eitaa logo
خبرگزاریMRC
18هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
8.6هزار ویدیو
30 فایل
ادمین تبلیغات: @mr_mjr313 🔹با ذکر نام کانال «خبرگزاریMRC» کپی کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
🌱هر روز خود را با بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ آغاز کنید 🔹پیامبر(ص): هرکس فقیر را در مال خود شریک گرداند و با مردم به انصاف رفتار کند، او مؤمن حقیقی است. امروز دوشنبه ۲۰ آذر ماه ۲۷ جمادی‌الاول۱۴۴۵ ۱۱ دسامبر ۲۰۲۳
♦️ورود سامانه بارشی به کشور از فردا 🔹امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر و بخش‌هایی از اردبیل بارش باران همراه با وزش باد و کاهش دما پیش‌بینی شده است. 🔹فردا با ورود سامانه بارشی به کشور در مناطق غربی کشور رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش‌بینی شده است. 🔹چهارشنبه با تشدید فعالیت سامانه بارشی گستره فعالیت آن اکثر مناطق نیمه غربی کشور را در بر می‌گیرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ویدئویی از جنگنده‎های F/A-18E سوپرهورنت نیروی دریایی آمریکا بر روی ناو هواپیمابر آیزنهاور در خلیج فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ تعارف چای در تجمع دیروز بازنشستگان تامین اجتماعی شوش «چایی دبش عالیه، سفره ما خالیه»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️حملات مکرر و وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق شمالی غزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️لحظهٔ فرود بالگرد در چهارراه سپه کرمان 🔹فرود این بالگرد بخشی از سکانس فیلمی دربارهٔ حاج قاسم سلیمانی بود که در کرمان در حال ساخت است.
♦️جزئیات بلیت فروشی داربی ۱۰۲ 🔹پرسپولیس و استقلال پنجشنبه این هفته در چارچوب دیدار معوقه از هفته پنجم لیگ برتر فوتبال به مصاف هم می‌روند. 🔹قرار است بلیت فروشی اینترنتی این بازی از حدود ساعت ۱۸ فردا (سه‌شنبه) آغاز شود. 🔹طبق پیگیری‌ها، ۴۶ هزار بلیت برای این دیدار به فروش می‌رسد که از بین آن، ۳۰۰۰ بلیت به بانوان تعلق خواهد گرفت. 🔹مقرر شده است که بانوان استقلالی در جایگاه‌های ۶، ۷ و ۸ و بانوان پرسپولیسی در جایگاه‌های ۳۰، ۳۱ و ۳۲ طبقه دوم ورزشگاه آزادی مستقر شوند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️وضعیت خیابان‌ها در عربستان بعد از بارش باران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️گلوله باران جوان فلسطینی توسط صهیونیست‌ها 🔹فیلم لحظه اعدام شهید «رامی العبوشی» در اردوگاه الفارعه طوباس به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست منتشر شد که عمق توحش اشغالگران را نشان می دهد. العبوشی چند روز پیش به شهادت رسیده بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ کنایه سنگین مجری تلویزیون به شورای عالی انقلاب فرهنگی در تصمیمات کنکوری: تصمیمات شما را دیدیم که چه بلوایی در کشور ایجاد کرد! 🔹 شما چه می‌نویسید که خودتان در جلسات راضی هستید اما دانش‌آموزان و خانواده‌ها سردرگم هستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️تجمع باشکوه مردم دانمارک در حمایت از مردم غزه
♦️طلسم عجیب ۶ ساله برای استقلال در دربی‌ 🔹استقلال شش سال است که در لیگ برتر موفق به شکست پرسپولیس نشده و آخرین پیروزی آنها به دهم اسفند سال ۱۳۹۶ بازمی‌گردد که با تک گل وریا غفوری پیروز شدند. هدایت استقلال را در آن زمان وینفرد شفرِ آلمانی برعهده داشت. 🔹استقلالی‌ها در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در جام حذفی، پرسپولیس را در ضربات پنالتی شکست دادند که باز هم در جریان بازی نبوده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️در روز اعتصاب جهانی در حمایت از فلسطینیان شمار زیادی در مناطق مختلف از جمله لبنان، سوریه و مصر دست از کار کشیدند‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️یکتا ناصر: 🔹 یک و سال نیم است که من و منوچهر هادی از هم جدا شدیم./عصرایران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ در جلسه نتانیاهو با خانواده اسرای اسرائیلی علاوه بر درگیری لفظی، کار به درگیری فیزیکی کشیده شد!
♦️محمد بنا باز هم استعفا داد! 🔹حبیب اخلاقی، دارنده دو مدال برنز جهان و مربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی به عنوان مدیر تیم‌های کشتی فرنگی استان تهران منصوب شد.
♦️مسمومیت ۷۵ نفر بر اثر گاز‌گرفتگی در شهرک صنعتی راوند در اصفهان مدیرعامل هلال‌احمر اصفهان: 🔹 ۷۵ نفر بر اثر استشمام گاز منواکسید کربن در شهرک صنعتی راوند استان اصفهان، مسموم شدند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️یک منظره جذاب: «گردباد گوزن‌ها» 🔹گوزن‌ها در هنگام تهدید شروع به دویدن در یک مسیر دایره‌ای می‌کنند، این کار تمرکز شکارچی روی یک هدف را دشوارتر می‌کند. در مرکز دایره هم از توله گوزن‌ها و گوزن‌های ماده حفاظت می‌کنند.
♦️ 🔹کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با ۲۱ رای موافق تصویب شد. 🔹اژه‌ای: نمی‌گذاریم در پرونده چای بهره‌برداری سیاسی و مغرضانه کنند. 🔹امیرعبداللهیان: به آمریکا گفتیم حملات به پایگاه‌ها در سوریه و عراق به ما ارتباطی ندارد. 🔹شفر: شاید روزی سرمربی پرسپولیس شوم. 🔹وزیر امور خارجه آمریکا: حماس تسلیم شود احتمال توقف فوری جنگ وجود دارد. 🔹بورل: باید از کوچ اجباری مردم غزه از سرزمینشان جلوگیری کرد.
♦️تصویر جدید جیمزوب از ابرنواختر ذات الکرسی آ که تو فاصله ۱۱ هزار سال نوری از ما قرار داره
📷اولین مدال MMA ایران در مسابقات قهرمانی آسیا 🔹در وزن ۶۷ کیلوگرم مسابقات MMA قهرمانی آسیا، ابوالفضل فتوحی مقدم در فینال با حریفی از امارات روبه‌رو شد و برای اولین بار در تاریخ ورزش ایران به مدال طلای قهرمانی آسیای MMA رسید.
افزایش بی رویه واردات؛ به سود دلال و به ضرر کشاورز! 🔸مردم ایران سالانه حدود 80 تا 100 هزار تن چای مصرف می کنند. 🔸حدود 70 درصد نیاز مصرف چای از طریق واردات و تنها 30 درصد آن از طریق تولید داخل به دست می آید. 🔸علت افزایش واردات در سال ١٤٠١ بدلیل اختلاف قیمت ارز نیمائی ٢٨٠٠٠ تومانی با ارز آزاد بالای ٥٠ هزار تومان بوده که تمایل واردکنندگان چای را برای واردات افزایش داده است. 🔸بازار ناعادلانه و جولان چای‌های وارداتی در ویترین مغازه‌ها باعث کاهش تولید چای ایرانی شده است. 🔸اکثر سود تجارت چای در ایران نصیب تجار می‌شود و کمترین سهم متعلق به چایکار و کارخانه‌دار است و همین مسئله سبب شده برخی کارخانه‌ها تعطیل یا باغ‌های چایکاری رها شوند.
♦️ارزش میدان نفتی آرش که ایران و کویت در موردش اختلاف دارند چقدر است؟ سیدعلی حسینی کارشناس امور خاورمیانه: 🔹چنانچه می دانید سابقه کشف میدان نفتی آرش به قبل از تأسیس کشور کویت بر می گردد و از همان ابتدا هم میان ایران و کویت بر سر این میدان نفتی بزرگ اختلاف نظر وجود داشت. ذخیره درجای گاز طبیعی میدان آرش  یا به قول کویتی ها «الدوره»، ۲۰ تریلیون متر مکعب و ذخیر نفت آن هم  ۳۱۰ میلیون بشکه نفت برآورد می شود و قانونا ۴۰ درصد این میدان متعلق به ایران است. 🔹او در پاسخ به این سوال که آیا کشوری از این میدان بهره برداری می کند؟ گفت: کویتی ها اعلام کرده اند که تا ۲۰۲۹ از این میدان بهره برداری می کنند، ولی عملا کاری در منطقه شروع نشده است. 🔹آخرین دور مذاکرات مربوط به ۲۰۲۲ و اسفند ۱۴۰۱ است که در آن وزیر خارجه کویت اعتراف کرد که این میدان موضوعی بین ایران و کویت است و بر مذاکره برای حل و فصل آن تاکید کردند. در واقع آنها به این مساله معترف بودند که این میدان مشترک میان ایران و کویت است./ جماران
ایران مجبور به سازش با طالبان است پیرمحمد ملازهی، کارشناس مسائل منطقه: 🔹واقعیت‌هایی مثل مسئله مهاجرین، نزدیکی مرزها و قاچاق در یک نگاه امنیتی از واقعیت‌های افغانستان است نه طالبان. 🔹ایران در نگاه امنیتی چاره‌ای جز تعامل با هر حکومتی که در افغانستان ظهور کند ندارد. 🔹تا زمانی که افغانستان صلح و ثبات نداشته و درگیر تضادهای درونی است، مناسبات ایران و افغانستان بر اساس نگاه فرهنگ و تمدنی مشترک، نخواهد بود. 🔹تکنولوژی، سرمایه و نیروی تخصصی در اختیار ایران است که توان بازسازی و نوسازی افغانستان را دارد فقط کافی است حاکمیت و شرکت‌ها جدی‌تر بر این موضوعات تاکید کنند. 🔹به هرحال حقابه سیستان و ماجرای هیرمند زیر دندان طالبان است و برای رفع این‌ها باید به نیازهای متقابلی مثل سوخت و ترانزیت بین دو کشور تاکید کرد. 🔹طالبان را باید اصلاح کرد و این اصلاح شدن از طریق مدیریت نیازهای متقابلی مثل تامین انرژی و موارد مورد نیاز افغانستان مثل سوخت که از سمت ایران به صورت قاچاق و غیررسمی تامین می‌شود مدیریت کرد، نه از طریق تقابل مستقیم./ خبرفوری