فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #نماهنگ | رنگ یاس
🎙باصدای حاج حسین #سیب_سرخی
و حاج عبدالرضا #هلالی
🎼 نفس نفس ذکرمه یا حیدر
داره به این جمله دلم باور
اگه #امام_حسین دوست داری
میشه به مادرش بگی مادر
مادر التماس دعا
═════════════
🌐 @Mabaheeth
مباحث
#خطبه_فدکیه / 2 📜 ثمَّ أَنَّتْ أَنَّةً ارْتَجَّتْ لَهَا الْقُلُوبُ وَ ذَرَفَتْ لَهَا الْعُيُونُ وَ
#خطبه_فدکیه / 3
📜 احْمَدُهُ بِمَحامِدَ جَمَّ عَنِ الاِحْصاءِ عَدَدُها وَ نَأىٰ عَنِ الْمُجازاةِ أَمَدُها وَ تَفاوَتَ عَنِ الاِدْراكِ أَبَدُها وَ نَدَبَهُمْ لاِسْتِزادَتِها بِالشُّكْرِ لاِتِّصالِها وَ اسْتَخْذَى الْخَلْقَ بِاِنْزالِها وَ اسْتَحْمَدَ اِلىٰ الْخَلائِقِ بِاِجْزالِها وَ ثَنّٰى بِالنَّدْبِ اِلىٰ اَمْثالِها.
و اَشْهَدُ اَنْ لا اِلٰهَ اِلاَّ اللّهُ وَحْدَهُ لا شَرِيكَ لَهُ، كَلِمَةٌ جَعَلَ الاِخْلاصَ تَأْوِيلَها و ضَمَّنَ الْقُلُوبَ مَوْصُولَها وَ اَبانَ فِى الْفِكَرِ مَعْقُولَها....
الْمُمْتَنِعُ مِنَ الاَبْصارِ رُؤْيَتُهُ وَ مِنَ الْاَلْسُنِ صِفَتُهُ وَ مِنَ الاَوْهامِ الاِحاطَةُ بِهِ.
┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈
📖 او را ثنا میگويم؛ به خاطر احسانهايى بیشمار كه در سپاس نگنجد و ادراك و هوش بشر را احاطه بر حدود آنها ناممكن باشد. خداوند كه براى پيوستگى نيكىها، مردمان را به سپاس فراخوانده و براى سرشارى آسودگیها، به فروتنى وا داشته و بر دوباره طلبى احسانها، دعوت كرده تا آنها را بيشتر و برتر بخشايش كند.
و گواهى مىدهم كه خداوندگارى به جز اللّه نيست، يگانهاى كه شریکی بر او نبوده؛ [لا إله إلاّ اللّه] كلمهاى است كه خداوند تحقّق و تجسّم بيرونى آن را اخلاص مردمان قرار داده و آنچه از آن [لا إله إلاّ اللّه] قابليت دريافت دارد، در دلها به وديعه نهاده [توحيد فطرى]. [او از توحيد] آنچه قابل تعقّل است، در انديشهها روشن كرده است.
خداوندى كه چشمها را توان ديدنش نبوده و زبانها را ياراى توصيف او نباشد و انديشه ها را گنجايش احاطه بر او نيست.
🌐 @Mabaheeth
48.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | #سخنرانی حجتالاسلام و المسلمین #عالی در دومین شب از مراسم عزاداری #فاطمیه در حسینیه امام خمینی(ره). ۹۹/۱۰/۲۶
🏴 @hoseinie_emamkhomeini
🌐 @Mabaheeth
31.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 روضهخوانی حجتالاسلام ناصر شهیدی در دومین شب از مراسم عزاداری #فاطمیه ۱۴۴۲ در حسینیه امام خمینی ره.
🗓 ۹۹/۱۰/۲۶
🏴 @hoseinie_emamkhomeini
🌐 @Mabaheeth
huddath hussain.apk
34.72M
#برنامه_اندروید
📲 تازههای اپلیکیشن حداثالحسین علیهالسلام
1⃣ متن #سخنرانی پیرامون #فاطمیه با موضوعات:
۱. عبرتهای فاطمی
۲. تبین قیام فاطمی
۳. حماسه فاطمی
2⃣ فیشهای #مرثیه و #روضه شامل کتابهای:
۱. حزن سرمد
۲. حقیقت مکتوم
3⃣متن #مرثیههای اجرایی استاد #میرزامحمدی در فاطمیه، شامل ۱۰ مرثیه با عنوان «مرثیههای فاطمی ۱»
💻 @huddath_al_hussain_ir
🌐 @Mabaheeth
مباحث
﷽ ❇️ #پاسخ #دکتر_غلامی به یک شبهه ⛔️ #شبهه ؛ اگه محدودیتِ #حجاب رو بردارن، دیگه انقدر مردا حریص نم
⁉️ اخيراً برخی شبهات در شبکه های اجتماعی و مجازی رواج يافته است که پاره ای از #احکام اسلام را به تمسخر گرفته و به گونه ای وانمود کرده است که اسلام به ظاهر خود را پيشرفته و برحق و عدالت خواه معرفی مي نمايد اما واقعيت چيز ديگری است.
❓ از جمله شبهاتی که وجود دارد، درباره ازدواج موقت است .
✍️ چون برخی مطرح کرده بودند، در کانال مطرح شد تا نفع بیشتری داشته باشد.
🌐 @Mabaheeth
مباحث
⁉️ اخيراً برخی شبهات در شبکه های اجتماعی و مجازی رواج يافته است که پاره ای از #احکام اسلام را به ت
💢 شبهه: فحشا حرام است ولی اگر حقوقش را پرداخت کنی تا چهل صیغه و چهارعقدی مشکلی ندارد!
✔️ پاسخ اجمالي
سياست حقوقي در تعدد زوجات و ازدواج موقت اين نبوده است كه هوسبازان به صورت گسترده و بيحساب در شهوات و هوي و هوسها غرق شوند، و چنان با اين حكم الهي بازي نمايند كه دوست و دشمن از ازدواج موقت تنفر پيدا كنند و آن را مساوي با زنا و فحشا بدانند. بلكه هدف از جعل و تشريع ازدواج موقت، حفظ كردن افراد نيازمند از آلودگي به گناه و فحشا است. تعدد زوجات و ازدواج موقت براي جلوگيري از انحرافات و روابط نامشروع تشريع شده است، تا بدينوسيله عفاف و پاكدامني حفظ شود نه اينكه خود آن زمينه ساز زياده خواهي جنسي شود. با اين وجود نبايد ازدواج چنين شخصي را باطل انگاشت و عمل او را زنا پنداشت.
🌐 @Mabaheeth
مباحث
💢 شبهه: فحشا حرام است ولی اگر حقوقش را پرداخت کنی تا چهل صیغه و چهارعقدی مشکلی ندارد! ✔️ پاسخ اجما
پاسخ تفصيلی
ازدواج
اسلام برای قالب بندي رفتار هاي اجتماعي انسان ها، شرايط و قوانيني را وضع کرده است که پيروي از اين قوانين را موجب مشروع بودن آن رفتار دانسته است و براي اينکه از بي قانوني و هرج و مرج در امور اجتماعي و پيمان هاي بين انسان ها جلوگيري کند، در صورتي که آن قوانين و شرايط ويژه رعايت نشوند، آن رفتار را غير مشروع و حرام دانسته است. از آن جمله اين که در دين اسلام، پذيرش زوجيت و اعلام انتخاب دو طرف براي زندگي مشترك با عقد ازدواج صورت ميگيرد.
اصولاً بايد توجه داشت كه عقد ازدواج، مستند به آموزه هاي ديني است و جايگاه ويژه در كتب فقهي و سيره پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و ائمه معصومين عليهم السلام داشته و داراي آثار مهم حقوقي است ؛ لذا براي نفوذ حقوقي و شرعي آن برخي محدوديتها يا تشريفات خاصي لحاظ شده است و بدون اين تشريفات نفوذ شرعي و حقوقي نداشته، التزامي نيز به بار نميآورد. پذيرش زوجيت و اعلام انتخاب دو طرف براي زندگي مشترك نيز بدون عقد ازدواج رسميت نمييابد.
ازدواج اعم از موقت يا دايم يك نوع عقد است، با همه مشخصات عقدهاي ديگر كه حتي در ضمن آن مي توان شروطي را قرار داد و قانون نيز از آن حمايت مي كند و سرّ حلال شدم يک رابطه با چند کلمه، شناسايي يک فعل اجتماعي در چارچوب قوانين است و نتيجه ي آن در حقيقت الزام طرفين به رعايت احكام و ضوابط شرعي و اعلام وفاداري به آن است. اجراي عقد در حقيقت، جواز شرعي و الهي براي برقراري رابطه بين دو بنده خداست.
🌐 @Mabaheeth
مباحث
پاسخ تفصيلی ازدواج اسلام برای قالب بندي رفتار هاي اجتماعي انسان ها، شرايط و قوانيني را وضع کرده است
تفاوت ازدواج موقت و زنا
با اجراي صيغه ازدواج موقت، بين دو نفر علاقه زوجيت برقرار ميشود که آثار فقهي و حقوقي فراواني بر آن مترتب ميشود. آثاري که دو طرف خود را متعهد به آن ميدانند؛ که از جمله اين آثار که بر ازدواج موقت مترتب است و تفاوت هاي آن با زنا را نيز بهتر آشکار ميسازد موارد زير را ميتوان برشمرد:
- در ازدواج موقت، زن و شوهر، همسر يكديگر هستند و مسئوليت يكديگر را بر عهده دارند.
ـ با عقد موقت، نوعي محرميت بين خانواده مرد و زن پيدا ميشود، اما در زنا اين گونه نيست.
ـ در ازدواج موقت، تعيين مهر لازم است، اما در زنا لازم نيست.
ـ در ازدواج موقت، محدوديتهايي نسبت به بعضي افراد، مثلاً خواهر زن و مادر زن و نسبت به بعضي ايام، مثل ايام عدّه وجود دارد، اما در مورد زنا اين گونه امور شرط نيست.
ـ بعد از ازدواج موقت، نگه داشتن عده براي زنان بين ده سال تا زمان يائسگي (معمولاً پنجاه سال) واجب است، اما در زنا اين مسئله وجود ندارد.
- در ازدواج موقت و شرعي، زن تنها ميتواند به عقد يک مرد در آيد، اما در زنا چنين محدوديتي نيست.
ـ در ازدواج موقت، سرپرستي فرزندان احتمالي، مشخص شده و بر دوش شوهر است، ولي در زنا چنين برنامهاي وجود ندارد.
🌐 @Mabaheeth
مباحث
تفاوت ازدواج موقت و زنا با اجراي صيغه ازدواج موقت، بين دو نفر علاقه زوجيت برقرار ميشود که آثار فقه
بنابراين ازدواج موقت، راه مجاز و مشروع از جانب دين و پروردگار است، اما زنا طريق نامشروع.
از طرفي آثار ازدواج صرفا بر رضايت دو طرف بر سکس مترتب نميشود، بلکه رضايت طرفين يکي از شروط لازم ازدواج است که بايد به همراه ديگر شرايط از جمله انشاء صيغه عقد باشد تا ازدواج صحيح شرعي تحقق يابد.
از اين رو، رفتار هاي اجتماعي که در آن ضوابط و شرايط قانوني و شرعي رعايت نشده باشند، نه تنها از نظر قانوني يک فعل غير مجاز است که از حمايت قانوني برخوردار نمي باشند بلکه از نظر شرعي هم حرام است و عقوبت دارد.
🌐 @Mabaheeth
مباحث
بنابراين ازدواج موقت، راه مجاز و مشروع از جانب دين و پروردگار است، اما زنا طريق نامشروع. از طرفي آث
🤔 حکمتهاي تشريع ازدواج موقت
اسلام دين شهوتراني نيست؛ دين همه جانبه نگر است. بدون تعصب و نگاه برتر به جنسي خاص آنچه را مورد نياز و به مصلحت زنان و مردان است در قالب اصول اعتقادات و مقررات و احکام شرعي و اخلاقي بيان داشته است.
هدف از تشريع حكم ازدواج موقت تأمين وسيله هوسراني براي افراد نيست; چرا كه اين اصل از مسلمات است كه اسلام و اديان الهي با هوي پرستي مخالف است و آن را در رديف بت پرستي قرار مي دهد و دين براي كنترل هواها و اميال آمده است. و چنان كه در روايات آمده، افرادي كه به دنبال هوسراني و كامجويي از موارد بيشتر و بيشتر باشند مورد لعن و غضب الهي هستند. بلكه هدف اسلام تأمين نياز جنسي انسان ها از بهترين راه است. زيرا، پارهاي از مصالح مهم براي زندگي پاک آدمي وجود دارد که در گرو وضع اين نهاد مشروع ميباشد که در ذيل مواردي از آن را ذکر ميکنيم:
ـ عدم آمادگي زن براي زناشويي در ايام قاعدگي و آمادگي مرد به طور دائم.
ـ كم بودن ميل جنسي زن در ايام بارداري و شيردهي و عدم امكان آبستني مجدد در اين ايام.
ـ جدا شدن زن و شوهر در طول زندگي به علل مختلف از جمله مسافرت براي كار يا تحصيل يا جنگ و مبارزه و يا امري ديگر، خصوصاً سفر به محيط هاي آلوده جنسي كه در دنياي امروز فراوان است.
ـ عدم امكان پرداخت هزينه سنگين و دائمي زندگي مشترك براي بعضي مردان و پسران و نداشتن شرايط ديگر زندگي دائمي.
ـ قوّت غريزه جنسي در بعضي مردان و عدم ارضاء با يك زن.
ـ بيمار شدن مكرر يا طولاني زن و عدم امكان زناشويي.
ـ دختراني كه امكان ازدواج دائم يا خواستگار دائمي ندارند يا بيوه زناني كه همسر دائم به سراغ آنها نمي رود يا مرداني كه از همسر دائمي جدا شده اند يا همسر آنها فوت كرده و قصد يا امكان ازدواج دائم ندارند.
ـ نياز به محرميت در برخي شرايط مثلاً آشنايي براي عقد دائم يا برقراري محرميت در برخي خانواده ها و سفرها به علت كثرت رفت و آمد نامحرم با زنان.
ـ نازايي زن دائم و عدم قصد يا عدم امكان ازدواج دائمي دوم.
از سويي، دنياي مدرن امروز با بستن راه شرعي و آزاد گذاشتن رابطه جنسي در حقيقت همه جا را آلوده كرده است و راه را براي شهوت راني حيواني براي همه مردان و زنان بدون هزينه و زحمت زياد با وسايل جديد و صحنه هاي نو فراهم آورده است.
از طرف ديگر، مرد با زن در نوع غريزه جنسي متفاوت است، اين از جمله اختلافات زن و مرد است، و سرّ اينكه مرد مي تواند در شرايطي چند زن داشته باشد و زن نمي تواند، بحثي است كه در مسأله تعدد زوجات و ازدواج موقت مطرح مي شود.
از جانب ديگر، نفع اين قانون تنها شامل حال مردان نيست؛ بسياري از زنان در جامعه هستند كه امكان و موقعيت ازدواج دائم را ندارند و ازدواج كوتاه مدت براي راه چاره براي برطرف شدن مشکلات آنان است.
🆔 @wiki_shobhe
🌐 @Mabaheeth
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #کلیپ استاد رائفی پور
📝 «نگاهی متفاوت به ازدواج موقت»
🚫 سوء استفاده از زن ممنوع 🚫
⁉️.... مرد باش ...
✅ @Masaf
🌐 @Mabaheeth
مباحث
🤔 حکمتهاي تشريع ازدواج موقت اسلام دين شهوتراني نيست؛ دين همه جانبه نگر است. بدون تعصب و نگاه برت
توجه به اين نکته نيز ضرورت داردکه، اسلام هم زمينه ارضاء معقول و سالم غرايز را فراهم مي كند و هم انسان را از زياده روي در خواب و خوراك و شهوت جنسي باز مي دارد.
اين گونه هشدارها به اضافه لزوم مراعات شرط عدالت، توصيه هاي اخلاقي و سلامت روحي، نگاه داشتن عدّه، وظيفه مهريه و نفقه و محدوديت هاي جسمي و مالي، همگي اهرم هايي هستند در قبال افسار گسيختگي شهوت جنسي.
مجدداً تأکيد مينماييم که در اسلام آدم «ذواق» و «ذواقه» يعني زن يا مردي كه هدفش اين است كه اشخاص گوناگون را مورد كامجويي قرار دهد ملعون و مبغوض خداوند معرفي شده است. چرا كه در اين صورت نوعي دامن زدن به اميال غريزي و تبعيت از هواي نفس مطرح مي شود كه با توجه به روايات ، حكمت مبغوضيت آن مشخص مي شود.
از نظر اسلام تمام غرايز بايد در حد اقتضا و احتياج طبيعت اشباع گردد. اسلام اجازه نمي دهد كه انسان آتش غرايز را دامن بزند و آنها را به شكل يك عطش پايان ناپذير روحي درآورد . از اين رو اگر چيزي رنگ شهوت پرستي بگيرد حتي اگر در طيبات باشد ، كافي است كه بدانيم نه مطابق منظور اسلام است نه مطابق عقل. همان طور كه هدف خداوند متعال از آيه كُلُوا مِنْ طَيِّباتِ ما رَزَقْناكُمْ. از روزي هاي پاكيزه بخوريد» آن نيست كه انسان ها به شكم پرستي و عياشي بپردازند بلكه هدف الهي جواز استفاده از منافع خوراكي ها بوده است هرچند در اين ميان عده اي شكم پرستي كرده و راه افراط برمي گزينند.
🌐 @Mabaheeth
مدیونم.mp3
11.35M
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
🏴 مدیونم به دعای کسی که ...
#فاطمیه
#حضرت_زهرا (سلام الله علیها)
🎤 کربلایی محمدحسین #پويانفر
╭══•----------------------•══╮
@Fanous @Mabaheeth
╰══•----------------------•══╯