کَفیل؛
هروقت کلمه دعا کردن و میشنویم معنای تقاضا و درخواست کردن چیزی از خدا به یادمون میاد
درحالی که دعا در زبان عربی به معنای صدا زدن و خواندن شخص است.
فارغ از اینکه حاجت خواستن در آن مطرح باشد یا نباشد.
کَفیل؛
در دعا کردن"صرف صدا زدنِ معبود و خواندن حضرت حق فضیلت دارد"
اصل دعا،اُنس گرفتن با خداوند و اتصال به او هست.
کَفیل؛
حالا طبق فرموده ائمه اطهار(ع) دعا کردن آداب خاص خودشُ داره:
¹.حمد و ثنای الهی و بیان کنیم(شکرگذاری کنیم)
کَفیل؛
¹.حمد و ثنای الهی و بیان کنیم(شکرگذاری کنیم)
یا صلوات بر پیامبر و اهل بیت(ع) بفرستیم
روش صحیحِ ارتباط و انس با خدا توسط امیرمؤمنین در مناجات شعبانیه به زیبایی مراعات شده است.
حضرتعلی(ع)؛
در فرازهای اول به صلوات و حمد و ثنای الهی پرداخته و از این راه با خداوند صحبت میکنند و در خلال آن بارها شرمندگی و فقرونیاز خود را بیان میکنند
کَفیل؛
حضرتعلی(ع)؛ در فرازهای اول به صلوات و حمد و ثنای الهی پرداخته و از این راه با خداوند صحبت میکنند و
سپس حاجت های اولیه خود را از حضرت حق طلب مینمایند و پس از بیان برخی توصیفات الهی،