eitaa logo
منصور فتحی نیا (روانشناس بالینی)
271 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
216 ویدیو
1 فایل
منصور فتحی نیا روانشناس بالینی مدرس کشوری آموزش خانواده مدیر مرکز مشاوره رستا پرند روانشناس بهداشت و درمان رباط کریم عضو هیات مدیره موسسه (دیار کریمان) با مجوز رسمی از سازمان بهزیستی و نظام روانشناسی شهر پرند فاز صفر 02156734193 09017299574
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آدم سمی و بلاتکلیف # *منصور فتحی نیا* بالینی تخصصی مشاوره رستا پرند 02156734193 09017299574 @mansurfathinia
https://pezeshkekhoob.com/doctor/35313-mansoor-fathinia از منصور فتحی نیا (روانشناس و مشاور خانواده) اینترنتی نوبت بگیرید
منصور فتحی نیا (روانشناس بالینی) منصور فتحی نیا روانشناس بالینی مدرس کشوری آموزش خانواده مدیر مرکز مشاوره رستا پرند روانشناس بهداشت و درمان رباط کریم عضو هیات مدیره موسسه (دیار کریمان) با مجوز رسمی از سازمان بهزیستی و نظام روانشناسی شهر پرند فاز صفر 02156734193 09017299574 https://eitaa.com/Mansurfathinia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الگوی نامناسب # *منصور_فتحی_نیا* روانشناس بالینی مدرس کشوری آموزش خانواده ‏کلینیک تخصصی مشاوره رستا پرند 02156734193 09017299574 @mansurfathinia
‏عکس از Mansur. Fathinia
‏عکس از Mansur. Fathinia
😡 کنـترل خـشـم 🐊 زمانی فرزندت عصبی می‌شه و نمی‌تونه خشمش رو کنترل کنه از این تکنیک‌ها استفاده کن👌 1️⃣ اول خودت خشمت رو کنترل کن 2️⃣ هم قدش شو و همدلی کن 3️⃣ هدایت دستی: دست و خود کودک رو محکم بگیری و بهش بگی دست برای زدن نیست 4️⃣ راه‌هایی که آرومش می‌کنه رو بهش پیشنهاد بده 5️⃣ ازش بخواه دوست داره صحبت کنه 6️⃣ گاهی وقتا هم ازش بخواه که بره توی اتاقش و تنها باشه و مشت بزنه به بالشت 💯 این تکنیک‌ها ممکنه روی همه‌ی بچه‌ها جواب نده و خلق و خوی بچه‌ها باهم متفاوته، اگر این تکنیک‌ها رو خشم فرزندتون اثر نداشت حتما از یک درمانگر تخصصی کودک و نوجوان برای چک کردن پرخاشگریش صحبت کنید ؛✾✾✾✾✾✾✾✾✾✾ 🎯 @mansurfathinia
منصور فتحی نیا (روانشناس بالینی) منصور فتحی نیا روانشناس بالینی مدرس کشوری آموزش خانواده مدیر مرکز مشاوره رستا پرند روانشناس بهداشت و درمان رباط کریم عضو هیات مدیره موسسه (دیار کریمان) با مجوز رسمی از سازمان بهزیستی و نظام روانشناسی شهر پرند فاز صفر 02156734193 09017299574 https://eitaa.com/Mansurfathinia سلام دوستان عزیز در صورت صلاح دید کانال رو به دوستانتون معرفی کنید. با تشکر
❎❌آیا فرزند شما اختلال یادگیری دارد؟❎❌ ✨اختلالات ویژه یادگیری در یک نگاه✨ احتمالاً شما با واژه های مشکلات یادگیری، اختلالات یادگیری، ناتوانی های یادگیری، نارسایی های یادگیری یا اختلالات یادگیری خاص، مشکلات ویژه یادگیری،و....زیاد برخورد خواهید کرد.آگاه باشید این ها همه تفاوت های زیادی باهم دارند .اگر به فرزند شما گفتند که اختلال ویژه یادگیری دارد بدانید خداوند گنجی را به شما اهدا کرده است . تشابه اوليه ی كودكان دارای اختلالات ویژه يادگيری، عدم توانایی آن ها در يادگيری است. اختلاف ميان اين كودكان تنها زمانی خود را نشان می‌دهد كه انواع مشکلات تحصیلی نمایان می شود. 👈جالب است بدانید ويژگي هاي كودكان مبتلا به مشکلات يادگيري بسيار متنوع است. بسياري از اين كودكان تنها در يك زمينه ي بخصوص دچار مشكل می باشند. (مثلا حساب) در حالي كه كودكان ديگر با مشكلاتي روبروهستند كه به چند موضوع درسي مرتبط است. 👈علائم كودكان اختلال خواندن: 1- حذف حروف يا كلمات ،مانند :خواندن لاك به جاي پلاك 2-اشتباه خواندن حروف به جاي يكديگر (حروف شبيه به يك ديگر ) 3- وارونه خواني 4- درك نكردن معني كلمه يا مطلب خوانده شده 5- جابه‌جايي حروف يا كلمات در مطلب خوانده شده 6-كندخواني و شمرده‌شمرده‌خواني 7- ناتواني در بخش و صدا كشي 8- اختلال يا ناتواني در تشخيص حروف 👈ويژگي‌هاي كودك اختلال در نوشتن: 1- شامل اشكالات ترسيمي (اشكال در نوشتن با دست) 2- دانش‌آموز كلمات را بيش از حد كمرنگ مي‌كند يا بيش از اندازه به مداد فشار مي‌آورد. 3- كلمات را يا خيلي نزديك به هم يا خيلي با فاصله مي‌نويسد 4-كلمات را بيش از حد كوچك يا بزرگ مي‌نويسد 5- كلمات را بر عكس مي‌ نویسد 👈 اختلال در دیکته نویسی 1- در تشخيص صداهاي يكسان و مشابه در نوشتن كلمه مشكل دارد مانند: (س، ص، ‌ت، ط، ذ، ز، ض، ظ) 3- حذف كلمه يا حرف در املاء 3- اشكال به خاطر آوري در توالي حروف مثل سفره كه سرفه مي‌نويسد. 4- نمي تواند كلمات را به‌طور منظم بنويسد. 5- نمي تواند جملات را به‌طور منظم بسازد يا جملات را از هم جدا كند. 6- شكل نوشتاري حروف را نمي‌تواند به‌ياد آورد و بنويسد. 7- املا را بسيار كند و آهسته مي‌نويسد. 8- از نوشتن املا امتناع مي‌كند. 👈اشكال در جمله بندی 1- اشكال در بكار بردن قواعد دستوري 2- بي نظمي در به‌ترتيب قرار دادن كلمات 3- عدم هماهنگي ميان فعل و ضمير مورد استفاده 4- افزودن پسوند‌هاي نادرست به كلمه 5- عدم رعايت نقطه گذاري 6- بي ساماني شديد متن نوشته شده 7- ناتواني در به تحرير در آوردن انديشه ها 👈علائم دانش‌آموزان دارای اختلال رياضي 1- نا تواني در درك مفهوم تناظر يك به يك اعداد 2- نا تواني درشمارش اعداد 3- نا تواني در درك مفاهيم حجم هندسي مثل بزرگ، كوچك، بلند و كوتاه و مفاهيم انتزاعي مثل بيشتر و كمتر 4- نا تواني در مرتب كردن اجسام بر حسب اندازه‌ها و عدم پيوند ميان نماد عددي و نماد حرفي 5 - نا تواني در تشخيص و درك تفاوت ميان اعداد 8 و 7و نا تواني در نسخه نويسي از اعداد واشكال 6 - نا تواني در درك ارزش مكاني هر رقم، ‌نا تواني در انجام عمليات محاسباتي (جمع و تفريق، ضرب و تقسيم و...) 7- ناتواني در درك هفته، ماه، سال، ‌قرن، گفتن زمان، ارزش سكه و حل مساله نقش معلمان # *منصور فتحی نیا* بالینی درمانگر درمانگر پیش از ازدواج خانواده کشوری آموزش خانواده و مهارت‌های زندگی شبکه بهداشت و درمان و صاحب امتیاز مرکز مشاوره رستا پرند هیات مدیره موسسه مردم نهاد مهر ماندگار (دیار کریمان) رسمی فعالیت از سازمان بهزیستی کشور رسمی از سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور کلینیک تخصصی روانشناسی و مشاوره رستا پرند شهرستان رباط کریم _شهر پرند_ فاز صفر بلوار چهار باغ امام خمینی نرسیده به پاساژ طلا خیابان نقش جهان بعد از بازار میوه تره بار ساختمان پزشکان رزان طبقه منفی 1 واحد 2 02156734193 02156790259 09017299574 اینستا گرام👇 http://Instagram.com/mansur.fathinia لینک کانال ایتا👇 https://eitaa.com/Mansurfathinia لینک کانال تلگرام 👇 https://t.me/Mansurfathinia وقت دهی اینترنتی 👇 https://pezeshkekhoob.com/doctor/35313-mansoor-fathinia
❎❌آیا فرزند شما اختلال یادگیری دارد؟❎❌ ✨اختلالات ویژه یادگیری در یک نگاه✨ احتمالاً شما با واژه های مشکلات یادگیری، اختلالات یادگیری، ناتوانی های یادگیری، نارسایی های یادگیری یا اختلالات یادگیری خاص، مشکلات ویژه یادگیری،و....زیاد برخورد خواهید کرد.آگاه باشید این ها همه تفاوت های زیادی باهم دارند .اگر به فرزند شما گفتند که اختلال ویژه یادگیری دارد بدانید خداوند گنجی را به شما اهدا کرده است . تشابه اوليه ی كودكان دارای اختلالات ویژه يادگيری، عدم توانایی آن ها در يادگيری است. اختلاف ميان اين كودكان تنها زمانی خود را نشان می‌دهد كه انواع مشکلات تحصیلی نمایان می شود. 👈جالب است بدانید ويژگي هاي كودكان مبتلا به مشکلات يادگيري بسيار متنوع است. بسياري از اين كودكان تنها در يك زمينه ي بخصوص دچار مشكل می باشند. (مثلا حساب) در حالي كه كودكان ديگر با مشكلاتي روبروهستند كه به چند موضوع درسي مرتبط است. 👈علائم كودكان اختلال خواندن: 1- حذف حروف يا كلمات ،مانند :خواندن لاك به جاي پلاك 2-اشتباه خواندن حروف به جاي يكديگر (حروف شبيه به يك ديگر ) 3- وارونه خواني 4- درك نكردن معني كلمه يا مطلب خوانده شده 5- جابه‌جايي حروف يا كلمات در مطلب خوانده شده 6-كندخواني و شمرده‌شمرده‌خواني 7- ناتواني در بخش و صدا كشي 8- اختلال يا ناتواني در تشخيص حروف 👈ويژگي‌هاي كودك اختلال در نوشتن: 1- شامل اشكالات ترسيمي (اشكال در نوشتن با دست) 2- دانش‌آموز كلمات را بيش از حد كمرنگ مي‌كند يا بيش از اندازه به مداد فشار مي‌آورد. 3- كلمات را يا خيلي نزديك به هم يا خيلي با فاصله مي‌نويسد 4-كلمات را بيش از حد كوچك يا بزرگ مي‌نويسد 5- كلمات را بر عكس مي‌ نویسد 👈 اختلال در دیکته نویسی 1- در تشخيص صداهاي يكسان و مشابه در نوشتن كلمه مشكل دارد مانند: (س، ص، ‌ت، ط، ذ، ز، ض، ظ) 3- حذف كلمه يا حرف در املاء 3- اشكال به خاطر آوري در توالي حروف مثل سفره كه سرفه مي‌نويسد. 4- نمي تواند كلمات را به‌طور منظم بنويسد. 5- نمي تواند جملات را به‌طور منظم بسازد يا جملات را از هم جدا كند. 6- شكل نوشتاري حروف را نمي‌تواند به‌ياد آورد و بنويسد. 7- املا را بسيار كند و آهسته مي‌نويسد. 8- از نوشتن املا امتناع مي‌كند. 👈اشكال در جمله بندی 1- اشكال در بكار بردن قواعد دستوري 2- بي نظمي در به‌ترتيب قرار دادن كلمات 3- عدم هماهنگي ميان فعل و ضمير مورد استفاده 4- افزودن پسوند‌هاي نادرست به كلمه 5- عدم رعايت نقطه گذاري 6- بي ساماني شديد متن نوشته شده 7- ناتواني در به تحرير در آوردن انديشه ها 👈علائم دانش‌آموزان دارای اختلال رياضي 1- نا تواني در درك مفهوم تناظر يك به يك اعداد 2- نا تواني درشمارش اعداد 3- نا تواني در درك مفاهيم حجم هندسي مثل بزرگ، كوچك، بلند و كوتاه و مفاهيم انتزاعي مثل بيشتر و كمتر 4- نا تواني در مرتب كردن اجسام بر حسب اندازه‌ها و عدم پيوند ميان نماد عددي و نماد حرفي 5 - نا تواني در تشخيص و درك تفاوت ميان اعداد 8 و 7و نا تواني در نسخه نويسي از اعداد واشكال 6 - نا تواني در درك ارزش مكاني هر رقم، ‌نا تواني در انجام عمليات محاسباتي (جمع و تفريق، ضرب و تقسيم و...) 7- ناتواني در درك هفته، ماه، سال، ‌قرن، گفتن زمان، ارزش سكه و حل مساله نقش معلمان # *منصور فتحی نیا* بالینی درمانگر درمانگر پیش از ازدواج خانواده کشوری آموزش خانواده و مهارت‌های زندگی شبکه بهداشت و درمان و صاحب امتیاز مرکز مشاوره رستا پرند هیات مدیره موسسه مردم نهاد مهر ماندگار (دیار کریمان) رسمی فعالیت از سازمان بهزیستی کشور رسمی از سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور کلینیک تخصصی روانشناسی و مشاوره رستا پرند شهرستان رباط کریم _شهر پرند_ فاز صفر بلوار چهار باغ امام خمینی نرسیده به پاساژ طلا خیابان نقش جهان بعد از بازار میوه تره بار ساختمان پزشکان رزان طبقه منفی 1 واحد 2 02156734193 02156790259 09017299574 اینستا گرام👇 http://Instagram.com/mansur.fathinia لینک کانال ایتا👇 https://eitaa.com/Mansurfathinia لینک کانال تلگرام 👇 https://t.me/Mansurfathinia وقت دهی اینترنتی 👇 https://pezeshkekhoob.com/doctor/35313-mansoor-fathinia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الگو برداری از رفتار والدین فتحی نیا بالینی کشوری آموزش خانواده کلینیک تخصصی مشاوره رستا پرند 02156734193 09017299574 @mansurfathinia
https://eitaa.com/rasta_behsa کانال نوروفيدبک (کلینیک تخصصی مشاوره رستا پرند_بهسا) در ایتا لطفا به دوستانتون معرفی کنید.
🌺🍂🌺🍂🌺🍂🌺🍂 از آدمها بخاطر بالاتر رفتن سنشون انتظار رفتار پخته تر و بالغانه تر نداشته باش؛ رسیدن به بلوغ یک انتخابه که با قدم گذاشتن در مسیر آموزش بدست میاد نه با افزایش سن . انسان زمانی به بلوغ میرسه که یاد بگیره رفتارهاش رو هشیارانه انتخاب کنه نه صرفا بر اساس عادتهایی که از گذشته یاد گرفته.... ─═हई @mansurfathinia ईह═─ ┄┄┅━❅✍❅━┅┄┄
🌺اگه دوست داری توی هر گفتگویی تأثیرگذار باشی و رابطه هات رو بهبود ببخشی رعایت این نکات رو نباید فراموش کنی 📌نکته اول مارشال بی ،روزنبرگ روانشناس و نویسنده میگه :کلید ارتباط مؤثر، همدليه. 🔴یعنی چی؟ یعنی قبل از اینکه حرف بزنی باید اول طرف مقابل رو بفهمی تحقیقاتش نشون میده افراد وقتی احساس فهمیده شدن میکنن بیشتر تمایل دارن که گوش بدن 🔵نکته دوم جولیا تی وود استاد ارتباطات دانشگاه کارولینای شمالی میگه بیشتر مشکلات ارتباطی از سوء تفاهمها ناشی میشه. 🔴" پس وقتی یه بحث بالا میگیره بهتره یه لحظه مکث کنی و به خودت بگی آیا درست متوجه شدم؟ 🔵نکته سوم یه پژوهش دیگه از دکتر اوون هارجی استاد ارتباطات در دانشگاه اولستر میگه 🔴۷۰ درصد ارتباطات موفق به شنیدن مؤثر وابسته ست به این معنی که اگه بتونی خوب گوش بدی نصف مشکلاتت حل میشه 🔵نکته چهارم هنر" پرسیدن سوالات درسته . طبق تحقیقات کری پترسون و همکارانش اگه بتونی سوالاتی بپرسی که ذهن طرف مقابل رو باز کنه، سریع تر میتونی به نتیجه برسی این به جای حمله مستقیم خیلی مفیدتره 🔴نکته پنجم دانیل گلمن میگه اگه بتونی احساسات خودت و طرف مقابل رو بفهمی ارتباطاتت قوی تر میشه 🔵دفعه بعد که بحث شد یه لحظه مکث کن و از خودت بپرس الان چه احساسی دارم؟ طرف مقابلم چی حس میکنه؟ همین یه کار ساده میتونه اوضاع رو عوض کنه. @mansurfathinia
🌺ویژگی زوج های موفق ♻️از بگومگو و صحبت کردن درباره مشکلات نمیترسن چون نحوه حل و فصل مشکلات رو بلدن ♻️حتی در بهترین روابط هم بحث وجود داره اما چیزی که مهمه نحوه حل کردن مشکلات مون هست. ♻️بعد از ازدواج اولویت رو با شریک عاطفی شون میذارن نه خانواده ♻️برای خانواده شون حدومرز میذارن و اجازه دخالت به اطرافیان شون نمیدن ♻️انتظار ندارن که هر روز رابطه شون بی عیب و نقص باشه ♻️گاهی اوقات ممکنه حسهای منفی ای رو نسبت به هم تجربه کنن اما اجازه نمیدن که این حسها روی رابطه شون اثر منفی بذاره ♻️از تعهدی که نسبت به هم دارن لذت میبرن ♻️لذت با هم بودن رو به با این و اون بودن ترجیح میدن ♻️همون طور که با هم حرفهای منطقی و جدی میزنن به وقتش اصطلاحاً دیوونه بازی هم میکنن ♻️همدیگه رو به خاطر دیوونه بازی هاشون قضاوت نمیکنن ♻️تلاشی برای تغییر دادن اجباری همدیگه نمیکنن ✅به قول آلن شوارتز، هر رابطه ای مبتنی بر تلاش برای اصلاح دیگری محکوم به شکست است. @mansurfathinia