محمدمهدی
یک سوال از حامیان براندازی نظام جمهوری اسلامی که میخوام تو ناشناس پاسخ بدن: فرض کنید شما نتوانستید
بیش از ۲۴ ساعت گذشت و جوابی نرسید😔💔
محمدمهدی
حرف شما خیلی زیبا و شیرینه اما آیا حکومتی خودش رو به رفراندوم گذاشته؟ آیا مردمی که تو خیابون عصبانی
فقط این جواب اومده و جواب هم دادم
وگرنه هم چنان من منتظرم از بین ۹۰ میلیون مخالف جمهوری اسلامی یه نفر جواب منطقی بده
ده بار چک کردم غیر این جوابی نیست
اگه این پیامت نبوده و اختلال ایتا باعث شده پیامت نیاد که هیچ
ولی اگه پیامت همین بوده و ندیدی و سریع قضاوت کردی به عنوان یه برانداز با این سطح دقت چطور حکم به رفتن یه حکومت دادی؟😂
از فرض سوال من خارج شدی.
من نگفتم چه کار کنیم معترض به وجود نیاد.
گفتم تو شرایطی که این اتفاق ها افتاده حکومت آلترناتیو ج.ا چه برخوردی باید انجام بده.
فرض کن در بدترین شرایط ممکن اون حکومت شکست میخوره و نمیتونه انتظارات رو برآورده کنه. اون موقع چی؟
بله. اگه بخوایم بگیم چه کنیم برانداز نباشه میشه تمرکز روی برطرف کردن ضعف های داخلی و هزاران راه حل وجود داره. چیزی که حرف منه برخورد با معترضه که به چه صورت هست
محمدمهدی
از فرض سوال من خارج شدی. من نگفتم چه کار کنیم معترض به وجود نیاد. گفتم تو شرایطی که این اتفاق ها افت
شما هم لطف کن مثل دیگر برانداز ها حاشیه نرو و سوال رو با دقت مطالعه کن و تحت چهارچوب فرض سوال پاسخ بده👇
https://eitaa.com/M_M151/1236
محمدمهدی
شما هم لطف کن مثل دیگر برانداز ها حاشیه نرو و سوال رو با دقت مطالعه کن و تحت چهارچوب فرض سوال پاسخ ب
نه سناریوی پایان حکومت های جهان با صرف این سوال اتفاق نمیوفته
وقتی میشه سناریوی پایان که یک جایگزین وجود داشته باشه.
خب دریای خون راه انداختن قطعاً اشتباهه. ولی تو فرض سوال اگه مردم در حکومت آینده به پاسگاه های انتظامی و اماکن نظامی حمله کنند برخورد حکومت آینده چیه برای اینکه جری تر نشن.
سوال رو واضح تر میکنم: عده کثیری از مردم با خواسته های به حق یا ناحق، تحت تأثیر جو روانی یا غیر از اون اقدام به حمله به اماکن نظامی میکنند و تهدید به قتل عام پلیس و قشر خاصی از جامعه.
اگه در چند شب خاص این اتفاق بیوفته شما به عنوان حکومت آینده میذاری پاسگاه ها و اسلحه ها تسخیر شه و صبح که شد بگی از مردم مسلح در خیابان درخواست دارم بیایید اینجا جمع شید حرفتونو گوش بدم؟
باز از بحث خارج شدید. حرف من مدیریت لحظه ای بحرانه نه روند جلوگیری از اون.
محمدمهدی
نه سناریوی پایان حکومت های جهان با صرف این سوال اتفاق نمیوفته وقتی میشه سناریوی پایان که یک جایگزین
اکثر حکومت های جهان یا به عبارتی همه حکومت های جهان وقتی سرنگون شدند که یک قدرت واحد اجماع ساز با برنامه مدون مقابلش بود.
نکته دیگری که قابل ذکره اینه که در نود درصد انقلاب های تاریخ بعد از سرنگونی دریای خونی به مراتب بیشتر جاری شد چون قدرت آلترناتیو هرچقدر هم که قوی بود توانایی خاموش کردن آتش انتقام های شخصی و مدیریت لحظه ای آشوب های کور رو نداشت.
برای همین حکومت هایی که سرنگون شدند دوران گذار به مراتب بدتری داشتند که چندین ماه و بعضاً چندین سال طول کشیده
مثل افغانستان ، لیبی ، سوریه و...
اما در مقابل این ها، اوپوزیسون هایی هم بودند که از دوران گذار کوتاهی سربلند بیرون اومدند و این ها هم اصولاً انقلاب بر پایه خشونت و توحش نداشتند. مثل جنبش همبستگی لهستان یا انقلاب اسلامی ایران
حرف من اینه که به ادعای شما جمهوری اسلامی جوی خون راه انداخته به مردم گفته داعش.
در حالی که در واقعیت غیرقابل انکار میبینیم حملات سازماندهی شده به اماکن نظامی مثل کلانتری ها صورت گرفته که خطر تبدیل اعتراض خیابانی به جنگ خیابانی رو داشته.
حرف من اینه. اگه واقعاً مردم علیه حکومت آینده قیام کنن و به قول جمهوری اسلامی نیرو های موساد جریان رو هدایت کنن و یا به قول شما خشم مردم اونارو به مرز توحش برسونه، برخورد شما چه خواهد بود؟
برخوردی که ایران رو از خطر جنگ شهری نجات بده
برخوردی که از کشته شدن افراد بیگناه جلوگیری کنه
برخوردی که سرویس های اطلاعاتی ضد ایرانی رو ناامید کنه
و برخوردی که از شعله ور تر شدن اوضاع جلوگیری کنه