔸در جلد هشتم محوریت بحث با آیه شریفه« وَلِلَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى فَادْعُوهُ بِهَا وَذَرُوا الَّذِینَ یُلْحِدُونَ فِی أَسْمَائِهِ سَیُجْزَوْنَ مَا کَانُوا یَعْمَلُون» است؛ مرحوم علامه در جلد هشتم به صورت مفصل به این بحث و به مفهوم اسم و حسنی و یلحدون پرداخته است. علامه درباره معنای اسم، معنای اصطلاحی را لحاظ کرده و فرموده است: ما یدل به علی شیء اسم…؛ در اصطلاح اهل حقیقت یا عرفا گفته شده است: فان اللفظ انما هو الاسم و ان الاسم حقیقی انما هو وجود متعین؛ اسم همان وجود متعین و خاص است. علامه فرموده که اسم گاهی اوقات لفظ، اسم حقیقی یعنی مسمای لفظ و گاهی عین مسمی و … است. 🔹وی افزود: مرحوم علامه معتقد است که اسم عین مسمی است و هم گفته است اسم، نفس تعین یا مطلق وجود و حقیقت ذات است یا چیزی که اشاره به ذات دارد. قیصری در مقدمات فصوص آورده است ذات با صفت معینه و اعتبار تجلی از تجلیات را اسم گویند مثلا رحمان اسمی از اسماء است و به تعبیر علامه ما یک وقت اسم، داریم گاهی اسم اسم و گاهی اسم اسم اسم. 📝برای مطالعه گزارش نشست، کلیک کنید. 🆔@hekmateislami
ACH (2)(1).pdf
527.1K
◾️ گفتگویی با استاد محمدحسین حشمت پور در باب «فلسفه‌ی اسلامی: چالش‌ها و انتقادها». @safsat
أنواع القضية الشخصية الدكتور أيمن المصري
4_5911222124378328210.mp3
78.02M
🔺درسگفتار تاریخ فلسفه غرب 👤دکتر محمدمهدی اردبیلی 🔹 ترم چهارم: دکارت، آغاز فلسفه مدرن 🎙صوت جلسه‌ اول @nutqiyyat
Ottoman_Philosophy-103769783.pdf
86.8K
◾️مدخل «فلسفه‌ی عثمانی» 🔻نوشته‌ی خالد الرویهب متافیزیک، طبیعیات، منطق و اخلاق در امپراطوری عثمانی @book_phi
الرسالة في تحقيق العلم والمعلوم.pdf
2.87M
🔻الرّسالة في تحقيق العِلم والمعلوم نوشته‌ی: فضل حق الخير آبادي (د.1278هـ) چاپ اول : عمّان – الأردن 2022 میلادی با تحقيق غلام حيدر القادري الخير آبادي از تراث فلسفی هند اسلامی @book_phi
الموجز في المنطق.pdf
1.78M
◾️ الموجز في المنطق 🔻حسین، ابن‌سینا البخاری تصحیح در ترکیه (استانبول: ۲۰۰۳میلادی) توسط محمد فاتح دمیرچی @book_phi