فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حالا که فرخ نژاد از ایران رفته، آقایون یادشون اومده بگن ای وای ما به این ۳ میلیارد پول دادیم واسه دو ماه بازی؟!
حقوق یک کارگر، یک معلم، یک استاد دانشگاه که به مراتب بیشترتر از #سلبریتی ها برای جامعه زحمت میکشند چقدره؟
شما خودت شریک جرمی که باعث گردن کلفت شدن این جماعت شدی
#امام_زمان عجّلاللهتعالیفرجه
#لبیک_یا_خامنه_ای
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
7.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 #کلیپ_نوشت | آمریکای باجگیر
👈🏻 حضرت آیتالله خامنهای: مشکل ما را با آمریکا یک چیز حل میکند؛ چه چیزی؟ به آمریکا باج بدهیم؛ نه یک بار؛ آمریکاییها به یک بار باج هم قانع نیستند؛ امروز باج بدهیم، فردا میآیند یک باج دیگر میخواهند، [باز باید] باج بدهیم؛ پسفردا میآیند یک باج دیگر میخواهند، [باز باید] باج بدهیم. امروز میگویند هستهای را تعطیل کنید ــ اوّل میگویند بیست درصد را تعطیل کنید، بعد میگویند پنج درصد را تعطیل کنید، بعد میگویند بساط هستهای را برچینید ــ بعد میگویند قانون اساسی را عوض کنید، بعد میگویند شورای نگهبان را بردارید؛ آمریکاییها باج میگیرند. اگر بخواهید مشکلتان با آمریکا حل بشود، باید این کار را بکنید؛ مرتّب باج بدهید. آمریکا اینها را میخواهد: پشت مرزهای خودتان، خودتان را محبوس کنید، دستتان را خالی کنید، صنایع دفاعیتان را تعطیل کنید. کدام ایرانی باغیرتی حاضر است که یک چنین باجی بدهد؟
🗓️ ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
📥 کیفیت اصلی
#امام_زمان عجّلاللهتعالیفرجه
#لبیک_یا_خامنه_ای
#مرگ_بر_آمریکا
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
مباحث
📹 کلیپ نوشت | طرف نقشه دارد 👈🏻 حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای مدّظله العالی: «طرف نقشه دارد؛ هم مسئ
🖌️ اینا که دارن شعار نویسیهای سفارت انگلیس را پاک میکنند، تاریخ پرجنایت انگلیس در این سرزمین را چگونه پاک میکنند؟ 🤔
#انگلیس_خبیث
از قتلعام ۹میلیون ایرانی با قحطی تا سرنگونی دولت ایران با کودتا، از جدا کردن بحرین از ایران تا غارت منابع کشور، از حمایت صدام در جنگ ۸ساله تا ...
این جنایتهای انگلیس حتی با اسید هم از تاریخ پاکشدنی نیست!
#امام_زمان عجّلاللهتعالیفرجه
#لبیک_یا_خامنه_ای
#انگلیس_خبیث
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
#نهج_البلاغه | #حکمت ۲۷۳
🏷️ رضا و تسلیم در برابر خداوند
┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄
❁• وَ قَالَ عليهالسلام اِعْلَمُوا عِلْماً يَقِيناً أَنَّ اَللَّهَ لَمْ يَجْعَلْ لِلْعَبْدِ وَ إِنْ عَظُمَتْ حِيلَتُهُ وَ اِشْتَدَّتْ طَلِبَتُهُ وَ قَوِيَتْ مَكِيدَتُهُ أَكْثَرَ مِمَّا سُمِّيَ لَهُ فِي اَلذِّكْرِ اَلْحَكِيمِ
وَ لَمْ يَحُلْ بَيْنَ اَلْعَبْدِ فِي ضَعْفِهِ وَ قِلَّةِ حِيلَتِهِ وَ بَيْنَ أَنْ يَبْلُغَ مَا سُمِّيَ لَهُ فِي اَلذِّكْرِ اَلْحَكِيمِ
وَ اَلْعَارِفُ لِهَذَا اَلْعَامِلُ بِهِ أَعْظَمُ اَلنَّاسِ رَاحَةً فِي مَنْفَعَةٍ وَ اَلتَّارِكُ لَهُ اَلشَّاكُّ فِيهِ أَعْظَمُ اَلنَّاسِ شُغُلاً فِي مَضَرَّةٍ
وَ رُبَّ مُنْعَمٍ عَلَيْهِ مُسْتَدْرَجٌ بِالنُّعْمَى
وَ رُبَّ مُبْتَلًى مَصْنُوعٌ لَهُ بِالْبَلْوَى
فَزِدْ أَيُّهَا اَلْمُسْتَنْفِعُ فِي شُكْرِكَ وَ قَصِّرْ مِنْ عَجَلَتِكَ وَ قِفْ عِنْدَ مُنْتَهَى رِزْقِكَ
🇯 🇴 🇮 🇳
┅───────────────┅
☜ و درود خدا بر او، فرمود: به يقين بدانيد! خداوند براى بندۀ خود هر چند با سياست و سخت كوش و در طرح و نقشه نيرومند باشد، بيش از آنچه كه در علم الهى وعده فرمود، قرار نخواهد داد.
و ميان بنده، هر چند ناتوان و كم سياست باشد، و آنچه در قرآن براى او رقم زده حايلى نخواهد گذاشت.
هر كَس اين حقيقت را بشناسد و به كار گيرد، از همۀ مردم آسودهتر است و سود بيشترى خواهد برد و آن كه آن را واگذارد و در آن شك كند، از همه مردم گرفتارتر و زيانكارتر است؛
چه بسا #نعمت داده شدهاى كه گرفتار عذاب شود.
و بسا گرفتارى كه در گرفتارى ساخته شده و آزمايش گردد.
پس اى كسى كه از اين گفتار بهرمند مىشوى، بر شكر گزارى بيفزاى، و از شتاب بى جا دست بردار، و به روزى رسيده #قناعت كن.
#نهج_البلاغه_بخوانیم
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─
♻️ ترجمه فیضالاسلام: امام عليه السّلام (در اينكه بايد بآنچه مقدّر شده ساخت) فرموده است:
(۱) با يقين و باور بدانيد كه خدا قرار نداده براى بنده اگر چه بسيار چاره جو و سخت كوشا و در مكر و فريب توانا باشد، بيشتر از آنچه در علم الهى براى او مقدّر و نامزد گشته است.
(۲) و جلوگير نشده است بين بنده كه ناتوان و كم چاره بوده و بين اينكه برسد باو آنچه در علم الهىّ براى او مقدّر و نامزد شده است،
(۳) و شناساى باين راز و بكار برندۀ آن از جهت آسودگى در سود (دنيا و آخرت) برترين مردمان است، و چشم پوشنده و شكّ كنندۀ در آن از جهت گرفتارى در زيان، برترينِ مردمان است.
(۴) و بسا بنعمت رسيدهاى كه بسبب نعمت كم كم بعذاب و كيفر نزديك گشته،
(۵) و بسا گرفتارى كه بر اثر گرفتارى احسان و نيكوئى باو شده است،
(۶) پس اى شنوندۀ (اين گفتار) بسيار سپاسگزار و كم بشتاب و به رسيدۀ از روزى بايست و تن برضاء بده (كه كَس را بيشتر از آنچه بايد باو برسد ندهند و اين مطلب منافات با امر و دستور بدعاء و سعى و كوشش در طلب #رزق ندارد؛ زيرا دعاء و سعى در بدست آوردن روزى گاهى سبب وجود روزى بيش از آنچه مقدّر گشته ميشود).
#امام_زمان عجّلاللهتعالیفرجه
#لبیک_یا_خامنه_ای
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
📖 امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه در حقيقت مىخواهد حريصانِ در دنيا را از حرص بازدارد و به كفاف و عفاف قانع سازد و از مسابقۀ گناهآلودى كه براى به چنگ آوردن اموال بيشتر در ميان گروهى از دنياپرستان رايج است جلوگيرى كند، مىفرمايد: «به يقين بدانيد خدا براى بندهاش - اگرچه بسيار چارهجو و سختكوش و در طرح نقشهها قوى باشد - بيش از آنچه در كتاب الهى براى او (از روزى) مقدر شده قرار نداده است»؛ (اعْلَموا عِلْماً يَقِيناً اِنَّ اللّٰهَ لَمْ يَجْعَلْ لِلْعَبْدِ - وَ إِنْ عَظُمَتْ حِيلَتُهُ، وَ اشْتَدَّتْ طِلْبَتُهُ، وَ قَوِيَتْ مَكِيدَتُهُ - أَكْثَرَ مِمَّا سُمِّىَ لَهُ فِي الذِّكْرِ الْحَكِيمِ)
پس به نقطۀ مقابل آن اشاره كرده مىفرمايد: «و (به عكس) - هرچند بندهاش ناتوان و كمتدبير باشد - ميان او و آنچه برايش در كتاب الهى مقرّر گشته مانع نگرديده است»؛ (وَ لَمْ يَحُلْ بَيْنَ الْعَبْدِ فِي ضُعْفِهِ وَ قِلَّةِ حِيلَتِهِ، وَ بَيْنَ أَنْ يَبْلُغَ مَا سُمِّيَ لَهُ فِي الذِّكْرِ الْحَكِيمِ) .
💡 جملۀ «ذِكْرِ الْحَكيمِ» گرچه در قرآن مجيد به معناى آيات الهى آمده است و بعضى از شارحان نهج البلاغه آن را در اينجا همين گونه تفسير كردهاند؛ ولى با توجه به اينكه اندازۀ روزى افراد بهطور مشخص در قرآن مجيد نيامده و هدف امام عليه السلام در اين بيان حكيمانه اين است كه حد و حدود روزى اشخاص در ذكر حكيم بيان شده، اين كلام با لوح محفوظ و كتاب علم الهى تناسب دارد كه در آنجا همۀ مقدرات ثبت است.
علامۀ مجلسى رحمه الله در بحارالأنوار در باب «القلم و اللوح المحفوظ» نيز رواياتى را نقل مىكند كه «ذكر حكيم» در آنها بهطور واضح به لوح محفوظ تفسير شده است. بنابراين نبايد ترديد كرد كه منظور از «ذكر حكيم» در اينجا قرآن مجيد نيست بلكه همان لوح محفوظ است كه گاهى به عنوان علم الهى تفسير مىشود.
سپس امام عليه السلام به نتيجۀ اين اقتصاد اشاره كرده، مىفرمايد: «كسى كه از اين حقيقت آگاه باشد و به آن عمل كند آسايش و راحتى و منفعتش از همه كَس بيشتر است و آن كَس كه آن را ترك گويد و در آن شك و ترديد كند از همۀ مردم گرفتارتر و زيانكارتر است»؛ (وَ الْعَارِفُ لِهٰذَا الْعَامِلُ بِهِ، أَعْظَمُ النَّاسِ رَاحَةً فِي مَنْفَعَةٍ وَ التَّارِكُ لَهُ الشَّاكُّ فِيهِ أَعْظَمُ النَّاسِ شُغُلاً فِي مَضَرَّةٍ)
نتيجهگيرى امام عليه السلام كاملاً روشن و منطقى است؛ افراد حريص كه دائماً براى رسيدن به آنچه برايشان مقدّر نشده دست و پا مىزنند، پيوسته در زحمتند و روحشان در عذاب و جسمشان خسته و ناتوان است، و به عكس، آنهايى كه به مقدرات الهى قانع هستند، نه حرص و آز بر آنها غلبه مىكند و نه پيوسته در تلاش و عذاب و زيادهخواهى هستند.
اينگونه تعبيرات كه در آيات قرآنى و روايات در مورد تقدير روزى وارد شده، مفهومش اين نيست كه از تلاش و كوشش براى پيشرفت اقتصادى و تأمين زندگى آبرومندانه دست بكشيم؛ زيرا آن يك وظيفۀ واجب است كه در روايات اسلامى نيز بر آن تأكيد و حتى همرديف جهاد فى سبيلاللّٰه شمرده شده است، همان گونه كه در حديث معروف معتبرى از #امام_صادق عليه السلام مىخوانيم: «الْكَادُّ عَلَى عِيَالِهِ كَالْمُجَاهِدِ فِي سَبِيلِ اللَّهِ؛ كسى كه براى تأمين زندگى عيال خود زحمت بكشد مانند مجاهد در راه خداست».
بنابراين روزىِ مقدّر، با تلاش و كوشش رابطه دارد. يا به تعبير ديگر، تقديرات الهى مشروط به تلاش و سعى و كوشش است و افراد تنبل و بيكار و بىتدبير از سهم مقدّرشان نيز محروم خواهند شد.
آنگاه امام عليه السلام در ادامۀ اين سخن به دو مورد كه در واقع جنبۀ استثنا از آن قاعدۀ بالا دارد اشاره كرده، مىفرمايد: «بسيارند افرادى كه مشمول نعمت خداوند هستند؛ اما اين نعمت مقدمۀ بلا و هلاكت ايشان است و چه بسيارند كسانى كه در بلا و سختى قرار دارند؛ اما اين بلا وسيلهاى براى آزمايش و تكامل آنهاست»؛ (وَ رُبَّ مُنْعَمٍ عَلَيْهِ مُسْتَدْرَجٌ بِالنُّعْمَى وَ رُبَّ مُبْتَلىً مَصْنُوعٌ لَهُ بِالْبَلْوَى)