eitaa logo
مهارتهای فناوری حوزه خواهران
5.9هزار دنبال‌کننده
10.2هزار عکس
8هزار ویدیو
869 فایل
بسمه تعالی 🏷آقا امام حسین علیه‌السلام: « اعْلَمُوا أَنَّ حَوَائِجَ النَّاسِ إِلَيْکُمْ مِنْ نِعَمِ اللَّهِ عَلَيْکُمْ فَلَا تَمَلُّوا النِّعَمَ.» 🔸بحارالانوار/ جلد ۷۴/ آموزش فناورےبویژه سامانه آموزش مجازےمدرس (مرکز فناورے حوزه علمیه خواهران)
مشاهده در ایتا
دانلود
📣📣فراخوان سراسری شناسایی و رتبه‌بندی 🔳 با مزایای؛ ✔️ ایجاد ظرفیت‌های مناسب تحقیقاتی ✔️ بهره‌مندی از خدمات، امکانات و تسهیلات مالی مراکز حوزوی و غیرحوزوی ✔️ حمایت از انتشار پژوهش‌های منتخب ✔️ پشتیبانی علمی با برگزاری دوره‏های دانش و مهارت‏افزایی متناسب با رتبه 🔗شرایط ثبت نام: 🔶 طلبه شاغل به تحصیل و دانش آموخته : داشتن حداقل گواهی پذیرش یک مقاله علمی تخصصی یا چاپ شده در نشریات علمی تخصصی معتبر و یا همایش های علمی؛ 🔶 طلبه شاغل به تحصیل و دانش آموخته : داشتن حداقل گواهی پذیرش دو مقاله علمی تخصصی یا چاپ شده در نشریات علمی تخصصی معتبر و یا همایش های علمی؛ 🔶 طلبه شاغل به تحصیل و دانش آموخته : داشتن حداقل گواهی پذیرش یک مقاله علمی پژوهشی یا یک کتاب علمی دارای ارزیابی. 🔶 اساتید: علاوه بر دارا بودن شرایط پژوهشی در دریافت مجوز، یک مقاله علمی پژوهشی یا کتاب علمی دارای ارزیابی. ⭕️ نکات قابل توجه جهت تایید مستندات ثبت شده: ▪️تکمیل دقیق و بی‌نقص تمامی فیلدهای سامانه ▫️ اطلاعات پژوهشگران صرفاً در صورت داشتن مستند تایید می‌شود. ▪️ مقالات در صورتی تایید می‌شود که در مستندات ثبت شده، درجه علمی و نوع آن مشخص باشد و یا دارای گواهی پذیرش یا گواهی معتبر از جشنواره و همایش باشد. ▫️ در بخش کتاب در صورتی که صفحه شناسنامه آن به عنوان مستند بارگذاری شده باشد، قابل تایید خواهد بود. 🔴 ورود اطلاعات و ثبت مستندات تا پایان ۱۴۰۲ با مراجعه به سامانه به آدرس؛👇👇 🌐 najm.whc.ir
♦️ طرح پروفایل غدیر خم 🖼تغییر پروفایل برای تکریم عید الله الاکبر غدیر خم
. 🔰 چرا حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب(علیهما السلام) را تحمل نمی کردند؟ 💠 این حکومتی که در یک مدت کوتاه، سه جنگ داخلی را بر حضرت تحمیل کردند؛ برای اینکه او زیر بار ظلم نمی رفت، نه تنها زیر بار زور! طلحه و زبیر یک چیزهایی از او خواستند، دیگران یک چیزهایی هم از او خواستند؛ اگر حضرت یک مقداری به اینها می داد، اینها را ساکت می کرد؛ دیگر جن گ جمل و بصره و امثال ذلک پیدا نمی شد، رخ نمی داد و آرام بود؛ امّا دیگر علی، علی نبود؛ این هم مثل خلفای دیگر بود! طلحه آمد، یک خواسته ای داشت؛ زبیر آمد، یک خواسته ای داشت؛ فرمود: نه. (اتامرونی ان اطلب النّصر بالجور)*، شما می خواهید من بر اساس اینکه " هدف وسیله را توجیه می کند "، از راه باطل به مقصد برسم؟ من اینجور نیستم. این به جایی رسیده است که دوست ها از ترس نتوانستند فضائل او را ذکر بکنند، دشمن ها هم تمام تلاش و کوشش را کردند که نام آن حضرت را خاموش بکنند؛ ولی مع ذلک شرق و غرب عالم را نام علی (سلام الله علیه) گرفت! وقتی از خلیل سئوال کردند، ار سائر ادبای بزرگوار سئوال کردند که شما درباره چه می گوئید؟ گفت: ما درباره (علیه السّلام) چه حرف بزنیم؟ دوستانش از ترس نمی توانستند نام او را ببرند، کسی نمی توانست نام بچه اش را (علی) بگذارد! امویان هم برای اهانت گاهی نام مبارک (علی) را روی نعل اسب هایشان حک می کردند؛ تا به اینجا رسیدند! سالیان متمادی هم همانطوری که ما الآن بعد از درود بر خاندان پیغمبر می گوئیم: ( و اللّعن علی اعدائهم اجمعین )، آنها به اسم وجود مبارک حضرت امیر را لعن می کردند؛ سالیان متمادی!! این بزرگوار می گوید به اینکه: دوستان حضرت امیر (سلام الله علیه) که از ترس نمی توانستند فضائل او را بازگو کنند، دشمنان او هم در نشر عداوت او کوتاهی نکردند؛ ولی مع ذلک فضائل علی (قد ملاء الخافقین). (خافق) یعنی کرانه و افق، (خافقین) یعنی این دو افق غرب و شرق. این (خافقین) را، یعنی این شرق و غرب را فضیلت حضرت امیر گرفت! اگر او با طلحه و زبیر کنار می آمد، اگر او هم می گفت (هدف وسیله را توجیه می کند)، اگر او می گفت ما فعلاً یک مقداری کنار بیائیم؛ دیگر علی، علی نبود!! 🌷🌷🌷 📌 نهج البلاغه / خطبه ۱۲۶ 📋 هفتمین همایش آموزشی _ فرهنگی دانشجویان سراسر کشور (کوثر) 📆 مشهد مقدس ؛ مرداد ۱۳۸۰ @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 پ.ن: حین اینکه مشغول تلاش برای برپایی باشکوه تر جشن بزرگ هستیم، بزرگانی که عمر خود را گذاشتند تا این میراث عظیم به دست ما برسد را فراموش نکنیم.
هدایت شده از پایگاه نمو
درسی از واقعه غدیر.mp3
2.22M
🔰درسی از واقعه 🎙حضرت آیت الله مصباح(ره): 🔹درسی که می‌خواهم از غدیر بگیرم این است که همان مردمی که با علی بیعت کردند بعد از هفتاد روز [بیعتی که کرده بودند را] فراموش کردند! کوشش کنیم ما مردمی پیمان‌شکن نباشیم. 🔸 امروز بیایید با علی بیعت کنید؛ بگویید یا علی! از امروز قرار می‌گذاریم آن راهی که شما نشان دادید در همان راه برویم، در آن راهی که شما قدم برداشتید به جای آن قدم می‌گذاریم، مثل شما نمی‌توانیم بشویم اما دنباله‌رو این کاروان باشیم؛ دروغ نگویید، غیبت نکنید، به همسایگان و به خویشاوندانتان رسیدگی کنید. 🔹 اگر مسلمان‌ها این دستورات اسلام را عمل می‌کردند مبتلا به این بلاهای خانمانسوز نمی‌شدند. نکردیم که چنین شد! 🔻نمو | پایگاه علمی، تزکیه‌ای، مهارتی و بصیرتی 🆔 @nomov_ir
هدایت شده از پایگاه نمو
🔹 حضرت امام خامنه‌ای: 🔖 «کسانی که کانون خانواده را تحقیر می کنند، خیانت می کنند؛ هم به ملّت، هم به جامعه‌ی زنان. 🔖 کسانی که وانمود می کنند عدالت جنسیّتی به این است که در همه‌ی میدانهایی که مردها وارد میشوند، زنها هم باید وارد بشوند، اینها به اعتماد، حرمت، شخصیّت و هویّت زن خیانت می کنند.» ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ 🔻نمو | پایگاه علمی، تزکیه‌ای، مهارتی و بصیرتی 🆔 @nomov_ir
هدایت شده از پایگاه نمو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️ تلنگری شنیدنی از شهید بهشتی!! ♨️ طاغوت، طاغوت است، چه تاج به سر چه عمامه به سر! 🔻نمو | پایگاه علمی، تزکیه‌ای، مهارتی و بصیرتی 🆔 @nomov_ir
هدایت شده از پایگاه نمو
🎁یک شادباشِ پر برکت 💶اگر روز عيد غدير، يک اسکناس نو [به یک بچه] بدهيد، محبت به اين روز، در دل او رشد می کند. اين يک حرکت نمادين است؛ اما همين‌ است که را حفظ مي‌کند. بچه وقتي بزرگ می شود، همين‌ها در درونش رشد می‌کند و وابستگی اش به اهل‌بيت علیهم ‎السلام زياد می شود. ۱۳۹۰/۰۸/۲۱ 🔻نمو | پایگاه علمی، تزکیه‌ای، مهارتی و بصیرتی 🆔 @nomov_ir
هدایت شده از پایگاه نمو
🔰 📌موضوع: بررسی وضعیت میدانی حجاب و سیاستگذاری در آن 🎙سخنران: آقای عبدالله صفری (پژوهشگر کارگروه سیاستگذاری فرهنگ پژوهشکده باقرالعلوم علیه‌السلام) 🗓پنج شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۱۵ ⏰ساعت ۱۳:۰۰ 🌐 جلسه را از برنامه قرار دنبال کنید: https://gharar.ir/r/b5e9c45a 🔻نمو | پایگاه علمی، تزکیه‌ای، مهارتی و بصیرتی 🆔 @nomov_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹مرکز آموزش مجازی معارف انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی برگزار می کند: 📚 دوره‌ی آموزشی خلاصه کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، فرصتی ست برای شناخت اسلام ناب انقلابی و بازسازی نظام اندیشه دینی. 🔹 مخاطبان: عموم علاقه مندان به معارف اسلامی ⌛️ مهلت ثبت نام: تا ٢۵ تیرماه ١۴٠٢ 🗓️ شروع دوره: ٢۶ تیرماه ١۴٠٢ ⏳ مدت‌زمان برگزاری دوره: ۳۰ روز 💌 جهت ثبت‌نام به نشانی amozesh.mpfe.ir 🌐 مراجعه کرده و رویداد دوره آموزشی «خلاصه طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن » را انتخاب نمایید. 🇮🇷 مرکز آموزش مجازی معارف انقلاب اسلامی @lkha_ir
هدایت شده از پایگاه نمو
پاداش اطعام در روز عید غدیر.mp3
317.8K
🔰سعادت ابدی؛ پاداش اطعام در روز عید غدیر 🔅 حضرت (ره): 🔹اگر دین را شناختیم و قرآن را شناختیم، من می‌توانم لحظه لحظه زندگی‌ام را با همه کارهایی که انجام می‌دهم برای [زندگی ابدی‌ام] قرار بدهم؛ 🔸 وقتی که هدف من از زندگی کردن، تأمین سعادت آخرت و رضای خدا و قرب الهی باشد. آن وقت نان خوردنم هم عبادت می‌شود، افطار کردن در ماه رمضان هم عبادت می شود و ثواب دارد، سحری خوردن هم مستحب می شود، اطعام دیگران که الی ماشاءالله، مخصوصا اگر روز غدیر باشد. 🔹 [درست است که] خوردن است و مربوط به شکم است اما نیتم این است که چون خدا دوست دارد، چون خدا علی را دوست دارد، احترام به علی باعث افتخار من و سعادت من می‌شود. 🔸 [با این اطعام دادن که] چیزی از دست من نمی‌رود جز مهمانی چند تا همسایه‌ و دوستان. این کار که ران ملخی برای سلیمان است. اگر نیت، فقط تقرب به خدا باشد خداوند متعال همین ران ملخ را برای سعادت ابدی موثر می‌کند. ۱۳۹۸/٠۶/٠۲ 🔻نمو | پایگاه علمی، تزکیه‌ای، مهارتی و بصیرتی 🆔 @nomov_ir
🎙 📗کتاب "مجمع الفضائل علی علیه السلام" کتاب "مجمع الفضائل علی علیه السلام" کتابی است درباره ی سیر و سلوک و فضائل امام علی علیه السلام در قالب احادیث،حکایات،اشعار،روایت ها و نکته های ظریف اخلاقی ، مولف کتاب مجمع الفضائل مرحوم علامه سید محمد تقی مقدم است. ایشان درباره ی اثرش فرموده است : در صدد برآمدم تا از دریای معرفت امام علی علیه السلام کفی بردارم و از دوجنبه ی لاهوتی و ملکوتی و از جنبه ی بشری وارد شوم. این کتاب شامل مطالبی نظیر : دلایل بر اعلم بودن امام علی علیه السلام بر ما بقی خلفا و اصرار پیامبر بر ولایت ایشان ، علم لایزال حضرت و اخلاق حمیده ایشان و کیفر دشمنان حضرت و اشاره و پیشگوئیهای امام حتی در مورد شهادت فرزند و برخی صحابه ایشان و نیز شامل چکیده‌ای از مواعظ آن حضرت میشود. @audio_ketab 📥 قسمت‌اول تا 📥 قسمت‌آخر (قسمت بیست و هشتم)