eitaa logo
[ اَلْلٰــهُمَ‌عَـجِـل‌‌لــِوَلیِکَ‌اَلْفَرَجْ ]
192 دنبال‌کننده
553 عکس
271 ویدیو
8 فایل
-باتوکل‌‌به‌خدا : ﷽ 'کانال‌مون وقف ظهور آقا جانِ؛ ان‌شاء‌الله جزء سربازان حضرت باشیم!' -محتوا: همه‌چی(: -یا علی حب شما شیره ی ایمان من است سیره و سنت تو معنی قرآن من است من گدایی ز گدایان تو هستم آقا خاک نعلین شما سرمه ی چشمان من است.. -کپی: حلالت مومن!
مشاهده در ایتا
دانلود
1_1694326932.mp3
13.02M
🍃💚 💊 - یه آدمایی هستن توی این دنیــــا 🌿 که چشماشون یه اقیانوس آرومــه 🌊 یه آدمایی که حــقــیــقــت هستــی 🌍 تو عمق چشماشون همیشه معلومه 🦋 ●شرکت کننده شماره 2⃣ '♥️' -زنـدگــی یــعنـی همیـــن پــروازهــا صبـــح هـــا، لبـخــــند هـــا، آوازهـــا "♥️🌿" ᴍᴀʜᴅɪ
enc_16461376259470133009337-۱.mp3
3.68M
🍃💚 💊 - راه بیوفتی تو خیابونو 🚶‍♂ یه خیــابون تماشایــــــی ♥️ بین الحرمین رویایــــــی ⚠️ انتهای هر چی زیـــبایــی 💊 بارون هر موقع که میباره 🌧 کربــــلــــــا رو یادم میاره 💌 ●شرکت کننده شماره 3⃣ '♥️' -زنـدگــی یــعنـی همیـــن پــروازهــا صبـــح هـــا، لبـخــــند هـــا، آوازهـــا "♥️🌿" ᴍᴀʜᴅɪ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
- خدا آفريننده ندارد، زيرا موجودي نيازمند به آفريننده است كه ممكن الوجود و پديده باشد، يعني قبلاً وجود هستي نداشته و براي پديد آمدن نياز به پديد آورنده داشته باشد، ولي خدا اين گونه نيست، يعني او ممكن الوجود و پديده نيست، بلكه واجب الوجود و ازلي است و هستي را دارا است و نياز به بخشنده هستي ندارد. پس هستي مخلوقات از خدا است، ولي هستي خدا از چيزي ديگر نيست، بلكه او خود داراي هستي و بلكه عين هستي است و موجودي كه چيزي را داشته باشد، ديگر در داشتن آن نياز به ديگري ندارد.
شوري هر چيز از نمك است، ولي شوري نمك ذاتي است، يعني ذاتاً شور است. چربي همه غذاها از روغن است، ولي چربي روغن ذاتي است.
هستي همه مخلوقات از خدا است، ولي هستي خدا ذاتي است. به ديگر سخن: خدا عين هستي است و موجودي كه عين هستي است و خودِ هستي است، خالي از هستي نيست تا نيازمند به هستي بخش باشد. چيزي نيازمند هستي بخش است كه هستي نداشته باشد، اما خداوند ذاتش هستي است و ذاتش وجود است.
از طرف ديگر اگر خدا مانند ساير موجودات نياز به علت پدپد آورنده داشته باشد، لازم مي آيد جملگي جهان معلول بدون علت باشد. واضح است كه معلول بدون علت امكان ندارد. پس براي اين كه همه آفريده ها بدون علت نباشند لازم است از خدايي سرچشمه گرفته باشند كه معلوليت در او راه نداشته باشد.