eitaa logo
کانال خبر و تحلیل
560 دنبال‌کننده
18.9هزار عکس
20.8هزار ویدیو
159 فایل
شهید حاج قاسم سلیمانی: «والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی(رهبر معظم انقلاب)است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهیم دید مهمترین محور محاسبه این است.»
مشاهده در ایتا
دانلود
8.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ⛔️ اعترافات صریح اپوزیسیون به شکست: حتی یک درصد از جامعه ایران در "زن، زندگی، آزادی" شرکت نکردند. سران اپوزیسیون با لگدپرانی، روحیه براندازان را تضعیف کردند خیال کردند با یک ائتلاف ساختگی، مشکل رهبری حل می‌شود و انقلاب سه سوته پیروز خواهد شد اختلاف میان اپوزیسیون بعد از جنبش "زن، زندگی، آزادی" به بالاترین حد خود در چهار دهه گذشته رسیده است
ای که می‌پرسی نشان عشق چیست عشق چیزی جز ظهور مهر نیست عشق یعنی مشکلی آسان کنی دردی از در مانده‌ای درمان کنی در میان این همه غوغا و شر عشق یعنی کاهش رنج بشر عشق یعنی گل به جای خار باش پل به جای این همه دیوار باش عشق یعنی تشنه‌ای خود نیز اگر واگذاری آب را بر تشنه تر عشق یعنی دشت گل کاری شده در کویری چشمه‌ای جاری شده عشق یعنی ترش را شیرین کنی عشق یعنی نیش را نوشین کنی هر کجا عشق آید و ساکن شود هر چه ناممکن بود ممکن شود
🔴 انحلال شبکه نمایش خانگی براساس اصل 44 قانون اساسی❓ 🔰 نظریه تفسیری شورای نگهبان (که چند سال قبل بیان شده است) در خصوص‌ اصل‌ چهل‌ و چهارم قانون‌ اساسی: " مطابق‌ نصّ صریح‌ اصل‌ چهل‌ و چهارم قانون‌ اساسی‌ در نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ رادیو و تلویزیون‌ دولتی‌ است‌ و تأسیس‌ و راه‌ اندازی‌ شبکه‌های‌ خصوصی‌ رادیوئی‌ و تلویزیونی‌ به‌ هر نحو، مغایر این‌ اصل‌ می‌باشد. بدین‌ جهت‌ انتشار و پخش‌ برنامه‌های‌ و از طریق‌ سیستمهای‌ فنی‌ قابل‌ انتشار فراگیر (همانند ماهواره‌، فرستنده‌، فیبرنوری‌ و غیره‌) برای‌ مردم‌ در قالب‌ امواج‌ رادیوئی‌ و کابلی‌ غیر از سازمان‌ صدا و سیمای‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ اصل‌ مذکور است " 👈 با این تفسیر شورای نگهبان از اصل چهل و چهارم قانون اساسی، مباحثی نظیر واگذار کردن سیاستگذاری، نظارت و تنظمیگری شبکه نمایش خانگی به صدا و سیما، از اساس است. در حقیقت، به غیر از خود سازمان صدا و سیما، به هیچ عنوان بخش خصوصی حق ندارد اقدامات موازی با صدا و سیما انجام دهد و انتشار فراگیر صوت و تصویر باید فقط و دولتی باشد. ⏪ضربه هایی که در این چند سال از شبکه خوردیم، نشان داد که عملاً سپردن صوت و تصویر فراگیر به بخش خصوصی، عده ای را به مرحله «نان در روغن بودن» می رساند اما دارای عوارض قابل توجه و برای کل جامعه است. ⭕️ حال این پرسش مطرح است که چگونه وقتی شورای نگهبان، چند سال قبل، چنین نظری داده است، با این وجود، شبکه نمایش خانگی این همه مدت در حال فعالیت بوده است؟!
10.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 هشدار مهم استاد پناهیان / خبری در راه است... مقدمه یک امتحان بزرگ الهی فراهم شده است مراقب باشید...
2.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃چهار دستور العمل برای باز شدن گره های زندگی از آیت الله بهاءالدینی 🎼حجت الاسلام
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻نقد روایت ناصواب مهدی نصیری: مردمِ پنج درصدی یا خط‌شکنان پنج درصدی؟! 🖊 ۱. مدعای مهدی نصیری در یادداشت اخیرش این است که رهبر انقلاب در نشست‌های خصوصی گفته‌اند که اگر نظام، حتی حمایت «پنج درصد از مردم» را نیز داشته باشد، کفایت می‌کند و دیگر خطری، تداوم نظام را تهدید نمی‌کند. این سخن بدان معنی است که آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر «همۀ مردم» نیست؛ چنان‌که نه اکثریت مردم، ایشان را رهبر خویش قلمداد می‌کنند و نه خود ایشان با اکثریت مردم، همدلی و همراهی می‌کند. بنابراین، شکاف میان ملت و دولت، بسیار فزونی گرفته و حاکمیت با علم به این‌که از بدنۀ اجتماعی و رضایت مردمی، تهی شده است، تنها به همین جمع اندک پنج درصدی بسنده کرده است و می‌خواهد از طریق هواداری و حمایت اینان، خود را حفظ کند. به‌این‌ترتیب، نصیری با یک «نقل خصوصی» کوشیده است سخن خود را به عنوان پیش‌فرض در ذهن مخاطب بنشاند. ۲. اما دربارۀ نقل خصوصی وی باید گفت آیت‌الله خامنه‌ای هیچ‌گاه بر این باور نبوده که «اکثریت مردم» با حاکمیت، همراهی ندارند و میان او و مردم، شکاف و انشقاق رخ داده، بلکه معتقد است که وجود نارضایتی‌های اجتماعی نسبت عملکرد‌ها و کارگزاران، «طبیعی» و «همیشگی» است و مردم، میان «اصل نظام» و «امور اجرایی در نهادهای حاکمیتی»، تفاوت می‌نهند؛ چنان‌که «مخالفت‌های مردمی با برخی عملکردها»، هر اندازه نیز که شدت داشته باشد، باز نباید به معنی «صف‌آرایی در برابر نظام»، تفسیر شود. وجود نارضایتی‌های اجتماعی، قابل‌انکار نیست، اما مسأله، «تفسیر نارضایتی‌ها» است. نصیری با مصادره‌به‌مطلوب‌کردن، می‌کوشد «معنای ساختارشکنانه» به نارضایتی‌ها و مخالفت‌ها نسبت بدهد و موضع‌گیری‌های چالشی و انتقادیِ بخش‌هایی از مردم را به معنی مخالفت با رهبر انقلاب تفسیر کند. چنین تفسیری، ناسازگار با ذهنیت مردم است. مردم در عین هر اعتراض و انتقادی، از نظام و رهبر آن «عبور» نکرده‌اند. وقتی رهبر انقلاب، به تصویری که نصیری از جامعه و ذهن مردم آفریده، هیچ اعتقادی ندارد، نباید نیز «حلقۀ حامیانش» را پنج درصدی بشمارد و بکوشد فقط آنها را حفظ کند. از نظر ایشان، اعتراض‌های اجتماعی در میان مردم، جنس «ساختارشکنانه» ندارد و از «گسست» و «عبور» حکایت نمی‌کنند. ۳. نکتۀ دیگر این‌که تحلیل‌گرانی همچون نصیری، همواره رهبر انقلاب را به «بی‌خبری از واقعیت اجتماعی» و «بسندگی به برخی نمودهای اجتماعی» متهم می‌کردند و می‌گفتند صدای جامعه، در جهت حاکمیت نیست و حاکمیت باید به خود بیاید و فاصله‌گیری مردم از خود را دریابد. اینان ادعا می‌کردند که رهبر انقلاب، همۀ حرکت‌های مردمی از قبیل شرکت در انتخابات را به نفع نظام و خود، تفسیر می‌کند و این امر، با «واقع‌بینی» تعارض دارد. اما اکنون برخلاف رویکرد گذشته، نصیری از «باخبرشدن رهبر انقلاب» خبر می‌دهد و می‌گوید ایشان از زوال بدنۀ اجتماعیِ نظام، مطلع است، بلکه حتی ادعا می‌کند اندیشۀ بسندگی به هواداران پنج درصدی، از «دهۀ هفتاد» در ذهن رهبر انقلاب وجود داشته است. این دو برداشت از ذهنیت رهبر انقلاب با یکدیگر تعارض دارند؛ ایشان از واقعیت اجتماعی، باخبر است یا بی‌خبر؟! ۴. نگاه رهبر انقلاب به مردم، «طیفی» و «پیوستاری» است؛ به این معنی که ایشان از همۀ مردم، توقع یکسان ندارد و می‌داند «رفتارهای سیاسی مردم»، مشابه نیست. در عین این‌که اکثریت مطلقِ مردم، همدل و هم‌داستان با انقلاب هستند، اما از نظر رفتار سیاسی، درجات و مراتب متنوّع دارند. ازاین‌رو، نه باید از همۀ مردم توقع داشت که «رفتارهای سیاسیِ حداکثری» و «حمایت‌های آنچنانی» داشته باشند، و نه باید از «رفتارهای سیاسیِ متوسط و حداقلی»، تضاد و تعارض را نتیجه گرفت. این خصوصیت جامعۀ اسلامی است که مردمانش در عین وحدت در جهت‌گیری‌ها و غایات، «سطح هزینه‌دهی» و «قابلیت کنشگری»‌شان با یکدیگر تفاوت دارد. براین‌اساس، رهبر انقلاب معتقد است که چنانچه تنها «بخشی از جامعه»، حاضر به رفتارهایی باشند که از حمایت «حداکثری» و «تمام‌عیار» و «پُرهزینۀ» آنها حکایت کند، انقلاب به حیات خود ادامه خواهد داد. حتی تحلیل ایشان از دهۀ شصت و دوران دفاع مقدس نیز این است که با وجود اهمیت فراوان جنگ، این‌گونه نبود که اکثریت مردم در آن شرکت داشته باشند، بلکه یک اقلیت، بار حضور مستقیم و میدانی را در جنگ عهده‌دار شدند و طیف‌های دیگر مردم در سطوح فروتر، همراهی و همدلی کردند. روشن است که این قاعده، خاص جنگ نظامی نیست، بلکه در نسبت با هر چالشی، مردم با «ضرایب مختلف»، کنشگری خواهند داشت. پس مسأله این است که در میان مردم، اقلیتی وجود داشته باشند که «هزینه‌های حداکثری» بدهند، نه این‌که مردم، فقط اینان هستند. ☑️ @MASHOUF401
🔺هنر دیپلماسی این است که یک رقیب منطقه ای از اوج تخاصم به اوج همکاری سوق داده شود؛ راه آهن مکه-مشهد، سعودی را از مسیر ریلی به شرق آسیا متصل میسازد؛ هم خودش سود میبرد و هم منافع ترانزیتی ایران تامین میشود. البته رئیسی زبان دنیا را بلد نیست، این کارها را با پانتومیم انجام میدهد!
5.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌دختر پناهنده؛ تو رو خدا نیایید، اینجا آن بهشتی که می‌گویند نیست! 🔺اظهارات تلخ درباره پناهندگی و مهاجرت که به مذاق مجری اینترنشنال خوش نیامد
7.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨اظهارات عضو سابق گروهک منافقین پس از حمله پلیس آلبانی به این گروهک تروریستی 🗣دولت آلبانی اعلام کرده که از بیست کشور، علیه مجاهدین شکایت شده است. این حمله با آگاهی و موافقت آمریکا و اتحادیه اروپا صورت گرفته است.
1.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 افشای اسناد محرمانه از شرکت فایزر 🔹اخیرا یک پایگاه اطلاع‌رسانی در آمریکا با انتشار اسنادی از شرکت تولید کننده واکسن «فایزر» فاش کرده که این واکسن عوارض‌ متعددی برای دریافت کنندگان آن داشته است
✳️طائب، مشاور عالی فرمانده سپاه: آمریکا از طریق عراق، قطر و عمان پیام داد که دنبال براندازی نیست 🔹🔸مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: ♦️دشمنان در جنگ ترکیبی که پارسال علیه کشور ما راه انداختند قصد داشتند تا ایران را بر سر دوراهی روند انقلابی یا انزوا قرار دهند اما ثبات انقلاب را دیدند و آمریکا از طریق سه کشور همسایه پیام داد که دنبال براندازی نیستیم و بیایید مذاکره کنیم و به تفاهم برسیم.