eitaa logo
محجوبه
10هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
3.5هزار ویدیو
104 فایل
🗯️شهید مطهری (ره) : حجاب مانند اولین خاكریز جبهه است كه دشمن برای تصرف سرزمینی حتماً ‌باید اول آن را بگیرد. ✍️راه ارتباطی با ادمین کانال : @Enteghame_sakht
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕊امام على عليه السلام: آن كه كينه را كنار بگذارد ، قلب و ذهنش آرامش مى يابد مَنِ اطَّرَحَ الحِقدَ استَراحَ قَلبُهُ ولُبُّهُ غرر الحكم، حدیث 8584 📣 با تبلیغ کانال در ثواب نشر احکام شریک شوید. ∞═┄༻•✾✿💚✿✾•༺┄═∞ 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
👱‍♂ بلوغ غیبت شونده؛ غیبت بچه نابالغ ممیز یا غیرممیز👨 ✅ الف. غیبت از فرد نابالغ ممیز آیا غیبت از طفل نابالغ ممیز جایز است؟ ⛔️ - جایز نیست. (حضرت امام و امام خامنه ای و آیت الله مکارم) ✅ ب. غیبت از فرد نابالغ غیرممیز آیا غیبت بچه نابالغ غیرممیز جایز است؟ ⛔️ - در بچه ممیز جایز نیست. (حضرت امام) ⛔️- غیبت طفل غیرممیز، مثلا بچه دوساله ای که ملتفت نیست و از غیبت متأثر نمی شود، حرام نیست. (امام خامنه ای) ⛔️ - اگر کشف عيوب پنهانی کودک غیرممیز هتک حیثیت او در آینده با هتک حیثیت خانواده او می شود، آن هم کار خلافی است. (آیت الله مکارم) | 👌عاقل بودن غیبت شونده؛ غیبت مجنون" 👌 أيا غیبت از فرد غیرعاقل جایز است؟ ✅ - غیبت در صورتی حرام است که غیبت شونده از جهت رشد، در حدی باشد که درک کند. مجنون از این لحاظ به ممیز و غیرممیز تقسیم می شود. مجنون غیرممیز کسی است که هیچ نمیفهمد. غیبت از او در حکم غیبت طفل غیرممیز است: غیبتش حرام نیست. اما مجنونی که می فهمد و از شنیدنش متأثر و ناراحت می شود، در حکم طفل ممیز است: بدگویی از او غیبت و حرام است. (امام خامنه ای) ⛔️ - ما هو حكم غيبة المجنون ؟ الجواب : لا يجوز غيبته إلا إذا كان جنونه بحد يلحقه بغير المميز الذي يكون ذکر نقصه خارجة عن الغيبة موضوعة ) آیه الله سیستانی ⛔️ - هرگاه سخن از عیوب ظاهری شخص دیوانه باشد که دیگران اطلاع دارند، غیبت محسوب نمی شود؛ هرچند احتیاط در ترک آن است. (آیت الله مکارم) 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 📣 با تبلیغ کانال در ثواب نشر احکام شریک شوید. ∞═┄༻•✾✿💚✿✾•༺┄═∞ 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیت الله مکارم شیرازی،مسئله ی وسواس.mp3
18.1M
↩️ صحبتهاے آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مدظله) 🔻حکم فرد وسواس در بیان معظم له ✍🏻مبنای فقهے لااعتبار بعلم الوسواسے فے النجاسة و الطهارة 1️⃣. یقین به امتثال واجب نیست.❌ 2️⃣. شک او نیز اعتبار ندارد.❌ 3️⃣. در حد متعارف عمل کند.✅ 👈 ما مسئولیت آن را میپذیریم 👉 درمانگاه دینی وسواس به ما بپیوندید⤴️⤴️ https://eitaa.com/joinchat/47710244C8039764c17 🌸🍃🌸🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 احکام تصویری تشهد و سلام 📣 با تبلیغ کانال در ثواب نشر احکام شریک شوید❤️ ─┅═༅𖣔💚𖣔༅═┅─ @ahkame_banovan ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌@ahkame_banovan
5.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢رفاقت تا سر جونه... 🔹مراسم تشییع شهید والامقام امین سعیدی که در درگیری با سوداگران مرگ در تاریخ 1400/09/07 در اسلامشهر به درجه رفیع شهادت نائل گردید. @shohadanaja ─┅═༅𖣔💚𖣔༅═┅─ @ahkame_banovan ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌@ahkame_banovan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕊امام علی علیه السلام: راستگو بودن و پرهیز نمودن از دروغ، زیباترین اخلاق و بهترین ادب است. 🔴احادیث ناب اخلاقی👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1773338626C6ef479346a
❗️ در از به قصد ❗️ از آن جا كه در قرآن آمده است: "لا يحب الله الجهر بالسوء الا من ظلم" اگر مادری در مورد خصوصيات ناپسند همسرش (مثل بدخلقی، بددهنی نسبت به همسر، مادر و اطرافيانش) با خواهر يا برادرش صحبت و درد دل كند، آيا غيبت است؟ يا به عنوان تظلم و داد خواهی، اشكال ندارد؟🤔 نظرات مراجع عظام تقلید👇🏻👇🏻👇🏻 💠 آیت الله (رحمة الله علیه) گفتن ظلم ظالم را در نزد كسي كه قدرت بر دفع ظلم دارد جايز است. 💠 امام (دام ظله العالی) اگر به شخصی ظلمی شده است آن شخص می‌تواند نزد دیگران شکایت و تظلم کند و آن ظلمی را که به او شده نقل نماید. البته مقصود آن جایی است که ظلم صورت گرفته در خفا انجام گرفته باشد زیرا چنانچه این ظلم آشکارا انجام شده باشد به سبب تجاهر، غیبت جایز است. 💠 آیت الله (دام ظله العالی) اگر مظلوم باشد يعني حق واجب او تضييع شده غيبت جائز است ولي احتياط واجب اين است اگر به قصد كمک خواهي باشد غيبت كند و در غير اين‌صورت غيبت نكند. 💠 آیت الله (دام ظله العالی) اشكال ندارد. 💠 آیت الله (دام ظله العالی) به طور كلی در مواردی كه مصلحت غيبت اهم از مفسده‌ی آن باشد غيبت آن حرام نيست. 💠 آیت الله لنکرانی (رحمة الله علیه) تظلم و دادخواهي در صورتي صدق مي‌كند كه شنونده بتواند احقاق حق كند، مانند قاضي و امثال آن اما براي كسي كه امكان احقاق حق ندارد حكم تظلم و دادخواهي ندارد و غيبت محسوب مي‌شود. 💠 آیت الله شیرازی (دام ظله العالی) در صورتي كه تنها راه نهي از منكر باشد يا به عنوان تظلم و داد خواهي صورت بگيرد و اثري داشته باشد مانعي ندارد. منبع : مرکز پاسخ به سؤالات جامعه الزهراء س ∞═┄༻•✾✿💜✿✾•༺┄═∞ 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا