eitaa logo
کانال خبر و تحلیل
555 دنبال‌کننده
18.8هزار عکس
20.8هزار ویدیو
159 فایل
شهید حاج قاسم سلیمانی: «والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی(رهبر معظم انقلاب)است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهیم دید مهمترین محور محاسبه این است.»
مشاهده در ایتا
دانلود
11.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️‌ بدون تعارف با مادر نمونه‌ای که ۵ شهید تقدیم انقلاب کرد
6.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قرار ما شب و روز در پتو 😂 🎙 اجرای موسیقی طنز توسط علی نصیرنژاد 📎 سیدخندان 😁 🕘هر شب ساعت ۲۱:۰۰ 📺شبکه دو سیما
Low.mp3
زمان: حجم: 11.9M
🔊 برنامه تلویزیونی «جهان آرا» 📊موضوع : ریشه‌های و راهکارهای مهار آن 👤صوت کامل گفت‌وگو با: سید یاسر جبرائیلی، رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست‌های کلی نظام ◽️ دوشنبه ۱۴ فروردین ١٤٠١
10M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خیلی از بزرگترها مصاحبه فرزاد حسنی با خانم سهیلا آرین را دیده اند. در این برهه زمانی که بحث پوشش مناسب مطرح است، این کلیپ را برای جوان‌ترهایی که ممکن است این مصاحبه را آن موقع ندیده باشند ارسال فرمایید. دوستان حتما ببینند و برای ترویج حجاب نشر دهند @MASHOUF401
💬پوشش، یکی از لبه‌های تیز درگیری تمدنی است ✅ @Rajanews
🔻دیدار سفرای ایران، عربستان، عراق و سوریه در عمان سفیر عراق در عمان: 🔹با همتاهای ایرانی، سعودی و سوریِ خود درباره فرصت‌های بزرگ کشورهای منطقه در آینده در سایه صلح ایجاد‌شده تبادل‌نظر کردم.
🔻سقف تاریخی شاخص کل بورس شکسته شد 🔹شاخص کل بورس از کانال ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد که سقف تاریخی شاخص بود، عبور کرد و در ۴۵ دقیقه ابتدایی به ۲ میلیون و ۱۳۴ هزار واحد رسیده است. ✅ @Rajanews
سخنگوی کل سپاه گفته:صهیونیست‌ها می‌دانند در چند ساعت گذشته چه اتفاقی برایشان رخ داد... یکی به سردار بگوید فقط ما نامحرم هستیم یا نکند مانند دفعه قبل یک راکت به یک نفتکش در وسط اقیانوس زده‌اید که آسیب چندانی هم ندیده است؟ اگر واقعاً کاری کرده‌اید بگویید و مسئولیتش را هم برعهده بگیرید تا هم مردم بدانند که قدرت پاسخگویی دارید و صهیونیست‌ها نیز زیاد روده درازی نکنند یا اینکه صهیونیست‌ها می‌دانند، اما ملت ما نامحرم هستند و نباید بدانند؟ یا منتظر هستید صهیونیست‌ها خود اعلام کنند که معمولا هیچ وقت اعلام نمی‌کند؟! این هم از استراتژی‌های مسخره رسانه‌ای است که مشخص نیست چه منطقی پشتش قرار دارد. جعفری
ریزش ۳۰۰۰ تومانیِ دلار در بازار غیررسمی 🔹به‌دنبال اقدامات بانک‌مرکزی در راستای مدیریت تقاضا در بازار ارز و کاهش سهمیه کد ملی از ۵۰۰۰ یورو به ۲۰۰۰ یورو و معادل آن و لزوم افتتاح حساب ارزی برای متقاضیان، تقاضای ارز در بازار به شدت کاهش پیدا کرده و همین مساله سبب ریزش ۳۰۰۰ تومانی قیمت دلار در بازار غیررسمی شده. 🔹قیمت دلار در بازار غیررسمی تا ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان کاهش یافته که نشان می‌دهد بخش عمده‌ای از تقاضا به‌دلیل سوداگری بوده و دلالان نیز در افزایش قیمت ها به‌شدت سهیم بودند. 🔹کاهش قیمت ارز سبب رشد تعداد فروشندگان شده؛ البته خریداری برای این ارزهای عرضه شده وجود ندارد.
🔻دغدغۀ بنیادین تحوّل 🖊 مهدی جمشیدی ۱. رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی خویش، برای چندین بار بر مسألۀ «تحوّل» تأکید کردند و دربارۀ آن از زوایای دیگری سخن گفتند. شاید بیش از یک دهه است که ایشان به تحوّل می‌اندیشند و بر آن اصرار دارند. این امر نشان می‌دهد برخلاف کسانی که بازاندیشی را یک «ضرورت پسااغتشاشی» و برخاسته از «فشار ناخواستۀ بیرونی» تصوّر می‌کنند، این امر قدمتی بسیار فراتر از حادثۀ سال گذشته دارد. برخی تلاش دارند که از اغتشاش‌های سال گذشته، یک نقطۀ عطف بسازند و دربارۀ ابعاد آن مبالغه کنند و به این واسطه، نظام را در بن‌بست و گرفتار تنگنای نفس‌گیر معرفی کنند. این در حالی است که حیات انقلاب، آمیختۀ با حوادثی از این دست بوده است و از همان سال‌های آغازین دهۀ شصت، بدنۀ جریان متجدّد در شاخه‌های مارکسیستی یا لیبرالیستی‌اش، تلاش کرده‌اند که انقلاب را دچار تنش و توقف و اضمحلال کنند. تجربه‌های پیشین، بسیار خطرناک‌تر و دشوارتر بودند و با این حال، هیچ‌یک نتوانستند انقلاب را به حاشیه ببرند و جامعه را با خود همراه و هم‌داستان کنند. تجربۀ اخیر از هر جهت، بسیار فروتر و نازل‌تر از همۀ آنها بود و ازاین‌رو، انقلاب آن را نیز پشت سر نهاد و به‌سلامت، عبور کرد. اگر بنا بود حادثه‌های این‌چنینی یک لحظۀ مهلک تاریخی و همچون نقطۀ عطف شمرده شوند، باید برای برخی از تجربه‌های سهمگین گذشته، این منزلت در نظر گرفته می‌شد. بدین جهت، اغتشاش‌های سال گذشته، مبدأ و منشأ دغدغۀ اساسی تحوّل نیستند و تحوّل، «ریشۀ عمیق» و «ماهیّت خودانگیخته» دارد. ۲. مسأله‌ای که مولّد تحوّل بوده و آن را ضرورتی و بایستنی ساخته است، حضور و حیات برخی اختلال‌های حاکمیّتی و اجتماعی هستند که عبور از دهه‌های گذشته و اندوختن تجربه‌ها و مشاهدۀ واقعیّت‌های میدانی و عینی، آنها را آشکار کرده است. این خصوصیّت هر ساختار سیاسی است که با گذشت زمان و حرکت در امتداد راهی که برای خود در نظر گرفته است، هم با ضعف‌ها و کاستی‌های خود آشنا می‌شود و هم چه‌بسا گرفتار برخی چالش‌ها و معضلات می‌شود. دراین‌حال، نباید محافظه‌کارانه به حفظ وضع موجود اندیشید و از تحوّل هراسید، بلکه باید در هر لحظه از صیرورت‌های حاکمیّتی و اجتماعی، خویش را با غایات و خطّ اصیل انقلاب سنجید و خلاء‌ها و خلاف‌ها را شناسایی کرد و آنها را برچید. آغشته‌شدن به پاره‌ای از نقصان‌ها و ناکارآمدی‌ها، چندان دور از انتظار نیست و هر حرکت انسانی، چه فردی و چه اجتماعی، خواه‌ناخواه ترکیبی از تجربه‌های تلخ و شیرین و افت‌وخیزها است، امّا بی‌اعتنایی به خودانتقادی مستمر و زدودن ضعف‌ها، آفتی است که جان و جوهر انقلاب را می‌فرساید و آن را به پوسته‌ای بی‌هویّت تبدیل می‌کند. ازاین‌رو، هم در پیش گرفتن طریق «مماشات» و «توجیه» خطاست و هم «ناامیدسازی» و «القای بن‌بست». حاکمیّت و جامعه دچار برخی آفت‌ها هستند، امّا هرگز گرفتار ارتجاع و استحاله و فروپاشی نشده‌اند و در انتهای کوچۀ بن‌بست، ننشسته‌اند، بلکه به نقص‌های خود تنبّه و توجّه یافته‌اند و در حال تولید «ارادۀ قاطع» برای رقم‌زدن تحوّل هستند. ۳. حاجت به تحوّل، برآمده از «خودآگاهی تاریخیِ» ما است و حیات و هوشیاری‌مان را نشان می‌دهد، نه افول و سقوط‌مان را. ما در مرحلۀ «خودانتقادی» و «خویش‌ترمیمی» قرار داریم و می‌خواهیم ارزش‌های اساسی انقلاب را در درون خویش، بازسازی و بازتولید کنیم. جالب این‌که انقلاب، آنچنان بر حال و وضع جمعی ما سایه افکنده که ما هم کاستی‌های خود را در افق معناییِ انقلاب، می‌یابیم و می‌فهمیم و هم راه علاج را در چهارچوب تفکّر انقلابی طلب می‌کنیم. «عهد انقلابی»، همچنان پابرجا و غالب است و مسلّط‌ترین و عمومی‌ترین خودفهمیِ تاریخی ما است. همین امر از تداوم و تفوّق انقلاب حکایت می‌کند و از امتداد یافتن تاریخ انقلابی سخن می‌گوید. پس تحوّل، انقلاب‌زاد است نه انقلاب‌خیز. تحوّل، در برابر انقلاب و بیگانه از انقلاب نیست و نمی‌خواهد از انقلاب، عبور کند و دیگریِ انقلاب را به رسمیّت بشناسد، بلکه این‌چنین تحوّلی، تولّد دوبارۀ خود انقلاب است؛ به این معنی که ارزش‌های انقلابی، یک بار برای همیشه محقّق نمی‌شوند، بلکه باید در هر دوره‌ای، دوباره و چندباره به آنها بازگشت و آنها را طلبید و خود را بر اساس اقتضاهای آنها روزآمد کرد. نظریۀ «نظام انقلابی»، از همین امر حکایت می‌کند که باید میان «ایستایی نظام» و «پویایی انقلاب»، جمع برقرار کرد و «شدن‌های انقلابی» را بر شانۀ «مدار نظام»، تعریف و تطبیق نمود. 🖇 متن کامل در روزنامۀ ایران: https://irannewspaper.ir/8154/1/11205
کانال خبر و تحلیل
به قول علما نظام‌ مدیریتی خطی نیست بلکه حلقوی است مثلاً لگد به سگ با لگد به سنگ فرق دارد. در بین موج
نظریه سیستم‌ها نظریه سیستم‌ها طلیعه یک جهان بینی نوین است. بر اساس این نظریه، تمام علوم را باید تجدید نظر کنیم. دیدگاه سیستمی از اقلیم شناسی و مردم شناسی شروع و به سایر علوم مثل روان شناسی و جامعه شناسی و... وارد شد. به قول سعدی: پسر نوح با بدان بنشست، خاندان نبوتش گم شد. ما در گذشته این فهم سیستمی را توجه نداشتیم ولی امروز در دنیایی زندگی می‌کنیم که تماماً سیستم در سیستم است؛ از اتم و اتومبیل گرفته تا خانواده و هر موسسه و وزارتخانه‌ای. در یک سیستم همه عناصر به هم وابسته‌اند و قرن‌ها با یک حالت تعادل باهم بسر می‌برند. بدن ما یک سیستم است. زیر مجموعه‌های همه با هم وابسته‌اند. اگر ویروس یا میکروبی وارد بدن شود، تمام بدن بسیج می‌شود برای دفع آن میکرب. عناصر سیستم به هم وابسته‌اند. چو عضوی به درد آورد روزگار/دگر عضوها را نماند قرار. در یک سیستم اتکاء متقابل وجود دارد. در نگاه سیستمی به اغتشاشات سه ماه ۱۴۰۱, نباید دنبال یک علت گشت. همه آسیب‌ها و زخم‌های داخلی با برنامه‌های بیرونی دشمن هم‌ افزا شدند و تلاقی پیدا کردند. صحنه را باید بزرگتر دید. برای درمان نباید صحنه اصلی و کلی گم شود. مهسا امینی فقط یک سوژه بود و بهانه. همه آمدند. هیچکس خانه ننشست. همه فرقه‌ها و گروهک‌ها گلنگدن کشیدند. سلبریتی ها تیغ کشیدند. ۴۸سرویس بیگانه هم افزا شدند. گشت ارشاد موضوعیت پیدا کرد برای آشوب و اغتشاش.در فهم بلوای پاییزی نباید دچار خطای تحلیلی شویم. هیچ چیز مستقلی وجود ندارد. بیماری و یا درمان یک عضو بیمار خانواده نیز به کل سیستم خانواده بر می‌گردد. کنش ما در ارتباط با کنش دیگران است. در گذشته اگر کسی بیمار می‌شد می‌گفتند «جنی» شده و جن در او لانه کرده و باید پیش جن گیر ببریم تا جن درونش را بیرون بکشد. دیوانه هم چنین معنای داشت؛ یعنی دیو در فرد لانه کرده است. درمان فرد جنی هم وحشتناک بود. باید رفت و مطالعه کرد. بیماری عضوی از خانواده تابعی از کنش سایر اعضاست. این جهان کوه است و فعل ما ندا. جمع راجع به رفتارها تصمیم می‌گیرد. در مشاوره خانواده گاهی ما خانواده اسکیزوفرن ساز و یا مادر اسکیزوفرن ساز داریم. گاهی فرزند سالم است اما قربانی روابط ناسالم والدینش می‌شود. در سایر نظام‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیز چنین است. دید ما نسبت به مساله‌ها خیلی مهم است. «درد مشترک»با «درک مشترک» متفاوت است. درک ما از آسیب‌ها و مشکلات اگر یکی شد، آن وقت بهتر میتوانیم حل مسأله کنیم.