eitaa logo
مباحث
1.6هزار دنبال‌کننده
34.6هزار عکس
30.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
جزء 16.mp3
3.95M
شانزدهم (تندخوانی) 🎧 با صدای استاد معتز آقایی ▶️ آیه 75 سوره مبارکه کهف ص 302 ⏸ آیه 135 سوره مبارکه طه ص 321 🌐 @Nafaahat
7 حفظه الله تعالی ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ فرازهای مطرح شده: یا مُحسِنُ یا مُجمِل یا مُنْعِمُ یا مُفْضِلُ، لَستُ أتَّكِلُ فِی النَّجاهِ مِنْ عِقابِكَ عَلی أعمالِنَا، بَلْ بِفَضْلِكَ عَلَيْنَا لِأَنَّكَ أَهْلُ التَّقْوَى وَ أَهْلُ الْمَغْفِرَةِ، تُبْدِئُ بِالْإِحْسَانِ نِعَماً وَ تَعْفُو عَنِ الذَّنْبِ كَرَماً فَلَكَ الحَمْدُ عَلی حِلْمِكَ بَعْدَ عِلْمِكْ فَمَا نَدرِی مَا نَشْكُرْ، أمْ جَمِیلَ مَا تَنْشُرُ أمْ قَبِیحَ مَا تَسْتُرُ أمْ عَظِیمَ مَا أبْلَیْتَ وَ أوْلَیْتَ أمْ كَثِیرَ مَا مِنْهُ نَجَّیْتَ وَ عافَیْتَ یا حَبِیبَ مَنْ تَحَبَّبَ إلَیْكَ یا قُرَّهَ عِیْنِ مَنْ لاذَ بِكَ وَانْقَطَعَ إلِیْك فَتَجاوَز یا رَبِّ عَنْ قَبِیحِ مَا عِنْدَنَا بِجَمِیلِ مَا عِنْدَكْ وَ أیُّ جَهْلً یا رَبِّ لا یَسْعُهُ جُودُك أوْ أیُّ زَمانٍ أطْوَلُ مِنْ أناتِكَ وَ مَا قَدْرُ أعمالِنَا فِی جَنْبِ نِعَمِكَ‌ وَ كَیْفَ نَسْتَكْثِرُ أعمالاً نُقابِلُ بِها كِرمَكْ . بَلْ كَیْفَ یَضِیقُ عَلَی المُذْنِبِینَ مَا وَسَعَهُمْ مِنْ رَحْمَتِكْ و رَحْمَتُكَ وَسِعَتْ كُلَّ شِیءٍ 🌐 @Mabaheeth
أعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشِّیطانِ الرَّجِیم بِسْمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحِیم دعای ابوحمزه ثُمالی بخش‌هایش یكسان نیست . گاهی در بعضی از بخش‌ها از جلال و عظمت خدا شروع می‌شود و به ضعف و حقارت بنده ختم می‌شود . گاهی از ضعف و حقارت بنده شروع می‌شود، به عظمت و جلالت ذات أقدس إله ختم می‌شود. گاهی هم دعا برای آن است كه خدا را محمود بدانیم و او را حمد كنیم . گاهی دعا برای آن است كه خدا را مشكور بدانیم و او را شكر كنیم . گاهی دعا برای آن است كه خدا را معبود بدانیم و او را عبادت كنیم . گاهی دعا برای آن است كه خدا را مسعود و مقصود بدانیم و به صمدیّت او اعتراف كنیم . گاهی دعا برای آن است كه خدا را واحد بدانیم و در پایان از توحید طرفی ببندیم و مانند آن. این بخش از دعا از اینجا شروع می‌شود: ***یا مُحسِنُ یا مُفْصِل یا مُنْعِمُ یا مُفْضِل*** عرض می‌كند: تو كه اِفصال و احسان و افصال و احسان را دارا هستی. ما اگر چنانچه بخواهیم به سمت تو بیائیم، هیچ پایگاهی نداریم . یك وقت است انسان در سكوی پرش ایستاده است. روی سكوی پرش پرواز می‌كند. یك پایگاهی دارد. گاهی پرواز نمی‌كند. سرعت سیر ندارد. نردبان دارد بالأخره. تبرّك می‌كند، این نردبان را یكی پس از دیگری پله‌های نردبان را طی می‌كند. یك وقت است كه نه نردبان است، نه سكوی پرش. یك طنابی آویخته است. این طناب را دستگیره قرار می‌دهد، كم كم بالا می‌رود. اما گاهی در اختیار انسان مُنقَطِعُ الأسباب هیچ چیزی نیست. نه عملی دارد كه با آن عمل به عنوان سكوی پرش پرواز كند یا نردبان ترقّی از او استفاده كند، یا طناب آویخته از او مدد بگیرد. نه كسی هم او را همراهی می‌كند. گاهی هم دعا برای آن است كه خدا را محمود بدانیم و او را حمد كنیم . گاهی دعا برای آن است كه خدا را مشكور بدانیم و او را شكر كنیم . گاهی دعا برای آن است كه خدا را معبود بدانیم و او را عبادت كنیم . گاهی دعا برای آن است كه خدا را مسعود و مقصود بدانیم و به صمدیّت او اعتراف كنیم . گاهی دعا برای آن است كه خدا را واحد بدانیم و در پایان از توحید طرفی ببندیم و مانند آن. در اینجا فقط به ذات أقدس إله عرض می‌كند: پروردگارا ! اگر پرواز است و سكوی پرش، فضل توست . اگر نردبان است و تَدرّج پله‌های نردبان، فضل توست. و اگر طنابی هست و اعتصام به آن طناب، فضل توست. ما هیچ پایگاهی، تكّیه‌گاهی، وسیله‌ای نداریم كه به توكّل بر او، اعتماد بر او بخواهیم این راه طولانی را طی كنیم . ***َلسْتُ أتَّكِلُ فِی النَّجاهِ مِنْ عِقابِكَ عَلی أعمالِنَا *** كسی اگر بخواهد از چاه برهد، به جاه برسد؛ از خطر برهد، به ثواب برسد؛ از دوزخ برهد، به بهشت برسد بالأخره یك پایگاهی می‌طلبد. عرض می كند: خدایا! ما هیچ پایگاهی نداریم . فقط فضل توست . فضل تو، مرا همراه و هم راه است یا رَبّ ! همراه آدم فضل اوست، راه انسان فضل اوست. نردبان انسان فضل اوست. سكوی پرش فضل اوست. طناب اعتصام شونده فضل اوست. *** بَلْ بِفَضْلِكَ عَلَيْنَا لِأَنَّكَ أَهْلُ التَّقْوَى وَ أَهْلُ الْمَغْفِرَةِ*** تو اهل تقوائی . تو شایسته هستی از تو تقوا كنیم ، یعنی بپرهیزیم. وِقایه كنیم . تمام شرور و نقصان‌ها را به خود اِسناد بدهیم ، هستی خودمان را سَپر نفس قرار بدهیم. كه تمام نقص‌ها به ما برسد و چیزی از نقص‌ها به تو نرسد. بالاترین تقوا ، همین تقواست در حقیقیت. كه انسان هستی خود را وِقایة ذات أقدس إله قرار بدهد، سَپر قرار بدهد كه هر نقصی است مال خود انسان است و هر كمالی است، مال ذات أقدس إله است. و خداوند اهل مغفرت است. یعنی شایسته است كه ببخشد . اهلیّت را هم دارد و احسان‌های او هم ابتدائی است. ***تُبْدِئُ بِالْإِحْسَانِ نِعَماً*** نعمت‌های او مسبوق به پاداش نیست. همان گفتار معروف كه داد او را قابلیّت شرط نیست. بلكه شرط قابلیّت، داد اوست . ذات أقدس إله با یك فیض فقیر می‌‌آفریند، با فیض دیگر فقیر را پاسخ می‌دهد. مگر كسی به فقر خود پی نبرد و نخواهد و اگر كسی بخواهد، ممكن نیست ناامید و آیس برگردد. چَشم دو بار اشك می‌ریزد. یك وقت در حال حزن و غم و یك وقت در حال نشاط و سرور است. آن خنكی و سردی را می‌گویند: (قُرّه) . هوای سرد را می گویند: (قار) . و اگر گفتند‌: قُرَّهُ العِیْن یا قُرَّهُ الأعْیُن و مانند آن، یعنی شاد باش و نشاط مَند بودن شما را مسئلت می‌كنیم كه شما مسرورانه اشك شوق بریزید. یعنی اشك خنك بریزید. و اگر كسی به سمت ذات أقدس إله حركت كرد، آنگاه مشتاقانه اشك شوق می‌ریزد. ***وَ تَعْفُو عَنِ الذَّنْبِ كَرَماً*** تو از گناه روی كرامتی كه داری می‌گذری . آنگاه در بخش دیگر، سخن از حمد خدا بود كه عرض كرد: ***فَلَكَ الحَمْدُ عَلی حِلْمِكَ بَعْدَ عِلْمِكْ *** اینجا سخن از شكر خداست .
***فَمَا نَدرِی مَا نَشْكُرْ، أمْ جَمِیلَ مَا تَنْشُرُ أمْ قَبِیحِ مَا تَسْتُر، أمْ عَظِیمِ مَا أبْلَیْتَ وَ أوْلَیْتَ، أمْ كَثِیرِ مَا مِنْهُ نَجَّیْتَ وَ عافَیْتَ*** چهار علل از عوامل شكر الهی را بازگو می‌كند. عرض می‌كند : خدایا ! آن كارهای خوبی را كه مختصر بود، به لطف تو انجام دادیم . تو به ما دادی و اما به نام ما منتشر كردی. ما را نامور كردی. این زمینه شكر را فراهم می‌كند. فَلَكَ الشُّكْر . كارهای زشتی كه ما انجام دادیم ، آبروی ما را نبردی، مستور نگه داشتی. أمْ قَبِیحِ مَا تَسْتُر فَلَكَ الشُّكْر. نعمت‌های بزرگی كه إبلا كردی، اعطاء كردی، بدون استحقاق ما، فَلَكَ الشُّكْر . خطرهای مهمی را كه ما را از آن گزند و آسیب، رهائی بخشیدی، فَلَكَ الشُّكْر . همه این علل هست. اینها مانِعَةُ الخُلُّو است . جمع را شاید. درباره بعضی اشخاص هر چهار فضیلت هست . آنگاه عرض می‌كند: خدایا ! اگر كسی تو را محبوب خود نشان بدهد، تو می‌پذیری. نه تنها به عنوان بنده و عبد خالص و صالح می‌پذیری، به عنوان محبوب می‌پذیری . این كه فرمود: خدا مُحبّ شما می‌شود، شما محبوب خدا می‌شوید، فَسُوفَ یَأتِی الله بِقُومٍ یُحِبُّهُ وَ یُحِبُّونَ، این بهترین فضیلت است برای انسان. ***یا حَبِیبَ مَنْ تَحَبَّبَ إلَیْك*** گرچه در بعضی از نسخ همه اینها به صورت ضمیر خِطاب ذكر شده است، اما در بعضی از اینها ضمیر غیاب هست، در بعضی از اینها تلفیق . ***یا حَبِیبَ مَنْ تَحَبَّبَ إلِیْكِ یا قُرَّهَ عِیْنِ مَنْ لاذَ بِكَ وَانْقَطَعَ إلِیْك*** امّا در بعضی از نُسخ این چنین است: ***یا حَبِیبَ مَنْ تَحَبَّبَ إلِیْك یا قُرَّهَ عِینِ مَنْ لاذَ بِكَ وَانْقَطَعَ إلِیْه*** به هر تقدیر اگر كسی خود را تحبُّب كند، اظهار محبّت كند به سمت تو، تو او را به عنوان حبیب می‌پذیری. به عنوان محبوب می‌پذیری. و اگر كسی به تو پناهنده بشود، تو قُرًّهُ العَین او خواهی بود. (قُرَّهُ العَیْن) به معنای خنكی چَشم. در قرآن كریم دوبار سخن از اشك شوق ریختن است. عدّه‌ای كه معارف الهی را درك می‌كنند، " تَری أعْیُنَهُمْ تَفِیضُ مِنَ الدَمْع " یك بار است . یك بار هم كسانی كه عازم جبهه بودند و تداركات صدر اسلام كافی نبود كه آنها را اعزام بكند، اینها ناامید می‌شدند، اشك می‌ریزند كه چرا به جبهه نرفتند. البتّه این اشك دوّم، اشك غم و اندوه است كه چرا به جبهه نرفتند. أنْتَ المُحْسِنُ وَ نَحنُ المُسِیئُون . تو محسنی و ما بَدكاریم . آنگاه عرض می‌كند: ***فَتَجاوَز یا رَبِّ عَنْ قَبِیحِ مَا عِنْدَنَا بِجَمِیلِ مَا عِنْدَكْ *** آنچه در نزد شما، زیبائی و جلال و جمال است. و آنچه در نزد ماست قبیح است و زشت. خدایا! به حقّ آن زیبائی‌های نزدت از زشتی‌های ما بگذر . ***وَ أیُّ جَهْلٍ یا رَبِّ لا یَسْعَهُ جُودُك أوْ أیُّ زَمانٍ أطْوَلُ مِنْ أناتِكَ وَ مَا قَدْرُ أعمالِنَا فِی جَنْبِ نِعَمِكَ‌ وَ كَیْفَ نَسْتَكْثِرُ أعمالاً نُقابِلُ بِها كِرمَكْ، بَلْ كِیْفَ یَضِیقُ عَلَی المُذْنِبِینَ مَا وَسَعَهُمْ مِنْ رَحْمَتِكْ *** عرض كرد: خدایا ! كدام جهل است كه جود تو توان بخشش آن را ندارد. و چه زمانی، از قدرت تحمّل و تأنّی شما بیشتر است كه ما بگوئیم: اگر بیشتر از این صبر می‌كردی، بهتر بود. یا دیگران بیشتر از این، توان صبر دارند! و اصلاً اعمال ما در جنب نِعَم تو چیست كه شكر بكنیم یا نكنیم . و چگونه اعمالی كه در مقابل كَرم توست، ما آنها را زیاد بشماریم، در حالی كه خود این عمل هم باز محصول كَرم توست. و از طرفی چگونه تبهكاران در تنگنا قرار بگیرند، در حالی كه رحمت تو بی‌انتهاست . ***رَحْمَتُكَ وَسِعَتْ كُلَّ شِیءٍ*** امیدواریم رحمت بی‌انتهای حقّ شامل همه ما بشود. از تباهی و تیرگی همه نجات پیدا كنیم. غَفَرَ اللهُ لَنَا وَ لَكُمْ وَالسَّلامُ عَلِیْكمُ وَ رَحمَةُ اللهِ وَ بَرَكاتُه. 🌐 @Mabaheeth
32.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💐 🎞 حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی علیه السلام و الگوهای قرآنی 🌐 @Mabaheeth
Jalase-15.mp3
5.87M
🎙 #خلاصه_جلسه پانزدهم 💬 بعثت در نبوت 🗓 پنجشنبه، 1353/7/11 #طرح_کلی_اندیشه_اسلامی 🌐 @Mabaheeth
🌹 شهید
تا آزادی خرمشهر.pdf
1.52M
اول 📜 فصل مربوط به آزادی خرمشهر 🔗 ادامه دارد ... 🌐 @Mabaheeth
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 (ره) آمد تا نشان دهد، می‌شود با دست خالی با تانک T72 جنگید. ای پشت جاده آسفالته اهواز_خرمشهر با گوشت و پوست مقابل تانک‌ها مقاومت کرد. 🎬 بخشی از صحبت های در دانشگاه امام صادق علیه السلام 🌹یادواره شهیدان ، ، 🌐 @Mabaheeth
یادواره شهیدان.mp3
13.53M
🎤 سردار 🌹یادواره شهیدان ، ، 🗓 مهرماه 1389 📌 دانشگاه امام صادق (علیه السلام) تهران 👉 https://eitaa.com/mabaheeth/4600 🌐 @Mabaheeth
در جمعه آخر شعبان، علیه السلام به اباصلت فرمود: بر تو باد به روی آوردن به آنچه براي تو در آخرت، نافع است، همچون دعا و استغفارِ زياد. قرآن را بسيار بخوان تا وقتی ماه مبارک فرا می رسد خود را برای خدا خالص کرده باشی. 🔸 بله روزه مراتبي دارد که اگر مقدمات آن رعایت شود بهره خود را از روزه می برد؛ تا نصيبش از روزه فقط تشنگي و گرسنگي نباشد، آن‌گاه با رعايتِ مقدماتِ روزه، درمي‌يابد که از نظر فکري و ذهني هم بايد روزه‌دار باشد. بايد مراقب باشد تا محضرِ عظيمِ ضيافتِ الهي را درک کند. او بايد بداند حتي خيال‌هاي باطلي که از ذهنش مي‌گذرد، بي‌اثر نيست. اين آلودگي‌ها، هم باعث تاريکيِ ذهن مي‌شود و هم فضا را براي روحِ انسان ناگوار مي‌کند. 🔹 اگر روزه‌دار اهلِ ‌ باشد، اندک‌اندک خودش را پيدا مي‌کند. بسياري اوقات ماه رمضان مي‌گذرد و آدمي متوجه اين ضيافت نمي‌شود. او روزه‌اش را مي‌گيرد؛ اما گرفتاري‌هاي باطني و تشتّتِ درون نمي‌گذارد از اين ضيافت، لذتي روحاني ببرد. گاهي مدتي روزه مي‌گيرد؛ قدري که از اين ماه گذشت، کم‌کم با روزه اُنس مي‌گيرد. دلش مي‌خواهد قرآن بخواند، گوشه‌اي بنشيند و ذکر خدا را بگويد، در اين هنگام از تلاوت قرآن و از اُنس با روزه، لذتي روحاني مي‌برد. بله بعضي‌ از دستوراتِ الهي براي آن است که زمينه اين آمادگي از قبل فراهم شود و تا دیر نشده انسان از اين ماه بهره ببرد. 👉 @nasery_ir 🌐 @Mabaheeth
هفدهم ✨ اللّهُمَّ اهْدِنى فیهِ لِصالِحِ الْأعْمالِ وَاقْضِ لى فیهِ الْحَوآئِجَ وَ الآمالَ یا مَنْ لا یَحْتاجُ اِلَى التَّفْسیرِ وَ السُّؤالِ یا عالِماً بِما فى صُدُورِ الْعالَمینَ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَ الِهِ الطّاهِرینَ 🙏 خدایا! در این روز مرا به شایسته ترین اعمال راهنمایی کن و آرزوها و حاجتهای مرا برآور، ای کسی که احتیاج به بیان و درخواست نداری! ای دانا به آنچه که در سینه‌هاست! بر محمّد و آل پاکش درود فرست! ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ أللهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 🌐 @Mabaheeth
شرح دعای روز هفدهم 1.wma
1.24M
🎤 #آیت_الله_مجتهدی (ره) 🎧 #شرح_دعای_روز هفدهم ماه مبارک رمضان 1 🌐 @Mabaheeth
شرح دعای روز هفدهم 2.wma
1.46M
🎤 (ره) 🎧 هفدهم ماه مبارک رمضان 2 ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ دستور العمل به حضرت نرجس خاتون سلام الله علیها برای برآورده شدن حاجاتتان توسل به اهل بیت علیهم السلام داشته باشید؛ مخصوصا به حضرت نرجس خاتون سلام الله علیها مادر علیه السلام ، حدود سی الی چهل سال قبل یکی از اولیاء الهی این مطلب را به من آموختند و به هر کسی که گفته ام از توسل به حضرت (سلام الله علیها) نتیجه گرفته است. شخصی بود که اهل فرزند نمی شد، من به او گفتم که یک ختم قرآن هدیه به روح نرجس خاتون سلام الله علیها داشته باشد که ایشان هم عمل کردند و خواند و صاحب اولاد شد. ایشان مادر ولی وقت است، اگر شما به ایشان متوسل شوید و مادر با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه و علیه السلام) در میان بگذارد که فلانی به من متوسل شده است و حاجت خواسته است، حضرت هم درخواست مادر بزرگوارشان را رد نمی کند و این توسل بسیار راهگشا و مجرب است و سرعت در اجابت، از خصوصیات توسل به حضرت نرجس خاتون سلام الله علیها می باشد. 💭 به یاد دارم که پول زیادی همراه من بود و به قم می بردم، تا خدمت آیت الله تبریزی (ره) تحویل دهم و پول هم داخل یک کیسه بود ؛ وقتی به قم رسیدیم به کیسه توجه کردم دیدم که خالی است و از پول های داخل آن خبری نیست، من هزار تا صلوات نذر مادر امام زمان سلام الله علیها کردم ؛ در همان شب شخصی پول را برای من آورد. 🌐 @Mabaheeth
جزء 17.mp3
3.88M
#جزء هفدهم #تحدیر (تندخوانی) 🎧 با صدای استاد معتز آقایی ▶️ آیه 1 سوره مبارکه أنبیاء ص 322 ⏸ آیه 78 سوره مبارکه حج ص 341 🌐 @Nafaahat
زیارت أمین الله.mp3
11.5M
أمین الله 🎤 حاج محمود ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ ✨ السَّلامُ عَلَیكَ یا امینَ اللهِ فی اَرْضِهِ وَحُجَّتَهُ عَلی عِبادِهِ اَلسَّلامُ عَلَیكَ یا اَمیرَالْمُؤْمِنینَ اَشْهَدُ اَنَّكَ جاهَدْتَ فِی اللهِ حَقَّ جِهادِهِ وَعَمِلْتَ بِكِتابِهِ وَاتَّبَعْتَ سُنَنَ نَبِیهِ صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَآلِهِ حَتّی دَعاكَ الله اِلی جِوارِهِ فَقَبَضَكَ اِلَیهِ بِاخْتِیارِهِ وَاَلْزَمَ اَعْدائَكَ الْحُجَّةَ مَعَ مالَكَ مِنَ الْحُجَجِ الْبالِغَةِ عَلی جَمیعِ خَلْقِهِ اَللّهُمَّ فَاجْعَلْ نَفْسی مُطْمَئِنَّةً بِقَدَرِكَ راضِیةً بِقَضاَئِكَ مُولَعَةً بِذِكْرِكَ وَدُعاَئِكَ مُحِبَّةً لِصَفْوَةِ اَوْلِیاَئِكَ مَحْبُوبَةً فی اَرْضِكَ وَسَماَئِكَ صابِرَةً عَلی نُزُولِ بَلاَّئِكَ شاكِرَةً لِفَواضِلِ نَعْماَئِكَ ذاكِرَةً لِسَوابِغِ آلا ئِكَ مُشْتاقَةً اِلی فَرْحَةِ لِقاَئِكَ مُتَزَوِّدَةً التَّقْوی لِیوْمِ جَزاَئِكَ مُسْتَنَّةً بِسُنَنِ اَوْلِیاَئِكَ مُفارِقَةً لِاَخْلاقِ اَعْدائِكَ مَشْغُولَةً عَنِ الدُّنْیا بِحَمْدِكَ وَ ثَناَئِكَ ... 🌐 @Mabaheeth
سردارِ شهید