✅ بازنمایی رسانهای، جایی برای جهتدهی به افکار
🔸در تعریف بازنمایی آمده است که : «بازنمایی، نشان دادن واقعیت به شکلی خاص است.» در این بین نباید فراموش کنیم که در عصر فعلی به دلیل تعدد رسانهها و سرعت بالای انتقال اطلاعات، امکان خبررسانی صددرصد کذب وجود ندارد و اگر کسی از روی ناآگاهی خبری کذب را منتشر کند، در فاصله زمانی بسیار کمی دستش رو شده و مخاطبش را از دست میدهد.
🔹 رسانهها با استفاده از تکنیک بازنمایی و نمایش تنها بخشی از واقعیت، تلاش میکنند واقعیتها را آن طور که دوست دارند جلوه داده و بدین شیوه ذهن مخاطبان خود را به آن سمت و سویی که دوست دارند، جهتدهی کنند.
🔺در این بین، مجهز شدن به علم سواد رسانهای راهگشای ماجرا خواهد بود. مخاطبی که سواد رسانهای بلد است، به راحتی تحت تاثیر اخبار قرار نگرفته و پس از مشکوک شدن به یک محتوای رسانهای، با اخذ تدابیری که برگرفته از دانش رسانهای اوست، جزئیات بیشتری از آن واقعه را کسب میکند تا به حقیقت نزدیکتر شود.
📡🟥 تقلای رسانههای معاند برای نمادسازی در آستانه سالگرد اغتشاشات
📌 از سر برداشتن حجاب برخلاف آنچه که معاندان در حال القای آن هستند همه جامعه زنان را درگیر نکرده است.
🔸 امروز بانوان محجبه، از چادریها گرفته تا غیرچادریها در اجتماع حضوری پررنگ دارند و با اینکه فضا برای غیر از این بودن مهیاست، ولی همچنان اعتقاد عملی خود به حجاب را حفظ کردهاند.
🔹این واقعیت، اما در تحلیلهای رسانهای مخالفان جایی ندارد.
طبق تفسیر آنها، کشفحجاب اتفاقی بسیار گسترده در جامعه ایرانی است که خرد و کلان را درگیر کرده و از آنجا که نیروی انتظامی یا بسیج و سایر نهادهای قانونی قادر نیستند کاری از پیش ببرند، همچنان در حال گسترش است...
🔸واقعیتهای جامعه ایرانی، یعنی همان تصویر عینی که هر روز میتوان در کوچهها و خیابانها مشاهده کرد، اما خلاف این را نشان میدهد. بیحجابی در کشورمان محدود است به گروهی کوچک که الزاما در گروه مخالفان نظام دستهبندی نمیشوند بلکه عدهای نوجوان و جوانند که از سر ناآگاهی یا شیفته تبلیغات آنور آبیها شدن، حجاب از سر برداشتهاند.
🔸این گروه حداقلی، اما در تصاویر ساختگی از جامعه ایرانی، اکثریتی تعریف میشوند که نماد جامعه ایرانی هستند و ماموران انتظامی و امنیتی را به ستوه آورده و آنها را مجبور به عقبنشینی کردهاند، درحالیکه هیچ نهاد مسئولی عقب نرفته است بلکه اگر اینطور بهنظر میرسد به این علت است که هدف نه استفاده از ابزارهای قهری که قبل از هر چیز آموزش و فرهنگسازی و همراهکردن این گروه کوچک با بدنه اصلی جامعه است...
⚠️یادمان باشد:
پخش و نشر تصاویر مربوط به کشف حجاب کمک به رسانههای معاند در راستای این نماد سازی است...
#سواد_رسانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 شایعه دلفینی چیست؟
⁉️شایعه دلفینی چرا چگونه متولد می شود؟
🔺راهبرد جالبی برای تحلیل جنگ روانی علیه ایران در ادوار مختلف
#سواد_رسانه
📌قیام و فداکاری امام حسین(ع) از منظر چارلز دیکنز نویسنده پرآوازه انگلیسی
🔻If Husain had fought to quench his worldly desires…then I do not understand why his sister, wife, and children accompanied him. It stands to reason therefore, that he sacrificed purely for Islam.”
⬅️ اگر [امام] حسین برای اهداف و هوس های دنیوی خود جنگیده است، پس چرا خواهر و همسر و فرزندانش با او همراهی کردند. بنابراین منطقی و عقلانی این است که او صرفاً برای اسلام خود را فدا کرده است(نه برای مطامع دنیوی)
🔗منبع:
https://www.goodreads.com/quotes/25727-if-husain-as-had-fought-to-quench-his-worldly-desires-then
#امام_حسین
#سواد_رسانه
40.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📜بیحجابی؛ ریشهها، واقعیّتها
🔮نقش مبلّغین فرقههای انحرافی و مروّجین آزادیهای بی حدّ و حصر در ترویج بیحیایی و بی بند و باری
#سواد_رسانه
هدایت شده از محتوی رسانه ای شهرستان مرند
40.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📜بیحجابی؛ ریشهها، واقعیّتها
🔮نقش مبلّغین فرقههای انحرافی و مروّجین آزادیهای بی حدّ و حصر در ترویج بیحیایی و بی بند و باری
#سواد_رسانه
🔴 #سالگردسازی
🟧 اقدامات رسانه ای در خدمت سیاست انگلیسی:
از کودتای ۲۸ مرداد ماه ۱۳۳۲ تا اغتشاشات پاییز ۱۴۰۲
🔴 یکی از دلایلی که انگلیسیها توانستهاند به واسطه ظرفیتهای رسانهای خود در دنیا اثرات ماندگاری شکل دهند، پیوند تنگاتنگ رسانههای انگلیسی با سرویس امنیتی آن کشور است.
با مطالعهای بر اقدامات رسانههای انگلیسی در حوزه برون مرزی آنها، به مدلی تحت عنوان « به هم ریختگی میدانی» میرسیم.
این مدل نشان می دهد که آنها چگونه در میدان برای تضعیف حکومت مرکزی برای پیاده سازی اهداف استعماری خود آشوب ایجاد میکنند.
📌 از بررسی این مدل، ۴ مرحله قابل استخراج است:
1⃣ « سوژه سازی»
اولین مرحله « سوژه سازی» است،
در این مرحله رسانه های انگلیسی بواسطه ظرفیتهای رسانهای خود چالشی را مورد توجه ویژه قرار میدهند و در قالب یک بحران به افکار عمومی معرفی میکنند.
یکی از دلایلی که آنها بنگاه خبرپراکنی به اسم بیبیسی به زبانهای مختلف دارند نیز همین است که در تمام کشورها قابلیت سوژه سازی را داشته باشند.
2⃣ «اجماع رسانه ای»
مرحله دوم، مرحله ی«اجماع رسانه ای»
است، در واقع بعد از اینکه مسئلهای را به عنوان سوژهی اصلی مطرح و توجه افکار عمومی را به آن جلب کردند، در این مرحله تلاش میکنند تا در همه ی رسانه های خود به طور هم زمان و یکصدا، به آن موضوع بپردازند و از این طریق باعث میشوند که حتی بخشهایی از جامعه که متوجه خبر و سوژه اولیه نشدند، متوجه ماجرا شوند.
3⃣ «اجماع میدانی»
در مرحلهی سوم تحت عنوان «اجماع میدانی» آنها تلاش میکنند تا مسئله را از فضای افکار عمومی به کف خیابانها و کوچه و بازار بکشانند. این امر سبب میشود که تمام بخشها یا اقشار موثر جامعه بواسطهی دغدغهای که رسانههای انگلیسی بدان پرداخته اند، وارد عرصه شوند و از خود کنش نشان دهند.
این کنش گاهی در قالب عدم مشارکت در فرآیندهای سیاسی نظیر انتخابات و گاهی در قالب خشونتهای میدانی است. کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ یکی از مواردی بود که انگلیسیها از این مدل برای پیاده کردن آن استفاده کردند.
4⃣ #سالگردسازی
مرحله چهارم «سالگردسازی» است، انگلیسیها به این تجربه ی تاریخی دست پیدا کرده اند که وقتی هزینه زیادی بر مسئلهای صرف شده و مراحل سوژه یابی، اجماع رسانهای و اجماع میدانی بر آن شکل گرفته است، طبیعتا نباید آن را رها کرد.
در واقع در طول تاریخ افکار عمومی بیماری فراموشی دارد. لذا؛ از طریق سیاست سالگردسازی تلاش میکننند تا اجماع میدانی را حول آن مسئله در چارچوب منافع خود حفظ کنند که دقیقا در ماجراهای سال گذشته کشورمان و آمادگی برای سالگردسازی آن از دو سه ماه پیش تا کنون در این رسانهها، به خوبی میتوان آن را مشاهده کرد...
⚠️ شگردهای رسانه ای که از دیر باز در خدمت سیاست های کشور های استعمارگر بوده و هست، برای تغییر ذهن مخاطب فارسی زبان هر روز بیشتر و بیشتر می شود، شناختن و درک این جنگ شناختی قسمتی از سواد رسانهای مورد نیاز امروز ماست...
#سواد_رسانه
💢 فعالیت غولهای اینترنتی از امروز در اروپا محدود میشود
🔺غولهای اینترنتی جهان از جمله گوگل، یوتیوب، آمازون، فیس بوک، اینستاگرام، ایکس (تویتر سابق) و تیک تاک از امروز (جمعه سوم شهریور) در قالب محدودیتهایی که کمیسیون اروپا مقرر کرده است، در این قاره فعالیت خواهند کرد.
🔺این شرکتها که هرکدام افزون بر ۴۵ میلیون کاربر فعال در اتحادیه اروپا دارند، تحت نظارت کمیسیون اروپا، مشمول تعهدات جدیدی برای مبارزه با اطلاعات نادرست، نفرت آنلاین، پورنوگرافی کودکان و جعل هستند.
🔺قانون جدید همچنین در حوزه تبلیغات، هدف قرار دادن افراد زیر سن قانونی یا انتشار تبلیغات بر اساس دادههای حساسی همچون مذهب و گرایش جنسی را ممنوع میکند.
🔴 تلاش رسانههای معاند برای حكومتی جلوهدادن راهپیمایی اربعین
📌این روزها که مصادف با راهپیمایی اربعین است، بیشترین تلاش رسانههای معاند بر این است که آن را یك راهپیمایی حكومتی جلوه دهند، در حالی که اربعین یك راهپیمایی كاملاً مردمی است و مردم شخصاً تصمیم میگیرند که در این راه قرار گیرند.
پر واضح است که راهپیمایی همانند اربعین كه به دوستی بیشتر بین مردم ایران و عراق منجر شود، برای این رسانهها خوشایند نیست آنها با هر امر مذهبی كه آثار اجتماعی، اخلاقی و سیاسی داشته باشد، مخالفند...
📌 رسانههای معاند راهپیمایی اربعین را سفری پر هزینه جلوه میدهند و در مقابل، مشكلات كشور را لیست میكنند تا بگویند با هزینه این سفر میتوان این مشکلات را سر و سامان داد...
📌 تحریم کردن و بایکوت راهپیمایی اربعین از دیگر تلاشهای این رسانههاست؛ در حالی که همه اذعان دارند اربعین، بزرگترین تجمع انسانی بر حول یك محور مشخص است؛ رسانههای معاند عاجزانه تلاش میكنند تا آن را كوچك بشمارند و در مقابل حاشیههای كار و جزئیات را خیلی برجسته كنند؛ مثلا در مسیری كه چند میلیون زائر حضور دارند، سعی میكنند بخشهایی كه ایراداتی وجود دارد؛ بهعنوان مثال ذبالهای بر روی زمین ریخته شده است را نشان دهند...
📌 این رسانهها در ادعایی عجیب بیان می کنند جمهوریاسلامیایران اربعین را بزرگ كرده است و با دعوت افراد مختلف، تلاش دارد اربعین را در مقابل حج قرار دهد؛ در حالی که هر دو مراسم برای مسلمانان و شیعیان ارزش بسیار زیادی دارد و هیچكدام را بر دیگری اولویت نمیدهند...
#سواد_رسانه
🔼 تصویر واقعی از قله!
🔼ما نزدیک قلهایم!
🔺این جملهای است که رهبر معظم انقلاب در فرمایشات اخیر خود فرمودهاند! اما نزدیکی قله دو خصیصه دارد:
1⃣ زمان نزدیک رسیدن به آن!
2⃣ سختترین مسیر رسیدن به آن!
🔹 همیشه نزدیک قلهها، شیبها تندتر و مسیرها صعبالعبورتر میشوند! پس تلاشها باید بیشتر شود، دقتها بیشتر شود، غربال مسافرینِ غافل و یا خائن بیشتر شود تا مسیر باقیمانده منجر به سقوط نشود!
🔸 دقیقا حال و روز مملکت ما هم همین است! حالا که نزدیک قلهایم، مبارزه با اصلیترین نقشه دشمن (سند اهداف توسعه پایدار 2030) سختتر میشود. زیرا دیگر مثل دیروز، یک دولت اصلاحطلب به دنبال اجرای آن نیست، بلکه هم اکنون باید به دنبال مجریان این سند در بین ظاهرالصلاحها و به ظاهر انقلابیها بود!
💢 هم اکنون مهمترین تلاش ما باید افشای هویت این مدیران غافل نسبت به نقشه دشمن، از چرخه مدیریت کشور باشد!
🖼 کتابچه | ابعاد گوناگون حماسه اربعین در بیانات رهبر انقلاب اسلامی
✏️ شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرند بمناسبت ایام اربعین حسینی (ع) مسابقه مجازی کتابخوانی کتابچه «به رهبری حسین علیهالسلام» ابعاد گوناگون حماسه اربعین در بیانات رهبر انقلاب اسلامی را برگزار می کند
🖼 #اربعین۱۴۴۵ | #از_تبیین_تا_قیام
📥 دریافت و مطالعه👇
🔴⚠️ سیاست امروز دشمنان ، آندلسی کردن ایران است!
💠 روزگاری #مسلمانان در #جنوب_اروپا و در #اسپانیا تا جنوب فرانسه، کشوری اسلامی به وجود آوردند
این کشور اسلامی( آندلس) #مهد_تمدن شد و علم در اروپا از همان تمدن آندلسیِ قرون اولیه اسلام شکوفا شد
شکوفایی علم در آن سرزمین، داستان هایی دارد و خود غربی ها نیز به آن معترفند، البته اکنون سعی می کنند، این ورق را از تاریخ علم حذف و نام مسلمانان را به کلی پاک کنند؛ اما خود آنها، این تاریخ را ثبت کرده اند و البته در تواریخ ما هم ثبت شده است.
🔴 استراتژی اروپاییها در پس گرفتن آندلس از مسلمانانچه بود؟ :
🔺 اروپایی ها وقتی خواستند، #آندلس را از مسلمانان پس بگیرند، اقدامی #بلند_مدت کردند.
آن روز صهیونیست ها نبودند؛ اما دشمنان اسلام و مراکز سیاسی، علیه اسلام فعال بودند
آنها به #فاسد_کردن_جوانان پرداختند و در این راستا انگیزه های مختلف #مسیحی، #مذهبی یا #سیاسی داشتند.
😱 مثلایکی از کارها این بود که #تاکستان هایی را #وقف کردند تا #شراب آنها را به طور #مجانی در اختیار #جوانان قرار دهند!
😱 و یا در اقدامات مشابه دیگر #جوانان را به سمت #زنان و دختران خود سوق دادند تا آنها را به #شهوات آلوده کنند!
⚠️ گذشت زمان راه های اصلی برای فاسد یا آباد کردن یک ملت را عوض نمی کند
💠 امروز هم آنها همین کار را می کنند با این تفاوت که:
🔺تا #دیروز تاکستان و شراب وقف میکردند
و #امروز شبکه های #ماهواره ای و تلویزیونی رایگان( برای مردم خودشان پولی و بوای مردم ما رایگان) و یا شبکه های اجتماعی و سایت های #پورن_مجانی وقف کرده اند
🔺#دیروز جوانان مسلمان را به زنان و دختران شان دعوت میکردند و آلوده به شهوات می کردند
و #امروز_هم با سایت ها و پیج های مختلف همان کار را می کنند
🔺دیروز بین مسلمانان آنان را نسبت به عقاید و تفکرات اسلامی دچار شک و تردید کرده و شبهه افکنی میکردند
❌⚠️ و امروز هم همان ها( #یهود و #مسیحی و #زرتشتی و #بهایی و #فرقه_های_ضاله ) با ادعای اسلام مقابل دوربین کشف حجاب میکنند و اظهار میکنند که اسلام را قبول ندارند تا جوانان و امت مسلمان را فریب دهند غافل از اینکه 1400 سال پیش قرآن کریم در سوره آل عمران آیه 72مکر و حیله و ترفند آنان را برای ما آشکار کرده است:
🔅وَقَالَت طَّائِفَةٌ مِّنْ أَهْلِ الْكِتَابِ آمِنُوا بِالَّذِي أُنزِلَ عَلَى الَّذِينَ آمَنُوا وَجْهَ النَّهَارِ وَاكْفُرُوا آخِرَهُ لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ
ﻭ ﮔﺮﻭﻫﻰ ﺍﺯ ﺍﻫﻞ ﻛﺘﺎﺏ ﮔﻔﺘﻨﺪ:
ﺑﻪ ﺩﻳﻦ ﻭ ﻛﺘﺎﺑﻰ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻯ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪﻩ ﺍﻭﻝ ﺭﻭﺯ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﺭﻳﺪ ﻭ ﺁﺧﺮ ﺭﻭﺯ ﻛﺎﻓﺮ ﺷﻮﻳﺪ، ﺷﺎﻳﺪ (ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺣﻴﻠﻪ) ﺁﻧﻬﺎ ﻧﻴﺰ (ﺍﺯ ﺍﺳﻠﺎم) ﺑﺮﮔﺮﺩﻧﺪ.(72)
⭕️البته دشمن هدف های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی هم دارد، هدف های اقتصادی اش معلوم است؛ برای آنها تسلط اقتصادی بر منطقه خاورمیانه حیاتی است، تسلطی که از بزرگترین موانع آن همین عقاید و افکار اسلامی و پایبندی جوانان به آن است»
📍#آندلس با به فساد کشیدن جوانان مسلمان سقوط کرد
✅ حضرت آیت الله خامنهای یکی از راه های #تهاجم_فرهنگی دشمن را منصرف کردن جوانان مسلمانان از پایبندی های متعصّبانه به ایمان دانسته و میفرمایند:
« #تهاجم_فرهنگی ، مثل خودِ کار فرهنگی ، اقدامِ #آرام و #بی_سر و_صدایی است ، یکی از راه های تهاجم فرهنگی، این بوده است که: سعی کنند، جوانان مؤمن را از پایبندی های متعصبانه به #ایمان ، که همان عواملی است که یک تمدّن را نگه می دارد، منصرف کنند»
ایشان افزودند:
« همان کاری را که در #آندلس ، در قرن های گذشته کردند. یعنی جوانان را در عالم، به #فساد و #شهوترانی و #میگساری و این چیزها #مشغول و آلوده کردند این کار، حالا هم انجام می گیرد
💠 من بارها گفته ام: عده ای وقتی در خیابان نگاه می کنند و #زنانی را می بینند که #حجاب شان قدری ناجور است، دلشان خون می شود، بله (حق دارند) این کارِ بدی است
❌⚠️ اما کارِ بد اصلی، این نیست، کارِ بد اصلی آن است که شما در کوچه و خیابان نمی بینید!
کسی به کسی گفت: «چه کارمی کنی؟» گفت: «دهل می زنم.» گفت: «چرا صدای دهلت در نمی آید؟» گفت: «فردا صدای دهل من درمی آید!» صدای فروریختن ایمان و اعتقاد ناشی از تهاجم پنهانی و زیر زیرکی دشمن - اگر شما ملت و عناصر فرهنگی بیدار نباشید - خدای نخواسته، آن وقتی درمی آید که دیگر قابل علاج نیست!
جوان جبهه رفته ما را اگر محاصره کردند؛ اگر اوّل یک ویدئو و #فیلم در اختیارش گذاشتند و بعد او را به تماشای فیلم های جنسیِ وقیح وادار کردند؛ #شهوت او را تحریک کردند و بعد او را به چند مجلس کشاندند، چه خواهد شد؟!⁉️⚠️
📍 وقتی تشکیلاتی وجود داشته باشد، جوان را در اوج نیروی جوانی، فاسد می کنند. و حالا دشمن این کار رامی کند.»
#سواد_رسانه
اطلاعیه صندوق اعتباری هنر در خصوص زمان ثبت نام بیمه درمان تکمیلی
https://honarcredit.ir/qui-841966104120576
🔰 شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرند به مناسبت #اربعین_حسینی برگزار می نماید:
#مسابقه_کتابخوانی
📚 با محوریت کتابچه «به رهبری حسین علیهالسلام»
(بازخوانی ابعاد گوناگون حماسه اربعین در بیانات رهبر انقلاب اسلامی )
🔖 آزمون به صورت #مجازی برگزار می شود.
💠 جهت تهیه کتابچه و شرکت در آزمون می توانید به سایت دفتر امام جمعه شهرستان مرند مراجعه نمایید:
🌐 https://match.njmarand.ir
⏰ فرصت شرکت در مسابقه: تا ساعت 11 صبح روز 16 شهریور
🎁 جوایز: کمک هزینه سفر به #مشهد_مقدس به نفر اول و به 20 نفر از افرادی که پاسخ صحیح به سوالات را داده اند، به قید قرعه جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.
📚 محلهای تهیه کتابچه :
- دفتر امام جمعه مرند
- در مبدا و مقصد پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی مرند
#اربعین_حسینی
#مسابقه_کتابخوانی
#از_تبیین_تا_قیام
💢 #رسانه
تنها گزینه روی میز دشمن
‼️ترفندها:
▪︎ ایجاد شایعه
▪︎جلوگیری از انتشار اخبار مثبت با انبوه اخبار منفی
▪︎سرکوب موفقیتها
▪︎بزرگنمایی ضعفها
▪︎تزریق یاس و ناامیدی
▪︎ایجاد ترس(راسویاب،تیک قرمز)
▪︎هزینه تراشی برای مخالفان امپریالیست غیرایرانی
📍#سواد_رسانهای یعنی بازی نکردن در این ترفندهای دشمن
هفت توانایی کلیدی که هر شخصی در سواد رسانه ای به آن نیاز دارند
1. تحلیل محتوا:
توانایی تحلیل محتوای رسانهها از جمله تلویزیون، رادیو، اینترنت، رسانههای اجتماعی و غیره.
2. تفکر باز:
توانایی تفکر باز و انعطافپذیری در برابر اطلاعات جدید و متغیر.
3. تمرکز بر منابع:
توانایی شناسایی منابع معتبر و موثق و استفاده از آنها در تحلیل رسانهای.
4. تشخیص تغییرات در رسانهها:
توانایی شناسایی تغییرات و تحولات در رسانهها و تاثیر آنها بر فرهنگ و جامعه.
5. توانایی ارزیابی مطالب رسانهای:
توانایی ارزیابی مطالب رسانهای به صورت منطقی و تحلیلی و تشخیص مطالب تبلیغاتی و تبعیضآمیز.
6. توانایی بیان:
توانایی بیان و ارائه نظرات و دیدگاههای خود به شیوهای قابل فهم و قابل قبول برای دیگران.
7. توانایی تعامل با رسانهها:
توانایی تعامل با رسانهها به شیوهای موثر و هوشمندانه.
برای تعامل بهتر با مخاطبان و ترویج سواد رسانه ای در جامعه، باید توانایی های ارتباطی و رسانه ای خود را افزایش دهیم .
#سواد_رسانه
🔹 قطعات پازل #جنگ_ترکیبی علیه ایران:
1⃣ در #سیاست_خارجی؛ درگیر پرونده هستهای و برجام، موضوع هواپیمای اوکراینی، حقوق بشر، حقوق بانوان، کمک به روسیه در جنگ اوکراین، چالش با کشورهای عرب خلیج فارس، پرونده سوریه، عراق، یمن بحرینو...
2⃣ در #اقتصاد؛ موضوع تحریم ، مساله دلار، موضوع مسکن، موضوع خودرو، موضوع گرانیهای روزانه کالاهای اساسی...
3⃣ در #فرهنگی_و_اجتماعی؛ موضوع مهم حجاب، سلبریتیها، سینم، سبک زندگی غربی، مشکلات ازدواج جوانان...
4⃣ در #نظامی موضوع جنگهای نیابتی، تحریم تجهیزات نظامی، تضعیف قوای مسلح و نیروی انتظامی...
5⃣ در #امنیتی موضوع ترورها، اغتشاشات، قاچاق سلاح، تهدیدهای اسرائیل، مساله آذربایجان، موضوع تجزیه ایران، موضوع سیستان و اکراد..
🔺اینها بخشی از مهمترین قطعات پازل جنگ ترکیبی علیه ایران میباشد که به صورت روزانه قوی و ضعیف میشود و موضوعات جدیدی به آنها اضافه میشود تا دیگری را تقویت کند.
#سواد_رسانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️مقام معظم رهبری: آمریکا گروهی را برای بحرانسازی در کشورهای مختلف راه انداخته است
مقام معظم رهبری در دیدار مردم سیستانوبلوچستان و خراسان جنوبی:
🔸معلومات اطلاعاتی ما به ما میگوید که دولت آمریکا در این کشور، مجموعهای با اسم گروه بحران درست کرده است؛ با ماموریت بحرانسازی در کشور ما از جمله ایران.
🔸تا بگردند نقاطی را که در کشور بنظر آنها موجب میشود بحران درست بشود، تحریک کنند.
🔸آنها با فکر و مطالعه به این نتیجه رسیدند که در ایران چند نقطه بحران ساز وجود دارد: اختلافات قومی، تفاوتهای مذهبی و مساله جنسیت و زن که باید اینها را برای بحرانسازی تحریک کرد.
🔸این برنامه آمریکاست و شتر در خواب بیند پنبه دانه!
🔸#ویدئو در #روزنامهنگاری چقدر اهمیت دارد؟
🔻ویدئو و تصاویر در جلب توجه #مخاطب بسیار مهم هستند و نمیتوان آنها را در دنیای تصویری دست کم گرفت.
سهولت در تولید، ویرایش و اشتراکگذاری تصاویر، ویدئو، گرافیک و کلمات، ساختن محتوای جذاب را سادهتر از همیشه میکند.
🔸چرا #ویدئو بهتر از نوشتن است؟
🔻تحقیقات نشان میدهد که مغز انسان میتواند تصاویر را سریعتر از متن نوشتاری پردازش کند. از آنجایی که ویدئوها صدا، متن و حرکت را با هم ترکیب میکنند، به نظر میرسد که #مخاطب فورا به آنها متصل است. علاوه بر این، هنگامی که یک ویدئو را تماشا میکنید، نه تنها اطلاعات را به صورت غیرفعال مشاهده میکنید، بلکه فعالانه در یک تعامل رسانهای شرکت میکنید.