eitaa logo
کانال خبر و تحلیل
355 دنبال‌کننده
13.9هزار عکس
12.4هزار ویدیو
132 فایل
شهید حاج قاسم سلیمانی: «والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی(رهبر معظم انقلاب)است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهیم دید مهمترین محور محاسبه این است.»
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹پیش بینی عجیب شهید اندرزگو درمورد آینده انقلاب(از زبان همسرش):۲سال بعداز انقلاب سیدعلی نامی رئیس جمهور خواهدشد و بعداز چند سال (عجل الله تعالی فرجه الشریف)ظهور میکنند. ..... ....
✅ میراث دیپلماسی انرژی رئیسی/ وزیر نفت از کدام قرارداد گازی با ترکمنستان خبر داد؟ 🔹روز گذشته وزیر نفت از امضای قرارداد واردات و سوآپ گاز از ترکمنستان خبر داد که در دولت سیزدهم نهایی شده؛ اما منظور پاک‌نژاد کدام قرارداد است؟ 🔹به نظر می‌رسد منظور وی قرارداد سوآپ گاز ترکمنستان به عراق از مسیر ایران است که در تیرماه امسال به امضا رسید؛ موضوعی که نخستین بار محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور از آن خبر داد. 🔹همچنین قرارداد واردات گاز از ترکمنستان نیز آماده امضاست و مذاکرات نهایی آن انجام شده. اردیبهشت امسال نیز ۲ قرارداد صادرات گاز ایران به عراق به مدت ۵ سال تمدید شد؛ قراردادهایی که به دلیل کمبود گاز، تنها نیمی از ظرفیت صادراتی آن محقق می‌شد. 🔹اما آیا خطر تصاحب بازار ایران در عراق توسط ترکمنستان وجود دارد؟ پاسخ منفی است زیرا؛ 🔸اولا ۲ قرارداد گازی ایران به عراق تمدید شده است. 🔸ثانیا با واردات گاز از ترکمنستان می‌توان نیم دیگری از ظرفیت صادرات گاز به عراق را افزایش داد و به بازار عراق نفوذ بیشتری کرد. 🔸ثالثا ترکمنستان برای حضور در بازار عراق به ایران وابسته است نمی‌تواند به دنبال تصاحب بازار ایران باشد. 🔹در نتیجه دو قرارداد سوآپ و واردات گاز از ترکمنستان می‌تواند نقش مهمی در تبدیل ایران به هاب گازی منطقه ایفا کند، قراردادهایی که نسبت به توافق گازی روسیه به اجرا نزدیک‌ترند. منبع: کانال خط انرژی ..... ....
اتش سوزی در ۲۰هزارهکتار از زمینهای اشغالی براثر حملات حزب‌الله از شمال تا مرکز فلسطین اشغالی
🔻👌 کلیپ های کوتاه و شنیدنی استاد ازغدی (عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و کسی که بارها هدف ترور نافرجام دشمنان انقلاب قرار گرفته ) ⬅️به همراه صوت کامل سخنرانی ها و عکس نوشته... 🔻 لینک کانال اندیشه‌پژوهان استاد رحیم‌پور‌ ازغدی: 👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2098069504Ccb090c940d 👆👆👆👆👆👆👆
💢پدیده اربعین و ساخت فرهنگ حسینی پدیده باشکوه چند ملیتی و چند میلیونی به مانور و تمرین و آماده باش فکری، شناختی و حماسی از تبدیل شده که به شبکه‌سازی و امت‌سازی جهانی حول یک مفهوم شتاب داده و معادل تجمیع شده چند قرن، تراز عدالت‌خواهی و آزادگی و خودسازی و جامعه‌پردازی را باز تعریف کرده است. لشکر چند میلیون نفری اربعینی با انرژی متراکم دریافت کرده از مَشّایه در عراق، سلول‌های بنیادین و عناصر شتاب دهنده ساخت همه جانبه شده‌اند و هر یک رسانه‌ای هستند برای شناخت و عمق بخشی به تجلی منظومه فکری و گفتمانی قیام حسینی تا در ساخت سهیم شوند. فرهنگ حسینی قرن‌ها پس از واقعه عاشورا و با تکیه بر مفاهیم قیام حسینی، موجب ایستادگی ملت‌ها در مقابل ستمگری و ستم‌پذیری شده و سعادت در عین شهادت را معنا کرده است. امروز مردم با الگوگیری از همین فرهنگ در برابر جنایتکاران صهیونیست ایستاده‌اند. و این بار نیز خون بر شمشیر پیروز می‌شود. خضریان ..... ....
◾️ جریان اربعین، آغاز ظهور است. ➖️ جریان اربعین، جزء اصلی‌ترین عناصر ظهور است؛ بلکه اکنون می‌توانیم بگوییم: جریان اربعین، آغاز ظهور است. ما هنوز عظمت آن چیزی که در اربعین در حال رخ دادن است را نشناخته‌ایم. جریان اربعین این ظرفیت را دارد که پایه‌ای‌ترین زیرساخت برای تحقق نهایی تمدن توحیدی باشد؛ لذا گسترش حرکت کاروانیِ اربعین در دوران معاصر، عنایت الهی به ما است. 🔘 نهضت امام زمان (عج)، نهضتی جهانی است؛ لذا در مقدمه‌سازی برای تحقق آن باید سخنیت ایجاد کرد و مقدماتی را دنبال کرد که مرتبه‌ای از آن حقیقت را در خود داشته باشد. یکی از علائم آخرالزمان این است که هرچه به سمت ظهور پیش می‌رویم، هر حادثه‌ای وجهه‌ی جهانی پیدا می‌کند؛ در حالیکه پیش از این حوادث محلی و منطقه‌ای بودند. 🔳 با این نگاه، اربعین در مقابل تشتتی که در مرزهای جهان وجود دارد، وحدتِ فراملیتی و فرامرزی ایجاد می‌کند. در این واقعه عظیم، بیش از هفتاد کشور مشارکت می‌کنند و سال به سال هم به این تعداد افزوده می‌شود. اگر این مدل جهانی‌سازی و پیامِ واحدِ «حب الحسین یجمعنا» ادامه پیدا کند، کل جهان را می‌گیرد. 🌐 تهیه کتاب قدم عاشقی حسین با تخفیف ویژه از فروشگاه رشدا (ع) ...... ....
🔻شهید لاجوردی و خطر منافقان انقلاب -۱ انقلاب‌زدایی از سیاست‌ورزیِ رسمی 🖊مهدی جمشیدی ۱. یکم شهریور، سالگرد شهادت سیّداسدالله لاجوردی – رحمه‌الله‌علیه- در سال هفتاد و هفت است. به‌جز خاطرات مهمی که از دوستان و همکاران ایشان به جا مانده، یک وصیّت‌نامه از ایشان نیز در دست است که اشارات روشنگری دربارۀ حقایق ناگفتۀ انقلاب دارد. به تحلیل بخش‌هایی از این متن، می‌پردازیم. در ابتدا، ایشان می‌نویسد: «با نام اسلام و در ذی اسلاميّت، شعارهای مردم‌فريبِ خالی از محتوا، رواج پيدا می‌کند و آنها که مسئوليّت جلوگيری از انحراف افکار را دارند ساکت می‌نشينند و گاه تأييد هم می‌کنند.» این سخن، ناظر به «نیروهای سیاسی» است که در پی جذب بدنۀ اجتماعی برای خویش هستند و به این واسطه، به عوام‌فریبی و سطحی‌نگری روی آورده‌اند و جامعه را استحمار و تحمیق می‌کنند. این یک سوی ماجراست، سوی دیگر این است که باید «نیروهای فکری»، میدان‌دارِ مقابله با این سیاست‌ورزیِ قدرت‌طلبانه و ماکیاولیستی باشند و مجال ندهند که اصالت‌های فکر و فرهنگ انقلاب در جامعه، رقیق شوند، اما به‌جای واکنش و کنشگری، سکوت و خاموشی اختیار می‌کنند. دراین‌حال، روشن است که جامعه، بیشتر و بیشتر به درّۀ «قشری‌گری» و «فقر فکری» و «هیجان‌زدگی» سقوط می‌کند و امکان عقلانیّت و منطق را می‌بازد. این روندی است که در طول دهه‌های پیش، در جریان بوده و الگوی مردم‌سالاریِ دینی را به‌شدّت، تخریب کرده و آن را در عمل، به الگوی دموکراسیِ سکولار، نزدیک کرده است. واقعیّت انتخابات در جامعۀ ما، از بسیاری از معیارهای اصیل اسلامی و انقلابی، فاصله گرفته و اکنون از الگوی مردم‌سالاریِ دینی، یک نامِ بی‌مصداق باقی مانده است. این سیر نزولی و انحطاطی، همچنان در جریان است و آخرین نمونۀ آن، انتخابات ریاست‌جمهوری در سال جاری بود که مَثَل اعلای عوام‌زدگی است. همچنان که لاجوردی می‌نویسد، این تکلیف نیروهای فکری و معرفتی بود که به پالایش و تصفیۀ امر سیاسی بپردازند و در برابر التقاط‌ها و انحراف‌ها و کج‌اندیشی‌های اصحاب قدرت و سیاست، موضع‌گیری کنند، اما چنین نکردند و حاصل نیز این شده که امروز، در سخیف‌ترین موقعیّت سیاسی به سر می‌بریم. به‌جز آیت‌الله مصباح – رضوان‌الله‌علیه- هیچ نیروی فکریِ دیگری را نمی‌شناسم که در برابر التقاط سیاسی، موضع‌گیریِ جدّی و جانانه داشته باشد؛ او یکه‌تازه و تنها در معرکه حاضر شد و بر «لیبرالیسمِ اصلاح‌طلبان» و «عمل‌گراییِ اصول‌گرایان» تاخت و آنها نیز از دهۀ هفتاد به این‌سو، ایشان را با تمام توان، ترور شخصیّت کردند. ۲. در بند دیگری، لاجوردی می‌نویسد: «هر کس به خيال واهی و بی‌اساسِ رضايت به‌اصطلاح مردم و به خيال خام و پوچِ پايگاه به‌اصطلاح ملّی پيدا کردن، موضع‌گيری کند، مصداق فرمودۀ گران‌قدر معصوم - علیه‌السلام - است که من طلب رضی الناس بسخط الله فجعل الله حامده من الناس ذامّا.» این سخن لاجوردی، بخش عمدۀ واقعیّت سیاسی را در دهه‌های گذشته توصیف می‌کند؛ نیروهای سیاسی در اغلب مواقع، به «جامعه» ارجاع داده‌اند تا «ارزش‌های انقلابی» را به حاشیه سوق بدهند و به این ترتیب، امکان رأی‌آوری بیشتر را برای خویش فراهم کنند. آنها برای این‌که لایه‌های متجدّد و خاکستری جامعه را به سوی خود سوق بدهند، انقلاب و هدف‌های انقلابی را تخریب کردند و یک سنّت انتخاباتی و سیاسی به راه انداخته‌اند که بر اساس آن، هر کسی بیشتر از انقلاب و ارزش‌ها فاصله بگیرد، امکان رأی‌آوری بیشتری دارد. مردم در تلقّی آنها، همین لایه‌های بینابینی و سست‌عنصر هستند که عقاید مستحکم و باورهای متقن ندارند و گاه برای نان و بی‌بندوباری، ایمان‌فروشی می‌کنند؛ کسانی‌که به تعبیر حضرت حسین - علیه‌السلام – در زمانۀ ابتلاء و دشواری، «دنیادار» هستند و نه «دین‌دار»، و دین‌شان از «زبان» و «ادّعا» و «سخن‌»شان، فراتر نمی‌رود. بااین‌حال، عاقبت کار آنان، همان است که در روایت آمده است؛ در نهایت، مذموم و مطرود همان مردمی شده‌اند که در آغاز، جانب‌شان را گرفتند و به آنها رأی دادند. غایت اینان، کسب بدنۀ اجتماعی از طریق وانهادن معیارهای اسلامی و انقلابی بود، و چنین نیز کردند؛ اما پس از چندی که از قدرت کام گرفتند و زمانه‌شان به سر آمد، جامعه از آنها گریزان شد. این است سرانجام سیاست‌مدارِ دنیاطلبی که «رضایت مردم» را بر «رضایت خدا» ترجیح می‌دهند و برای وصول به کرسی قدرت، دینش را می‌فرساید تا شاید رأی‌های بیشتری را نصیب خویش کند. امروز در سیاست رسمیِ کارگزارانِ جمهوری اسلامی، به عیان مشاهده می‌کنیم که اصل و اساس، رضایت اجتماعی است و کمتر کسی می‌کوشد که به تعبیر آیت‌الله خامنه‌ای، «حرف خدا» بر روی زمین نماند. ازاین‌رو، از استقرار احکام الهی در جامعه می‌گریزند تا مبادا بخش‌هایی از مردم به آنها پشت کنند. ...... .....
💠 وقتی ۷۶ سال یک ملت را بزور اسلحه از خانه هایشان آواره میکنید. آن ملت هم برای احقاق حق خود می جنگد و اشغالگران را آواره میکند. بچشید مزه آوارگی را..... ..... .....