eitaa logo
« مهارت افزایی طلاب ناب»
1.7هزار دنبال‌کننده
16.1هزار عکس
9.9هزار ویدیو
1.8هزار فایل
کانال پشتیبان گروه نخبگان (طلاب ناب)استان اصفهان 📪ارتباط با خادم کانال 👈👈 📩 📨 @Shahideh_kanize_Hazrate_Yas —------------------------------------ کانال معنویت افزایی طلاب ناب👇👇 https://eitaa.com/TollabeNabe_EmameZaman
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از آیت‌الله ملک زاده
⏮ پایگاه تحلیلی خبری 👤 آیت‌الله ملک زاده ⏮ قسمت ✅ موضوع: مدیریت دانش در راستای دستیابی به علوم انسانی اسلامی ✅ مدیریت دانش طبق معنای مختار و تفاوت آن با مدیریت آموزشی 🔶 پیش از تعریف مدیریت دانش باید به این نکته توجه داشت که اصطلاحی تحت عنوان مدیریت آموزشی نیز وجود دارد. مدیریت آموزشی یعنی مدیریتی که در درون یک سازمان علمی و آموزشیاِعمال می‌شود. در حقیقت نوع مدیریتی که یک مدیر مدرسه، مدیر دانشگاه و مدیر مؤسسة علمی که به فعالیت آموزشی می ‌ پردازد، ارائه می‌کند مدیریت آموزشی نام دارد. 🔶 اما در این مقام ، از مدیریت آموزشی سخن گفته نمی‌شود، بلکه از مدیریتی سخن گفته می‌شود که نه «در» مر ا کز آموزشی بلکه «بر» مر ا کز آموزشی و دیگر فضاهای علمی ا ِعمال می‌گردد. 🔶 به عبارت دیگر مجموعه‌ای از مراکز علمی، دانشمندان و اندیشمندان در سطح جامعه در زیرچتر مدیریتی ِ مدیریت دانش قرار می‌گیرند و بر کار آنها نظارت می ‌شود و به آنها جهت داده می‌شود. 🔶 در حقیقت در مدیریت دانش یا مدیریت علم به این نکته توجه می‌کنیم که در جامعه به چه دانشی نیاز است و چه کسانی یا چه مراکزی می‌توانند دانش مورد نیاز را تولید کنند، سپس میان این افراد یا مراکز ربط برقرار می‌کنیم؛ یعنی مراکز علمی و دانشمندان و اندیشمندان را در راستایی جهت‌دهی می‌کنیم که به صورت هم ‌ یار و هم ‌ افزا دانش مورد نیاز جامعه را تولید کنند و بر روند تولید دانش در مراحل تولید، فرآوری، ارتقا، توسعه و ... تا رسیدن به جامعة هدف نیز نظارت می‌کنیم . این امر مدیریت دانش نام دارد. 🔶 در این تعریف جدید از مدیریت دانش از تعاریف اولیة مدیریت دانش در درون سازمان و رشتة مدیریت استفاده کرده‌ایم اما تعریفمان به آن محدود نیست. طبیعتاً در مدیریت د انش به دنبال یک نظام هستیم؛ سامانه‌ای که از فرآیند خلق علم و دانش‌آفرینی تا فرآیند استفاده از علم و به کار‌گیری دانش را در بگیرد و سامان بدهد. این نظام، نظام مدیریت علم و دانش نام داد. ✅ نیاز به نظام مدیریت دانش در تولید علوم انسانی اسلامی ⏮ به نظر شما نقش و جایگاه مدیریت دانش در تولید علوم انسانی اسلامی چیست؟ 🔶 به نظر می‌رسد در طیّ این سال ‌ ها که در جامعة ما بحث تولید علم، به ویژه تو لید علوم انسانی اسلامی مطرح است و بعد از سال‌ها آزمون و خطا و تلاش‌هایی که در این راستا صورت گرفته است و دانشمندان، اندیشمندان و مراکز علمی متعددی در این جهت فعال شده‌اند، بزرگترین نقص و معضلِ این عرصه، نبود نظام مدیریت دانش و نظام‌سازی علمی بوده است؛ امری که مع الاسف به صورت جدی مورد عنایت قرار نگرفته و به آن پرداختهنشده است. 🔶 توضیح اینکه مراکزی با کیفیت و کمیت نیروی انسانی و امکانات معنوی و مادی متفاوت وجود دارند که به انحاء مختلف و با رویکردها و رهیافت ‌های گوناگون، در جهت تولید علوم انسانی اسلامی فعال هستند. اشخاصی نیز وجود دارند که در حوزه و دانشگاه متناسب با رشتة خودشان در این گستر ه فعالیت می‌کنند. برخی از این افراد و مراکز در بخش مبادی و مبانی علوم انسانی کار می‌کنند، برخی از این مرحله عبور کرده‌ اند و در جهت تولیدالگو و روش مشغول هستند، برخی (با هر مبنا وروشی) مشغول تولید گزارة علمی هستند، برخی بیشتر به کار آموزشی نظر دارند و برخی در حوزة فرهنگ‌سازی و ترویج و اشاعة این مباحث فعال هستند. 🔶 اما واقعیت ناگوار آن است که بسیاری از این افراد و مراکز نظیر جزایر جداافتاده از یکدیگر کار می‌کنند. این سخن به این معنی نیست که هیچگونه ارتباطی میان این افراد و مراکز وجود ندارد، بلکه ارتباط منظم، هدفمند و مستحکمی میان آنها وجود ندارد. در بسیاری از موارد ِ برقراری ارتباط نیز این کار از سنخ دغدغه‌های شخصی و به صورت موردی و اتفاقی است؛ یعنی شخص یا مرکزی با توجه بهدغدغه‌ای که دارد ارتباطی می ‌ گیرد و احیاناً اقدام مشترکی را سامان می‌دهد اما چنین نیست که یک سیستم قوی حاکم باشد و همة این اشخاص و مراکز را شناسایی کرده باشد و ارتباط منطقی میان آنها را برقرار کند و ترتیب و ترتب میان حلقات تولید علوم انسانی ا سلامی را از آغاز تا انجام مشخص ن ماید تا معلوم گرد د که کدام شخص یا مجموعه، مشغول به حلقه مقدم است و کدام یکمشغول به مؤخر، چه کسی کار ش مکمّل دیگری است، کدام ‌ ها موازی ‌ کاری می ‌ کنند و کدام مراحل خالی مانده است و اشخاص و مراکز به قدر لزوم یا کفایت در آن مراحل فعالیت نمی ‌ کنند. 🔶 در مجموع، سیستمی حاکم نیست تا مشخص کند در یک بخش از تولید علوم انسانی اسلامی چه مراکزی با رویکردها و رهیافت‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند و هر کدام چه خروجی و نتیجه ‌ای خواهند داشت. 🔶 ادامه دارد ... http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
هدایت شده از آیت‌الله ملک زاده
⏮ پایگاه تحلیلی خبری 👤 آیت‌الله ملک زاده ⏮ قسمت ✅ موضوع: مدیریت دانش در راستای دستیابی به علوم انسانی اسلامی 🔶 به طور مثال در بحث تولید روش ممکن است افرادی در دانشگاه و حوزه روش‌های مختلفی برای دستیابی به علوم انسانی اسلامی مطرح کنند. تمام این افراد در ایستگاه و پایگاه تولید روش فعالیتمی‌کنند اما هر کدام با رویکرد و دیدگاه خاص خود به این امر مبادرت می ‌ و ر ز ند. مثلاً آنهایی که در درون گفتمان فلسفه اسلامی به مفهوم صدرایی کار می‌کنند اهتمامی به استفاده از استقرا ندارند؛ چرا که استقرا را یقین‌آور نمی‌دانند و معتقدند نمی‌توان از استقرا در تولید علم مخصوصاً تولید علوم اسلامی استفاده کنیم. در مقابل، کسانی که نظریة شهید صدر در مبانی منطقی استقرا را پذیرفته باشند، بر این باور هستند که می‌توان از استقرا نیز به عنوان یک روش در تولید علوم اسلامی بهره گرفت. مثال دیگر این است که عده‌ای در بحث روش بر روی روش اجتهادی تأکید زیادی دارند و برخی اصلاً به این روش کاری ندارند و با تأکید بر استفاده از روش‌های تجربی موجود ، به نظریه ‌پردازی در زمینه چگونگی تولید علوم انسانی اسلامی می‌پ ر دازند و گروهی هم در عین تأکید بر محوریت روش اجتهادی، قائل به جامعیت در روش و بهره ‌ گیری از روش ‌ های مختلف، هر یک در مورد و جایگاه خود هستند. تمام این اندیشمند ان با رویکرد و جهت‌گیری خاص خود در مرحلة تولید روش فعالیت می‌کنند. 🔶 در مبانی نیز چنین است. برخی در مرحلة مبانیِ پیش از روش ، بر مبانی فلسفی در چارچوب مکتب فلسفی صدر ایی یا نوصدرایی تأکید می‌کنند. در مقابل، عده‌ای دیگر ، اساساً آنچه به نام فلسفة اسلامی شناخته می‌شود ، از جمله حکمت متعالیه رافلسفه‌ای یونانی ‌ زاده و یونانی‌زده و در عین حال، ناکارآمد می‌دانند که به هیچ وجه صلاحیت و اهلیت لازم برای قرار گرفتن در جایگاه مبنای علوم انسانیاسلامی را ندارد و بر این باور ند که باید برای این مهم، طرحی نو درانداخت و با مبانی ناب و فلسفه‌ای جدید به سراغ تولید علم دینی و از جمله، علوم انسانی اسلامی رفت . 🔶 تازه همه اینها در حوزه تولید دانش بود. در حوزه توزیع و مصرف دانش نیز اوضاع بهتر از این نیست و می ‌ دانیم که نظام مدیریت دانش، پوشش ‌ دهنده و سامان ‌ بخش هر سه مرحله است: 1.     تولید علم و معرفت 2.     توزیع علم و معرفت 3.     مصرف علم و معرفت 🔶 ادامه دارد ... http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
هدایت شده از آیت‌الله ملک زاده
⏮ پایگاه تحلیلی خبری 👤 آیت‌الله ملک زاده ⏮ قسمت ✅ موضوع: مدیریت دانش در راستای دستیابی به علوم انسانی اسلامی 💥 لزوم تشکیل ستاد و شورای مراکز فعال در عرصه تولید علوم انسانی اسلامی؛ 🔶 به نظر می‌رسد که اکنون و با عنایت به تکثّر و تعدّد افراد و مراکز فعال در این زمینه و اختلاف نظرگاه‌ها یی که به مواردی از آن اشاره شد، مدیریت دانش ، اقتضا دارد که یک ستاد مرکزی یا شورای هماهنگی ِ واقعی، قدرتمند و بسیار فعال و مؤثر برای این امر شکل بگیرد. یک ستاد مرکزی که تمام این مراکز و اشخاص را شناسایی، احصاء و معرفیک ند، مرحله یا مراحلی که هر کدام از اینها در آن مشغول به فعالیت هستند را مشخص کند، کمک‌ها و هم‌افزایی‌هایی را که هر کدام نسبت به د یگری می‌تواند داشته باشد معلوم ن مای د، نقاط افتراق و اشتراک مراکز را معیّن کند و اثر هر کدام را در بخش برون ‌ داد ها مشخص کند؛ یعنی مشخص کند که با حرکت بر اساس هر کدام از مبانی و روش ‌ هاچه خروجی یا خروجی ‌ هایی به دست خواهد آمد. 🔶 اقدام دیگر این مجمع یا ستاد مرکزی این است که زمان تقریبی و تخمینی دست‌یابی به هدف بر اساس روش‌های مختلف را مشخص نماید. مثلاً بیان کند که خط مشیی که پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در پیش گرفته است سبب می ‌ شود که زمان تقریب ی رسیدن به مرحلۂ تولید گزارۂ علمی طبق دیدگاه این پژوهشگاه از زمان تقریبی مورد نیاز، متناسب با خط مشی بعضی مراکز دیگر کوتاه‌تر باشد. مستحضرید که بعضی از این مراکز آنقدر مبدء را بعید در نظر گرفته‌ اند که رسیدن به مرحلۂ تولید گزارۂ علمی طبق مبنا و روش آنها در زمانی کمتر از یک قرن محتمل نیست. 🔶 مثال دیگر، نظر ی است که بعضی اساتید [مثل دکتر رضا ] به آن قائل هستند و معتقدند علم و جامعه با هم قوام می‌یابند . مبتنی بر این رأی، به وجود آمدن علم اجتماعی، وابسته به وجود بستر اجتماعی ِ لازم است و علم اجتماعی اسلامی هم، منوط به شکل‌گیری مدینۀ اسلامی است. نخست باید عالمی با نظام اسلامی، نظم  اسلامی و غایات اسلامی ساخته شود تا آنگاه بتوان از علوم اجتماعی اسلامی سخن گفت . با مسامحه، شاید بتوان این دیدگاه را از جهاتی شبیه یا حتی تکرار بخشی از دیدگاه در کتاب اقتصادنا نیز تلقّی نمود، که البته توضیحش مجال دیگری می ‌طلبد. روشن است که این دیدگاه ، تولید را به پاره ای امور غیرمعرفتی گره می‌ زند و از این جهت، از سایرین متفاوت است. همچنین به لحاظ زمانی نیز مقدار زمانی که برای رسیدن به اسلامی بر اساس چنین دیدگاهی لازم است احتمالاً بسیار طولانی ‌ تر از برخی دیدگاه ‌ های دیگر است. 🔶 به معنای این نیست که مشخص کنیم کدام نظریه صحیح و کدام یک غلط است. اساساً در مدیریت دانش، اولاً و بالذات، به درست بودن و غلط بودن کاری نداریم بلکه به تفاوت‌ها توجه داریم و مشخص می‌کنیم که هر کدام به چه نوع برون دادی و تقریباً در چه بازۂ زمانی دست خواهند یافت و احتمالاً پاسخ کدام مسأله و نیاز و کدام جامعه هدف را می ‌ توانند بدهند. ✅ ترکیب اعضای ستاد و شورای مذکور 🔶 برای تشکیل ستاد، مجمع و یا شورایی برای هماهنگی میان مراکز ، اعم از حوزوی و دانشگاهی، پژوهشگاه‌ها، مؤسسات و ...، نخست باید به دنبال شناسایی مراکز و دانشگاه‌های پیشتاز، پیش‌آهنگ و خط‌شکن در زمینه علوم انسانی اسلامی بو د. سپس از اشخاص حقیقی که خارج از مؤسسات هستند نیز دعوت شود و در نهایت شورایی شکل بگیرد. طبیعتاً شکل‌گیری چنین شورایی نیازمند حمایت‌های جدی دستگاه حاکمیتی است. باید دبیرخانه‌ای وجود داشته باشد که هماهنگی‌ها را انجام دهد و همه را دور هم جمع کند. 🔶 ادامه دارد ... http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
هدایت شده از آیت‌الله ملک زاده
⏮ پایگاه تحلیلی خبری 👤 آیت‌الله ملک زاده ⏮ قسمت ✅ موضوع: مدیریت دانش در راستای دستیابی به علوم انسانی اسلامی 🔶 افزون بر حوزه علمیه، از مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های ی که در این زمینه فعالیت می‌کنند می‌توان از دانشگاه امام صادق (ع)، دانشگاه امام حسین (ع)، دانشگاه آزاد اسلامی (معاونت علوم انسانی و هنر)، دانشگاه شاهد، دانشگاه عالی دفاع ملی، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه تهران، دانشگاه سوره و دانشگاه خوارزمی، در شهر تهران، همچنین مؤ سسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، دانشگاه باقرالعلوم (ع)، جامعة المصطفی (ص)، دانشگاه قم، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و دانشگاه معارف اسلامی (دانشگاه نهاد رهبری) ، در شهر قم، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و دانشگاه فردوسی در شهر مشهد، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در قزوین ، دانشگاه اصفهان، دانشگاه شیراز، دانشگاه تبریز ، دانشگاه باهنر کرمان و بعضی دانشگاه ‌ های بزرگ دیگر نام برد که هر کدام ظرفیت‌هایی د ارند که می‌توان از آنها بهره برد. 🔶 مراکزی نیز در این عرصه مشغول به فعالیت هستند که از جمله می‌توان به انجمن ‌ های علمی و برخی از مدارس و مراکز تخصصی حوزه علمیه قم، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامیو قطب ‌ های علمی دفتر تبلیغات اسلامی ، بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی، دفتر فرهنگستان علوم اسلامی، مرکز تحقیقات استراتژیک توسعه (رشد)، مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام، مؤسسه علوم انسانی اسلامی صدرا، مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)، مؤ سسه مفتاح و ... اشاره کرد. 🔶 شورای هماهنگ ی باید از مجموع این مراکز حوزوی، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه ‌ ها، مؤسس ات ، مراکز و غیره که در بحث تولید علوم انسانی اسلامی پیشتاز و خط‌شکن هستند یا این ظرفیت را دارند که به صورت جدی در این عرصه فعالیت کنند و نیز از اشخاص حقیقی ، اعم از اینکه این ا شخ ا ص حقیقی در یکی از دانشگاه‌ها و مؤسس ات فعالیت داشته باش ن د یا نه ، شکل بگیرد. درباره اشخاص حقیقی ِ عضو مراکز، این واقعیت وجود دارد که بعضی از آنها جایگاه و خصوصیات ی د ارند که فارغ از مر کزی که در آن مشغول به کار هستند قابل استفاده می‌باشند. 🔶 در سطح و لایه‌ای دیگر، آن دسته از اصحاب رسانه، نشریات، پایگاه‌ها و کانال‌های مجازی و بخش‌هایی از صدا و سیما مثل شبکه چهار سیما، که نسبت به علوم انسانی اسلامی و ساحت‌های نزدیک به آن اهتمام می‌ورزند دعوت شوند. 🔶 همچنین، فراخوان مجامع و اتحادیه ‌ های نشر و پخش کتاب و انتشاراتی‌ها و مراکز فعال در عرصه چاپ، نشر و توزیع آثار دینی، فرهنگی، تمدنی، فلسفی، معرفتی و علوم انسانی، به خصوص علوم انسانی اسلامی نیز نباید از قلم بیفتد و همه این مجموعه‌ها هم باید نمایندگانی در شورای مذکور داشته باشند. 🔶 ادامه دارد ... http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
هدایت شده از آیت‌الله ملک زاده
⏮ پایگاه تحلیلی خبری 👤 آیت‌الله ملک زاده ⏮ قسمت ✅ موضوع: مدیریت دانش در راستای دستیابی به علوم انسانی اسلامی ⏮ درباره وظیفه این شورا یا دبیرخانه یا مجمع و به طور کلی کارهایی که در قالب نظام مدیریت دانش برای رشد و توسعه علوم انسانی اسلامی باید انجام گیرد بیشتر توضیح دهید. 🔶 مواردی عرض شد. البته آن موارد عمدتاً ناظر به مرحله تولید علم بود. اما در نظام مدیریت دانش، افزون بر تولید باید برای توزیع علم هم خط ‌ مشی ‌گذاری، تصمیم ‌ گیری و برنامه ‌ ریزی وجود داشته باشد. 🔶 به هر صورت یکی از اموری که در مدیریت دانش برای دستیابی به علوم انسانی اسلامی مطرح است این است که دانشِ تولیدشده در جایی ارائه و عرضه شود. امروزه اگر دانش اسلامی تولید همشود جایی برای عرضه ندارد. عموم دانشگاه‌ها چنین محتوایی را ارائه نمی‌دهند مگر برخی دانشگاه‌های خاص و البته غیر دولتی یا نیمه دولتی،که با ا هد ا ف خاصی طراحی و تأسیس شده‌اند. در حالت عادی ، دانش تولیدشده جای و جایگاه ی برای عرضه ، به صورتی که دانشجویان موظف باشند این دروس را پشت سر بگذران ن د و بر اساس آن از آنها امتحان گرفته شود ، ندارند. یکی از مؤثرترین اقدامات در بخش توزیع دانش، آن است که این مراکز و دانشگاه‌ها موظف به فعال سازی این ظرفیت آموزشی شوند. 🔶 کارهای بسیار دیگری نیز مانند راه‌اندازی مجلات علمی - پژ و هشی در این حوزه، برگزاری همایش‌های مرتبط، قرار دادن جوایز سالانه و ... می‌توان انجام داد. 🔶 در این زمینه، پشتیبانی و حمایت لازم است. البته حمایت در حمایت‌های مادی خلاصه نمی‌شود بلکه بخشی از حمایت‌ها، معنوی است؛ یعنی اگر یک نظریه‌پردازی در عرصة علوم انسانی اسلامی نظریه‌ای را ارائه کرد، از او حمایت درخورِ علمی صورت بگیرد. 🔶 این را هم باید اضافه کنم که این حمایت و تشویق باید از طرق و مجاری مناسب خودش صورت گیرد. گاهی از برخی دانشمندان و نظریه‌پردازان در جایییا به طریقی تقدیر می‌شود که آنجا یا آن طریق هیچ ربط و تناسبی با امور علمی ندارد و حاشیه ها و جوانب دیگری برای آن مطرح است. این امر گاهی اوقات، موجب سرشکستگی پژوهشگر و تضعیف بُعد علمی کار او در نزد افکار عمومی و در مجامع علمی و نخبگانی می‌شود و بعضی مغرضین و فرصت ‌طلبان هم با برچسب سیاسی و فرمایشی زدن به آن پژوهش، طوری وانمود و تبلیغ می‌کنن د که گویا هیچگونه جنبه علمی در آن نبوده است . 🔶 همچنین باید بدانیم که پشتیبانی و حمایت فقط برگزاری جلسه تقدیر که در مواردی منجر به نشان‌دار شدن پژوهشگر هم می‌شود نیست بلکه یکی از راه های مهم و مؤثر حمایت ، به ویژه در گستره علوم انسانی، این است که برای نظریه تولید شده، اهمیت قائل شوند، در کتاب ‌ ها، مقالات و ابحاث علمی از آن یاد کنند و به آن ارجاع دهند یا در مقام کاربست، عملاً به آن توجه کنند و آن را به کار بگیرند . 🔶 یکی از مصادیق توجه کردن، اهمیت قائل شدن و بها دادن به یک نظریه یا نظرگاه علمی، واکاوی ابعاد و زوایای آن، نگاه تطبیقی و مقایسه ‌ای به آن، بررسی نتایج آن و حتی نقد آن، در قالب پایان‌نامه است. این در حالی است که شوربختانه، هم ‌ اکنوندر پایان‌نامه‌ها ی دانشگاهی، فقط نظریات دانشمندان غربی مورد بررسی قرار می ‌گیرند و مثلاً نظریه دو دانشمند غربی با هم مقایسه می‌شو ند و به دیدگاه اندیشمندان ایرانی و اسلامی، به ویژه معاصرین توجهی نمی‌شود. بعضی از اساتید و گروه ‌ های علمی در شماری از دانشگاه ‌ها، که خیلی تلاش کرده ‌اند ایرانی - اسلامی باشند و به علمای معاصر هم بپردازند، با احتیاط بسیار به اشخاص نادری در ردۀ علامه طباطبایی توجه می‌کنند ؛ [البته اکثراً از علامه هم، فقط به نظریۀ اعتباریات می ‌پردازند!]. و دیگر از این رده و مشخصاً از ایشان جلوتر نمی ‌آیند و اصلاً به مخیّله ‌شان هم خطور نمی ‌کند که به دانشجویان اجازه دهند که در پایان ‌نامه ‌های ارشد یا رساله ‌های دکتری به آراء و اندیشه های اندیشمندان و دانشمندان ایرانی و مسلمانِ در قید حیات بپردازند. 🔶 در حالی که در بسیاری از دانشگاه ‌ های معتبر دنیا اگر اندیشمندی در قید حیات و حتی جوان، نظریه‌ای ارائه دهد، به فاصلۀ زمانی اندکی، نظریة او در پایان ‌نامه ‌ ها و رساله‌های دانشجویان بازتاب می یابد ومورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد. ا ین یکی از مصادیق توجه و حمایت واقعی و اثربخش است که یک دانشمند، اندیشمند و نظریه ‌ پرداز به آن نیاز دارد و حیات، نشاط و پویایی علم و فضای علمی به آن وابسته است. 🔶 ادامه دارد ... http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
هدایت شده از آیت‌الله ملک زاده
⏮ پایگاه تحلیلی خبری 👤 آیت‌الله ملک زاده ⏮ قسمت ✅ موضوع: مدیریت دانش در راستای دستیابی به علوم انسانی اسلامی 🔶 یکی از حمایت ‌های دیگری که به راحتی و با کمترین هزینه و زحمت می ‌ توان انجام داد برگزاری مراسم‌های رونمایی، نقد و بررسی و معرفیکتاب‌های اندیشمندان این گستر ه است. خرید سازمانی و هدیه دادن جای خود را دارد اما بهترین حمایت، معرفی و نقد و بررسی این کتاب‌ها است. 🔶 دیگران نیروهای خود را مطرح و بزرگ می‌ک ن ند به نحوی که بسیار ی در اثر عدم اطلاع یا خودکم ‌ بینی،برخی از این افراد را حقیقتاً افرادی دانشمند و صاحب فکر به حساب می‌آورند در حالی که احیاناًچنین نیست و صرفاً به جهت هیاهوی تبلیغات ی ،پوشش فراوان رسانه ‌ ای و تکریم ‌ ها و حمایت‌های پی ‌ در پ ی که از آن فرد صورت گرفته است چنین معرفی شده است. این در حالی است که در میانافرادی که در زمینة اندیشه اسلامی و علوم انسانی اسلامی فعالیت می‌کنند، در مواردی این همدلی وجود ندارد و حمایت‌های لازم از صاحب ان اندیشه صورت نمی‌گیرد و گاهی حتی افراد خوش‌فکر و مولّد ایده و اندیشه، به وسیله سایرین ، عمداً نادیده گرفته یا پوشانده می‌شوند تا دیده و شناخته نشوند و کسی به آنان توجهی نکند! . 🔶 باید نگاه جبهه‌ای و گفتمانی حاکم باشد. باید هم‌جبهه‌ای‌ها همدیگر را در راستای هدف واحد تقویت کنند. ممکن است فردی یکی از نظر اتاندیشمند دیگر را به صورت خاص قبول نداشته باشد ا ما باید به این نکته توجه نماید که گذشته از موضع آزاداندیشانه و آزادمنشانه نسبت به همگان، نسبت به این شخص خاص اگر دیدگاه‌هایش به طور کلی در راستای اهداف متعالی و در جهتتقویت جبهه علمی و فرهنگیِ اسلامی است باید او را پشتیبانی ک ند. تعد ّ د اندیشمندان و مراکز علمی در این عرصه مایة برکت است و موجب تقویت این جبهه می‌شود. در مرحله‌ای که نیازمن د این هستیم که صداهای متعددی یک صدا گفتمان علوم انسانی اسلامی را صدا بزنند، نباید یکدیگر را حذف کنیم. 🔶 عنایت به چنین مسائلی از جمله اموری است که در مدیریت دانش وجود دارد؛ فرهنگ‌سازی، گفتمان‌سازی، ترویج، اشاعه و فراهم کردن زمینه برای مطرح شدن این مطالب. 🔶 طراحی دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی، تربیت پژوهشگران عرصة علوم انسانی اسلامی، حمایت از پایان‌نامه‌ها، کتاب‌ها، مقالات، نظریات ، برگزار نمودن نشست‌های علمی و جلسات نقد و مجموعه اموری که به رشد و بالندگی گفتمان علوم انسانی اسلامی یاری می‌رسانند، باید به صورت مداوم و برنامه‌ریزی‌شده به انجام رسد. طبعاً اینگونه برنامه‌ریزی‌ها با وجود مدیریت دانش تحقّق می‌یابند. 🔶 به طور خلاصه می‌توان گفت که برای تولید علوم انسانی اسلامی در مرحله‌ای قرار گرفته‌ایم که به مراتب بیش از پیش نیازمند مدیریت دانش هستیم. 🔶 ادامه دارد ... http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
هدایت شده از آیت‌الله ملک زاده
علوم و معارف بشری ◾️ بر اساس آنها با ⏮ آیت‌الله ملک زاده 🔶 با کمال احترام به همه اندیشمندان، دانشمندان و نظریه‌پردازانی که با جدی گرفتن بحثها، به عرصه تولید علم ورود کرده‌اند و در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها به ارائه دیدگاه می‌پردازند، باید گفت اگر ما طبقه بندی علوم نداشته باشیم، و جایگاه‌شناسی دانش‌ها و رتبه‌بندی علوم صورت نگیرد و نقشۀ جامعی برای آن نباشد، به معنی واقعی کلمه دچار سردرگمی هستیم، و هر شخصی به سمتی حرکت می‌کند. 🔶 لذا یکی از ابزارهای اصلی و مهم در مدیریت دانش، برای سامان دادن به یک نظام، برنامه‌ریزی، سیاست و اداره دانش، عبارت است از تقسیم، رتبه‌بندی و طبقه‌بندی علوم در حوزه‌های مختلف معرفتی و ترسیم نقشه جامعی از علوم و معارف بشری است. 🔶 در این طبقه‌بندی و همچنین نقشه‌ای که بر اساس آن ترسیم می‌شود، رتبه و جایگاه هر علم، رشتۀ علمی و بحث معرفتی در نسبتش با سایر علوم، رشته‌ها و بحثهای علمی برقرار می‌شود. همچنین تقدم و تاخر رتبی آن‌ها، ترتیب و ترتّب منطقی این علوم، و رابطه طولی و عرضی آن‌ها مشخص می‌شود. http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 پنجشنبه صبح، پخش زنده سخنرانی رهبر انقلاب به مناسبت سالروز قیام مردم تبریز 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز در سال۱۳۵۶، از طریق ارتباط تصویری با مردم آذربایجان شرقی سخن خواهند گفت. 🗓 این برنامه ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۲۸ بهمن برگزار میشود و بیانات رهبر انقلاب حدود ساعت ۱۰:۲۵ آغاز خواهد شد. 📺 سخنرانی رهبر انقلاب به صورت زنده از پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR و شبکه‌های رسانه‌ی ملی پخش خواهد شد. 🔺️ به علت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، این دیدار برای دومین سال متوالی از طریق ارتباط تصویری با مردم حاضر در مصلای تبریز برگزار می‌شود. 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از آیت‌الله ملک زاده
🔶 ها و های ▪️ بی انصافی در ندیدن رویش های انقلاب؛ 🔶 مقایسه وضعیت و در و پس از انقلاب؛ آیت الله ملک زاده 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
هدایت شده از انتشارات شهید کاظمی
امروز و علم آموزی، نه تنها یک وظیفه علمی، که یک است. مقام معظم رهبری🌱 📌 🖇 شبکه بزرگ تولید و توزیع کتاب خوب در کشور 🆔 https://eitaa.com/nashreshahidkazemi
هدایت شده از KHAMENEI.IR
⚠️ نمیدانند سید حسن نصرالله یعنی چه! 🔻 رهبر انقلاب: اینکه می‌بینید فلان مدّعی روشنفکری مثلاً فرض بفرمایید در مورد حزب‌اللهِ لبنان یا سیّدحسن‌نصرالله... ابراز شبهه میکند، این بر اثر نشناختن محیط است... خوشبینانه‌اش این است که نمیداند در منطقه چه خبر است، نمیداند سیّدحسن‌ نصرالله یعنی چه، حزب‌الله یعنی چه، ارتباطش با ایران چه تأثیراتی در سرنوشت کشور و سرنوشت انقلاب دارد.۱۳۹۵/۰۴/۱۲ 🌷 🗓 انتشار به مناسبت سی‌امین سالگرد انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله بعنوان دبیرکل حزب‌الله لبنان 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔍 | عظمت زنانه، عزت مجاهدانه 🔻 شخصیت و جهاد بزرگ حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) در بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 🔹 «در عاشورا، در حادثه‌ی کربلا، خون بر شمشیر پیروز شد - که واقعاً پیروز شد - عامل این پیروزی، حضرت زینب بود... این حادثه نشان داد که زن در حاشیه‌ی تاریخ نیست؛ زن در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد.» ۱۳۸۹/۰۲/۰۱ 👈 رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره‌ی حضرت زینب (سلام اللَّه علیها) این شخصیت برجسته‌ی اسلام و تشیع سخنان زیادی را مطرح کرده و ابعاد مختلف شخصیت و مجاهدت ایشان را تبیین نموده‌اند. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در متن زیر گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را در اینباره بازخوانی می‌کند. 🔍 ادامه را بخوانید👇 https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=46308
هدایت شده از ریحانه
🔸اطلاع‌نگاشت 🔹جلوه‌هایی از صبر حضرت زینب‌کبری سلام‌الله‌علیها، در بیانات رهبر‌انقلاب‌اسلامی 🏴 ۱۴۰۰/۰۹/۲۱ 🌱 @Khamenei_Reyhaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏴 پیروزی حادثه کربلا ◾ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: در حادثه‌ی کربلا، خون بر شمشیر پیروز شد، عامل این پیروزی، حضرت زینب بود. ۱۳۸۹/۰۲/۰۱ 💻 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
•﷽؛•          ┅┅❀🍃🌻🍃❀┅┅ 🌿حلقه بانوان انجمن مطالعات اجتماعی حوزه با همکاری اداره طراحی و تدوین متون تحصیلی معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار می کند: 📚نشست علمی «بازنگری و تحول متون درسی حوزه های علمیه خواهران مبتنی بر بیانات رهبری» 💢ارائه دهندگان: 🔸حجت الاسلام والمسلمین دکتر ربانی؛ مدیر کل اداره برنامه ریزی و تدوین متون تحصیلی حوزه های علمیه خواهران 🔹جناب آقای دکتر فانیدپور؛ مسئول اداره طراحی و تدوین متون تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران 💢دبیر علمی: سرکار خانم دکتر طالبی؛ مدیر حلقه بانوان انجمن مطالعات اجتماعی حوزه 📆زمان: پنجشنبه 28 بهمن ماه ساعت 14 🔗لینک جلسه: 🌐https://ac.ismc.ir/anjomanhawzah2/ ┏━━━━━🌿🌻🌿━┓    ↪@pajoohesh_esfahan ┗━━🌿🌻🌿━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مهدوی ارفع
🥀 زنی دیدم که در گودال می رفت پریشان خاطر و احوال می رفت گلی گم کرده بود اما بمیرم به هر گل می رسید از حال میرفت... (س)🥀 🥀 🆔@mahdavi_arfae
هدایت شده از ابوالفضل ساجدی
🔴روش تربیت اعتقادی و اخلاقی: 🔹هيچ داني چيست، جانم! منشا عصيان و عيب؟ 🔸زادگاه اصلي اش ضعف است در ايمان به غيب 🔹تا تواني آبياري كن درخت باورت 🔸تا ببيني ميوه هايش تازه، در دور و بَرَت 🔹از کرامات امامان گفتگو کن هر زمان 🔸تا شناسي اندكي افزون، تو، اهل آسمان (ابوالفضل ساجدی) جانم = اي جان من Eitaa.com/Sajedi_ir/ فهرست مطالب كانال: Eitaa.com/sajedi_ir/672
هدایت شده از ابوالفضل ساجدی
ادامه پست قبلی👆👆 🔴روش تربیت اعتقادی و اخلاقی: تقويت ايمان به غيب است، ❓ اما، وااسفا که طوفان تردید، ایمان جوانان به غیب را تهدید می کند. تقواي راستين بدون ايمان به غيب ممكن نيست چنانكه قرآن، اولين صفت متقين را ايمان به غيب ذكر مي كند: ذَٰلِكَ الْكِتَابُ لَا رَيْبَ ۛ فِيهِ ۛ هُدًى لِلْمُتَّقِينَ الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ... «این کتاب که هیچ شک در آن نیست، راهنمای پرهیزگاران است، كسانيكه به غيب ايمان دارند...» در هیچ دورانی در تاریخ اسلام، به اندازه عصر حاضر، هجمه های بیرونی علیه باورهای غیبی وجود نداشته است. وساوس نفسانی درونی و غفلت نیز که همیشه در تزلزل باورها و غیرفعال سازی آنها موثر بوده است. کشف پرسشهای پنهانی فرزندان، پاسخ به آنها و بیان كرامات ائمه (ع) از جمله عواملی است که به تقويت ايمان به غيب كمك مي كند. Eitaa.com/Sajedi_ir/ فهرست مطالب كانال: Eitaa.com/sajedi_ir/672
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا