محمد هادی سمتی
📚 فهرست کتاب های معرفی شده در #اورژانس_کتاب: ۱_ #سودای_مرگ (ناگفته های جنگ عراق با ایران) ۲_ #خبر_
در گروه #اورژانس_کتاب، کتاب های خوب رو معرفی می کنیم.
اگر با کتاب دوست هستید به ما بپیوندید و #کتاب_های_خوب رو با بقیه به اشتراک بگذارید.
#معرفی_کتاب
📚 #قدرت_ارتباطات عنوان کتابی است که این روزها می خوانم.
مشغول مطالعه بودم که پاورقی صفحه ای که تصویرش را اینجا گذاشتم توجهم را جلب کرد.
یک تیم ورزشی مشهور دنیا که خیلی ها برای دیدن یک لحظه بازی اش سر و دست می شکنند برای پیراهنش قداست قائل بوده است و بیش از یک قرن حاضر نشده هیچ تبلیغی را روی آن درج کند.
آن وقت اینجا عده ای برای نابود کردن مقدسات و عقاید مذهبی مردم از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند.
پی نوشت:
درباره کاتالونیا اینجا بیشتر بخوانید:
yun.ir/af58n5
#بارسلونا
#مذهب_زدایی
#قداست_شکنی
http://eitaa.com/joinchat/1335754752Cf57f328c85
مثل تسبیح چرا یک صد و یک دانه شدی!؟
با تنت ذڪر گرفتم ڪه چه سازم پسرم
#محرم
#حضرت_علی_اکبر
#یک_خط_روضه
@Aksneveshteh110
این یک بیت شعر هم روضه بنده باشد:
من که خود خضر رهم بر سر تو پیر شدم / وای بر حال دل مادر نیکو سِیَرت
محمد هادی سمتی
📣 #منبر_مجازی با موضوع "منطق تحول اجتماعی" ✅ با محوریت اندیشه و آثار شهید علامه سید محمد باقر صدر ر
یاد #منبر_مجازی پارسال بخیر...
مدتی از #اینستاگرام فاصله گرفتم و امسال توفیق نبود که برنامه مجازی داشته باشم.
در شب های آخر #دهه_اول_محرم برای همه دعا کنیم.
فرج امام زمان ارواحنافداه
بیماران و به خصوص کرونایی ها
جانبازان
جوانان جویای خانه و کار و ازدواج
گره گشایی از مشکلات مملکت و مانع زدایی از سر راه #دولت_سیزدهم
و هر دعای خوبی که به ذهنمان می رسد...
هدایت شده از محمد هادی سمتی
haji-(hazrate zeynab).mp3
4.55M
ما را خدا برای عزای تو خلق کرد...
#حسینیه_مجازی
#عزاداری_ماه_محرم
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:
هرکسی که #شب_عاشورا را احیا بدارد مانند فردی است که به اندازه تمامی ملائکه خدا را عبادت کرده باشد و پاداش عبادات در این شب مساوی با هفتاد سال بندگی خداوند است.
التماس دعا
بهتر است در #روز_عاشورا از اول صبح تا عصر بدون قصد روزه داری از خوردن و آشامیدن پرهیز کنیم و در هنگام عصر هم غذای مناسب اهل مصیبت را استفاده کنیم.
هدایت شده از محمد هادی سمتی
قَالَ الرِّضَا علیه السلام
إِنَّ الْمُحَرَّمَ شَهْرٌ كَانَ أَهْلُ الْجَاهِلِيَّةِ يُحَرِّمُونَ فِيهِ الْقِتَالَ فَاسْتُحِلَّتْ فِيهِ دِمَاؤُنَا وَ هُتِكَ فِيهِ حُرْمَتُنَا وَ سُبِيَ فِيهِ ذَرَارِيُّنَا وَ نِسَاؤُنَا وَ أُضْرِمَتِ النِّيرَانُ فِي مَضَارِبِنَا وَ انْتُهِبَ مَا فِيهَا مِنْ ثَقَلِنَا وَ لَمْ تُرْعَ لِرَسُولِ اللَّهِ حُرْمَةٌ فِي أَمْرِنَا إِنَّ يَوْمَ الْحُسَيْنِ أَقْرَحَ جُفُونَنَا وَ أَسْبَلَ دُمُوعَنَا...فَعَلَى مِثْلِ الْحُسَيْنِ فَلْيَبْكِ الْبَاكُونَ فَإِنَّ الْبُكَاءَ يَحُطُّ الذُّنُوبَ الْعِظَامَ.
أمالي الصدوق، ص: 128
امام رضا «علیه السلام» فرمود محرم ماهى بود كه اهل جاهليت نبرد را در آن حرام مى دانستند و خون ما را در آن حلال شمردند و حرمت ما را هتك كردند و ذرارى و زنان ما را اسير كردند و آتش بخيمه هاى ما زدند و آنچه بنه در آن بود چپاول كردند و در امر ما رعايتى از رسول خدا «صلی الله علیه و آله و سلم» نكردند روز شهادت حسين «علیه السلام» چشم ما را ريش كرد و اشك ما را روان ساخت...بر مانند حسين بايد گريست. اين گريه گناهان بزرگ را بريزد.
#عکس_نوشته
#عزاداری_ماه_محرم
🆔https://eitaa.com/MHSemati
هدایت شده از محمد هادی سمتی
✅ ویژه سالروز کودتای ۲۸ مرداد
یک کتاب خوب برای شناختن تاریخ معاصر به ویژه ماجرای کودتای ۲۸ مرداد.
دو جلد که مجموعا ۱۲۰۰ صفحه هست.
نوشته دکتر سید جلال الدین مدنی
پیشنهاد می کنم بخش مربوط به کودتا را حتما بخوانید.(جلد اول از صفحه ۵۱۱ به بعد)
#معرفی_کتاب
#کودتای_28_مرداد
#کتابخوانی
🆔https://eitaa.com/MHSemati
شور - اگه رفتی زیر بارون.mp3
12.18M
لحظه #غروب_عاشورا و روضه گودال...
یا صاحب الزمان آجرک الله
محمد هادی سمتی
✅ ویژه سالروز کودتای ۲۸ مرداد یک کتاب خوب برای شناختن تاریخ معاصر به ویژه ماجرای کودتای ۲۸ مرداد. د
#معرفی_فیلم
#پیشنهاد_تماشا
استرداد فیلمی به کارگردانی علی غفاری، نویسندگی علیرضا طالبزاده و تهیهکنندگی محسن علیاکبری ساخته سال ۱۳۹۰ است.
این فیلم به موضوع طلب یازده تن طلای ایران از #شوروی میپردازد که قرار بود توسط شوروی بابت بدهی از #جنگ_جهانی_دوم به ایران داده شود و مربوط به مقطع زمانی ۱۳۳۲ است. این فیلم یک درام تاریخی دربارهٔ وقایع جنگ جهانی دوم و مسائلی است که پای نیروهای متحدین و متفقین را به #ایران باز کرد و در آن به ماجرای پرداخت غرامت به ایران اشاره میشود.
هدایت شده از اجتهاد
💫مجله الکترونیکی «فقه و عاشورا»
✔️مجله الکترونیکی «فقه و عاشورا» در ۹ بخش («گفتگوهای علمی»، «یادداشتهای تحلیلی»، «گزارشهای تفصیلی»، «احکام عزاداری»، «عاشورا پژوهی»، «عزاداری در ایام کرونا»، «مرجعیت»، «کتاب» و «چندرسانهای») با بیش از ۱۵۰ مطلب از علما و اساتید مطرح حوزه و دانشگاه، از سوی «شبکه اجتهاد» منتشر شد و در دسترس عموم علاقهمندان قرار گرفت.
👈 مشاهده کنید: https://b2n.ir/h34438
🆔 https://eitaa.com/ijtihad
هدایت شده از "کانال رصد" تحلیلهای روز
⭕️ روایتی از فوتی های عراق به علت کرونا
✍️ مصطفی آرانی، خبرنگار
🔹عراق در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ یعنی قبل از کرونا، سالی ۱۴۰ هزار فوتی داشت ولی رقم فوتیهایش در سال ۲۰۲۰ رسید به ۲۲۴ هزار و ۲۷۹ نفر.
🔹در سال ۲۰۲۰ به نسبت دو سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میزان مرگ و میر در عراق به میزان ۸۴ هزار نفر اضافه شده که از این میزان توسط دولت عراق اعلام شده که ۱۲ هزار و ۸۰۰ مورد رسما به دلیل کرونا جان باختند
🔹با این حال چون در این سال شاهد عامل دیگری برای مرگ این تعداد انسان در این کشور نبودیم احتمالا حدود ۷۲ هزار مورد دیگر نیز (فقط در سال ۲۰۲۰) به دلیل کرونا از بین رفتند اما به دلایل مختلف من جمله کمبود تست یا بیماریابی، فوت آنها به دلیل کرونا مسجل نشده است.
▪️منابع: آمار میزان مرگ ۲۰۲۰ عراق:
mop.gov.iq/news/view/details?id=619
▪️آمارهای متوفیان عراق در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ (تصاویر)/ کانال مصطفی آرانی
@Rasad_tahlil
محمد هادی سمتی
🔻پاسخ مصطفی آرانی به اشکالاتی که در باره این فرسته شان در فضای مجازی مطرح شده است:
بعد از انتشار پستی در کانال تلگرامی و اکانت توییتریام در مورد آمار کرونا در کربلا، اشکالاتی به آمار من وارد شد. لازم است به این اشکالات پاسخ بدهم.
1. برخی لینکی از مرکز آمار عراق را برای من ارسال کردند که نشان میدهد میزان فوت در سالهای 2017 و 2018 آن طور نبوده که من نوشتم. طبق این سند تعداد متوفی در سال 2017، 207 هزار و 819 مورد و تعداد متوفی در سال 2018، 213 هزار و 168 مورد بوده است و بنابراین با آمار سال 2020 تفاوت ندارد.
پاسخ: صفحهای که به آن اشاره شده است؛ آمارهای تخمینی از وضعیت جمعیتی عراق دارد. نشانه این موضوع آن است که:
اولا در جداول این صفحه آمارهایی تا سال 2030 هم به چشم میخورد.
ثانیا: ذیل این جدول نوشته شده «المؤشرات للسنوات (2015-2020) هي حسب الاسقاطات السكانية الجديده» که یعنی آمارهای سال 2015 تا 2020 بر حسب، پیشبینیهای جدید جمعیتی است.
نشانه اینکه این موضوع یک پیش بینی است که در سندی منتشر شده در تابستان سال 2018 آمده که آنجا هم پیش بینی آمار متوفا در عراق همین 213 هزار و 168 مورد است. طبیعتا در تابستان سال 2018 نمیتوان آمار متوفیات این سال را به صورت قطعی داد.
2. بنابراین مرجع آمار در خصوص میزان آمار متوفیات عراقی همان جدولی است که عرض کردم و در صفحه نخست سایت مرکز آمار عراق هم قابل دسترسی است و در آن REGISTERED DEATHS ذکر شده است. 140 هزار و 321 فوتی برای سال 2017 و 142 هزار و 766 فوتی برای سال 2018.
3. یک سند دیگر برای من ارسال شده از میزان فوت در سال 2020. این آمار را وزارت بهداشت عراق اعلام کرده و در آن آمار فوت در عراق 173 هزار و 928 مورد ذکر شده است. توضیح اینکه متصدی آمار جمعیتی در عراق، مرکز آمار زیر نظر وزارت برنامهریزی است. در صفحه اول آمارنامه وزارت بهداشت هم آمده که این آمار بر مبنای موسسات بهداشتی و درمانی است. اتفاقا حرف ما هم این است که مرگهایی در عراق و خارج از سیستم وزارت بهداشت عراق وجود داشته که کرونایی بوده ولی در آمار وزارت بهداشت عراق ثبت نشده است.
4. در پایان یک بار دیگر استدلال خود را تکرار میکنم. بر پایه آمارنامه مرکز آمار عراق، زیر نظر وزارت برنامهریزی این کشور، میزان فوت در عراق در سال 2020، 224 هزار و 279 نفر بوده در صورتی که در سال 2017 و 2018 در این کشور و طبق آمار همین نهاد، 140 هزار و 321 فوتی و 142 هزار و 766 فوتی ثبت شده است. بنابراین در سال 2020، بدون اینکه علتی غیر از کرونا به عنوان دلایل مرگ در این جامعه مطرح شود؛ به میزان 84 هزار فوتی بیش از میزان دو سال قبل از آن بوده است. (در سایت این مرکز آمار سال 2019 منتشر نشده یا من پیدا نکردم). در سال 2020، حدود 12 هزار مورد فوتی ناشی از کرونا در عراق اعلام شده است. بنابراین در این کشور 72 هزار مورد فوتی بیش از معمول وجود دارد که احتمالا ناشی از همان کرونا است (چون دلیل دیگری مثل فاجعه طبیعی (زلزله، سیل و ...) یا جنگ وجود نداشته) و به خاطر بیماریابی یا تست اندک، ثابت نشده است که به دلیل کرونا بوده است./ مصطفی آرانی
هدایت شده از انقلابِ قَلم
🗒 انقلابِ قَلم در مصاف با طغیان
#سرمقاله آغاز به کار "انقلابِ_قَلم"
✍ #محمد_هادی_سمتی
... ما #قلم را در خدمت #تبیین قرار می دهیم و البته بر این نکته اصرار داریم که تحقیق و بررسی لازمه تبیین صحیح و جامعه ساز است.
در #انقلاب_قلم، #سیاست_زدگی،#شخصیت_محوری (پرستیدن انسان ها) و تناقض رفتاری و گفتاری نقد می شود و با #فحاشی،#حرمت_شکنی و ادبیات چاله میدانی برخی از قلم به دستان، بی محابا و بی رحمانه مبارزه خواهد شد...
💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠
🔰 انقلابِ قلم | مجالی برای نقد،تبیین و تحلیل
🆔@enqelabeqalam_ir
📱ارتباط با ما:
@enqelabeqalam_admin
📩 پیام گیر (نام و کاربری شما مخفی می ماند):
http://6w9.ir/msg/8000650
📮درخواست تبادل و تبلیغ:
@Barannejat
https://eitaa.com/joinchat/1687224385C9d8b257e8f
هدایت شده از محمد هادی سمتی
سلام
وقتتون بخیر
در #پیام_رسان_ایتا یک قابلیت جدید ایجاد شده که می تونید پیام های خودتون رو بدون این که مشخصاتتون معلوم بشه به مدیر کانال ارسال کنید.
بنده هم این امکان رو فراهم کردم تا اگر کسی حرفی یا نکته ای داره و دوست نداره که شناخته بشه از این فرصت استفاده کنه و راحت حرفش رو مطرح کنه.
پیامهای خودتون رو اینجا بفرستید:
6w9.ir/msg/8000650
هدایت شده از محمد هادی سمتی
#مستند_آقای_دادستان،شرح زندگی و زمانه شهید مجاهد سید اسدالله لاجوردی که در روز اول شهریور سال ۱۳۷۷ توسط منافقین ترور شد.
برای تماشا و دریافت مستند اینجا را لمس کنید.
همچنین برای مطالعه زندگی و شرح حال وی اینجا و اینجا را لمس کنید.
#معرفی_مستند
#پیشنهاد_تماشا
#شهید_لاجوردی
🆔https://eitaa.com/MHSemati
هدایت شده از انقلابِ قَلم
🗒 کیهان نویس دیروز، طعنه و کنایه زنِ امروز
☑️ نقدی بر #یادداشت #مهدی_نصیری درباره کنش سیاسی جریان انقلابی
✍ #محمد_هادی_سمتی
مهدی نصیری مدیرمسئول و سردبیر وقت #کیهان در دهه 70، با انتشار یادداشتی در کانال شخصیاش انقلابیها را مُشتی آدم مُتوهم و کاسبِ رند خطاب کرده است و باورهای شخصی و غلط خودش را به #جریان_انقلابی نسبت داده است.
بر این اساس لازم می دانم چند نکته را درباره مرقومه معاون سیاسی #شورای_سیاستگذاری_ائمه_جمعه در دهه 80 بیان کنم:
1⃣ مدیرمسئول سابق #هفته_نامه_صبح ادعا میکند که اصولگرایان انقلابی و ولایی #نظام_اسلامی را همچون حکومت مولا علی _علیهالسلام_ قلمداد کرده و خود را عمار و مالک اشترهایی میدانند که باید با طلحه و زبیرها در جناح مقابل مبارزه کنند.
کاش مهدی نصیری بتواند برای این ادعای ناصواب خود دستکم چند مصداق از میان انقلابیهای اصیل معرفی کند که چنین ادعا و همچون اندیشهای دارند؛ وگرنه بر قلم راندن آنچه بیشتر ناشی از #دگردیسی_سیاسی است تا باور قلبی، راه چاره کوبیدن جریان انقلابی نیست.
2- معاون فرهنگی دفتر نمایندگی رهبر انقلاب در #امارات در دهه 80، #بحران_سیاسی و گفتمانی پیش روی #انقلابیون را این میداند که باوجود یکدست شدن #حاکمیت، دیگر هیچ بهانهای برای فرار از مسئولیتها پذیرفته نیست جز آنکه عدهای #نفوذی، #سازش_کار و #بی_بصیرت را کشف کنند تا بتوانند همه کاسه و کوزههای مشکلات کشور را به گردن آنها بیندازند.
این اوج بی انصافی فردی است که روزگاری در مهم ترین نهادهای حاکمیتی عهده دار مسئولیت بوده است.
3- نصیری با این پیشفرض که اکنون تمامی نفوذیها و غربزدهها از بدنه حاکمیت بیرون رفتهاند انقلابیون را به #فرافکنی متهم میکند و ادعا دارد که از نگاه این جریان همه مشکلات بر عهده منتقدان و مخالفان داخلی است که از حمایت و همراهی اکثریت مردم هم برخوردارند.
او بر اساس کدام معیار و ملاکی وضعیت موجود را خالی از عرض اندام نفوذی ها و غرب زده ها می داند؟
آیا #شبکه_نفوذ و به ویژه تفکر غرب زدگی که نصیری برخلاف رویه فعلی اش در گذشته محصولات و فناوری اش را تخطئه می کرده است با تغییر دولت ها،به یکباره از میان می رود؟
البته مهدی نصیری برای طرح ادعای حمایت و همراهی اکثریت مردم با منتقدان و مخالفان داخلی نیز مصداقی بیان نکرده است و تیری در تاریکی رها کرده و عبور کرده است.
4- عجیبتر آنکه مهدی نصیری ادعای دیگری هم در لابهلای سطور یادداشت خود مطرح کرده و گو اینکه در این کشور زندگی نمیکند یا به هیچ رسانهای دسترسی ندارد، قدرت عمده کشور در سالهای اخیر را به انقلابیون منتسب میکند.
سال های اخیر یعنی دقیقاً چند سال؟ آیا نصیری میتواند مدیریت 8 ساله #جریان_اعتدال_اصلاحطلب را هم به شکم انقلابیون ببندد یا میخواهد این هشت سال را از تاریخ محو کند؟
5- آیا مهدی نصیری که روزگاری عهدهدار #معاونت_سیاسی در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بوده و علیالقاعده خطی و مشی سیاسی خطبههای #امامان_جمعه را نیز راهبری میکرده است از ابتدا بر این باور بوده که انقلابیون خود را قوم برگزیده خداوند و #مُصلح_جهان میدانند و منتقد و مخالف را با برچسب شیطان و نفوذی مینوازند یا در سالهای بعد به این پندار حیرتانگیز دستیافته است؟
6- مدیرمسئول وقت کیهان در بخشی دیگر از یادداشت خود ادعا کرده است که مشکلات و کمبودهای کشور ریشه در گفتمان حاکم بر نظام دارد و ربطی به این جریان و آن جناح ندارد.
در حالیکه از سویی دیگر ادعا و اعتراف میکند که قدرت عمده کشور در سالهای اخیر در اختیار انقلابیون _بخوانید صاحب اختیاران نظام_ بوده است.
معنای این سخن آن است که او قبول دارد همیشه و در تمامی دوران چهلوچندساله نظام،تنها انقلابیون در بدنه مدیریتی حضور نداشتهاند و بخشی از قدرت و مدیریت اجرایی هم در اختیار جریان غیرانقلابی بوده است و آن ها نیز اشتباهاتی داشته اند.
حالا این تناقض چگونه برطرف می شود؟ آیا ممکن است که در برهه ای قدرت تحت اختیار جریان غیر همسو با نظام باشد و همزمان ریشه مشکلات به گفتمان نظام برگردد؟
به عبارتی دیگر آیا اشتباه جریان مقابل هم باید به سبد انقلابیها _یا اصل نظام_ ریخته شود؟
7- مهدی نصیری که پیشتر در مصاحبه با ایرنا از همدلی و همفکریاش با بسیاری از مواضع اصلاحطلبان خبر داده بود، ادعا میکند که شیوه حکمرانی جمهوری اسلامی هرروز بستهتر و غیر مردمیتر میشود اما این حقیقت را نمیگوید که غیر مردمیترین و بستهترین روش مدیریتی مربوط به جریانی است که باور راسخ به انقلاب نداشته و ندارند. چه در زمره کارگزاران و اصلاحطلبان و اعتدال گرایان باشند و چه در زیر بیرق اصولگرایی خود را جایداده باشند.
#یادداشت
هدایت شده از انقلابِ قَلم
🗒 مبارزه از زیر لحاف! | نقدی بر انقلابی گری عاری از عقلانیت
✍ #محمد_هادی_سمتی
یکم: مبارزه از زیر لحاف یا اِسلکتیویسم (به انگلیسی: Slacktivism) به فعالیتهای مجازیای اطلاق میشود که در کاربر احساس رضایت کاذب از انجام عملی مثبت را برمیانگیزاند. _آشفتگی سیاسی، ص 36، پاورقی_
هر کاری که انجام دادنش با هیجانِ بی مبنا باشد جز این عنوان شایسته نام دیگری نیست.
هوار کشیدن و عربدهکشی بیحسابوکتاب در #فضای_مجازی که با یک سیمکارت یا مودم و یک تلفن همراه زمینهاش فراهم میشود شاید اندکی گردوخاک ایجاد کند اما پایانی چیزی جز خستگی و درماندگی ندارد.
دوم: مولوی در مثنوی حکایتی را نقل میکند که در یک شهر مسلمان و مسیحی نشین در آن زندگی، مؤذّن بدصدایی وارد محلّه مسلمانها شد و چند وعده اذان گفت. او خیلی بد اذان میگفت. یک روز مرد نصرانی از محلّهای دیگر به محلّه مسلمانها آمد و گفت: این مؤذّن شما کجاست؟ میخواهم از او تشکّر کنم که یک مشکل بزرگ ما را حل کرده است! مشکل این بوده که او دختری داشت که میخواست مسلمان شود و اینها مانعش بودند. ولی آن مؤذن بدصدا، با آن صدایش، این دختر را از مسلمانی منصرف کرده بود و مرد نصرانی میگفت: ما حل این مشکل را مدیون آن مؤذنیم، زیرا او بود که دختر ما را به ما برگرداند.
سوم: #رهبر_انقلاب_اسلامی در اولین دیدار با #هیئت_دولت_سیزدهم سه کلیدواژه #عاقلانه، #خردمندانه و #فکورانه را از مؤلفههای حرکت و #رفتار_انقلابی برشمردند و دولتمردان را به #بازسازی_انقلابی همراه با پیوست سهگانه مذکور مُکلف ساختند.
این اولین بار نیست که #امام_جامعه_اسلامی نسبت به پیوست کردن #عقلانیت_دینی با کنش گری انقلابی فرمان میدهد و البته طیفی از افراد و جریانهای مدعی انقلابی گری هم با انواع استدلالها و برداشتهای آزاد تلاش میکنند تا از کنار این دستورالعمل عبور کنند.
ماجرای #کرونا و حواشی تمامنشدنیاش مانند #ماسک و #فاصلهگذاری_اجتماعی و رعایت دستورالعملهای بهداشتی در #مساجد و #مراسم_مذهبی و در این اواخر هم قصه پر غصه #واکسن، بروز شدت یافته برخی رفتارها و سخنان عاری از سهگانه عاقلانه، خردمندانه و فکورانه است که به مدد فضای بیدروپیکر مجازی هرروز که نه بلکه هرلحظه افروختهتر میشود.
گاهی انسان احساس میکند دوز تعصب و لجاجت بهاندازهای بالا میرود که هرگز نمیشود و نباید از قضاوتهای منصفانه و عقل محور سخن گفت زیرا نتیجهاش محکوم شدن به انحراف عقیده و مانند این است.
نه هرکه سر بتراشد قلندری داند و نه هر آدمی که فکر میکند در همهچیز صاحبنظر است و باید همه را برای پذیرش ادعاهایش قانع سازد قابلاعتنا و توجه است اما افسوس که سیاهچاله فضای مجازی و خلوت گزیدن با تلفن همراه، این یار همیشه حاضر در نظرها قربانیهای خودش را یکبهیک نابود میکند و برخی که میپندارند مؤذن خوشصدا هستند اما درواقع همچون ماری خطرناک و سمّی میگزند و میروند و تلفاتش روی دست میماند.
کاش واکسنی برای #عقلانیت وجود داشت و میشد آدمها را دستوپابسته به مصافش بُرد تا شاید اندکی این #ویروس انقلابی گریِ بی مبنا و بیحسابوکتاب التیام پیدا کند و آدمهایی که از زیر لحاف میخواهند همه قلهها را فتح کنند و به خیال خودشان کاری میکنند کارستان اندکی آرام و قرار بگیرند.
#یادداشت
#پرونده_عقلانیت_انقلابی
انقلاب قلم | نقد،تبیین و تحلیل
🆔@enqelabeqalam_ir