4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹«شهرام همایون»: قبلی ها همه مردن و رفتن جمهوری اسلامی رو ندیدن. نگرانم که ما هم بریم (بمیریم) و رفتن جمهوری اسلامی رو نبینیم!
🔹اینکه نگرانی نداره آقا شهرام. حالا که نتونستی رفتنشو ببینی. خب حالا موندنشو ببین😂
.....
.....
🔴 یک نکته مهم در باب انتخابات ۱۱ اسفند
مهمترین دستاورد انتخابات اخیر در کشور پایان دوران حزب سالاری و شروع دوران گفتمان سالاری نخبگان است. شاهد پیروزی افرادی در این انتخابات هستیم که با دژ محکمی برای ورود به هسته های سخت قدرت مواجه بودند و از مزایای قدرت و ثروت احزاب و جریانات سیاسی هم محروم بودند و صرفا با کنشگری در یک حوزه گفتمانی و با حداقل امکانات رسانه ای توانستند رای مردم را بدست بیاورند.
پیروزی دکتر منان رئیسی در قم بدون حمایت هیچ حزب و جریانی مرهون تلاش ایشان در گفتمان سازی در حوزه معماری ایرانی اسلامی بوده است.
پیروزی افرادی مانند رسایی و امیر حسین ثابتی در تهران صرفا بخاطر کنش گری های این افراد با رسانه های خود در حوزه گفتمان های انقلاب اسلامی بوده است.
ذائقه مردم برای انتخاب های سیاسی و استفاده از حق رای خود عوض شده و دیگر به افرادی با تابلوی احزاب سیاسی کمتر اقبال نشان میدهند.
قبلا هم در رسانه بیداری ملت گفته بودیم اقبال مردم بسمت خرده گفتمان های انقلابی است. قطعا اگر تصمیم گیران مشارکت به این مسئله توجه جدی میکردند شاهد انتخابات باشکوه تر و مشارکت بیشتری می بودیم.
.....
....
✋
اسامی ۸۰ نامزد اول انتخابات تهران+ تعداد رای
🔹در تهران بیش از ۳۸۰۰ کاندیدا برای کسب ۳۰ کرسی در خانه ملت به رقابت پرداختند که تعداد آرا و درصد مشارکت ۸۱ نفر آن در این گزارش درج شده است و از این تعداد سید محمود نبویان با اخذ ۴۲۶۹۸۰ بیشترین رای را کسب کرد و توانسته مشارکت ۳۵.۱۹ درصدی را به ثبت برساند، همچنین علی مطهری با کسب ۷۴۲۶۰ رای ، مشارکت ۶.۱۲ درصدی را رقم زده البته سید محمد بطحائی دیگر چهره اصلاح طلب از لیست صدای ملت نیز با کسب ۳۸۵۶۳ رای ۳.۱۸ درصد مشارکت را از آن خود کرد.
.....
....
آقای "آل هاشم" امام جمعه تبریز رکورد آرای تمام دوره های پیشین آذربایجان شرقی را شکست. او با ۸۳۴ هزار و ۱۰۸ رای، بیشترین رای ادوار خبرگان در آذربایجانشرقی را از آن خود کرد.
پس میشه آخوند باشی، سیاسی هم باشی، منصوب رهبر هم باشی و محبوب مردم باشی. فقط باید واقعا - نه با ژست و شعار و سیاستزدگی- کنار مردم باشی.
محبوبیت آل هاشم را از مردم تبریز جویا شوید، بدون بادیگارد، بسیار مردمی ست، رفت و آمدش به مصلی و منزل با تاکسی و حمل و نقلهای عمومیست.
.....
.....
بعد از یک وقفه چند هفته ای، امروز به یک مدرسه دیگر رفتم و به سوالات دانش آموزان پاسخ دادم. مدرسه شهید طهماسبی در بزرگراه شهید محلاتی.
به سبک بقیه جلساتم با دانش آموزان، یک مقدمه کوتاه گفتم و بعد بچه ها سوالات شان را پرسیدند. از سوالات تاریخی و سیاسی تا بعضی موضوعات اجتماعی و فرهنگی.
وسط جلسه، یکی از دانش آموزان سوالاتی درباره آزادی و آزادی بیان و... پرسید و پاسخ دادم. گفتم آزادی مطلق در هیچ جای دنیا وجود ندارد و دنبالش نگردید اما همین جلسه و هزاران جلسه مشابه با دانش آموزان و دانشجویان مثال واضحی از وجود آزادی و آزادی بیان در کشور است که بچه ها تندترین سوالات را هم می پرسند و پاسخش را هم می شنوند.
بعد از این حرف، یکی از دانش آموزان با حالت شوخی _ جدی گفت الان سوال می پرسیم اما بعدش شاید برویم داخل گونی! من هم گفتم تضمین کتبی می دهم که بعد از این جلسه هیچ کس با شما کاری ندارد و گونی که به کنار، اگر کسی حرفی به شما زد یعنی حرف من غلط بوده! لذا آخر جلسه متنی که عکسش را می بینید را به یادگار برایشان نوشتم.
اواخر جلسه هم بحث به انتخابات مجلس رسید و بعضی هایشان که تازه فهمیده بودند جزو منتخبان مجلس جدید هستم باورشان نمیشد که بعد از انتخابات به مدرسه رفته ام! این قصه غمناکی است که خیلی از مسئولان آنقدر زیست شان جدا از توده های مردم است که حتی دانش آموزان نمیتوانند چنین چیزی را تصور کنند! اصولگرا و اصلاح طلب در این سالها چه کرده اند که همین کارهای ساده برای مردم باورنکردنی شده؟
.....
.....
🔻دست ناپیدای تقدیر
۱. قالیباف، جوهرهی شخصیتی عملگرا دارد و اطرافیانش نیز او را در این جهت، بیشتر و بیشتر، تهییج میکنند. از جمله دربارهی مدیریت فضای مجازی، او نشان داد که اهل حقیقت و سیاستورزی مؤمنانه نیست. مگر رهبری در اول مجلس نگفتند که برای مدیریت فضای مجازی، در کوتاهمدت فکر کنید؟! مگر مرکز پژوهشهای مجلس، طرح ننوشت؟! مگر این طرح در کمیسیون بحث نشد؟! مگر خود قالیباف آن را تأیید نکرد؟!
۲. آری، اندکی که گذشت، اصلاحطلبان علیه طرح، جوسازی کردند و نظرسنجیها از مخالفت مردم با طرح حکایت داشت. قالیباف به رئیس جدید مرکز پژوهشها دستور داد طرح را به گونهای نقد کنند که اعتبارش ساقط شود. بابک نگاهداری هم فوری دست به کار شد و اطاعت کرد. چندی بعد، قالیباف اعلام کرد که اصلا اول باید شورای عالی فضای مجازی، مبانی را تعریف کند و سپس خودش هم طرح بدهد!
۳. رهبری در اولین دیدار، به مجلس تذکر داد که دچار تعارض منافع نشوند و عوامزدگی با مردمگرایی، تفاوت دارد و مصالح ملی را بر منافع خودشان ترجیح بدهند. تعارض منافع از این واضحتر که طرح کارشناسی را به بهانه نظرسنجی، کنار گذاشتند و به توصیه رهبری عمل نکردند؟! انگیزه در اینجا مشخص نیست؟! مگر رهبری به طور مستقیم، تکلیف نکردند؟! چرا شانه خالی کردند؟! رهبری، مجلس را مخاطب قرار داد یا شورای عالی مجازی را؟! چرا قالیباف، ابتدا موافق بود و پس از اطلاع از نظرسنجی، ناگهان چرخش پیدا کرد؟! جز این است که نگران ازدستدادن بدنهی اجتماعیاش بوده؟! نیاز به نیتخوانی نیست؛ چون این چرخش، به شدت رسوا و بدتعبیر است. رفتار او چه معنای دیگری دارد؟! اگر طرح، ضعیف بود میتوانست طرح جدید بنویسند، اما ننوشتند؛ چون احساس کردند که اصرار بر مدیریت فضای مجازی برای حیات سیاسیشان، هزینهساز است.
۴. در پاییز ۱۴۰۱ نیز اغتشاش شکل گرفت که قطعاً، مبتنی بر فضای مجازی رها بود. دویست نفر جان باختند در اثر القائات فضای مجازی. همهی بازداشتشدگان تصریح میکردند که در سایهی هیجانات فضای مجازی، عنان از کف داده و از خود، بیخود شدهاند. اگر قالیباف در آن لحظهی تاریخی به وظیفهاش عمل میکرد، شاید اغتشاش هم رخ نمیداد یا دستکم، دویست نفر جان خود را از دست نمیدادند. اکنون نیز تلفات میدهیم، اما خاموش و ناپیدا. و البته گاه هم آشکار، چنانکه کشف حجاب، برخاسته از سبک زندگی رایج در زیستجهان اینستاگرامی است که اینک در خیابان، تجلی یافته است.
۵. دو سال است که در انتظار خروجی هستیم اما خبری نیست! هیچ طرحی برای مدیریت فضای مجازی در کار نیست. رهبری هم گاهوبیگاه گلایه میکنند، اما حاصلی ندارد چون عزم و ارادهای در میان نیست. صد وعده دادند و یکی را عمل نکردند. شبکههای اجتماعی غربی، به جان دیانت و اخلاق افتادهاند و اغتشاش خیابانی و گسست هویتی و تضاد سیاسی میآفرینند و ما همچنان نظارهگر هستیم. و پس از اینهمه تنش و تلاطم برآمده از ولنگاری، تازه شورای عالی فضای مجازی به پوستهسازی رسیده است که حاصلش، بازتولید خفتبار سلطهی غرب بر ذهنیت جامعهی ماست. درس نامقاومت به مردم میدهند و چوب حراج به هویت ملی میزنند.
۶. قالیباف خود را از شرّ مدیریت فضای مجازی، آسوده کرد تا مبادا بدنهی اجتماعیاش تضعیف شود و کرسی قدرت را از دست بدهد، اما انتخابات اسفند ۱۴۰۲ نشان داد که همهی معادلات او نقش بر آب شد و از جایی خورد که حتی حدس نمیزد. او به مجلس راه یافت ولی با حقارت و سرافکندگی تمام؛ با رأی بهشدت متزلزل، فروتر از دیگران (و حتی نوپاهای سیاسی)، و بدون اینکه بتواند نیروهای حلقهاش را در رقابت، پیروز کند. این رأی، از صد شکست، تلختر است. او برای رضای خدا از منافعش درنگذشت و مصالح ملی را ترجیح نداد، و امروز، نه به دنیا رسید و نه به آخرت. هر دو را باخت و به دام رقیبان افتاد. او دیگر حتی خواب ریاستجمهوری را هم نخواهد دید؛ آنقدر که اعتبار و جاهتش را سوزانده و با ارزشها، معاملهی سیاسیکارانه کرده است. چه خوش گفت مولانا دربارهی قاعدهی عمل و عکسالعمل:
این جهان کوهست و فعل ما ندا
سوی ما آید نداها را صدا
🖊 #مهدی_جمشیدی
.....
....