eitaa logo
« مهارت افزایی طلاب ناب»
1.7هزار دنبال‌کننده
18.1هزار عکس
11.6هزار ویدیو
1.9هزار فایل
اگر پایان ما با سردارانمان بود؛در کربلا همه چیز به پایان رسیده بود... 📪ارتباط با خادم کانال 👈👈 📩 📨 @Shahideh_kanize_Hazrate_Yas —------------------------------------ کانال معنویت افزایی طلاب ناب👇👇 https://eitaa.com/TollabeNabe_EmameZaman
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ندای تهذیب
☀️ ➕ رحلت حكيم الهی و عارف بزرگوار "آخوند ملاحسينقلی همدانی" (1272 ش) ➕ بروز قحطی در ايران در جريان جنگ جهاني اول (1296ش) ➕ اعدام انقلابی "سپهبد رزم ‏آرا" نخست وزير "محمدرضا پهلوی" توسط جمعيت فدائيان اسلام (1329ش) 🌙 🌺 ولادت حضرت اباالفضل العباس(ع) (26 ق) ➕ روز جانباز ➕ درگذشت "ابوسعيد ابوالخير" عارف و شاعر معروف (440 ق) ❄️ ➕ آغاز استعمار "مراكش" توسط استعمارگران فرانسوی (1912م) 📆 روزشمار: ▪️1 روز تا ولادت حضرت سجاد علیه السلام ▪️7 روز تا ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام ▪️11 روز تا ولادت حضرت صاحب الزمان (عج) ▪️27 روز تا آغاز ماه مبارک رمضان ▪️36 روز تا رحلت ام المومنین حضرت خدیجه علیها السلام ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
💐 ولادت حضرت اباالفضل العباس(ع)(26 ق) ✍️ حضرت اباالفضل العباس(ع) فرزند برومند امام علي(ع) از مادري مشهور به ام البنين متولّد شد. حضرت اباالفضل(ع) از محضر پدري چون اميرالمؤمنين و برادراني همچون امام حسن(ع) و امام حسين(ع)، فيوضات علمي، معنوي و اخلاقي برگرفت و در كمالات گوناگون به جايگاه رفيعي دست يافت. ✅ آن حضرت پس از شهادت پدر از همراهي و ياري برادرانش فروگذار نكرد و سرانجام به همراه امام و پيشواي خود، حضرت امام حسين(ع) در صحراي كربلا با لب تشنه و مظلومانه به شهادت رسيد. ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib
هدایت شده از ندای تهذیب
♻️رحلت حكيم الهي و عارف بزرگوار "آخوند ملاحسينقلي همداني" (1272 ش) ✍️ آخوند ملاحسينقلي همداني در حدود سال 1202 ش (1239 ق) در يكي از روستاهاي اطراف همدان به دنيا آمد. وي دوران كودكي را به شباني گذراند. آنگاه به تهران رفت و پس از فراگيري مقدمات، وارد حوزه درس شيخ عبدالحسين تهراني معروف به شيخ العراقين شد. وی سپس عازم سبزوار گرديد و نزد حاج ملاهادي سبزواري، حكمت و فلسفه را فرا گرفت. و پس از مدتي به نجف اشرف رفت و ضمن حضور در محضر درس فقه و اصول شيخ مرتضي انصاري، بسياري از تقريرات استاد را به رشته تحرير درآورد. ✅ او همچنين در محضر آقا سيد علي شوشتري به سير و سلوك پرداخت و نزد وي مقام و مرتبتي عظيم يافت. در محضر درس عرفان او شاگردان فاضلي پرورش يافتند كه ميرزا جواد ملكي تبريزي، سيدجمال الدين اسدآبادي، سيد مرتضي كشميري، و... از آن جمله اند. از آثار برجاي مانده از او، می تواند به مُنشآت، تذكرةُ المتّقين، تقريرات در اخلاق و مناجاتها اشاره نمود. ✅ اين عارف باللَّه سرانجام در 16 اسفند 1272ش (28 شعبان 1311ق) در هفتاد سالگي دعوت حق را لبیک گفت و در كربلاي معلي به خاك سپرده شد. ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib
📌 پوستر | خانواده‌های صبور 💠 به مناسبت میلاد حضرت ابوالفضل العباس علیه‌السلام و روز جانباز ▫️ (علیه السّلام)، ، ،
هدایت شده از KHAMENEI.IR
1.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | ضرورت توسعه‌ی انرژی‌های غیر فسیلی 🔻رهبر انقلاب: یک موضوع دیگری که آن هم مربوط میشود به محیط زیست، توسعه‌ی انرژی‌های غیر فسیلی است؛ یعنی انرژی‌هایی که متّکی به نفت نیستند... ۱۴۰۰/۱۲/۱۵ 📥 مجموعه گزیده فیلم: khl.ink/f/49724 💻 @Khamenei_ir
💠 اي سجاده نشین عرش، می‌آیی و ملائک به حضورت می بالند. همراه نسیم، تا خلوت گل هاي‌ سجّاده می‌آیی تا در شب هاي‌ نور، برترین زینت پرستش کنندگان جهان باشی. ✨ فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت سیدالساجدین، زین العابدین، امام سجاد علیه السلام را تبریک عرض می نمائیم.
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻 استاد رشاد در جلسه درس خارج مطرح کرد: ⭕️ شراکت آمریکا در جنایت و کشتار مسلمانان پیشاور پاکستان ◻️ هدف تمرکز آمریکا بر جهان اسلام اختلاف افکنی و مسلمان کشی است. ◻️ این چه مسلمانی است که در نمازگاه و مسجد مسلمانی را که در حال نماز خواندن است، دعا می‌خواند، قرآن می‌خواند و عبادت می‌کند را به قتل برسانند. این بسیار خطرناک است که این کشتار به اسم اسلام صورت بگیرد. ◻️ اینکه مسلمانان به دستور صریح کفار کشته شوند یک مسأله‌ای است، اما اینکه مسلمانان به دست مسلمانان در پاک‌ترین مکان و حالت که مسجد و نماز است کشته شوند مساله دیگر از بلایای عظیم محسوب می‌شود. در چند دهه اخیر این نوع جنایات بسیار مشاهده می‌شود که قطعاً و بی شک منشأ آن مغز معلول، مستکبر، متکبر، ظلم اندیش و ستم کار آمریکای قدار و جبار و عوامل و اذناب آن است. ◻️ کسانی که این اقدام جنایت‌کارانه را توجیه می‌کنند همان‌هایی هستند که در کشتار کفار متجاوز و ظالم هیچ حرکتی از خود نشان نمی‌دهند. ◻️ مایه تأسف است که کفر و تکفیری؛ صهیون و سعودی با یکدیگر متحد شدند تا به جان مسلمانان بیفتند. مصداق بارز این امر را می‌توان در جنگ هفت ساله یمن مشاهده کرد. https://hawzahnews.com/xbCBJ @HawzahNews| خبرگزاری‌حوزه
هدایت شده از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
✦؛﷽✦ ‌‌‌‌‌‌‌┄┅═✧❁•🔹•❁✧═┅┄ ✍ از کجا نویسندگی را در حوزه ها شروع کنیم؟ 🔵 مرحلۀ اول: مطالعۀ آثار نویسندگان خوب 💠اگر وقت دارید روزی نیم ساعت یا یک ساعت کتاب هایی را که از نظر نویسندگی و محتوا خوب است، نه یک روز و دو روز، نه یک ماه و دو ماه، بلکه ماه ها پشت سرهم مطالعه کنید. اگر آدم با ذوقی باشید شش ماه، یک سال باید مطالعه کنید و این مطالعه نباید قطع شود. 💠ریزه کاری هایی که در کلمات نویسندگان است تجارب یک عمر آن هاست؛ باید این تجارب را استفاده کرد.... 💠تجربه ای در این مسأله دارم.... اگر بخواهم مطلب خوبی بنویسم، در صورتی که چند صفحه از کتاب نویسنده ای خوب را مطالعه کنم و سپس مطلبی را بنویسم، می بینم قلم می جوشد؛ امّا، وقتی بدون مطالعۀ قبلی می نویسم، آن جوشش و جریانِ قلمی نیست. ╭━━━⊰🔻🔹🔺⊱━━━╮ ❇️@pajoohesh_esfahan ╰━━━⊰🔻🔹🔺⊱━━━╯
هدایت شده از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
✦؛﷽✦ ‌‌‌‌‌‌‌┄┅═✧❁•🔹•❁✧═┅┄ 🔵 مرحلۀ دوم: نوشتن پس از مطالعۀ آثار دیگران 💠باید طلاب را عادت داد که بعد از آن که نوشته های خوبی را مطالعه کردند، کتاب را روی هم بگذارند و مجدداً آن مطلب را خودشان بنویسند. سپس، بین نوشتۀ خودشان و نوشتۀ آن نویسنده هنرمند، مقایسه کنند. از مقایسۀ این دو با هم، ضعف ها و قوّت ها معلوم می شود. 💠نویسنده چگونه وارد بحث شد؟❓چگونه خارج شد؟❓جمله بندی ها و تعبیرات چگونه بود؟❓کلماتی را که من به جای او گذاشتم چیست؟❓آن کلماتی که او انتخاب کرده چیست؟❓ 🔚در یک مقایسه می تواند، تفاوت این دو را اندک اندک بفهمد. ╭━━━⊰🔻🔹🔺⊱━━━╮ ❇️@pajoohesh_esfahan ╰━━━⊰🔻🔹🔺⊱━━━╯
هدایت شده از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
✦؛﷽✦ ‌‌‌‌‌‌‌┄┅═✧❁•🔹•❁✧═┅┄ 🔵 مرحله سوم: تجربه مستقل در نوشتن 💠صاحبان قلم خودشان به نوشتن موضوعی به طور مستقل شروع کنند؛ بی آن که این موضوع را در نوشتۀ دیگری مطالعه کرده باشند. بعد همین موضوع را به استاد قلم شان بدهند. 💠این راه را بدون استاد نمی توان پیمود و فردی که بخواهد بدون استاد این مسیر را بپیماید، به بیراهه ها، سنگلاخ ها و اشتباهات می افتد. 💠بهترین راه این است که شما چیزی بنویسید و آن را به استاد بدهید، تا او به شما فنون نگارش را یاد دهد. 💠کلّی گویی در این مسائل کم اثر است. اگر فرد نوآموز کلیات و قواعد را هم می خواهد بیان کند، باید از نوشته ای که استاد نوشته است، بهره گیرد. ⚜مثلًا یکی از مسائل مهمی که ما، در نویسندگی به آن کم اهمیت می دهیم، حسن مطلع و حسن ختام است. نویسنده خوب اولین جمله ای را که می نویسد، باید جاذبه داشته باشد. نویسنده باید یک ضربه محکم وارد کند و طرف را جذب کند؛ این حسن مطلع است. در پایان هم که نوشته را تمام می کند، نه با یک کلمه عادی و معمولی. مطلب خوبش را باید آخر کار بگذارد که وقتی خواننده نوشته را تمام می کند، لذّت آن تا مدتی در ذائقه فکرش باشد. چنین نوشته ای دلالت بر فنّی بودن آن می کند و نشان دهنده مهارت نویسنده است. ╭━━━⊰🔻🔹🔺⊱━━━╮ ❇️@pajoohesh_esfahan ╰━━━⊰🔻🔹🔺⊱━━━╯
هدایت شده از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
✦؛﷽✦ ‌‌‌‌‌‌‌┄┅═✧❁•🔹•❁✧═┅┄ 🔵 مرحله چهارم: نشر اثر 💠بنده اگر نوشته ای را برای خودم می نویسم زیاد به آن اهمیت نمی دهم؛ امّا اگر می دانم فردا این نوشته در مجله ای مربوط به حوزه علمیه قم منتشر می شود، از جهت محتوا، شیوه تنظیم مطالب، زیبایی و دلنشینی جملات، حسن مطلع و حسن ختام، تلاش فراوانی برای آن انجام می دهم. همین عامل سبب می شود که من تمام استعدادم را به کار گیرم. 💠برای این که استعدادها شکوفا شود، باید نشریاتی در حوزه ها باشد. آثار نویسندگان هر چند مبتدی، کم کم منتشر شود و نوآموزان ببینند آثارشان منتشر می شود و این سبب شود که نبوغ شان را به کار بیندازند. ╭━━━⊰🔻🔹🔺⊱━━━╮ ❇️@pajoohesh_esfahan ╰━━━⊰🔻🔹🔺⊱━━━╯
💎 امام سجاد علیه السلام : 💠 مردمانی که در زمان غیبت مهدی(عجل الله تعالی‌فرجه الشریف) به سر می برند و معتقد به امامت او و منتظر ظهور وی هستند از مردمان همه زمان ها برتر هستند. 🌕 فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت امام سجاد علیه السلام بر وجود نازنین امام عصر ارواحنا فداه و کلیه منتظران مبارک باد. أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج ⏳ شروع ثبت نام از ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ 📝از طریق آزمون ورودی و مصاحبه علمی paziresh.whc.ir ●◉✿ @𝓝𝓪𝓼𝓮𝓻𝓪𝓽_𝓜𝓪𝓱𝓭𝓲 ✿◉● ناصرات المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف