✅ علیرضابیگی، نماینده سابق مجلس و افشاگر شاسیبلندها: قالیباف فکر میکند یک ریاست جمهوری از نظام "طلبکار" است
🔸 انتخابات فرصتی فراهم کرده تا قالیباف درباره ماجرای اخذ تابعیت پسرش توضیح دهد/ ماجرای شاسیبلندها تخلف آشکار قالیباف در ریاست مجلس بود.
.....
.....
17.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽بالاخره اینها باید دیده بشوند یا نباید دیده بشوند؟!
🔹معترض میشوند چرا حاشیهنشینی وجود دارد؛ حاشیهنشینی وجود دارد چون شما به روستا توجه کافی نکردید
🔹بخشهایی از حضور دکتر سعید جلیلی در روستاهای سراسر کشور
.....
....
🔻تکنوکراتهای شبهانقلابی (۲):
گشایش نظری
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. جوهر لیبرالیسم، فردگرایی است و لیبرالیسم نیز ایدئولوژیِ نظام سرمایهداری است و آن را توجیه و تئوریزه میکند. بنابراین، سرمایهداری نیز بر فردگرایی مبتنی است؛ چنانکه در عمل نیز مشاهده میکنیم که سرمایهدارن لیبرال، خود را بر همه مقدّم میدارند و همچون گرگهایی درنده و بیرحم، دیگران را چپاول و غارت میکنند و ثروت جامعه را در دست خود انباشته و متمرکز میسازند. در منطق آنها، اصل حاکم بر جامعۀ انسانی، رقابت و ستیز است، نه ترّحم و تعاون. امکانات و فرصتها محدود هستند و تقاضاها، فراوان. پس باید دیگران را پشت سر نهاد و سهم بیشتری از این امکانات و فرصتها را در اختیار گرفت. و اگر ما چنین نکنیم، دیگران خواهند کرد. در این میان، حال و وضع ضعفاء و مستمندان مهم نیست؛ آنها از صحنۀ بازی رقابت و ستیز حذف شده و وجودشان بر شانههای جامعه، سنگینی میکنند. باید آنها را به حال خود رها کرد تا یا بمانند و یا بروند. ایثار - که به معنی مقدّم داشتن دیگران بر خود است - نامعقول و بلکه بیمعناست؛ من و خواستههای من اصالت دارد و دیگران، اشیاء و وسایلی بیش نیستند که برای دستیابی به هدفهای مادّی، باید از آنها بهره برد. خودمرکزبینی تکنوکراتها اقتضاء میکند که چون قدرت دارند و زمام امور به دستشان است، بیتالمال مسلمانان را به تاراج برند و ثروتهای عمومی را تصاحب کنند و به واسطۀ ایجاد درّههایی از فقر، قلّههایی از رفاه برای خود به وجود آورند.
[دوّم]. در نظام سرمایهداری، از یکسو، اصالت از آنِ سود است نه ارزش، و انسان آنگاه منطقی عمل کرده که هدفهای متضمّن سود را انتخاب کند و از وسایلی برای رسیدن به این هدفها بهره بگیرد که با آنها متناسب باشد؛ و از سوی دیگر، وقتی فردگرایی نهفته در لیبرالیسم به ایدئولوژی سرمایهداری پیوند میخورد، پایمال شدن حقوق اکثریّت فقیر در برابر اقلیّت غنی، معنادار و فهمپذیر میشود. انسان سرمایهدار، انسان برتر است، بهطوریکه حتّی مصالح جمعی نیز نمیتواند منافع او را محدود کند. در نظام سرمایهداری، ملاک تقدّم و تأخّر، مطلوبیّت و مذمومیّت، فرادست و فرودست، سرمایه است و هیچ ارزشی وجود ندارد که بر آن ترجیح داشته باشد. همۀ طبقهبندیها و مناسبات و اولویّتها و جهتگیری در نظام سرمایهداری، متأثّر از سرمایه است و این انسان سرمایهدار است که به سرنوشت جامعه، حاکم و مسلّط است و زمام امور را در دست دارد.
[سوّم]. تکنوکراتیسم، از فروعات و انشعابات نظام سرمایهداری است؛ یعنی نظام سرمایهداری، چنین اقتضائی دارد و آن را میطلبد. هم سرمایهداری و هم تکنوکراتیسم، مبتنی بر عقلانیّت ابزاری هستند و عالَم و آدم را از این منظر مینگرند. بنابراین، ثروتاندوزی و تکاثر و دنیاطلبی، سرشت هر دو را شکل میدهد، با این تفاوت که سرمایهداری، در حکم ریشه است و تکنوکراتیسم در حکم شاخه. نیروهای تکنوکرات، خادم و عامل نظام سرمایهداری هستند و تداوم بقاء و سلطۀ آن را تضمین میکنند. به بیان دیگر، نیروهای تکنوکرات، کارگزاران میدانی اما یقهسفید نظام سرمایهداری هستند که عملگرایانه و محافظهکارانه، به این نظام وفادار و پایبندند، و همانند سرمایهداران لیبرال، جز به پول نمیاندیشند. آیین و معنای زندگی تکنوکراتها، پولپرستی است و در نظر آنها، خدا و ملکوت و معنا و معنویّت، اموری تفنّنی و مایۀ سرگرمی و شاید اندکی هم مایۀ آرامش و اطمینان خاطر باشند.
[چهارم]. در نیروهای تکنوکرات، تخصص وجود دارد و نه تعهد؛ آنها بر تکنولوژی مسلّط هستند و قواعد و مناسبات اقتصادی و صنعتی و فنی در دنیای متجدّد را میدانند، اما انگیزهها و نیّات ایمانی و اعتقادی و معنوی در آنها راه ندارد. برای نیروهای تکنوکرات تفاوت ندارد در خدمت کدام نظام سیاسی قرار دارند و حاصل کارشان بهنفع کدام جریان و جبهه است. صفبندیهای ایدئولوژیک و دینی، هیچ منزلتی در اندیشۀ آنها ندارد و هیچگاه مبنای معادلات و محاسباتشان قرار نمیگیرد. حال آنکه انقلاب اسلامی - که در خارج از جهان معنایی تجدّد بهوقوع پیوست و آن را به چالش طلبید - مفاهیم بدیعی چون انسان متعهّد و انسان مکتبی را عرضه کرد که حکایت از معیارانگاری شرایط اعتقادی و ایدئولوژیک داشت.
.....
....
💠 تفریح؟! جلیلی برای این هم برنامه دارد
🔰 یکی از مؤلفههای پیشرفت در هر جامعهای میزان و نحوه اوقات فراغت و تفریح افراد به ویژه جوانان است. اگر اوقات فراغت به صورت هدفمند سپری شود باعث بهبود بهرهوری کسبوکار جلوگیری از برخی آسیبهای اجتماعی مانند اعتیاد و طلاق میشود. مطابق اصل ۴۳ قانون اساسی دولت موظف است برای این زمانها برنامهریزی کند.
🔹دکتر سعید جلیلی با بهرهگیری از ظرفیتهای کارشناسی و بررسیهای علمی برای تفریح و اوقات فراغت مردم برنامههایی تدارک دیده که مهمترین بخشهای آن به دو حوزه #مسافرت و #موزهگردی میپردازد.
🔸به گزارش سازمان جهانی گردشگری ایران از نظر داشتن آثار باستانی و تاریخی در رتبه دهم و از لحاظ جاذبههای طبیعی در جایگاه پنجم قرار دارد. متأسفانه دولتها از این ظرفیتها غفلت کرده و برای بهرهبرداری صحیح از این فرصتها برنامهریزی لازم را نداشتهاند.
تحقیقات نشان میدهد که ۳۰ درصد از خانوادههای ایرانی در یک سال حتی «یکبار» نیز به مسافرت نرفتهاند. همچنین قصد کمتر از یکسوم خانوادههایی که موفق به برنامهریزی برای سفر شدهاند #تفریح بوده و نیمی از آنان جهت دید و بازدید از اقوام به مسافرت رفتهاند.
🔹برنامه جلیلی برای مسافرت ما چیست؟
دکتر جلیلی بر این باور است که دولت با همین بودجه و امکاناتی که در دست دارد میتواند به سادگی برای تفریح و نشاط مردم برنامه داشته باشد. برای مثال اقامتگاههای مسافرتی سازمانی که غیر از بخش خصوصی مانند هتلها هستند، در اختیار دولت بوده ولی تنها در یکسوم سال توسط کارکنان دولتی از آنها استفاده میشود و در دو سوم دیگر سال خالی و بدون استفاده میمانند. درحالیکه دولت میتواند با کمترین هزینه آنها را به خانوادهها علیالخصوص زوجهای جوان بدهد.
🔸تا به حال از چند موزه بازدید کردهاید؟
ایران ۷۹ موزه دارد که سالانه ۲۲ میلیون نفر از آنها بازدید میکنند. با اجرای برنامه #دکتر_جلیلی این آمار را میتوان به ۴۰ میلیون بازدیدکننده رساند. ایجاد ظرفیت برای بازدید رایگان از #موزهها باعث میشود آخر هفته #خانوادهها به مشاهده آثار باستانی و تاریخی سرزمینشان اختصاص یافته و با تاریخ ایران آشنا گردند.
💡محور اصلی برنامه دولت جلیلی برای استفاده از اوقات فراغت ایرانیان، دسترسی همگانی و ارزان به امکانات تفریحی و فرهنگی است که میتواند به نشاط و شادکامی خانوادهها و در نتیجه جهش کشور در عرصه کار و تلاش بینجامد.
✍ محمدصادق عباسی
#دکتر_جلیلی
#اوقات_فراغت
#سعید_جلیلی
#گردشگری
#امکانات_تفریحی
_
🇮🇷 بزرگترین کانال هواداران دکتر سعید جلیلی
@drjalilinews
.......
.....
🔴 رئیس جمهور باید اندیشمند سیاسی باشد
👤 #داود_مدرسی_یان
🔹هر اندیشه سیاسی، سه کارکرد دارد: توصیف، تفسیر، تجویز
🔸اندیشه سیاسی فقط در دوره بحران شکل می گیرد. بحران یعنی فاصله بین وضع مطلوب در ذهن و وضع موجود در جامعه. به همین علت جامعه بدون بحران مشاهده نمی شود. به هر اندازه این فاصله بیشتر باشد، بحران موجود بیشتر است. بعضی از بحران ها قابل حل است، ولی در بعضی مواقع به شورش ختم می شود. بحران یک امر نسبی است.
✅هر اندیشمند سیاسی 4 مرحله را باید طی کند تا اندیشه سیاسی تولید شود. توماس اسپریگنز این 4 مرحله را با مثال بیان می کند و اندیشمند را جای پزشک قرار می دهد:
🔹 مشاهده بحران: در این مرحله، اندیشمند از وجود بحران مطلع است. بحران را می بیند، ولی علت بحران را نمی داند. مانند پزشکی که بیمار خود را می بیند، ولی نوع بیماری را نمی داند. (شبیه مرحله توصیف است)
🔸 تبیین بحران: با توجه به دلایل بحران، به تفسیر بحران می پردازد و علت و معلول را کشف می کند. مانند پزشکی که از شرح حال بیمار به نوع بیماری پی می برد. (شبیه مرحله تفسیر است)
✅ ارائه یک تصویر آرمانی از وضع مطلوب: اندیشمند برای اینکه راهکار ارائه دهد، باید یک وضع مطلوب را در ذهن خودش به تصویر بکشد و مطابق با آن تصویر، راهکار ارائه دهد تا به آن تصویر منقوش در ذهن خودش برسد.
🔹ارائه راهکار: زمانی که اندیشمند دلیل بحران را تشخیص دهد، راهکار برون رفت از این بحران را ارائه می دهد. (شبیه مرحله تجویز است)
🔸 رئیس جمهور حتماً باید مدیر اجرایی باشد ولی تقلیل رئیس جمهور به مدیر پروژه و پیمانکار حقیقتاً تخریب جایگاه ریاست جمهوری است.
💢رئیس جمهور باید اندیشمند سیاسی باشد؛ مدیریت راهبردی و اجرایی هم داشته باشد. بدون اندیشه سیاسی، هیچ فردی نمی تواند برای خروج کشور از بحران های اقتصادی و فرهنگی، طرح و برنامه تعریف کند.
.....
.....
11.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مرحوم آیت الله حائری شیرازی ۳۰ سال پیش پیش بینی کرد .
هرزه های ما برای شما و پاکان شما برای ما
روحش شاد
بلی صف حق و باطل باید جدا شود تا وعده الهی برای حکومت جهانی منجی محقق گردد ، نگران هرزه ها و ناپاکان و پیروان استکبار نباشیم .
17.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ به دنبال سعادت کشورید؟!
🔹️ ویژگی های رییسجمهور اصلح چیست؟!
.....
.....