eitaa logo
کانال خبر و تحلیل
563 دنبال‌کننده
18.9هزار عکس
20.9هزار ویدیو
159 فایل
شهید حاج قاسم سلیمانی: «والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی(رهبر معظم انقلاب)است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهیم دید مهمترین محور محاسبه این است.»
مشاهده در ایتا
دانلود
4.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 دکتر پزشکیان: مهم‌ترین دغدغه رهبر انقلاب معیشت مردم است 🎤 رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با رسانه KHAMENEI.IR: 🔹 ما هر هفته بالاخره فرصتی پیدا می‌کنیم خدمت مقام معظّم رهبری می‌رسیم و درباره‌ی گزارشات و جهت‌گیری‌هایی که وجود دارد با ایشان مشورت می‌کنیم. ایشان به ما و به سایر قوا و به بقیّه‌ی جاهایی که لازم است، توصیه‌هایی می‌کنند و مسائل یک مقدار کنترل می‌شود. 🔹 دغدغه‌ی مقام معظّم رهبری، در اولویّت اوّل، معیشت مردم است؛ یعنی مهم‌ترین دغدغه‌ی ایشان هم معیشت مردم است. 🔹 کارهایی که ما داریم می‌کنیم و برنامه‌هایی که می‌ریزیم، نیاز به این دارد که همه مشترک بشویم و با هم جلو برویم؛ این اگر اتّفاق بیفتد و رسانه‌ی ما، مجلس ما و بقیّه‌ی ارگان‌ها هماهنگ بشوند، حدّاقل برای سال آینده ما می‌توانیم کاری بکنیم که مردم از نظر معیشت دچار مشکل نشوند و قیمت‌ها برای نیازهای غذایی‌شان دیگر افزایش پیدا نکند؛ ما می‌توانیم این کار را بکنیم. 🔹 ما این مسئله را خدمت ایشان ارائه دادیم، نظرشان مثبت بود. ما یک برنامه‌ای شامل حدود بیست بند ارائه دادیم و گروه‌های مختلف اقتصادی در دولت و مجلس و بعضی نهادها با هم هماهنگ شده‌اند که این بیست بند را عملیّاتی کنند. چون ایشان نگران بودند از وضعیّت ارزی و کالاهای اساسی و نهاده‌ها و تورّم و مانند این‌ها، هفده هجده بند بود که ما باید بتوانیم درباره‌ی این‌ها گزارش بدهیم. 📥 متن کامل | گزارش تصویری | لحظاتی از گفت‌وگو 💻 Farsi.Khamenei.ir
🎞 پیوست عملیاتی جهاد تبیین نظر به تاکیدات مکرر رهبر انقلاب درخصوص ضرورت و فوریت جهاد تبیین و نظر به هجمه سنگین میدانی و روانی ضدانقلاب که در کشور شاهد بوده‌ایم، پیشنهاد می‌گردد که تمام واحدهای فرهنگی کشور نظیر مساجد، حسینه‌ها، سالن‌های نمایش، فرهنگسراها، مدارس و دانشگاه‌ها نهضت جهاد تبیین را با محوریت نمایش مستندهای فاخر سیاسی-تاریخی به طور مستمر و در روز و ساعت مشخصی در هر هفته آغاز نمایند. در این خصوص فهرستی از اسامی ده‌ها مستند که تماما از طریق اینترنت قابل دریافت است ضمیمه گردیده. در همین رابطه، پیرامون شیوه اجرای طرح، نکات ذیل ارائه می‌گردد: ۱. استثنائا برای ایام الله دهه فجر، طرح به صورت روزانه و بلافاصله پس از نماز مغرب و عشاء انجام گردد و پس از آن به صورت هفتگی اجرا شود. ۲. مستند، پایه طرح است و منافاتی با استفاده از سخنران، پس یا پیش از نمایش مستند ندارد. ۳. ثبات و هفتگی بودن طرح، علاوه بر اینکه جریان داشتن تبیین را ضمانت می‌کند، سبب امکان برنامه ریزی مخاطب برای حضور می‌گردد، جمعیت حضار را افزایش و زحمت اطلاع رسانی را کاهش می‌دهد. ۴. در اعلام آغاز چنین برنامه‌ای، به اطلاع رسانی نباید اکتفا کرد و باید به طیفی از تبلیغات مستمر اهتمام داشت. ۵. وجود افزوده‌هایی نظیر اتصال به نماز جماعت، سخنرانی، پرسش‌ و پاسخ، پذیرایی مختصر، عرضه با یا بدون تخفیف کتب و آثار فرهنگی و... از وجوه جذابیت برنامه است که به صورت تصاعدی بر دایره مخاطبان می‌افزاید. ۶. در تمام تبلیغات باید اعلام گردد که حضور برای عموم مردم آزاد است و از محدودسازی مخاطبان لازم است اکیدا پرهیز گردد. ۷. دریافت شماره تلفن حضار برای ایجاد بانک اطلاعات شرکت کنندگان و متصل نمودن آنان به متولیان برگزاری، مفید و لازم است. ۸. از برکات این طرح پرثمر و کم‌هزینه، علاوه بر جهاد تبیینی مستمر و چند رسانه‌ای، مواردی چون شبکه‌سازی اجتماعی، کادرسازی، جذب حداکثری، محله‌محوری و مسجدمحوری است که تماما مورد تاکید چند سال اخیر رهبر انقلاب بوده است. 🎞 فهرست نمایش eitaa.com/ghadirinetwork/5716
نمازم را قضا کرده تماشا کردنت ای ماه بماند بین ما این رازها بینی و بین الله! من استغفارکردم از نگاه تو نمی دانم اجابت می شود این توبه کردن های با اکراه برای من نگاه تو فقـط مانند آن لحظه است همان لحظه که بیتی ناگهانی می رسد از راه ....و شاید من سر از کاخ عزیزی در می آوردم اگر تشخیص می دادم چو یوسف راه را از چاه مرا محروم کردی از خودت این داغ سنگین بود چنان تحریم تنباکو برای ناصرالدین شاه...! شاعر :  " سید حمیدرضا برقعی " ◾️ @MASHOUF401
4.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 محفل شعر شکل بی‌سیم کرد دستش را... ◾️ @MASHOUF401
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
3.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در انتظار تو، چشمم سپید گشت و غمی نیست... اگر قبول تو افتد، فدای چشمِ سیاهت ◾️ @MASHOUF401
آداب خوابیدن از نظر امام رضا(علیه السلام) چیست؟ 👌✅ توصیه‌های طلایی و مؤثر امام رضا(علیه السلام) که لازم است در هنگام خوابیدن رعایت کنیم. ◾️ @MASHOUF401
10M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چقدر این مداحی حال و هوای آدمو عوض می‌کنه ◾️ @MASHOUF401 ◾️ @MASHOUF401
▪️ادای روشنفکری در مستندِ داستان‌زده: توهّمات ترانه در دورۀ نقاهت مهدی جمشیدی ۱. برای من دشوار است که دربارۀ بی‌هنرانی بنویسم که با "روشنفکرمآبیِ ساختگی" و "اداهای متفکّرانۀ گُل‌درشت"، تظاهر به فهمیدن و دانستن می‌کنند، درحالی‌که بازی‌گری‌شان، محسوس است و ذوق مخاطب را می‌گزد. زندگی‌شان اداست و تظاهر. اهل نمود و نمایش هستند و می‌خواهند در هر لحظه، به مخاطب بیرونی که به آنها نظاره می‌کند، مضمونی را منتقل کنند که از حیات متجدّدانه‌شان حکایت کنند. همین و بس. فلسفۀ زندگی‌شان، معطوف به دیگرانی است که باید به اینان چشم بدوزند. و روشن است که شهرت و وجاهت اجتماعی، برآمده از همین چشم‌دوختن‌ها و نشستن در مردمکِ مردمان است. زندگی، به‌خودی‌خود، معنایی در نظرشان ندارد و سال‌ها و دهه‌ها، اراده‌ای که راهی به غیر می‌بُرد، تمامیّت و هویّت اینان را برمی‌سازد. این پیش‌درآمد را نگاشتم تا بگویم می‌دانم با کسانی روبرو هستم که خویشتن‌های "سست" و "مردمک‌نشین" و "اعتباری" دارند و اگر تصویرِ ناواقعیِ سینمایی از آنها کنار زده شود، چیزی جز همین ظهوراتِ سطحیِ روشنفکرمآبانه و شبه‌تجدّدی باقی نمی‌ماند. ۲. مستند "ترانه" را دیدم. البته آنچنان بی‌رمق و سفارشی و تهی‌مایه بود که پس از دقایقی، ناچار شدم دور تند را انتخاب کنم. یک سرمشق تکراری برای حرف‌های تکراری‌تر. نشسته روی حسِ ترحمِ مخاطب و مجبور به گدایی از احساساتِ او. فاقد منطق و به‌شدّت فروافتاده در چالۀ روزمرگی و قشری‌گری. از همه تلخ‌تر این‌که روایتش از زندگی زنانه، مشمئزکننده و تحقیرآمیز است. زن را به دغدغه‌ها و تصوّراتی فرومی‌کاهد که مایۀ تمسخر است. زن در این مستند، به‌واقع و بی‌کم‌وکاست، "جنسِ دوم" است؛ هر چند ادّعای مستند و شخصیّت نخست آن، چیز دیگری است. زنانه‌گی در معنای سخیف و ضعیفه‌گون و ترحم‌برانگیزش، مدار روایت در این مستند است. ازآنجاکه مستند قصد دارد مخاطب را درگیر خویش سازد و بر حسِ خام وی تکیه کند، چاره‌ای جز این نیز ندارد و این، نقض غرض است. ۳. برای کسی چون من که جامعه‌شناسیِ انقلاب خوانده‌ام، جالب‌ترین و شگفت‌انگیزترین قطعه از این مستند، آنجاست که ترانه علیدوستی از "انقلاب" سخن می‌گوید. یک سلبریتیِ فاقدِ عیارِ فکری و معرفتی، گمان کرده که در این سکانس، قرار است در نقش یک "متفکّر" و "صاحب‌نظر" ظاهر شود و واقعیّت اجتماعی را تحلیل و فهم کند و آن‌گاه در قالب مفهوم انقلاب، آن را روایت کند. تصوّر کرده که این فیلم، فیلم داستانی است که او باید مانند همیشه، بازی کند و مایل به "ادا" و "نقشِ" از پیش نوشته‌شده شود، حال‌آن‌که این فیلم، فقط یک مستند است و او باید دست‌کم در اینجا، خودش باشد. اما خودش نیست؛ حتی در اینجا. گویا نمی‌تواند خودش باشد، بلکه می‌خواهد با تکرار اصطلاح فمینیسم، نشان بدهد که یک "فمینیستِ انقلابی" است. در لحظه‌لحظۀ این مستند، او در حال فضیلت‌تراشی برای خودش است؛ اما در یک قاب به‌شدّت تصنّعی و ریاکارانه و ظاهرسازانه. نمی‌داند و نمی‌خواهد بداند که با تکرار الفاظ "فمنیست" و "انقلاب" و ...، فهم حاصل نمی‌شود و نمی‌توان با تظاهر و جلوه‌گری و ادّعای پوشالی، به حقیقت دست یافت. انقلاب، هرگز آن چیزی نیست که در تصوّر عامیانه و کم‌عیار وی رسوب کرده است. ۴. بر جامعۀ ایران نیز آن نمی‌گذرد که او می‌گوید. او به‌آسانی، روایتش را به همه و تمامیّت جامعۀ ایران نسبت می‌دهد و یک "کلّ درهم‌تافته" تصویر می‌کند که ارادۀ انقلابی پیدا کرده و در برابر یک حاکمیّت سرکوب‌گر ایستاده است. کلمه به کلمۀ این خوانش، غلط اندر غلط است، اما چه می‌توان کرد که سلبریتیِ سینمای ایران، قدرت تفکّر و تحلیل ندارد و قرار است در این مستندِ سفارشی و متظاهرانه، شعار بدهد و در خاکسترِ آرزوهای بر باد رفته، بدمد، شاید که تقدیر، دگرگون شود. او چاره‌ای ندارد جز این‌که برای این شبه‌جریانِ ورشکسته و رسوا، "نقش کاتالیزور" را ایفا کند و از خویش بفروشد تا بر اعتبار آن بیافزاید. او می‌خواهد یک روایت ساختگی و شبه‌روشنفکری را به مخاطب، گران بفروشد تا به خودش و به شبه‌جریان ناکامش، تنفس مصنوعی بدهد. می‌داند موقعیّتش، لرزان و بی‌ثبات است و پیشروی‌هایش، یک‌شبه از دست خواهند رفت. ما با کسی روبرو هستیم که می‌خواهد نشان بدهد یک فمینیستِ انقلابی است، اما چه کنیم که او به دلیل فقدان بضاعت، قادر به ایفای چنین نقشی نیست؛ مگر این‌که دوستش پگاه، به‌عنوان یک شبه‌کارگردانِ مبتدی و ناآزموده، وی را برای چنین نقشی انتخاب کند و بخواهد به‌زور، از وی بازی بگیرد. این بازی‌های کودکانه، وجاهت و ارزش هنری ندارند و با واقعیّت، بیگانه‌اند، اما صدالبته، در دکّانِ بی‌بی‌سی فارسی، خریدار دارد. از حق نگذریم باید گفت ترانه و پگاه، فروشند‌ه‌های خوبی‌ هستند. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60 ◾️ @MASHOUF401
9.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ایران با علم قوی می‌شود. حتما ببینید ... ◾️ @MASHOUF401 ◾️ @MASHOUF401
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا