eitaa logo
« مهارت افزایی طلاب ناب»
1.7هزار دنبال‌کننده
16.1هزار عکس
9.9هزار ویدیو
1.8هزار فایل
کانال پشتیبان گروه نخبگان (طلاب ناب)استان اصفهان 📪ارتباط با خادم کانال 👈👈 📩 📨 @Shahideh_kanize_Hazrate_Yas —------------------------------------ کانال معنویت افزایی طلاب ناب👇👇 https://eitaa.com/TollabeNabe_EmameZaman
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از آیت‌الله ملک زاده
⏮ پایگاه تحلیلی خبری 👤 آیت‌الله ملک زاده ⏮ قسمت ✅ موضوع: مدیریت دانش در راستای دستیابی به علوم انسانی اسلامی ⏮ درباره وظیفه این شورا یا دبیرخانه یا مجمع و به طور کلی کارهایی که در قالب نظام مدیریت دانش برای رشد و توسعه علوم انسانی اسلامی باید انجام گیرد بیشتر توضیح دهید. 🔶 مواردی عرض شد. البته آن موارد عمدتاً ناظر به مرحله تولید علم بود. اما در نظام مدیریت دانش، افزون بر تولید باید برای توزیع علم هم خط ‌ مشی ‌گذاری، تصمیم ‌ گیری و برنامه ‌ ریزی وجود داشته باشد. 🔶 به هر صورت یکی از اموری که در مدیریت دانش برای دستیابی به علوم انسانی اسلامی مطرح است این است که دانشِ تولیدشده در جایی ارائه و عرضه شود. امروزه اگر دانش اسلامی تولید همشود جایی برای عرضه ندارد. عموم دانشگاه‌ها چنین محتوایی را ارائه نمی‌دهند مگر برخی دانشگاه‌های خاص و البته غیر دولتی یا نیمه دولتی،که با ا هد ا ف خاصی طراحی و تأسیس شده‌اند. در حالت عادی ، دانش تولیدشده جای و جایگاه ی برای عرضه ، به صورتی که دانشجویان موظف باشند این دروس را پشت سر بگذران ن د و بر اساس آن از آنها امتحان گرفته شود ، ندارند. یکی از مؤثرترین اقدامات در بخش توزیع دانش، آن است که این مراکز و دانشگاه‌ها موظف به فعال سازی این ظرفیت آموزشی شوند. 🔶 کارهای بسیار دیگری نیز مانند راه‌اندازی مجلات علمی - پژ و هشی در این حوزه، برگزاری همایش‌های مرتبط، قرار دادن جوایز سالانه و ... می‌توان انجام داد. 🔶 در این زمینه، پشتیبانی و حمایت لازم است. البته حمایت در حمایت‌های مادی خلاصه نمی‌شود بلکه بخشی از حمایت‌ها، معنوی است؛ یعنی اگر یک نظریه‌پردازی در عرصة علوم انسانی اسلامی نظریه‌ای را ارائه کرد، از او حمایت درخورِ علمی صورت بگیرد. 🔶 این را هم باید اضافه کنم که این حمایت و تشویق باید از طرق و مجاری مناسب خودش صورت گیرد. گاهی از برخی دانشمندان و نظریه‌پردازان در جایییا به طریقی تقدیر می‌شود که آنجا یا آن طریق هیچ ربط و تناسبی با امور علمی ندارد و حاشیه ها و جوانب دیگری برای آن مطرح است. این امر گاهی اوقات، موجب سرشکستگی پژوهشگر و تضعیف بُعد علمی کار او در نزد افکار عمومی و در مجامع علمی و نخبگانی می‌شود و بعضی مغرضین و فرصت ‌طلبان هم با برچسب سیاسی و فرمایشی زدن به آن پژوهش، طوری وانمود و تبلیغ می‌کنن د که گویا هیچگونه جنبه علمی در آن نبوده است . 🔶 همچنین باید بدانیم که پشتیبانی و حمایت فقط برگزاری جلسه تقدیر که در مواردی منجر به نشان‌دار شدن پژوهشگر هم می‌شود نیست بلکه یکی از راه های مهم و مؤثر حمایت ، به ویژه در گستره علوم انسانی، این است که برای نظریه تولید شده، اهمیت قائل شوند، در کتاب ‌ ها، مقالات و ابحاث علمی از آن یاد کنند و به آن ارجاع دهند یا در مقام کاربست، عملاً به آن توجه کنند و آن را به کار بگیرند . 🔶 یکی از مصادیق توجه کردن، اهمیت قائل شدن و بها دادن به یک نظریه یا نظرگاه علمی، واکاوی ابعاد و زوایای آن، نگاه تطبیقی و مقایسه ‌ای به آن، بررسی نتایج آن و حتی نقد آن، در قالب پایان‌نامه است. این در حالی است که شوربختانه، هم ‌ اکنوندر پایان‌نامه‌ها ی دانشگاهی، فقط نظریات دانشمندان غربی مورد بررسی قرار می ‌گیرند و مثلاً نظریه دو دانشمند غربی با هم مقایسه می‌شو ند و به دیدگاه اندیشمندان ایرانی و اسلامی، به ویژه معاصرین توجهی نمی‌شود. بعضی از اساتید و گروه ‌ های علمی در شماری از دانشگاه ‌ها، که خیلی تلاش کرده ‌اند ایرانی - اسلامی باشند و به علمای معاصر هم بپردازند، با احتیاط بسیار به اشخاص نادری در ردۀ علامه طباطبایی توجه می‌کنند ؛ [البته اکثراً از علامه هم، فقط به نظریۀ اعتباریات می ‌پردازند!]. و دیگر از این رده و مشخصاً از ایشان جلوتر نمی ‌آیند و اصلاً به مخیّله ‌شان هم خطور نمی ‌کند که به دانشجویان اجازه دهند که در پایان ‌نامه ‌های ارشد یا رساله ‌های دکتری به آراء و اندیشه های اندیشمندان و دانشمندان ایرانی و مسلمانِ در قید حیات بپردازند. 🔶 در حالی که در بسیاری از دانشگاه ‌ های معتبر دنیا اگر اندیشمندی در قید حیات و حتی جوان، نظریه‌ای ارائه دهد، به فاصلۀ زمانی اندکی، نظریة او در پایان ‌نامه ‌ ها و رساله‌های دانشجویان بازتاب می یابد ومورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد. ا ین یکی از مصادیق توجه و حمایت واقعی و اثربخش است که یک دانشمند، اندیشمند و نظریه ‌ پرداز به آن نیاز دارد و حیات، نشاط و پویایی علم و فضای علمی به آن وابسته است. 🔶 ادامه دارد ... http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
هدایت شده از آیت‌الله ملک زاده
⏮ پایگاه تحلیلی خبری 👤 آیت‌الله ملک زاده ⏮ قسمت ✅ موضوع: مدیریت دانش در راستای دستیابی به علوم انسانی اسلامی 🔶 یکی از حمایت ‌های دیگری که به راحتی و با کمترین هزینه و زحمت می ‌ توان انجام داد برگزاری مراسم‌های رونمایی، نقد و بررسی و معرفیکتاب‌های اندیشمندان این گستر ه است. خرید سازمانی و هدیه دادن جای خود را دارد اما بهترین حمایت، معرفی و نقد و بررسی این کتاب‌ها است. 🔶 دیگران نیروهای خود را مطرح و بزرگ می‌ک ن ند به نحوی که بسیار ی در اثر عدم اطلاع یا خودکم ‌ بینی،برخی از این افراد را حقیقتاً افرادی دانشمند و صاحب فکر به حساب می‌آورند در حالی که احیاناًچنین نیست و صرفاً به جهت هیاهوی تبلیغات ی ،پوشش فراوان رسانه ‌ ای و تکریم ‌ ها و حمایت‌های پی ‌ در پ ی که از آن فرد صورت گرفته است چنین معرفی شده است. این در حالی است که در میانافرادی که در زمینة اندیشه اسلامی و علوم انسانی اسلامی فعالیت می‌کنند، در مواردی این همدلی وجود ندارد و حمایت‌های لازم از صاحب ان اندیشه صورت نمی‌گیرد و گاهی حتی افراد خوش‌فکر و مولّد ایده و اندیشه، به وسیله سایرین ، عمداً نادیده گرفته یا پوشانده می‌شوند تا دیده و شناخته نشوند و کسی به آنان توجهی نکند! . 🔶 باید نگاه جبهه‌ای و گفتمانی حاکم باشد. باید هم‌جبهه‌ای‌ها همدیگر را در راستای هدف واحد تقویت کنند. ممکن است فردی یکی از نظر اتاندیشمند دیگر را به صورت خاص قبول نداشته باشد ا ما باید به این نکته توجه نماید که گذشته از موضع آزاداندیشانه و آزادمنشانه نسبت به همگان، نسبت به این شخص خاص اگر دیدگاه‌هایش به طور کلی در راستای اهداف متعالی و در جهتتقویت جبهه علمی و فرهنگیِ اسلامی است باید او را پشتیبانی ک ند. تعد ّ د اندیشمندان و مراکز علمی در این عرصه مایة برکت است و موجب تقویت این جبهه می‌شود. در مرحله‌ای که نیازمن د این هستیم که صداهای متعددی یک صدا گفتمان علوم انسانی اسلامی را صدا بزنند، نباید یکدیگر را حذف کنیم. 🔶 عنایت به چنین مسائلی از جمله اموری است که در مدیریت دانش وجود دارد؛ فرهنگ‌سازی، گفتمان‌سازی، ترویج، اشاعه و فراهم کردن زمینه برای مطرح شدن این مطالب. 🔶 طراحی دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی، تربیت پژوهشگران عرصة علوم انسانی اسلامی، حمایت از پایان‌نامه‌ها، کتاب‌ها، مقالات، نظریات ، برگزار نمودن نشست‌های علمی و جلسات نقد و مجموعه اموری که به رشد و بالندگی گفتمان علوم انسانی اسلامی یاری می‌رسانند، باید به صورت مداوم و برنامه‌ریزی‌شده به انجام رسد. طبعاً اینگونه برنامه‌ریزی‌ها با وجود مدیریت دانش تحقّق می‌یابند. 🔶 به طور خلاصه می‌توان گفت که برای تولید علوم انسانی اسلامی در مرحله‌ای قرار گرفته‌ایم که به مراتب بیش از پیش نیازمند مدیریت دانش هستیم. 🔶 ادامه دارد ... http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
هدایت شده از آیت‌الله ملک زاده
علوم و معارف بشری ◾️ بر اساس آنها با ⏮ آیت‌الله ملک زاده 🔶 با کمال احترام به همه اندیشمندان، دانشمندان و نظریه‌پردازانی که با جدی گرفتن بحثها، به عرصه تولید علم ورود کرده‌اند و در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها به ارائه دیدگاه می‌پردازند، باید گفت اگر ما طبقه بندی علوم نداشته باشیم، و جایگاه‌شناسی دانش‌ها و رتبه‌بندی علوم صورت نگیرد و نقشۀ جامعی برای آن نباشد، به معنی واقعی کلمه دچار سردرگمی هستیم، و هر شخصی به سمتی حرکت می‌کند. 🔶 لذا یکی از ابزارهای اصلی و مهم در مدیریت دانش، برای سامان دادن به یک نظام، برنامه‌ریزی، سیاست و اداره دانش، عبارت است از تقسیم، رتبه‌بندی و طبقه‌بندی علوم در حوزه‌های مختلف معرفتی و ترسیم نقشه جامعی از علوم و معارف بشری است. 🔶 در این طبقه‌بندی و همچنین نقشه‌ای که بر اساس آن ترسیم می‌شود، رتبه و جایگاه هر علم، رشتۀ علمی و بحث معرفتی در نسبتش با سایر علوم، رشته‌ها و بحثهای علمی برقرار می‌شود. همچنین تقدم و تاخر رتبی آن‌ها، ترتیب و ترتّب منطقی این علوم، و رابطه طولی و عرضی آن‌ها مشخص می‌شود. http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 پنجشنبه صبح، پخش زنده سخنرانی رهبر انقلاب به مناسبت سالروز قیام مردم تبریز 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز در سال۱۳۵۶، از طریق ارتباط تصویری با مردم آذربایجان شرقی سخن خواهند گفت. 🗓 این برنامه ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۲۸ بهمن برگزار میشود و بیانات رهبر انقلاب حدود ساعت ۱۰:۲۵ آغاز خواهد شد. 📺 سخنرانی رهبر انقلاب به صورت زنده از پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR و شبکه‌های رسانه‌ی ملی پخش خواهد شد. 🔺️ به علت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، این دیدار برای دومین سال متوالی از طریق ارتباط تصویری با مردم حاضر در مصلای تبریز برگزار می‌شود. 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از آیت‌الله ملک زاده
🔶 ها و های ▪️ بی انصافی در ندیدن رویش های انقلاب؛ 🔶 مقایسه وضعیت و در و پس از انقلاب؛ آیت الله ملک زاده 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
هدایت شده از انتشارات شهید کاظمی
امروز و علم آموزی، نه تنها یک وظیفه علمی، که یک است. مقام معظم رهبری🌱 📌 🖇 شبکه بزرگ تولید و توزیع کتاب خوب در کشور 🆔 https://eitaa.com/nashreshahidkazemi
هدایت شده از KHAMENEI.IR
⚠️ نمیدانند سید حسن نصرالله یعنی چه! 🔻 رهبر انقلاب: اینکه می‌بینید فلان مدّعی روشنفکری مثلاً فرض بفرمایید در مورد حزب‌اللهِ لبنان یا سیّدحسن‌نصرالله... ابراز شبهه میکند، این بر اثر نشناختن محیط است... خوشبینانه‌اش این است که نمیداند در منطقه چه خبر است، نمیداند سیّدحسن‌ نصرالله یعنی چه، حزب‌الله یعنی چه، ارتباطش با ایران چه تأثیراتی در سرنوشت کشور و سرنوشت انقلاب دارد.۱۳۹۵/۰۴/۱۲ 🌷 🗓 انتشار به مناسبت سی‌امین سالگرد انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله بعنوان دبیرکل حزب‌الله لبنان 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔍 | عظمت زنانه، عزت مجاهدانه 🔻 شخصیت و جهاد بزرگ حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) در بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 🔹 «در عاشورا، در حادثه‌ی کربلا، خون بر شمشیر پیروز شد - که واقعاً پیروز شد - عامل این پیروزی، حضرت زینب بود... این حادثه نشان داد که زن در حاشیه‌ی تاریخ نیست؛ زن در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد.» ۱۳۸۹/۰۲/۰۱ 👈 رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره‌ی حضرت زینب (سلام اللَّه علیها) این شخصیت برجسته‌ی اسلام و تشیع سخنان زیادی را مطرح کرده و ابعاد مختلف شخصیت و مجاهدت ایشان را تبیین نموده‌اند. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در متن زیر گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را در اینباره بازخوانی می‌کند. 🔍 ادامه را بخوانید👇 https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=46308
هدایت شده از ریحانه
🔸اطلاع‌نگاشت 🔹جلوه‌هایی از صبر حضرت زینب‌کبری سلام‌الله‌علیها، در بیانات رهبر‌انقلاب‌اسلامی 🏴 ۱۴۰۰/۰۹/۲۱ 🌱 @Khamenei_Reyhaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏴 پیروزی حادثه کربلا ◾ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: در حادثه‌ی کربلا، خون بر شمشیر پیروز شد، عامل این پیروزی، حضرت زینب بود. ۱۳۸۹/۰۲/۰۱ 💻 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
•﷽؛•          ┅┅❀🍃🌻🍃❀┅┅ 🌿حلقه بانوان انجمن مطالعات اجتماعی حوزه با همکاری اداره طراحی و تدوین متون تحصیلی معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار می کند: 📚نشست علمی «بازنگری و تحول متون درسی حوزه های علمیه خواهران مبتنی بر بیانات رهبری» 💢ارائه دهندگان: 🔸حجت الاسلام والمسلمین دکتر ربانی؛ مدیر کل اداره برنامه ریزی و تدوین متون تحصیلی حوزه های علمیه خواهران 🔹جناب آقای دکتر فانیدپور؛ مسئول اداره طراحی و تدوین متون تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران 💢دبیر علمی: سرکار خانم دکتر طالبی؛ مدیر حلقه بانوان انجمن مطالعات اجتماعی حوزه 📆زمان: پنجشنبه 28 بهمن ماه ساعت 14 🔗لینک جلسه: 🌐https://ac.ismc.ir/anjomanhawzah2/ ┏━━━━━🌿🌻🌿━┓    ↪@pajoohesh_esfahan ┗━━🌿🌻🌿━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مهدوی ارفع
🥀 زنی دیدم که در گودال می رفت پریشان خاطر و احوال می رفت گلی گم کرده بود اما بمیرم به هر گل می رسید از حال میرفت... (س)🥀 🥀 🆔@mahdavi_arfae
هدایت شده از ابوالفضل ساجدی
🔴روش تربیت اعتقادی و اخلاقی: 🔹هيچ داني چيست، جانم! منشا عصيان و عيب؟ 🔸زادگاه اصلي اش ضعف است در ايمان به غيب 🔹تا تواني آبياري كن درخت باورت 🔸تا ببيني ميوه هايش تازه، در دور و بَرَت 🔹از کرامات امامان گفتگو کن هر زمان 🔸تا شناسي اندكي افزون، تو، اهل آسمان (ابوالفضل ساجدی) جانم = اي جان من Eitaa.com/Sajedi_ir/ فهرست مطالب كانال: Eitaa.com/sajedi_ir/672
هدایت شده از ابوالفضل ساجدی
ادامه پست قبلی👆👆 🔴روش تربیت اعتقادی و اخلاقی: تقويت ايمان به غيب است، ❓ اما، وااسفا که طوفان تردید، ایمان جوانان به غیب را تهدید می کند. تقواي راستين بدون ايمان به غيب ممكن نيست چنانكه قرآن، اولين صفت متقين را ايمان به غيب ذكر مي كند: ذَٰلِكَ الْكِتَابُ لَا رَيْبَ ۛ فِيهِ ۛ هُدًى لِلْمُتَّقِينَ الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ... «این کتاب که هیچ شک در آن نیست، راهنمای پرهیزگاران است، كسانيكه به غيب ايمان دارند...» در هیچ دورانی در تاریخ اسلام، به اندازه عصر حاضر، هجمه های بیرونی علیه باورهای غیبی وجود نداشته است. وساوس نفسانی درونی و غفلت نیز که همیشه در تزلزل باورها و غیرفعال سازی آنها موثر بوده است. کشف پرسشهای پنهانی فرزندان، پاسخ به آنها و بیان كرامات ائمه (ع) از جمله عواملی است که به تقويت ايمان به غيب كمك مي كند. Eitaa.com/Sajedi_ir/ فهرست مطالب كانال: Eitaa.com/sajedi_ir/672
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دوره های کوتاه مدتی که تا کنون برگزار شده است: ♦️۱- اولین دوره ادبیات کاربردی/ استاد مقدسی ♦️۲- دومین دوره ادبیات کاربردی/ استاد مقدسی ♦️۳- سومین دوره ادبیات کاربردی/ استاد مقدسی eitaa.com/majazi_almorsalaat/3109 ♦️۴- دوره چگونه تفسیر المیزان بخوانیم؟/ استاد هاشمی eitaa.com/majazi_almorsalaat/3014 ♦️۵- دوره ظرفیت شناسی علوم اسلامی در تولید علوم انسانی/ استاد هاشمی eitaa.com/almorsalaat/4991 ♦️۶- دوره تطور علم اصول/ استاد هاشمی ♦️۷- دوره تبیین مبانی نظام اندیشه شهید مطهری/ استاد هاشمی eitaa.com/almorsalaat/4975 ♦️۸- دوره تدریس کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی/ استاد هاشمی ♦️9- دوره انسان شناسی قرآنی/ استاد علی فرحانی eitaa.com/almorsalaat/2136 🌀این فهرست در حال تکمیل است و لینک تهیه صوت و فیلم دوره‌ها قرار داده خواهد شد. 🌐مدرسه مجازی المرسلات 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1721434112C7e17979da1
🔰جهاد تبیین و جهاد روایت حضرت زینب‌کبری سلام الله علیها 🔻رهبر معظم انقلاب‌اسلامی: این بزرگوار[حضرت‌زینب‌کبری] جهاد تبیین را، جهاد روایت را راه انداخت. نگذاشت، فرصت نداد که روایت دشمن از حادثه غلبه پیدا کند. کاری کرد که روایت او بر افکار عمومی غلبه پیدا کند. ۱۴۰۰/۰۹/۲۱ 📌 تصویر: سفر به سوریه و تشرف به حرم حضرت زینب سلام‌الله‌علیها - شهریورماه سال ۱۳۶۳ 🌐 اخبار و رویدادهای حوزه خراسان را در کانال خبرگزاری این حوزه دنبال کنید. 🆔https://eitaa.com/joinchat/4281663544C83a47c9060
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 اگر میتوانستند به امام (ره) هم اهانت میکردند... 🔺 رهبر انقلاب، صبح امروز: دشمنان اگر از خشم مردم نمی‌ترسیدند، به امام (ره) هم اهانت میکردند، منتها جرأت نمیکنند و میدانند مردم عکس‌العملشان تند است. ۱۴۰۰/۱۱/۲۸ 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
14001128_42682_1281k.mp3
12.68M
🎙بشنوید | صوت کامل بیانات امروز رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با مردم آذربایجان شرقی. ۱۴۰۰/۱۱/۲۸ 📥 https://khl.ink/f/49629