فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هرچه کنی بکن، مکن ترک من ای نگار من
#دلنوشته
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺🎥 تذکر امام خامنهای به مداحان و عزاداران:
آیا درست است عظمت امام حسین (علیهالسلام) را در یک مجلسی تبدیل کنیم به کار سبک و لخت شدن و بالا و پایین پریدنها؟!
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️میگن آقا عاشورا رو دیگه سیاسی نکنید!
یک امام حسین رو برای ما بذارین، میخوایم باهاش حال کنیم!
کربلا و عاشورا کلش سیاسیه!
#رحیم_پور_ازغدی
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ تصویری:
«اگر مبلغان در برابر نواقص دینی مردم ساکت باشند؛ مسئولند.»
💥بیانات حضرت آیتالله بهجت در باب ضرورت اصلاح انحرافات دینی جامعه توسط اهل علم!
🔹 خدا توفیق بدهد که ایشان(مبلغان) بتوانند، خرابیهای مردم را اصلاح کنند، آباد کنند به نحوی که محذوری نداشته باشد، اشکالی نداشته باشد.
🔸و اگر بخواهند اهل علم از نواقص دینیه مردم چشم پوشی بکنند، گرگها میآیند و به بهترین وجه رفع میکنند نقائص را، [و] با رشوهها و با آن کارهایی که بلدند مردم را بالکلیه منحرف میکنند.
⚠️ آن وقت مسئولیتش برای ما میماند!!
🔻 ما نباید ساکت باشیم؛ در جایی که میتوانستیم ساکت نباشیم، میتوانستیم راه احتیاط را به مردم القاء بکنیم و حال آنکه میدانیم صحبت احتیاط نیست؛ صحبت یقین است...🍂
🛑 و علی هذا اگر ما غافل شدیم و تغافل کردیم از میل مردم به دنیای دانیه فانیهای که هیچ معلوم نیست، آن وقت مسئولیتش برای ما میماند.
📌 ما نباید ساکت باشیم در جایی که میتوانستیم ساکت نباشیم.
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
🔴#مأموریت_بهائیت
ترویج بیحجابی در دستور کار فرقه ضاله بهائیت
📑 سند ساواک | گزارش محرمانه |
📆 مورخ : ۱۸ / ۰۲ / ۱۳۵۰
[در جلسه محرمانه بهائیان در منزل آقای فرهنگ #آزادگان و زیرنظر ولی اله #لقمانی مطرح شد]:
در زمان قدیم احبا نمیتوانستند بگویند ما بهایی هستیم و نمیتوانستند تبلیغ کنند. اگر هم مبارزهای مینمودند فوراً آنها را میکشتند، لیکن اکنون آن تعصبها کنار گذاشته شده است.
اکنون از آمریکا و لندن صریحاً دستور داریم در این مملکت #مد_لباس یا ساختمانها و #بیحجابی را رونق دهیم که مسلمان نقاب از صورت خود بردارند به طوری که من مطالبی در منزل آقای معتمد قرائت کردم و تمام دختران و پسران بهایی خوشحال شدند.
در ایران و کشورهای مسلمان دیگر هرچه بتوانید با پیروی از #مد و تبلیغات، ملت اسلام را رنج دهید! تا آنها نگویند #امام_حسین فاتح دنیا و امام علی غالب دنیا بود. البته بهائیان هم تصدیق دارند ولی نه برای قرن اتم که به دست بهائیان درست میشود و اسلحه و مهمات به دست نوجوانان ما در اسرائیل ساخته میشود...
#بیحجابی_مأموریت_بهائیت
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
💢برگزاری سلسلهنشستهای مجازی «حسینیه حکمت (2)؛ روایت حکمی از قیام حسینی»
🔷به گزارش روابط عمومی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، سلسلهنشستهای مجازی «حسینیه حکمت (2)؛ روایت حکمی از قیام حسینی» بهمناسبت ایام محرم و به همت گروه فلسفه اسلامی مؤسسه برگزار میشود.
🔹 این سخنرانیها از تاریخ 2 مردادماه 1402 آغاز شده و، بغیر از روزهای تاسوعا و عاشورا، همهروزه از ساعت 12-11، تا تاریخ 15 مردادماه 1402، ادامه خواهد داشت.
🌏لینک حضور مجازی:
http://irip.ac.ir/u/136
📎اخبار تکمیلی:
https://www.irip.ac.ir/fa/news/599
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
💢برگزاری سلسلهنشستهای مجازی «حسینیه حکمت (2)؛ روایت حکمی از قیام حسینی»
🔷به گزارش روابط عمومی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، سلسلهنشستهای مجازی «حسینیه حکمت (2)؛ روایت حکمی از قیام حسینی» بهمناسبت ایام محرم و به همت گروه فلسفه اسلامی مؤسسه برگزار میشود.
1- معارف حکمی قیام حسین (علیه السلام)
دکتر عسکر دیرباز (رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران)؛ 2 مرداد 1402
2- جلوههای عرفانی قیام حسینی
رضا الهیمنش (عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب)؛ 3 مرداد 1402
3- نقش معرفت شهودی در نبرد حق و باطل در حادثه کربلا
حسن عبدی (عضو هیئت علمی دانشگاه باقر العلوم (ع))؛ 4 مرداد 1402
4- معارف حکمی دعای عرفه
منوچهر صدوقیسها (استاد و مدرس فلسفه)؛ 7 مرداد 1402
5- جهان امام حسین(ع) و نسبت آن با کربلای 61 هجری
عبدالله صلواتی (عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران) 8 مرداد 1402
6- جایگاه حب در کنش انسانی در صحنه عاشورا
مهدی عبداللهی (عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران) 9 مرداد 1402
7- حل پارادوکس معرفت به خدای وصفناپذیر در کلام امام حسین(ع)
حسین سوزنچی (عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)) 10 مرداد 1402
8- روایت عرفانی از امام حسین و عاشورا
سیداحمد غفاری (عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران) 11 مرداد 1402
9- تحلیل عقلیحکمی تقدس تربت کربلا
سلیمان خاکبان (عضو هیئت علمی دانشگاه قم) 12 مرداد 1402
10- حسینبنعلی(ع)، تأملی از افق نگاه اشراقی
مجید احسن (عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) ) 14مرداد 1402
11- فراز و فرود انسان در مکتب عاشورا
احمد شهگلی (عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران) 15 مرداد 1402
🌏لینک حضور مجازی:
http://irip.ac.ir/u/136
📎اخبار تکمیلی:
https://www.irip.ac.ir/fa/news/599
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
🚨بازخوانی مواضع رهبر انقلاب درباره «باغی انقلاب»
🔹مقام معظم رهبری در ۱۹ دی ماه سال ۸۹ فرمودند: این کسانی که شما بهشان میگویید «سران فتنه»، کسانی بودند که دشمن اینها را هل داد وسط صحنه. البته گناه کردند. نبایستی انسان بازیچهی دشمن شود؛ باید فوراً قضیه را بفهمد. اگر اول غفلتی کرده است، وسط کار وقتی فهمید، بلافاصله بایستی راه را عوض کند. خوب، نکردند. عامل اصلی دیگرانی بودند که طراحی کرده بودند، به خیال خودشان محاسبه کرده بودند. به گمان آنها بساط جمهوری اسلامی بنا بود جمع شود؛ نه فقط حقیقت دین، حتّی شعارهای دینی هم باقی نمانَد؛ برنامه این بود.
🔹رهبر انقلاب در تاریخ ۱۵ بهمن ۸۹ گفتند: آخرین نمایشنامهی آنها که روی صحنه آمد، همین فتنهی ۸۸ بود. در حقیقت، یک تلاشی بود. یک عدهای در داخل، به خاطر حب به نفس، حب به مقام- از این قبیل امراض خطرناک نفسانی- اسیر این توطئه شدند. من بارها گفتهام؛ طراح و نقشهکش و مدیر صحنه، در بیرون از این مرزها بود و هست. در داخل با آنها همکاری کردند؛ بعضی دانسته، بعضی ندانسته.
🔹حضرت آیتالله خامنهای در ۶ آبان ۸۸ بیان کردند: من روز اول این را پیغام دادم به همین حضراتی که صحنهگردان این قضایا هستند؛ آن ساعات اول من به آنها پیغام خصوصی دادم. من اگر یک وقتی توی نماز جمعه یک حرفی می زنم، این ابتدا به ساکن نیست؛ حرف خصوصی، پیغام خصوصی، نصیحتِ لازم انجام می گیرد، وقتی انسان ناچار می شود، یک حرفی را میآورد در علن بیان می کند. من پیغام دادم، گفتم این را شما دارید شروع میکنید، اما نمی توانید تا آخر کنترل کنید؛ میآیند دیگران سوءاستفاده می کنند. حالا دیدید آمدند سوءاستفاده کردند. مرگ بر اسرائیل را خط زدند! مرگ بر آمریکا را خط زدند! معنای این کار چیست؟
🔹ایشان در تاریخ ۲۵ بهمن ماه ۹۵، در پاسخی سخت و محکم به موضوع «آشتی ملی» که از سوی رئیس دولت اصلاحات مطرح شده بود، فرمودند: یک عدهای تعبیر «آشتی ملی» را میگویند؛ اینها به نظر من معنی ندارد؛ مردم با هم متحدند؛ چرا میگویید آشتی؟ مگر مردم باهم قهرند؟ بله، مردم با آن کسانی که روز عاشورا آمدند وسط خیابان و با قساوت و بیحیایی، جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند، قهرند و آشتی هم نمیکنند. با آنها که به روز عاشورا اهانت کردند قهر هستند.
🔹رهبر انقلاب در ۱۹ بهمن ۹۶ گفتند: در انتخابات سال ۸۸، آن کسانی که فکر میکردند در انتخابات تقلب شده، چرا برای مواجهه با تقلب، اردوکشی خیابانی کردند؟ چرا این را جواب نمیدهند؟ صد بار ما سؤال کردیم؛ نه در مجامع عمومی، نخیر، به شکلی که قابل جواب دادن بوده؛ اما جواب ندارند. خب، چرا عذرخواهی نمیکنند؟ در جلسات خصوصی میگویند ما اعتراف میکنیم که تقلب اتفاق نیفتاده بود. خب، اگر تقلب اتفاق نیفتاده بود، چرا کشور را دچار این ضایعات کردید؟ چرا برای کشور هزینه درست کردید؟ اگر خدای متعال به این ملت کمک نمیکرد، گروههای مردم به جان هم میافتادند، میدانید چه اتفاقی میافتاد؟
❌ به نظر میرسد جریان اصلاحات در آستانه انتخابات مجلس درصدد است با سوء استفاده از «سلامها و همنشینیهای از پیش برنامهریزی شده» و با اتکاء به ضعف حافظه تاریخی برخی از آحاد ملت، وجهه عمومی خود را بازسازی کنند!
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi
✍️ درسنامه کربلا
_ امام حسین علیه السلام هنگام عزیمت قاسم بن الحسن به میدان نبرد: مرگ نزد تو چگونه است؟
_ قاسم علیه السلام: 《شیرین تر از عسل》.
پ.ن: مسئله قاسم بن الحسن "بودن یا نبودن" نیست؛ "حق یا باطل" مسئله اوست.
مسئله زندگی ما چیست؟!
#مسئله_زندگی
✍️ مهدی عبدالهی
🆔 @MAbdullahi