eitaa logo
❄️ مرکز فرهنگی ❄️خانواده ❄️آذربایجانشرقی ❄️
1.4هزار دنبال‌کننده
11.7هزار عکس
4.5هزار ویدیو
109 فایل
همراهیتان موجب افتخار ماست خانوادگی عضو کانال مرکز فرهنگی شوید #قرآن_احکام #کلام_بزرگان_مسائل_روز #همسرداری #تربیت_فرزند #سبک_زندگی #با_شهدا #ترفند_خانه_داری #پویش_ها ادمین 👇 @admin1_Markaz لینک کانال @MF_khanevadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌳اولین شرط ایمان ؛ درگیری با مستکبران عالم است. وَ لَقَدْ بَعَثْنا في‏ كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولاً أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوت(نحل/36) وهمانا ما در میان هر اُمّتى پیامبرى را برانگیختیم (تا به مردم بگویند) كه خدا را بپرستید و از طاغوت (و هر معبودى جز خدا) دورى نمایید. امام خامنه ای در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید مبعث ۱۳۹۹/۱۲/۲۱ 🔰✅توحید؛ بزرگ‌ترین هدف بعثت در بعثتِ همه‌ی پیامبران اهدافی وجود داشته است -اهداف الهی- که طبعاً هدف خود پیغمبر هم، به تبع تبعیّت از پروردگار، همان هدف خواهد بود. پس بعثتها هدفهای بزرگی دارند که رأس همه‌ی این هدفها عبارت است از توحید؛ توحید، هدف بزرگ بعثت است: وَ لَقَد بَعَثنا فی کُلِّ اُمَّةٍ رَسولًا اَنِ اعبُدُوا اللهَ وَ اجتَنِبُوا الطّاغوت؛ توحید خالص، توحید محض؛ که این آیه‌ی شریفه در سوره‌ی نحل است. در سوره‌ی اعراف و همچنین در سوره‌ی هود [هم] از زبان چندین پیغمبر بزرگ مثل نوح، مثل هود، مثل صالح و دیگران این جور گفته میشود که «یٰقَومِ ‌اعبُدُوا اللهَ ‌ما لَکُم ‌مِن ‌اِلٰه غَیرُه».این توحید، اوّلین هدف بعثت پیامبران است. البتّه میدانید که توحید هم فقط به معنای این نیست که انسان در ذهن خود عقیده پیدا کند که خدا یکی است و دو تا نیست؛ خب بله این هم هست لکن توحید به یک معنای مهمّی است که به معنای حاکمیّت الهی است؛ توحید به معنای حاکمیّت مطلق پروردگار بر عالم تشریع و عالم تکوین -هر دو- است که بایستی امر الهی نافذ دانسته بشود؛ هم در عالم تکوین -در همه‌ی حوادث وجود، «لا حول و لا قوّة الّا بالله»- و هم در عالم تشریع، همه‌ی این حوادث و همه‌ی حالات ناشی از قدرت واحد پروردگار است. خب این، هدف اصلی است. ✅تدوین: رجبعلی بازیاد @markazfarhangekhanevade
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام على عليه السلام : خَيرُ العِلمِ ما قارَنَهُ العَمَلُ . بهترين دانش آن است كه با عمل همراه شود . 📚غرر الحكم : 4968 ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ @markazfarhangekhanevade
مضرات شیر بر رفلاکس معده شیر ماده ای غذایی است که باید در این بیماری از آن پرهیز کرد، زیرا حاوی چربی، پروتئین و کلسیم است، سه عنصری که باعث تحریک و نهایتا تولید اسید معده می شود. @markazfarhangekhanevade
و همسر 4️⃣ 💠درگیر شدن: معمولا همسرانی که با این با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، روحیه ای و جنگجو دارند و گاهی اوقات به طرف مقابل طعنه زده یا او را دست می اندازند. ▶️مثال آقا و آن ماشین شیک و مدل بالا را به یاد می آورید؟ در این الگو، همسرش با خواسته او درگیر شده و احتمالا میگوید: با این حقوقی که می گیری؟ 🔹 مثالی دیگر، خانم به شوهرش می گوید، لحظه ای موبایلت را کنار بگذار تا راجع به مدل تلویزیونی که می خواهیم بخریم، حرف بزنیم و شوهرش با یک پوزخند می گوید: آخه تو راجع به مدل تلویزیون چی میدونی؟ 📝پژوهش نشان می دهد این زوجین نیز فرجامی جز ندارند. مشاوره استاد ترکاشوند ادامه دارد..... ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ @markazfarhangekhanevade
گاهی فرزند کار اشتباهی انجام می‌دهد که به برخورد تند از سوی ما نیاز دارد؛  اما محبت اجازۀ تندی به ما نمی‌دهد. این دل‌سوزی نوعی افراط در محبت محسوب می‌شود گاهی هم مادر باید کار زشت فرزند را به پدر اطلاع دهد تا او از اقتدار خویش برای بازداشتن فرزند از آن کار استفاده کند؛ اما محبت، به او اجازۀ چنین کاری را نمی‌دهد و فرزند هم در آن کار زشت، پیش‌روی می‌کند. این هم افراط در محبت است. @markazfarhangekhanevade
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد علامه حسن زاده آملی: گوشتان به دهان رهبر باشد چون ایشان گوششان به دهان حجت ابن الحسن(عج) است. @markazfarhangekhanevade
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گناه کردی و پـشـیـمـان شـدی... غم بغل مَگیر! سوی الله متعال بازگرد که او بسیار آمرزنده و بسیار مهرورز است. {وَاسْتَغْفِرِ اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ کَانَ غَفُوراً رَّحِیماً} «و از الله آمرزش بخواه، [چرا] که الله، بسیار آمرزنده مهرورز است» (نساء/106) #و فراموش مکن: {...وَمَا تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَةٍ إِلَّا يَعْلَمُهَا ...} «هیچ برگی (از درختی) نمی اُفتد، مگر الله می داند» (انعام/59)🌹🌹 🍃 🌸🍃 @markazfarhangekhanevade
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام خامنه‌ای : باید از هواهای نفس اجتناب کنید. چه هوای نفس شخصی، چه هوای نفس گروهی؛ هوای نفس گروهی هم مثل هوای نفس شخصی است؛ آن هم همین‌طور است. هوای نفس گروهی هم انسان را بی‌حساب و کتاب به این طرف و آن طرف می‌کشاند و از خِرَد و جاده‌ی مستقیم منحرف می‌کند. ۱۳۸۵/۶/۶ ✿○○••••••══🌿🌸🌿 @markazfarhangekhanevade
و همسر 5⃣ 💠برآورده ساختن از یک طرف و بی اعتنایی یا درگیر شدن از طرف دیگر: 🔹در این الگو، یکی از همسران مدام به برآورده ساختن خواسته ها و انتظارات همسرش می پردازد، اما همسرش نسبت به خواسته های او بی اعتناست، او را به حساب نمی آورد و یا حتی در بعضی موارد باخواسته های او درگیر می شود. 📝 طبق پژوهشها، این رویکرد آشکارا ویرانگر همسران است و حتی از الگوی بی اعتنایی که در آن زوجین هر دو به خواسته های یکدیگر بی اعتنا هستند مخرب تر می باشد.⚔️ مشاوره استاد ترکاشوند ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ @markazfarhangekhanevade
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅🔰حیات طیّبه؛ هدف دیگر پیامبران [سوره النحل (16): آيه 97] مَنْ عَمِلَ صالِحاً مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثى‏ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَياةً طَيِّبَةً وَ لَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ ما كانُوا يَعْمَلُونَ (97) هر كس از مرد يا زن كه مؤمن باشد و كار شايسته كند، حتماً به زندگى پاك و پسنديده‏اى زنده‏اش مى‏داريم و قطعاً مزدشان را نيكوتر از آنچه انجام داده‏اند، پاداش خواهيم داد. ✅🔰امام خامنه ای در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید مبعث ۱۳۹۹/۱۲/۲۱ هدفهای دیگری هم وجود دارد: تزکیه‌ی بشر، یعنی پالایش روحی انسانها از آلودگی‌ها و از پیرایه‌های پست‌کننده و انحطاط‌آور؛ تعلیم انسانها و مقام علمی انسانها را بالا بردن. استقرار عدالت، که جامعه‌‌ی بشری با عدالت اداره بشود: لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسط؛ایجاد حیات طیّبه: فَلَنُحیِیَنَّه حَیٰوةً طَیِّبَةً؛ این حیات طیّبه یعنی چه؟ حیات طیّبه به معنای رشد و شکوفایی عقل بشر و علم بشر از سویی و آرامش روحی بشر، آسایش مادّی بشر، امنیّت محیط زندگی بشر و رفاه بشر و شادکامی بشر و بالاتر از همه‌ی اینها تکامل معنوی و عروج روحی انسان است؛ حیات طیّبه یعنی اینها. اینها اهداف بعثت پیامبران است. البتّه در اینجا مورد بحث غالباً پیامبران بزرگ الهی هستند، [لکن] پیامبران دیگری هم بودند که به معنای مبلّغِ این حقایق به نقاط مختلف عالم گسیل میشدند. ✅تدوین : رجبعلی بازیاد @markazfarhangekhanevade
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 شعبان، فصل مناجات با خدا (تصویر را بخوانید) @markazfarhangekhanevade
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معرفی شهید مهدی باکری از زبان مقام معظم رهبری 🌹۲۵ اسفند سالروز شهادت شهید باکری گرامی باد🌹 @markazfarhangekhanevade
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
راهبری و مدیریّت حکومت و اِعمال دستورات الهی بر عهده‌ی پیامبران [سوره البقرة (2): آيه 246] أَ لَمْ تَرَ إِلَى الْمَلَإِ مِنْ بَنِي إِسْرائِيلَ مِنْ بَعْدِ مُوسى‏ إِذْ قالُوا لِنَبِيٍّ لَهُمُ ابْعَثْ لَنا مَلِكاً نُقاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ (246) آيا نديدى گروهى از بزرگان بنى اسرائيل را كه بعد از موسى به پيامبر خود گفتند: براى ما زمامدار (و فرماندهى) برانگيز تا (تحت فرماندهى او) در راه خدا پيكار كنيم امام خامنه ای در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید مبعث ۱۳۹۹/۱۲/۲۱ خب این، دستور حکمرانی است لکن این دستور حکمرانی را چه کسی عمل بکند؟ بدون وجود یک مدیریّت و یک فرماندهی که این دستور عملیّاتی نخواهد شد؛ پس یک مدیریّتی لازم است و این مدیریّت و این راهبریِ اساسی مربوط به خود شخص پیغمبر است؛ یعنی پیغمبر اکرم و همهی پیغمبران -نبیّ مکرّم اسلام و قبل از او پیامبران دیگر- مدیران و فرماندهانی هستند که موظّفند حکمرانیِ دینی و الهی در جامعه را که محصول بعثت پیغمبران است و با کتاب الهی ارائه میشود، اجرا کنند و این را تحقّق ببخشند. البتّه این راهبری و فرماندهی یک جور نیست؛ در بعضی از موارد خود پیغمبر، شخص شخیص پیغمبر، متکفّل و متعهّدِ این فرماندهی است؛ مثل حضرت داوود، حضرت سلیمان، پیغمبر معظّم اسلام -که خود اینها در رأس حکومت قرار گرفتند و اجرای امور را خودشان متکفّل شدند- گاهی هم در مواردی پیغمبر حاکمی را معیّن میکند به امر الهی؛ مثل آن پیغمبری که این هم در قرآن در سوره‌ی بقره است که «اِذ قالوا لِنَبِیٍّ لَهُمُ ابعَث لَنا مَلِکًا نُقاتِل فی سَبیلِ الله»؛ مردم که زیر فشار بودند و مشکلات داشتند، به پیغمبر مراجعه کردند که او برایشان یک حکمرانی را انتخاب کند و او هم حکمران را انتخاب کرد؛ قالَ لَهُم نَبِیُّهُـم اِنَّ اللهَ قَد بَعَثَ لَکُم طالوتَ مَلِکًا؛ طالوت شد فرمانده. بنابراین پیغمبر راهبر است و فرمانده اصلی و گرداننده‌ی اصلی است لکن اجرای کار به دست یک کس دیگری است غیر از آن پیغمبر، که در این مثال طالوت است و امثال آن هم قطعاً در تاریخ نبوّتها کم نیست و زیاد هست. یک وقت دیگر هم این جور است که پیغمبر کسی را معیّن نمیکند لکن خود او دارای موقعیّتی است در دستگاه حکومت که امر او نافذ است؛ مثل حضرت یوسف که امر او هم در دستگاه آن حکومت -که آن حکومت هم بتدریج گرایش به دین حضرت یوسف پیدا کرد- نافذ بود و کارها را انجام میداد، در حالی که حاکم مطلق هم نبود. تدوین : رجبعلی بازیاد @markazfarhangekhanevade