#ثامن
🔴 ماجرای واکسن زنی دوران امیرکبیر و فال گیرها!
🔻این داستان را سابق مطالعه کرده بودم ولی باورم نمی شد و فکر می کردم ساختگی است. تا اینکه اخیراً بیانیه ها و مطالبی را در برخی کانال ها علیه «اصل واکسن زنی» به چشم دیده ام! آن هم در قرن 21!
🔹سال 1264 قمرى، نخستين برنامهى دولت ايران براى واکسن زدن به فرمان اميرکبير آغاز شد. امیرکبیر فردی متدین، متشرع، وطن دوست و اهل کار و اهل علم بود.
🔸اولین واکسن زنی تاریخ ایران به دستور وی انجام شد. در آن برنامه، کودکان و نوجوانان را آبلهکوبى مىکردند. اما چند روز پس از آغاز آبلهکوبى به امير کبير خبردادند که مردم از روى ناآگاهى نمىخواهند واکسن بزنند. بهويژه که چند تن از فالگيرها و دعانويسها در شهر شايعه کرده بودند که واکسن زدن باعث راه يافتن جن به خون انسان مىشود.
🔹هنگامى که خبر رسيد پنج نفر به علت ابتلا به بيمارى آبله جان باختهاند، امير بىدرنگ فرمان داد هر کسى که حاضر نشود آبله بکوبد بايد پنج تومان به صندوق دولت جريمه بپردازد. او تصور مى کرد که با اين فرمان همه مردم آبله مىکوبند. اما نفوذ سخن دعانويسها و نادانى مردم بيش از آن بود که فرمان امير را بپذيرند. شمارى که پول کافى داشتند، پنج تومان را پرداختند و از آبلهکوبى سرباز زدند. شماری هم از مأموران فرار می کردند.
🔸روز بيست و هشتم ماه ربيع الاول به امير اطلاع دادند که در همهى شهر تهران و روستاهاى پيرامون آن فقط سىصد و سى نفر آبله کوبيدهاند. در همان روز، پاره دوزى را که فرزندش از بيمارى آبله مرده بود، به نزد او آوردند. امير به جسد کودک نگريست و آنگاه گفت: ما که براى نجات بچههايتان آبلهکوب فرستاديم. پيرمرد با اندوه فراوان گفت: حضرت امير، به من گفته بودند که اگر بچه را آبله بکوبيم جن زده مىشود. امير فرياد کشيد: واى از جهل و نادانى، حال، گذشته از اينکه فرزندت را از دست دادهاى بايد پنج تومان هم جريمه بدهي..
پيرمرد با التماس گفت: باور کنيد که هيچ ندارم..
اميرکبير دست در جيب خود کرد و پنج تومان به او داد و سپس گفت: حکم برنمىگردد، اين پنج تومان را به صندوق دولت بپرداز.
🔹چند دقيقه ديگر، بقالى را آوردند که فرزند او نيز از آبله مرده بود. اين بار اميرکبير ديگر نتوانست تحمل کند. روى صندلى نشست و با حالى زار شروع به گريستن کرد...
🔸در آن هنگام میرزا آقاخان بر امیر وارد شد. او در کمتر زمانى اميرکبير را در حال گريستن ديده بود. علت را پرسيد و ملازمان امير گفتند که دو کودک شيرخوار پاره دوز و بقالى از بيمارى آبله مردهاند. با شگفتى گفت: عجب، من تصور مىکردم که پسر امير، مرده است که او اين چنين هاىهاى مىگريد. سپس، به امير نزديک شد و گفت: گريستن، آن هم به اين گونه، براى دو بچهى شيرخوار بقال و چقال در شأن شما نيست.
🔹امير سر برداشت و با خشم به او نگريست، آنچنان که میرزا آقاخان از ترس بر خود لرزيد. امير اشکهايش را پاک کرد و گفت: خاموش باش. تا زمانى که ما سرپرستى اين ملت را بر عهده داريم، مسئول مرگشان ما هستيم. ميرزا آقاخان آهسته گفت: ولى اينان خود در اثر جهل آبله نکوبيدهاند.
🔸امير با صداى بلند گفت: و مسئول جهلشان نيز ما هستيم.. اگر ما در هر روستا و کوچه و خيابانى مدرسه بسازيم و کتابخانه ايجاد کنيم، دعانويسها بساطشان را جمع مىکنند. تمام ايرانىها اولاد حقيقى من هستند و من از اين مىگريم که چرا اين مردم بايد اين قدر جاهل باشند که در اثر نکوبيدن آبله بميرند.
✳️ پ.ن: اگرچه الحمدلله به حکم پیشرفت فکری و علمیِ ملت ایران بالاخص بعد از انقلاب اسلامی، امروز این جهالت ها از بین رفته اما کماکان کسانی هستند که قصد فریب مردم را دارند. (حساب داروهای جعلی یا #واکسن_تقلبی در صورت اثبات توسط نهادهای قانونی یک بحث دیگر است، نه شایعات افراد بی مسئولیتی که هر چه به ذهنشان رسید را در رسانه رسمی و غیررسمی منتشر می کنند).
✍ مدرسییان
#واکسن_هراسی
♻️شبکه سایبری ثامن
#ثامن
⛔️ پاسخ به شبهات و شایعات
🔰 درباره جوسازی ها پیرامون #واکسن #کرونا
قسمت 1️⃣
🌀 چند وقتی هست که بحث #واکسن در فضای مجازی زیاد شده است،
و حرفهایی هم درباره #وزارت_بهداشت زده می شود.
ذکر چند نکته در این خصوص ضروری هست:
1️⃣ قطعا بسیاری از کسانی که می گویند #کرونا را صهیونیست ها ساخته اند! یا سازمان بهداشت جهانی کلا زیر نظر صهیونیست ها می باشد!
یا میگویند وزارت بهداشت ایران هم مو به مو حرفهای آنان را اجرا می کند!!
عمدتا افرادی دلسوز و مومن هستند و از سر دلسوزی این حرفها را می زنند و شکی در این باره نداریم.
2️⃣ همه عزیزان برای یکبار هم که شده، ابلاغیه جامع سلامت که رهبری عزیز در 18 فروردین سال 93 ابلاغ فرمودند را مطالعه کنند حتما ،
آدرس: https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=26083
حداقل نیروی انقلابی باید یکبار این ابلاغیه را خوانده باشد تا بداند رهبرش چه چیزی درباره نظام سلامت کشور فرموده اند؛
ایشان در این ابلاغیه کارهای بهداشت و درمان کشور را به #وزارت_بهداشت محول کردند و حتی در بند 12 که دستور به احیا و ترویج #طب_سنتی ایرانی نمودند
( دقت کنید که رهبری همین واژه را بارها به کار برده اند نه واژه های دیگر مثل طب اسلامی !!!!)
باز هم همین #طب_سنتی را در زیر نظر وزارت بهداشت تعریف نمودند، نه یک تافته جدا بافته : بند12-1
و جالب تر اینکه تاکید فرمودند ایجاد تعامل بین #طب_سنتی و #طب_نوین !
همان طب نوینی که امروزه عده ای آن را کلا صهیونیستی می دانند!
3️⃣ رهبری عزیز خودشان می دانند که طب امروزی، علیرغم خوبی هایی که دارد، نقص هایی هم دارد، به همین خاطر دستور ترویج #طب_سنتی و گیاهی را هم دادند و حتی در سال 89 ، وقتی عده ای از دست اندرکاران این طب، خبر تاسیس دانشگاه #طب_سنتی را دادند، رهبری ابراز خوشحالی کردند
جمله رهبری:
" یکی از دوستان اشاره کردند که دانشکدهی طب سنتی تشکیل شده؛ این برای من یک مژده است "
( 14 شهریور 1389)
👈 همین الان هم چندین دانشگاه معتبر #طب_سنتی در کشور در حال فعالیت هستند و همچنین بسیاری از عطاری ها دارای مجوز دارند کار خود را می کنند.
🔹بنابراین اگر کسی بدون مجوز آمده و بدون تخصص و علوم حدیث دانستن، دارد یک سری دارو به نام اهل بیت، به خورد مردم می دهد،
اگر با او برخورد قانونی شد، باید برود خودش را سرزنش کند،
وگرنه کسی در این کشور از رهبری تا وزارت بهداشت مخالف داروی گیاهی نیست و همین الان هم دانشگاه های #طب_سنتی کشور مشغول همین کار هستند.
3️⃣ اما برخی عزیزان می گویند #وزارت_بهداشت دارد #کرونا_هراسی می کند و از عمد چنین سیاستی در پیش گرفته و دارد با جان مردم بازی می کند و...
باز هم تکرار می کنم که اغلب این افرادی که این حرف را می زنند، عزیز هستند و بزرگوار و مومن و انقلابی
اما توجه کنید برادران و خواهران گرامی
همه ی من و شما ، برخورد رک و تند و صریح رهبری معظم را در قضیه #سند_2030 دیدیم، سندی که اصلا در کل کشور اجرا نشده بود و در برخی جاها به صورت محدود،
اما رهبری قاطعانه و صریح وارد شدند و چندین بار و در جاهای مختلف آن را به صورت علنی گفتند که نباید اجرا شود،
پس هر جا انقلاب و کشور دارد به انحراف می رود و خطر جدی مردم را تهدید می کند، رهبری وظیفه شرعی و قانونی اش هست که ورود کند، اصلا رهبر جامعه اسلامی که نخواهد چنین کاری بکند که رهبر نیست!
👈👈هرکس تاریخ اسلام خوانده باشد می داند که امیرالمومنین (ع) هرگاه که قدرت داشت، مصلحت سنجی نکرد، سکوت نکرد،
مصلحت سنجی و سکوت او در مواقعی بود که واقعا یار نداشت، نیرو نداشت،
آن هم سکوت مطلق نکرد، مشورت ها می داد و تا جای ممکن جلوی انحراف را می گرفت که معروف ترین آن قضیه جمع قرائت های قرآن بر اساس هفت قرائت مشهور بود که با دوراندیشی فوق العاده ایشان در زمان عثمان اتفاق افتاد یا تدابیر ایشان برای جلوگیری از قتل عثمان و...
🔰 اما وقتی ایشان خلیفه شد و در موضع قدرت قرار گرفت، اصلا مصلحت سنجی نکرد و مردم و جان مردم را فدای یک سری مصلحت سنجی ها نکرد،
فقط در جنگ صفین بود که مجبور شد تن به حکمیت بدهد چون اکثر یارانش پراکنده شدند و خواهان ادامه جنگ نبودند.
اما کجا ایشان در برخورد با خوارج قرآن خوان، سر به سجود پیشانی پینه بسته و نماز شب خوان ، مصلحت سنجی کرد؟؟؟
کجا ایشان در برابر فتنه آن زن و زبیر و طلحه، مصلحت سنجی کرد و کاری نکرد و سکوت کرد؟؟؟
علی قاطعانه ایستاد
( #ادامه_دارد )
#لبیک_یا_حسین_علیه_السلام
👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
#قرارگاه_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات
♻️شبکه سایبری ثامن
تقوا یک نیروى باز دارنده درونى است که در وجود انسان به وجود می آید و او را در برابر ارتکاب کارهای خلاف حفظ مىکند. کمال تقوا آن است که علاوه بر دوری از گناهان و محرمات، از مشتبهات نیز اجتناب شود. تقوا داراى مراحل، شاخه ها و آثاری است که در پاسخ تفصیلی به آنها پرداخته ایم.
پاسخ تفصیلی
"تقوا" در اصل از ماده "وقی یقی وقایه" به معناى قرار دادن خویش در پناهگاه است.[1] و در اصطلاح شرع، به معناى خویشتن دارى در برابر گناهان است.
به عبارت دیگر تقوا یک نیروى بازدارنده ای است که به صورت یک ملکه نفسانی و نیروی درونی است در وجود انسان به وجود می آید و او را در برابر طغیان شهوات و ارتکاب کارهای خلاف حفظ مىکند. کمال تقوا آن است که علاوه بر دوری از گناهان و محرمات، از مشتبهات نیز اجتناب شود.
در آیات و احادیث، از جمله در کلمات امام علی (ع) تشبیهات فراوانى براى تقوا بیان شده است که به بعضی از آنها اشاره می شود:
1. زاد و توشه: قرآن تقوا را به زاد و توشه تشبیه کرده و آن را بهترین زاد و توشه شمرده و می فرماید:" توشه بر گیرید پس به درستی که بهترین توشه تقوا است".[2]
2. لباس: قرآن تقوا را به لباس تشبیه کرده و آن را بهترین لباس دانسته است: " لباس تقوا، بهترین لباس براى انسان است.[3]
3. دژ نیرومند: در برابر خطرات گناه: امام علی (ع) می فرماید " اى بندگان خدا بدانید که تقوا دژى مستحکم و غیر قابل نفوذ است".[4]
4. مرکب راهوار: مولای متقیان در کلام دیگری می فرماید: "تقوا مانند مرکبى راهوار است که کنترل آن در دست صاحبی است که بر آن سوار است و تا دل بهشت او را پیش مىبرد."[5]
5. بعضى از بزرگان، تقوا را به حالت کسى تشبیه کردهاند که از یک سرزمین پر از خار عبور مىکند، سعى دارد دامن خود را کاملا برچیند و با احتیاط گام بردارد مبادا نوک خارى در پایش بنشیند، و یا دامنش را بگیرد.[6] از این تشبیه به خوبى استفاده مىشود که تقوا به این نیست که انسان انزوا و گوشه گیرى انتخاب کند، بلکه باید در دل اجتماع باشد و اگر اجتماع آلوده بوده خود را حفظ کند. [7]
تقوا، نشانه ایمان به" مبدء" و" معاد" یعنى خدا و رستاخیز و معیار فضیلت و افتخار انسان و مقیاس سنجش شخصیت او در اسلام محسوب مىشود[8]
از نظر قرآن "تقوا" نور الاهى است که هر جا راسخ شود، علم و دانش مىآفریند.[9]
مراحل تقوا
تقوا داراى مراحلی است. بعضى از بزرگان براى تقوى سه مرحله قائل شدهاند:
1- نگهدارى نفس از عذاب جاویدان از طریق تحصیل اعتقادات صحیح.
2- پرهیز از هر گونه گناه اعم از ترک واجب و فعل معصیت.
3- خویشتن دارى در برابر آن چه قلب آدمى را به خود مشغول مىدارد و از حق منصرف مىکند، و این تقواى خواص بلکه خاص الخاص است.[10]
شاخه های تقوا
تقوا داراى شاخهها و شعبه هاى متعددی است، که از آن میان می توان به شاخه های زیر اشاره کرد: تقواى مالى و اقتصادى، تقواى جنسى، اجتماعى، و تقواى سیاسى و تقوای اخلاقی و... انسان با تقوا شخصی است که تقوا را در تمام این جهات رعایت کند.
آثار تقوا
تقوا آثار مثبت زیادی در زندگی انسان دارد که به بعضی از آنها اشاره می کنیم:
1. انسان سازی: امام علی (ع ) می فرماید: تقوا یک خصلت روحی و یک تربیت معنوی است که در پرتو آن جان انسان ساخته و پرداخته می شود.[11]
2. مسؤلیت پذیری: فرد با تقوا از زیربار مسئولیت های شرعی شانه خالی نمی کند و مشتاقانه می پذیرد و سختی ها و مشکلاتش را هموار می کند.
3. آزادگی: تقوا وسیله آزادی انسان از هر بندگی است کسی که دارای تقوا است در برابر شهوات به زانو در نمی آید؛ در برابر مقام و دیگر تمایلات نفسانی تسلیم نمی شود، بنابر این از هر هلاکتی در امان است.
4. رستگاری در آخرت: تقوا کلید هدایت است و فرد با تقوا با انجام کارهای مثبت و گام برداشتن در مسیر هدایت علاوه بر سعادت در دنیا به کسب پاداش های اخروی و ذخیره آن برای روز معاد موفق می شود.
[1]. راغب اصفهانى حسین بن محمد، مفردات فی غریب القرآن، ج1،ص 881 ماده،"وقی"؛ دارالعلم الدار الشامیة، دمشق، بیروت، 1412 ق.
[2] . بقره، 197، "وَ تَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَیْرَ الزَّادِ التَّقْوى".
[3] . اعراف، 26،" وَ لِباسُ التَّقْوى ذلِکَ خَیْرٌ".
[4] . نهج البلاغه خطبه 157:"اعلموا عباد اللَّه ان التقوى دار حصن عزیز".
[5]. نهج البلاغه خطبه 16."... الا و ان التقوى مطایا ذلل، حمل علیها اهلها و اعطوا ازمتها، فاوردتهم الجنة...".
[6] . ابو الفتوح رازى، حسین بن على، روض الجنان و روح الجنان فى تفسیرالقرآن، ج 1، ص 101 ، بنیاد پژوهش هاى اسلامى آستان قدس رضوى، مشهد، 1408 ق؛ مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج 1، ص 80، دار الکتب الإسلامیة، چاپ اول، تهران، 1374 ش.
[7] . تفسیر نمونه، ج 22، ص 204.
[8] . حجرات، 14،" إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ".
[9] . بقره، 282 " ا
تَّقُوا اللَّهَ وَ یُعَلِّمُکُمُ اللَّهُ ".
[10]. تفسیر نمونه، ج 22، ص 205؛ علامه مجلسى، بحار الانوار" ج 70، ص 136، مؤسسة الوفاء، بیروت - لبنان، 1404 هـ ق.
[11]. نهج البلاغه خطبه متقین.
پرسش های مرتبط
افراد متدین و دین دار باید چه خصوصیاتی داشته باشند؟
چگونه صبوری ام را تقویت کنم؟
آیا تقوا نسبی است و هر کس مقداری از آن را دارد و یا مطلق بوده و شرایط خاص خود را می خواهد؟
امام علی (ع) فرمود: «أُوصِیکُمَا وَ جَمِیعَ وَلَدِی وَ أَهْلِی وَ مَنْ بَلَغَهُ کِتَابِی بِتَقْوَى اللَّهِ وَ نَظْمِ أَمْرِکُم». نظم در این حدیث به چه معنا است؟ چه رابطه ای با تقوا دارد؟ و چرا از بین این همه امور بر نظم تأکید شده است؟
فرق بین «إحسان» و «جُود» چیست؟
نظر اسلام در ارتباط با احسان و نیکی به دیگران چیست؟
معنا و حقیقت صبر چیست؟
منظور از لباس تقوا در قرآن چیست؟
آیا یک مؤمن واقعی باید دارای سه ویژگی - یکی از خدا، یکی از پیامبر و دیگری از امام - باشد؟!
اینکه خداوند میفرماید فقط اعمال پرهیزکاران را میپذیرد! سبب یأس و دلسردی افراد عادی و گناهکاران نمیشود؟
چرا «منی» که شالوده خلقت انسانها است، از دیدگاه قرآن، چیزی پست و بیارزش اعلام شده است؟
«ایمان عبد کامل نمیشود مگر اینکه مردم بگویند او دیوانه است». آیا عبارت فوق، یک روایت است، تفسیرش چیست؟
قرآن کریم بارها از منشأ خلقت انسان با عنوانهای تحقیرآمیزی مانند خاک، لجن، مادهای گندیده و ... نام میبرد. آیا این شیوه سخن، منافاتی با جایگاه بلند انسانیت ندارد؟!
ترجمه پرسش در سایر زبانها
 :ما معنى التقوى؟
 :Təqva nədir?
 :¿Qué significa taqwâ (abstinencia)?
 :Que signifie la piété ?
 :Che cosa significa taqwa?
 :nini maana ya ucha Mungu?
 :ตักวาหมายถึงอะไร?
 :Takva ne demektir?
نظرات
تعداد نظر 0
* پست الکترونیک
* گروه نظر انتخاب یک گزینه تشکر انتقاد مشاهده نقص ادبی در متن پاسخ وجود نقص محتوایی در متن پاسخ پیشنهاد متن روان نویسی شده متن پاسخ
* نظرات
* کد امنیتی
پرسش های اتفاقی
آیا می توانید کتاب هایی در باره مستحبات و مکروهات اعمال روزانه انسان معرفی کنید؟
با توجه به اصطفای حضرت مریم بر نساء العالمین که به صورت مطلق است تخصیص آن به روایت چگونه ممکن است؟
حکم نوشیدنی از جمله شامپاین و ماء الشعیر که در صد پایینی الکل دارد و به عنوان حلال احیاناً به فروش می رسد، چیست؟
آیا در روایات فردی که در ابتدای کارهایش بسم الله نگوید به تارک الصلاة تشبیه شده است؟!
امام علی(ع) مالک اشتر را چگونه معرفی میکند؟
علت این که در زمان حضرت علی و امام حسن و حسین (ع) به موضوع عصمت و تبعیت امامان معصوم (ع) مثل زمان امام صادق (ع) پرداخته نشد، چه بوده است؟
در قرآن کریم بارها از بندگان خدا یاد شده است. آیا مشرکان و کفار هم داخل در دایره عبودیت پروردگار بوده و میتوان آنان را نیز بندگان خدا نامید؟
در برخی از زیارات، عبارت «فَأَضِفْنِی وَ أَجِرْنِی» خطاب به معصومان(ع) آمده است. مراد از ضیافت و اجاره در این عبارت چیست؟
در برخی کشتارگاهها، هزاران مرغ به ترتیب با دست (نه با دستگاه)، یکی یکی ذبح میشوند. آیا گفتن «بسم الله» برای هر یک از مرغها واجب است؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹زیارت مجازی حرم حضرت زینب سلام الله علیها
التماس دعا😭
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺برادر شوهرم با صدای بلند گفت بلند شید مهمون برامون اومده
اینطوری بود که خبر شهادت پسرمو دادن ...
👈🏻 پای گفتوگوی مادر شهید علی اکبر شیر علی در برنامه این هفته «ملازمان حرم
کتاب مصطفی مرتضی بدلیل پست های زیاد پنجشبه و جمعه... روز های جمعه گذاشته نمی شود و به جای آن در طول هفته (به جز جمعه ها) گذاشته می شود
#کتاب_مرتضی_و_مصطفی 📚
#قسمت_بیست_و_هشتم
#فصل_چهارم عملیات تل قرین
خاطرات خود گفته ی شهید_مرتضی_عطایی 🎙
بعد از عملیات ،این صوت 🎙ها را با بچه ها گوش میکردیم، رسیدیم به صدای مهدی صابری. سید ابراهیم گفت:تو صدای غلام حسین رو هم داری؟ منقلب شد😭 و با شنیدن صدای او گریه اش گرفت. به من گفت:این صوت ها را برای من بریز. چون عجله داشتم و باید برای کاری میرفتم، گوشی 📱 رو دادم شیخ محسن تا زحمت اش رو بکشد. او هم به جای فایل مهدی صابری ،همه ی فایل ها را برای سید ابراهیم ریخت. نمیدانم چه اتفاقی افتاد که مدتی بعد فایل صوتی من با عنوان:صدای شهید مدافع حرم، مهدی صابری فرمانده گروهان علی اکبر(علیه السلام)، نیروی مخصوص تیپ فاطمیون، دقایقی قبل از شهادت، در سایت ها پخش شد😕. به غیر از قسمتی که از مهدی صابری طلب آب کرده ام، مابقی صدای خود من بود. این صوت دست به دست پخش و در همه ی خبرگزاری ها منتشر شد😱. حتی پدر شهید صابری تکذیبیه داد و گفت:این صدای پسر من نیست😞 . اما کار از کار گذشته بود📝.
کسی من را نمی شناخت. از طرفی بدم هم نمی آمد. صدایش را در نیاوردم. هنوزهم که هنوز است در سایت ها و کانال ها این صوت به نام شهید مهدی صابری ثبت شده است، درحالی که این صدای من در بحبوحه عملیات تل قرین است.🔆😐
🌼🍂🌼🍂🌼🍂🌼🍂🌼🍂
⚫️ پایان فصل چهارم
🔺منبع: کتاب #مرتضی_و_مصطفی
دم عشق دمشق
🔺انتشارات: یا زهرا
#کتاب_مرتضی_و_مصطفی 📚
#قسمت_بیست_و_نهم
#فصل_پنجم جانشینےسیدابراهیم
خاطرات خود گفته ی شهید_مرتضی_عطایی🎙
بعد عملیات تل قرین، سید خیلی روی من حساب باز کرد😌. حسابی با هم چفت شده بودیم ، مثل دوتا داداش💛، او که دنبال گزینه ای برای جانشینی اش می گشت، طوری قبولم کرده بود که چند روز قبل رفتن به مرخصی ،مرا به عنوان فرمانده گروهان معرفی کرد.💪
بعضی قدیمی تر ها صدای شان درآمد😒 . سید در جواب آنها گفت: یکی رو داشتیم که از گروه ۱ فاطمیون بود؛ یعنی قدیمی ترین نیرو بود، ولی توی جنگ من می دیدم چیزی بارش نیست. این ادم هرچی هم قدیمی باشه ، من مسئولیت بهش نمی دم 😏. یکی هم هست مثل آقای ابوعلی ، از گروه ۳۰، تازه اومده تو جمع ما، ولی تو تلّ قرین دیدم که چه کار کرد.😌
بعد از گذشت چند ماه هنوز به کسی نگفته بودم که ایرانی ام☺️؛ یعنی جرات نمیکردم این قضیه مثل بغض روی دلم مانده بود و میخواستم حداقل به یک نفر بگویم که ایرانی هستم . سید ابراهیم تنها کسی بود که فکر میکردم میتوانم به او اعتماد کنم🙃♥️ . این اعتماد از اخلاق و رفتار و منش او حاصل شده بود. حس درونی ام میگفت: به سید ابراهیم اطمینان کن بهش بگو بلاخره باید بهش بگی که ایرانی هستی.
یک روز گفتم هرچه باداباد😥. او را کشیدم کنار و گفتم: سید! میخوام یه چیزی بهت بگم. تا این حرف را زدم گفت : چی؟ میخوای بگی ایرانی هستی؟وا رفتم😐 . دیگر نتوانستم حرفی بزنم. سید ادامه داد: از همون روز اولی که اومدی پیش ما، فهمیدم تو ایرانی هستی😀، اصلا تو صحبت کردی ، یاد حسن افتادم . گفتم این بچه مشهده.😅
جالب این که در آن مقطع نمیداستم خودش هم ایرانی است . بعد از اعزام دوم، سوم بود که کم کم متوجه شدم او صد درصد ایرانی است.☺️
سید ابراهیم به من گفت: بگرد تو نیروها، یه نفرو میخوایم بذاریم مسئول نیرو انسانی. یکی که هم سواد خوبی داشته باشه، هم خطش واسه نامه نگاری خوب باشه . از بین نیروها، یک نفر را پیدا کردم به نام جعفرجان محمدی او خط بسیار خوبی داشت👌📝 . به قدری با خودکار زیبا و قشنگ مینوشت که وقتی نگاه میکردی ، لذت میبردی.
جعفرجان را اوردم و از او پرسیدم: چقدر سواد داری؟ گفت: سه کلاس!
با تعجب گفتم: تو سه کلاس درس خوندی؟! پس چه جوری این قدر خطت قشنگه؟ گفت: من کلاس خط رفتم، تمرین میکنم، خیلی هم علاقه دارم . به همین خاطر خطم خوبه .
🌼🍂🌼🍂🌼🍂🌼🍂🌼🍂🌼
🔺منبع: کتاب #مرتضی_و_مصطفی
دم عشق دمشق
🔺انتشارات: یا زهرا
#کتاب_مرتضی_و_مصطفی 📚
#قسمت_سی_اٌم
#فصل_پنجم|جانشینےسیدابراهیم
خاطرات خود گفته ی شهید_مرتضی_عطایی🎙
یکی دیگر از بچه ها را که او هم ایرانی و مشهدی بود اما به افغانستان رفت و آمد می کرد و خط خوبی داشت هم آوردم. او برعکس جعفر جان سطح سواد بالایی داشت و مدرکش لیسانس و یا فوق دیپلم بود. به همین خاطر، او را به عنوان مسئول نیروی انسانی انتخاب کردم و جعفر جان را گذاشتم جانشین او.
مدتی بعد مسئول نیروی انسانی رفت مرخصی و جعفرجان شد جایگزین او. با اینکه جعفرجان خط بسیار زیبایی داشت ، اما به دلیل سواد پایین، نگارش اش خیلی ضعیف بود. به او میگفتم یک نامه برای فرمانده تیپ بزن و تقاضای موشک و مهمات کن . وقتی نامه را می آورد، نه جمله بندی مناسبی داشت نه املای خوبی😩. توی دو خط ، ده تا غلط املایی داشت😖 . فقط خطش زیبا بود.
تمام نامه رو دوباره خودم مینوشتم ،می دادم جعفرجان و او با خط خودش آن را رونویسی میکرد😶.
این خط زیبا برای گردان یک امتیاز محسوب می شد🤗؛ چرا که این نامه 📝 به تیپ میرفت و به هر حال زیبایی و قشنگ بودن 💕 خط در بعضی موارد موثر بود.
بعد از مدتی که جعفرجان در نیروی انسانی جا افتاد. یک اتاق با میز و صندلی و دو نفر نیرو 👥 به او دادیم. این جعفرجان کمی جوگیر شده بود و بگی نگی احساس غرور می کرد.😒
یک روز با سیدابراهیم داشتیم از جلوی اتاق او رد می شدیم که چیز جالبی توجهمان را جلب کرد. جعفرجان یک برگه A ۴ روی در اتاقش زده بود و روی آن با همان لهجه افغانستانی که تلفظ میکرد با خط زیبا نوشته بود:
ورود افراد متیفرقه به دفتر نی روی انسانی بدون هماهنگی با مسعول نیروی انسانی ممنون.
من خنده ام گرفت 😂 و به سیدابراهیم گفتم: نگاه کن ببین چی نوشته! دو روز نیست مسئول نیروی انسانی شده، چه کلاسی گذاشته برای خودش! در بزنو در نزنو، بدون هماهنگی وارد نشویدو !!! عجب آدمیه این ...😏
بعد گفتم: سید بیا کاغذ رو بکنیمش 😝. سید ابراهیم گفت: نه ! صبر کن.☝️
آمدیم اتاق خودمان. من و سید ابراهیم و شیخ محسن، روحانی گردان با هم در یک اتاق بودیم. سید ابراهیم گفت: برو یه برگه کاغذ بردار بیار. رفتم یک برگه A۴ آوردم. گفت: بنویس ورود به اتاق فرماندهی در هر ساعت از شبانه روز بلامانع است ✋🏻 و نیاز به در زدن نیست. بعد هم گفت: برو این برگه رو بزن روی در اتاق😊.
فردای آن روز اثری از برگه ی روی در اتاق جعفرجان نبود. 👊😉
🌼🍂🌼🍂🌼🍂🌼🍂🌼🍂🌼🍂🌼
🔺منبع: کتاب #مرتضی_و_مصطفی
دم عشق دمشق
🔺انتشارات: یا زهرا
. 🇮🇷شلمچهـ ـــ ـــ ـــ ـــ ـــ ـــ ـــ ـــ💔🇮🇷
رفیــــق💕
تاحالاشلمچـهرفتی⁉️
اگهرفتیبراچنددقیقهبہیادش
بیارُتوذهنتتصـورشکن...🙃
اگههمنرفتیمنالانبهتمیگم
شلمچهکجاست‼️
شلمچهیہجایخیـلیبزرگهولیتا
چشمکارمیکنهپـرازخاک...💔
شلمچهجاییکهحدود50هزار
نفر،تواینخاکوزمینشهیدشدند...🕊🌷
شلمچهجاییکهبویچادرخاکی
حضرتزهراسلاماللهعلیهارومیده...💔
شلمچهجاییکهحضرتآقا
گفتن:قطعهایازبهشت...🦋
توشلمچهنسیمباعطـرسیبمیوزه❗️🍎
آخهنسیمشلمچهازکربـلامیاد...
حاجحسینیکتـاتعریفمیکرد...
یهخواهرنشستهبودروهمین
خاکایشلمچـه❗️🧕
خاکاروکنارزد،کنارزد،کنارزد...
رسیدبهیهجمجمه!‼️😭
استخوناوجمجمههاوپلاکاو
سربنداوقمقمهها...🎖
همهروازاینجاخارجکردن...
پسخـونشهیدکجاست⁉️💔
خونشونقاطیهمینخاکاست❗️😞
خونشونروچـادراست...
تاحالاباخودتفکـرکردیچندتاجـوون❗️
دامادیااصلاچندتا«دارونداریهمامانبابا»
زیراینخاکاست⁉️💔
خونچندتاشونقاطیاینخاکاست❓
یکی❓دوتا❓صدتا❓هزارتا❓
دوهزارتا⁉️دههزارتا❓
آیدخترخانممذهبی❗️
آیآقاپسرمذهبی❗️
حواستبہفضایمجازیهست⁉️☝️
حواستهستبہنحوهحرفزدنت⁉️
حواستهستبہلفظهای
خودمونیکهگاهیوقتابہکارمیبریم⁉️😔
حواستهستبہآشوببپاکردن
تودلمخاطبت⁉️😣
دخترخانم...
حواستهستبہعکسپرعشوه
چادری‼️ پروفایلت⁉️
آقاپسر...
حواستهستبہعکسباژست
هایمختلفت⁉️
نکنہگولبخوریم❗️
نکنهتوجیهکنیم❗️
نکنهحالاشهیدیکهسیسالپیش
رفتوگفتبخاطرنسلوخاکمون...
شهیدیکهگفتزندگیموفدای
آیندگانودینممیکنم...
حالاخیرهشدهباشهبہچشماتوبگه...
قرارمونایننبوداخوی❗️😞
قرارمونایننبودخواهـر❗️😞
[ بذاریدیهچیزیُتولفافهبگم❗️
ازخودیضربهخوردنخیلیبده❗️
توخودیای...
ازخودشونی...
آخهاگهاوناتوروازخودشون
نمیدونستنکهنمیرفتنبخاطر
توییکههنوزاونزمانبدنیاهم
نیومدهبودییاتوقنداقبودی
بجنگنکه❗️
میفهمیچیمیگم...❓ ]
عاشق،معشوقُدعوتمیکنهیا
معشوقعاشقُ⁉️
عاشقمعشـوقُ❗️
اونروزیکهدیدیراهیشلمچهای...
بدونشهدارسماازتدعوتکردن...
گفتنبیامادلمونواسهبیقراریاتتنگ شده...
مراقبدلهامونباشیم❗️
فضایمجازیهممیتواند؛
سکویپروازباشد؛
وهممردابشیطان...😣
وَبِالنَّجْمِهُمْمُهْتَدونْ
بااینستارهها(شهدا)میتوانراه
راپیداکرد❤️
کافیهخودتوبهشوننزدیککنی...............💕
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منازکوکیعاشقتبودمــ✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆دختر بچه ای که مادرش را نمازخوان کرد