eitaa logo
کانال خبر و تحلیل
561 دنبال‌کننده
18.9هزار عکس
20.9هزار ویدیو
159 فایل
شهید حاج قاسم سلیمانی: «والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی(رهبر معظم انقلاب)است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهیم دید مهمترین محور محاسبه این است.»
مشاهده در ایتا
دانلود
نمازم را قضا کرده تماشا کردنت ای ماه بماند بین ما این رازها بینی و بین الله! من استغفارکردم از نگاه تو نمی دانم اجابت می شود این توبه کردن های با اکراه برای من نگاه تو فقـط مانند آن لحظه است همان لحظه که بیتی ناگهانی می رسد از راه ....و شاید من سر از کاخ عزیزی در می آوردم اگر تشخیص می دادم چو یوسف راه را از چاه مرا محروم کردی از خودت این داغ سنگین بود چنان تحریم تنباکو برای ناصرالدین شاه...! شاعر :  " سید حمیدرضا برقعی " ◾️ @MASHOUF401
4.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 محفل شعر شکل بی‌سیم کرد دستش را... ◾️ @MASHOUF401
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
3.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در انتظار تو، چشمم سپید گشت و غمی نیست... اگر قبول تو افتد، فدای چشمِ سیاهت ◾️ @MASHOUF401
آداب خوابیدن از نظر امام رضا(علیه السلام) چیست؟ 👌✅ توصیه‌های طلایی و مؤثر امام رضا(علیه السلام) که لازم است در هنگام خوابیدن رعایت کنیم. ◾️ @MASHOUF401
10M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چقدر این مداحی حال و هوای آدمو عوض می‌کنه ◾️ @MASHOUF401 ◾️ @MASHOUF401
▪️ادای روشنفکری در مستندِ داستان‌زده: توهّمات ترانه در دورۀ نقاهت مهدی جمشیدی ۱. برای من دشوار است که دربارۀ بی‌هنرانی بنویسم که با "روشنفکرمآبیِ ساختگی" و "اداهای متفکّرانۀ گُل‌درشت"، تظاهر به فهمیدن و دانستن می‌کنند، درحالی‌که بازی‌گری‌شان، محسوس است و ذوق مخاطب را می‌گزد. زندگی‌شان اداست و تظاهر. اهل نمود و نمایش هستند و می‌خواهند در هر لحظه، به مخاطب بیرونی که به آنها نظاره می‌کند، مضمونی را منتقل کنند که از حیات متجدّدانه‌شان حکایت کنند. همین و بس. فلسفۀ زندگی‌شان، معطوف به دیگرانی است که باید به اینان چشم بدوزند. و روشن است که شهرت و وجاهت اجتماعی، برآمده از همین چشم‌دوختن‌ها و نشستن در مردمکِ مردمان است. زندگی، به‌خودی‌خود، معنایی در نظرشان ندارد و سال‌ها و دهه‌ها، اراده‌ای که راهی به غیر می‌بُرد، تمامیّت و هویّت اینان را برمی‌سازد. این پیش‌درآمد را نگاشتم تا بگویم می‌دانم با کسانی روبرو هستم که خویشتن‌های "سست" و "مردمک‌نشین" و "اعتباری" دارند و اگر تصویرِ ناواقعیِ سینمایی از آنها کنار زده شود، چیزی جز همین ظهوراتِ سطحیِ روشنفکرمآبانه و شبه‌تجدّدی باقی نمی‌ماند. ۲. مستند "ترانه" را دیدم. البته آنچنان بی‌رمق و سفارشی و تهی‌مایه بود که پس از دقایقی، ناچار شدم دور تند را انتخاب کنم. یک سرمشق تکراری برای حرف‌های تکراری‌تر. نشسته روی حسِ ترحمِ مخاطب و مجبور به گدایی از احساساتِ او. فاقد منطق و به‌شدّت فروافتاده در چالۀ روزمرگی و قشری‌گری. از همه تلخ‌تر این‌که روایتش از زندگی زنانه، مشمئزکننده و تحقیرآمیز است. زن را به دغدغه‌ها و تصوّراتی فرومی‌کاهد که مایۀ تمسخر است. زن در این مستند، به‌واقع و بی‌کم‌وکاست، "جنسِ دوم" است؛ هر چند ادّعای مستند و شخصیّت نخست آن، چیز دیگری است. زنانه‌گی در معنای سخیف و ضعیفه‌گون و ترحم‌برانگیزش، مدار روایت در این مستند است. ازآنجاکه مستند قصد دارد مخاطب را درگیر خویش سازد و بر حسِ خام وی تکیه کند، چاره‌ای جز این نیز ندارد و این، نقض غرض است. ۳. برای کسی چون من که جامعه‌شناسیِ انقلاب خوانده‌ام، جالب‌ترین و شگفت‌انگیزترین قطعه از این مستند، آنجاست که ترانه علیدوستی از "انقلاب" سخن می‌گوید. یک سلبریتیِ فاقدِ عیارِ فکری و معرفتی، گمان کرده که در این سکانس، قرار است در نقش یک "متفکّر" و "صاحب‌نظر" ظاهر شود و واقعیّت اجتماعی را تحلیل و فهم کند و آن‌گاه در قالب مفهوم انقلاب، آن را روایت کند. تصوّر کرده که این فیلم، فیلم داستانی است که او باید مانند همیشه، بازی کند و مایل به "ادا" و "نقشِ" از پیش نوشته‌شده شود، حال‌آن‌که این فیلم، فقط یک مستند است و او باید دست‌کم در اینجا، خودش باشد. اما خودش نیست؛ حتی در اینجا. گویا نمی‌تواند خودش باشد، بلکه می‌خواهد با تکرار اصطلاح فمینیسم، نشان بدهد که یک "فمینیستِ انقلابی" است. در لحظه‌لحظۀ این مستند، او در حال فضیلت‌تراشی برای خودش است؛ اما در یک قاب به‌شدّت تصنّعی و ریاکارانه و ظاهرسازانه. نمی‌داند و نمی‌خواهد بداند که با تکرار الفاظ "فمنیست" و "انقلاب" و ...، فهم حاصل نمی‌شود و نمی‌توان با تظاهر و جلوه‌گری و ادّعای پوشالی، به حقیقت دست یافت. انقلاب، هرگز آن چیزی نیست که در تصوّر عامیانه و کم‌عیار وی رسوب کرده است. ۴. بر جامعۀ ایران نیز آن نمی‌گذرد که او می‌گوید. او به‌آسانی، روایتش را به همه و تمامیّت جامعۀ ایران نسبت می‌دهد و یک "کلّ درهم‌تافته" تصویر می‌کند که ارادۀ انقلابی پیدا کرده و در برابر یک حاکمیّت سرکوب‌گر ایستاده است. کلمه به کلمۀ این خوانش، غلط اندر غلط است، اما چه می‌توان کرد که سلبریتیِ سینمای ایران، قدرت تفکّر و تحلیل ندارد و قرار است در این مستندِ سفارشی و متظاهرانه، شعار بدهد و در خاکسترِ آرزوهای بر باد رفته، بدمد، شاید که تقدیر، دگرگون شود. او چاره‌ای ندارد جز این‌که برای این شبه‌جریانِ ورشکسته و رسوا، "نقش کاتالیزور" را ایفا کند و از خویش بفروشد تا بر اعتبار آن بیافزاید. او می‌خواهد یک روایت ساختگی و شبه‌روشنفکری را به مخاطب، گران بفروشد تا به خودش و به شبه‌جریان ناکامش، تنفس مصنوعی بدهد. می‌داند موقعیّتش، لرزان و بی‌ثبات است و پیشروی‌هایش، یک‌شبه از دست خواهند رفت. ما با کسی روبرو هستیم که می‌خواهد نشان بدهد یک فمینیستِ انقلابی است، اما چه کنیم که او به دلیل فقدان بضاعت، قادر به ایفای چنین نقشی نیست؛ مگر این‌که دوستش پگاه، به‌عنوان یک شبه‌کارگردانِ مبتدی و ناآزموده، وی را برای چنین نقشی انتخاب کند و بخواهد به‌زور، از وی بازی بگیرد. این بازی‌های کودکانه، وجاهت و ارزش هنری ندارند و با واقعیّت، بیگانه‌اند، اما صدالبته، در دکّانِ بی‌بی‌سی فارسی، خریدار دارد. از حق نگذریم باید گفت ترانه و پگاه، فروشند‌ه‌های خوبی‌ هستند. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60 ◾️ @MASHOUF401
9.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ایران با علم قوی می‌شود. حتما ببینید ... ◾️ @MASHOUF401 ◾️ @MASHOUF401
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دو واحد آمریکا شناسی در یک دقیقه! دکتر اسلامی پور ◾️ @MASHOUF401 ◾️ @MASHOUF401
: ✍ ارده_کنجدی از نظر طبیعت گرم و تر است و خواص آن👇 1- درمان آرتروز . 2- سلامت قلب . 3- سلامت کلیه‌ها . 4- تقویت سیستم ایمنی بدن . 5- تقویت حافظه کودکان . 6- عالی برای استخوان ها . 7-کاهش خطر مبتلا به بیماری های مزمن . 8- بهبود عملکرد کبد . ✍ ارده کنجدی یک نوع خوراکی خوشمزه و مغذیست، نه تنها طعمی بی‌نظیر دارد، بلکه سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. ✍ می‌ توانید آن را با شیره انگور یا عسل طبیعی یا انواع سویق و هل مخلوط کنید و بخورید بسیار خوشمزه و مقوی آسا 🎙🌹 دکتر اسلامی پور ◾️ @MASHOUF401