eitaa logo
کانال خبر و تحلیل
352 دنبال‌کننده
13.7هزار عکس
12.1هزار ویدیو
131 فایل
شهید حاج قاسم سلیمانی: «والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی(رهبر معظم انقلاب)است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهیم دید مهمترین محور محاسبه این است.»
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺 هذا یوم الجمعة... 🌹سلام بر جمعه ای که نام تو در سینه آن جا گرفته همه عالم شده یک صفحه و رویش نوشته نام مهدی
♦️همه طرفداران شعار زن ، زندگی ، ازادی بی صبرانه منتظر موضعگیری مولوی عبد الحمید در محکومیت اقدام طالبان بخاطر محروم کردن زنان از تحصیل در دانشگاه های افغانستان هستند ، ببینیم و تعریف کنیم ! امروز در نماز جمعه، تمام چشم ها و گوش ها به دهان مولوی عبدالحمید خواهد بود🧐 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
می‌گفت: اسلام دروغه! میخواست کتابی علیه اسلام بنویسه که.... پس از تحقیقات خودش مسلمان شد.
ایران؛ رتبه اول جهان در پیوند کبد ❤️ 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️لحظات ابتدایی بالا آمدن خورشید همراه با شکاف نور از روی قله‌ی پرشکوه دماوند
فرزندم! از خوابِ­‌شبِ­‌یلدایِ­‌خود برخیز که طلوعِ­‌سحر شده... این میراثِ­‌ تمدن‌ ۷۰۰۰ساله‌ی ایران، پناهگاهِ­‌ همیشگی کرامت­ و شرافت­ و امنیت اخلاقی انسان­‌هاست. ایران­‌شما، پاسدار حیا و حجاب و نجابت و ناموس بشر بوده و هست. جمهوری­ اسلامی، یگانه حکومتی است­‌که بعد ازهفت هزارسال، ایران را و اداره همه‌ی امورش را در اختیار ایرانیان قرارداده­‌است؛ هموطنان­‌ما برای­ اداره­‌کشورشان (با سه‌بار همه‌پرسی و ۳۷بار انتخابات سراسری و ده‌ها انتخابات میان‌دوره‌ای) تابحال ۹۳۳.۰۰۰.۰۰۰ رأی­ به­ همین­ نظام­ اسلامی داده­‌اند که در تاریخ ایران و جهان بی‌نظیر است! بنابراین، بعد از این خواب­‌زدگی­‌های سه‌ماهه، برخیز تا دست ­در دستِ هم­‌میهنانِ خردمند و دانا و توانا و پُرنشاط­ و امیدوارِخود، میراثِ ­پدرانت را باایمان­ و توکل­ و تلاش، در برابر تهاجماتِ­ اشرارجهانی، صیانت­ کنی! همراه ­با عذر قصور و تقصیر، سلام و دعایِ پدرِ پیرت­ را پذیرا باش! مشتاق دیدار و دیدن برنامه‌های نسل‌شما برای اداره بهتر مملکت پر افتخارخودتان محمدعلی رامین دوم دیماه ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | تمسخر منطق، و ماله‌کشی از ظلم غرب به زن! 🔴 و مالی کشی مزدوران غربی ‼️ زمانی‌ که دقیقا به هدف می‌زنی! 💢 بن‌بستی که منجر به گزافه گویی شد! ⁉️ نشانه‌ گرفتن نقطه ضعف دشمن!
🍎🍎🍎 🍏یاران همراه و همدلی که در آشوبهای سه ماه گذشته بدست عوامل و مزدوران دشمن از کنار ما پر کشیدند و در آسمانها مسکن گزیدند. 🍏🍏🍏 ♦️ اسامی و محل شهادت شهدای امنیت و ترور مهر و آبان و آذر ماه ۱۴۰۱، برای ثبت در تاریخ : ۱. شهید طلبه آرمان علی وردی ۲. شهید حسین تقی پور ۳. شهید فرید کرم پور حسنوند ۴. شهید امیر کمندی ۵. شهید سلمان امیراحمدی ۶. شهید پوریا احمدی ۷. شهید مهدی لطفی : ۸. شهید حسین اجاقی زنوز : ۹. شهید محمدحسین سروری راد ۱۰. : ۱۱. شهید اسماعیل چراغی ۱۲. شهید محسن حمیدی ۱۳. شهید محمدحسین کریمی : ۱۴. شهید_محمد_عباسی ۱۵. شهید_محسن_رضایی ۱۶. شهید مرتضی_غلامیان ۱۷. شهید سید حمیدرضا هاشمی ۱۸. شهید محمدامین آب در شکر ۱۹. شهید علی بیک وارازی ۲۰. شهید محمدامین عارفی ۲۱. شهید سعید برهانزهی ریگی ۲۲.شهید مهدی ملاشاهی زارع ۲۳. شهید سجاد شهرکی ۲۴. شهید_جواد_کیخا_جهانتیغی ۲۵. شهید رضا رضوانی ۲۶. شهید امیرحسین نیکپور ۲۷. شهید رسول حسینی محمد آبادی ۲۸. شهید ناصر براهویی : ۲۹. شهید رضا شریعتی ۳۰. شهید کیان پیرفلک ۳۱. شهید_اشرف نیکبخت ۳۲. شهید آبتین رحمانی ۳۳. شهید علی مولایی ۳۴. سپهر_مقصودی ۳۵.میلاد سعیدیان جو : ۳۶. شهید روح_الله عجمیان ۳۷. شهیدعلی اصغر بیگلو : ۳۸. شهید حسین زینالزاده ۳۹. شهید دانیال رضازاده ۴۰. شهید محمدرسول دوست محمدی ۴۱. شهید حسن براتی ۴۲. شهید مسلم جاویدی مهر : شهید علی نظری : ۴۴. شهید مجتبی امیری دوماری : ۴۵. شهیده زهرا اسماعیلی ۴۶. شهید علیرضا سرایداران ۴۷. شهید آرشام سرایداران ۴۸. شهید مجتبی ندیمی ۴۹. شهید حسنعلی پورعیسی ۵۰. شهید بهادر آزادی شیری ۵۱. شهید سیدفریدالدین معصومی ۵۲. شهید علی اصغر لری گویینی ۵۳. شهید نوجوان محمدرضا کشاورز ۵۴. شهید محمدولی کیاسی ۵۵. شهید احساس مرادی ۵۶. شهید هوشنگ خوب ۵۷. شهید امید خوب ۵۸. شهید رضا زارع مویدی ۵۹. شهید طلبه محمد زارع مویدی ۶۰. شهید امیررضا اولادی ۶۱. شهید هادی عرفانی نیا ۶۲. شهید نورالدین جنگجو : ۶۳. شهید علی فاضلی ۶۴. شهید هادی چاکسری ن ۶۵. شهید محمد فلاح : ۶۶. شهید رحیم سحابی ۶۷. شهید مهدی اثنی عشری ۶۸. شهید رضا الماسی ۶۹. شهید سید عباس فاطمیه : ۷۰. شهید غلامرضا بامدی ۷۱. شهید حسین یوسفی ۷۲. شهید رضا آذربار ۷۳. شهید داوود عبداللهی : ۷۴. شهید طلبه مهدی زاهدلویی : ۷۵. شهید عباس خالقی : ۷۶. شهید_مجید_یوسفی ۷۷. شهید حمید پورنوروز ۷۸. شهید حمزه علی نژاد مرز شمال غرب: ۷۹. شهید رضا خانیچگنی ۸۰. شهید وجیه الله آذرنگ : ۸۱. شهید نادر بیرامی ۸۲. شهید سرهنگ تورج اردلان. 🔹حرف حساب. 🌺🌺🌺
گاهی اوقات برخی چیزها یا بهتر بگم برخی خاطرات باعث می‌شوند بغض در گلوی آدم گیر کند و یک عمر همان‌جا بماند؛ بغض می‌کنی، اشک می‌ریزی اما کسی صدای گریه‌ات را نمی‌شنود و کسی حس بغض کردنت را نمی‌داند الا اینکه درد را بداند و بداند که چه فکر می‌کنی.‌ از آن شب تلخ دی ماه سرد سه سال پیش تا به امروز این باور در گلوی من و ما ایستاده است‌و گاهی اوقات چون سیل جاری میشود و انگار باران بی رعد و برقی است که آرام آرام می‌بارد و گونه‌هایت را سیراب می‌کند؛ این بغض ‌نمی‌دانم چرا فرو نمی‌خوابد و نمی‌دانم چرا آرام نمی‌گیرد و نمی‌دانم چرا احساس می‌کنم که در غربت کلمات آشنای همیشگی تمام لحظه‌ها می‌گردد. این بغض در انتظار یک انتقام سخت مانده است تا در امتداد سرخ تاریخ این آب و خاک یک بار دیگر بودن ما را معنی کند... از آن روز روزها، هفته‌ها و ماه‌ها گذشته است و این خون‌ها هنوز می‌جوشند و انگار که همین چند ثانیه پیش اتفاق افتاده است؛ این راه خونین و این مسیر همیشگی شهادت است که ما را به سعادت رسانده است و کیست که دنبال سعادت نباشد! دوباره باز زمستان شد و دی‌ماه و تکرار خاطرات تلخ و شیرین ما رسید.... @syriankhabar
جز کوی تو دل را نبوَد منزلِ دیگر گیرم که بوَد کوی دگر، کو دلِ دیگر!؟
🔻انفعال در مسجد، اغتشاش در محله: مسجدی که نمازخانه شد! 🖊 ..... ..... ۱. اینک که غبارها فرونشسته‌اند، می‌توان دربارۀ "بازسازیِ انقلابیِ ساختار فرهنگ" سخن گفت و به "کم‌کاری‌های معرفتی" و "بی‌عملی‌های فرهنگی" اشاره کرد. ریشۀ اصلیِ اغتشاش، خطای ما در غفلت از "جهاد تبیین" و "روشنگری" و "روایت‌گری" و "گفتمان‌سازی" بود و همۀ لایه‌های دیگری، فرع بر این امر بودند. مُشت، نمونۀ خروار است؛ می‌خواهم در این مجال مختصر، چند سطر دربارۀ یک "تجربۀ تلخ" بنویسم و گذشته را به کمک فهم و تحلیل امروز، فرابخوانم. تجربۀ "مسجد جامع نارمک". ۲. چند بار و از جمله یک سال پیش، جمعی از "جوانانِ مؤمنِ انقلابی"، در برابر امام جماعت این مسجد شوریدند و پرچم تحوّل‌خواهی را برافراشتند، امّا هر بار، با لطایف‌الحیل، به حاشیه رانده شدند. سخن این جوانِ ناراضی این بود که: اوّلاً، "امامت جماعت" در این مسجد، به "پیش‌نمازی" فروکاهیده شده است و "مسئولیّت‌های اسلامی و انقلابی"، رها شده‌اند و به‌این‌ترتیب، "مسجد" نیز به "نمازخانه" تبدیل شده است. ثانیاً با وجود این‌که ظرفیّت‌های انسانی و مالیِ در این مسجد، گسترده هستند، امّا از این توانمندی‌ها برای فعّالیّت فرهنگی استفاده نمی‌شود و بخش‌های مختلف مسجد، دچار "توقف" یا "کم‌کاریِ محسوس" شده‌اند. ثالثاً، امام جماعت – بخوانید پیش‌نماز – نه اهل "کار فرهنگی در محله" است و از "برنامه‌ریزیِ فرهنگی" خبر دارد و نه "میدان واقعی" در اختیار جوانِ مؤمنِ انقلابی قرار می‌دهد و نه دهه‌ها "تذکّر" و "امربه‎معروف" نسبت به ایشان اثری داشته است. یک مسجد با "امکان‌ها و قوّه‌های فراوان" از یک سو، و یک محلۀ "تشنه" و "رهاشده" از سوی دیگر. ۳. ما انتقاد خویش را به نزد "نهادهای فرهنگی" بردیم و گزارش دادیم که در این مسجد، چه می‌گذرد، از جمله به "مرکز رسیدگی به امور مساجد" مراجعه کردیم و ماجرای تلخِ "رهاشدگیِ فرهنگیِ محله" را شرح دادیم. رئیس این مرکز با گزارش جمعیِ ما در این مرحله و مراحل بعد، دریافت که امام جماعت این مسجد، سخت گرفتار "سستی" و "بی‌عملی" و "بی‌برنامه‌گی" است و ازاین‌رو، نتوانست از وی دفاع کند و وعدۀ تغییر داد، اما نتوانست به وعدۀ خود عمل کند. بعدها استدلال شد که چنانچه به مطالبۀ شما پاسخ مثبت بدهیم، این "موجِ مطالبه‌گری" در مساجد دیگر نیز به راه خواهد افتاد، چنان‌که هم‌اکنون نیز در برخی از مساجد محله، جوانانِ انقلابی، برانگیخته و منتقد شده‌اند و خواهان "تحوّل" هستند. به‌هر‌حال، کار به اینجا رسید که بعد از یک‌سال مبارزه و مطالبه و تحوّل‌خواهیِ جوانانِ انقلابی، دادستان محله، ما را به مسجد فراخواند و جلسه‌ای با حضور دو طرف تشکیل داد و محترمانه و ملایم، جوانان را تهدید کرد که چنانچه در مسجد به مطالبه‌گریِ خویش ادامه بدهید، ناچارم که با شما "برخورد" کنم. در نهایت، جمع ما فروپاشید و پرچم به زمین افتاد. ۴. اغتشاش‌های اخیر، افزون بر سطح‌های خارجی و ملّی، "بافت محلی" نیز داشت و بر فریب‌خوردگیِ عدّه‌ای از "نوجوانان" و "جوانان" تکیه داشت. حال‌آن‌که چنانچه "مساجد"، بافت محله‌ها را در اختیار خویش گرفته بودند و بر محله، تسلّط داشتند و در اثر کار فرهنگیِ در طول دهه‌های گذشته، "هویّت‌سازی" و "مصون‌سازی" کرده بودند، هیچ‌گاه به این حجم از کار امنیتی و نظامی و ... حاجت نبود. اغتشاش اخیر، حاکی از "عفونت‌های فرهنگی" بود که در پیکر محله‌ها، نشست کرده بود. این عفونت‌ها، ریشه‌ در"کم‌کاری و رهاشدگیِ مساجد" نیز دارد. ما "مسجد" را باخته‌ایم و در امتداد آن، "محله" و "مدرسه" و "گروه‌های خودجوشِ فرهنگی" را. مسجد، "قطبِ فرهنگیِ محله" بود و اینک، "نمازخانه" است. و "امام جماعت" نیز "پیش‌نماز". "امام جماعتِ غیرمیدانی"، هرچه که انقلاب به ما داده بود را یک‌جا از ما گرفت. ما دیروز این دردها را دریافتیم و برخاستیم و هشدار دادیم، امّا ملامت و طرد شدیم، و امروز، "دُمل‌های چرکین"، سر بر افراشته‌اند. یک طرف، گیسوپراکنی است و سوی دیگر، عمامه‌پرانی. آن "اهمال‌کاری‌ها" و "سستی‌ها" و "محافظه‌کاری‌ها"، این "ریزش‌ها" و "هنجارشکنی‌ها" و "ارزش‌ستیزی‌ها" را به دنبال داشت. ۵. اغتشاش، تمام شد. آن پیش‌نماز نیز، همچنان در مسجد جامعِ نارمک حضور دارد. نشان داد که قدرتِ سیاسی‌اش از جوانانِ مؤمنِ انقلابی، بسیار بیشتر است و با تکیه بر پشتوانه‌های نامرئیِ خویش، ماندنی‌ست. در عین حال، مسجد جامعِ نارمک نیز همچنان "منفعل" و "بریده از میدان محله" و "غافل از صحنۀ جنگ نرم" است. جالب است بدانید که ایشان در شهرداری تهران در هر سه دورۀ مدیریّت قالیباف و حناچی و زاکانی حضور داشته و اینک نیز رئیس مرکز فعالیّت‌های دینی در آنجاست که بودجه‌های میلیاردی دارد. ..... .....