#یادداشت
🔰 لزوم تامین زمین مسکونی
🔶 یکی از دلایل مخالفین ساخت مسکنهای یک طبقه این است که میزان زمین مورد نیاز برای ساخت این واحدها افزایش جدی پیدا خواهد کرد ولی زمین به اندازه کافی نداریم. پاسخ این است که در حال حاضر برای اسکان حدود ۸۵ میلیون نفر تنها یک درصد از زمین های کشور مورد استفاده قرار گرفته است و در صورتیکه بالاترین سرانه ذکر شده در آیین نامه شورای عالی شهرسازی و معماری در نظر گرفته شود معادل دودرصد مساحت ایران کافی خواهد بود!
🔶 متاسفانه به دلیل محدود کردن عرضه زمین و توسعه افقی، این شهرها دچار تراکم های شدید شده اند. این در حالی است که امکان توسعه افقی وجود داشته و دارد!
🔶 برای تامین زمین ساخت پروژه های مسکن، سناریوهای مختلفی مقابل روی دولت است:
🔶 استفاده از زمین های در اختیار وزارت راه و شهرسازی در حاشیه شهرها
🔶 استفاده از اراضی ملی در اختیار منابع طبعی در قالب الحاق به شهرها
🔶 استفاده از زمین های دستگاه های مختلف که در اطراف شهرها و یا داخل شهرها هستند در قالب مشارکت یا انتقال به طرح نهضت ملی مسکن
🔶 دولت موظف است در راستای افزایش و جهش تولید مسکن، تامین زمین را در اولویت کار خود قرار دهد. قانون اساسی کشور دولت و حکومت اسلامی را موظف کرده است که ساخت مسکن را تسهیل کند. بر اساس بررسیهای کارشناسی صورت گرفته، وقتی که حدود هفتاد درصد هزینه تولید مسکن، هزینه تامین زمین است، دولت باید با تامین زمین فرایند تولید مسکن را تسهیل کند.
#کابوس_مسکن
✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف
@masaf_eco
#خبر
🔰تحریف آمار به سبک اینترنشنال/ صادرات برق در سال ۱۴۰۱ از واردات پیشیگرفت
🔹در حالیکه رسانههای زرد معاند با دستبرد آماری قصد مخابره خبر کسری شدید برق در ایران را داشتند اما بررسی آمار صادرات و واردات برق در سال ۱۴۰۱ از مثبت بودن تراز تبادل انرژی برق ایران حکایت دارد.
🔹بر اساس اطلاعات مدیریت شبکه برق، صادرات برق در سال ۱۴۰۱ از ۴.۵ میلیارد کیلووات ساعت فراتر رفت و میزان وردات برق در این سال ۴ میلیارد کیلووات ساعت بود.
🔹در این راستا، تراز انرژی برق کشور در سال گذشته به میزان ۵۰۰ میلیون کیلووات ساعت مثبت بوده است.
✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف
@masaf_eco
#اینفوگرافیک
🔰نصب کنتورهای هوشمند برق در دو ماه به مرز ۹۰ هزار دستگاه رسید
🔹همزمان با اجرای برنامه هوشمندسازی شبکه برق، ۸۹ هزار و ۵۵۰ کنتور هوشمند برق برای ۶ دسته مشترک صنعتی، اداری، کشاورزی، تجاری، خانگی و مولدها در دو ماه گذشته نصب شده است.
🔹کنتورهای هوشمند برق امکان رویتپذیری و کنترلپذیری مصرف برق مشترکان را فراهم کرده و ابزار اجرای سیاستهای مدیریت مصرف را برای مدیریت شبکه برق فراهم میکنند.
✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف
@masaf_eco
#یادداشت
🔰 سنگ بزرگ جمهوری آذربایجان بر سر راه ترانزیتی ایران-ارمنستان
(قسمت چهارم)
🔶 در حال حاضر ارمنستان عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا است. ایران حدود ۴۴ کیلومتر مرز زمینی مشترک با ارمنستان دارد، پس از عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا، این مرز مشترک بیش از پیش اهمیت پیدا کرد. چرا که مسیری امن برای تجارت ایران با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا است.
🔶 اتحادیه اوراسیا بازاری۱۸۵ میلیون نفری را در اختیار ایران میگذارد، روسیه، قزاقستان، بلاروس، ارمنستان و قرقیزستان پنج کشور عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بازاری بیش از ۳۰۰ میلیارد دلاری دارند که میتواند تاثیر چشمگیری را بر آمار تجاری ایران بگذارد.
🔶 به گزارش سازمان توسعه تجارت، صادرات ایران به این اتحادیه طی دوازده ماهه ۱۳۹۹-۱۴۰۰ از لحاظ ارزشی رشد۱۲ درصدی به رقم یک هزار و ۱۶۶ میلیون دلار و همچنین ارزش واردات از اتحادیه اوراسیا با رشد ۶۱ درصدی به رقم یک هزار و ۷۷۴ میلیون دلار رسیده است.
🔶دو کشور ایران و ارمنستان دارای یک گذرگاه مرزی مشترک در ناحیه نوردوز هستند و حملونقل زمینی کالاها بین دو کشور عمدتا از این ناحیه انجام میشود.
🔶 در حال حاضر یک مسیر ارتباطی در حال ساخت از مرز نوردوز در آذربایجان شرقی تا مرکز کشور ارمنستان (ایروان) به طول حدود ۴۰۰ کیلومتر وجود دارد که این مسیر به عنوان کریدور شمال-جنوب به مرز گرجستان میرسد ایران از این مسیر از طریق ارمنستان و گرجستان به حوزه قفقاز و در نهایت به اروپا متصل میشود.
🔶 علاوه بر آن، مقامات ارمنی بارها اعلام کردهاند که امکان ترانزیت کالا از خلیج فارس به ارمنستان و از آنجا به دریای سیاه و اروپا نیز فراهم است، ضمن اینکه از سال گذشته این کشور به دنبال ساخت جاده ترانزیتی جدید از ایران تا گرجستان بوده است.
🔶 کمی قبلتر، جاده گوریس-قاپان مسیر ۲۱ کیلومتری مسیر اصلی ترانزیت کالا از ایران به ارمنستان بود. پس از جنگ آذربایجان و ارمنستان، بخشی از این جاده ترانزیتی در اختیار باکو قرار گرفت.
🔶 ارمنستان توانست جاده جایگزین "تاتو" را افتتاح کند تا عبور کامیونهای ایران بدون عبور از مسیر تحت حاکمیت جمهوری آذربایجان و بدون پرداخت عوارض گمرکی به آن کشور فراهم شود. مهر ماه ۱۴۰۱ الهام علیاف، رییسجمهور آذربایجان در سخنانی عجیب گفته بود که اگر کامیونهای ترانزیتی ایران میخواهند از طریق جاده گوریس-قاپان از قرهباغ عبور کنند باید مالیات (۱۳۰ دلار) بدهند.
🔶 به دلیل مناقشات قرهباغ، منازعاتی میان ارمنستان با ترکیه و جمهوری آذربایجان وجود دارد و ایران کشور قابل اتکا در مناسبات اقتصادی برای ارمنستان به شمار میرود. از سویی حضور صهیونیستها اهمیت فرصت همکاری با ارمنستان را برای ایران دو چندان کرده است.
#نجات_گلوگاه_حیاتی
✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف
@masaf_eco
#عکس_نوشت
🔰 پرداخت تسهیلات ساخت مسکن اولویت بانکها نیست!
📌به نظر میرسد بانکها به وظایف قانونی خود درپرداخت تسهیلات ساخت مسکن عمل نکردهاند. اعداد و ارقام نشان میدهد اولویت بانکها در پرداخت تسهیلات، در جایی غیر از مسکن است.
#کابوس_مسکن
✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف
@masaf_eco
#توئیت
🔰صادرات نفت ایران به چین در انتظار رکوردهای جدید
✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف
@masaf_eco
#اینفوگرافیک
🔰شلیک به قلب اسراف انرژی/ ترمز مصرف برق در بخش خانگی کشیده شد
🔹سرانه مصرف برق بخش خانگی که هموار در دهه اخیر مسیر صعودی را طی کرده در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ با افت ۳ درصدی مواجه شد که منتهی به ۶۸۰ میلیون کیلووات ساعت صرفهجویی در بخش برق شد که این انرژی به نرخ متوسط برق در کشورهای غرب آسیا ۵۴.۴ میلیون دلار ارزش دارد.
🔹کاهش مصرف برق خانگی طی سال ۱۴۰۱ در شرایطی رقم خورد که سیاستهای قیمتی نقش قابل توجهی در این اتفاق داشت و میزان نارضایتی اجتماعی با ابزار تعرفهگذاری پلکانی و استفاده از نظام اقتصادی تشویق به حداقل ممکن رسید.
🔹باوجود توقف روند افزایشی و کاهش ۳ درصدی سرانه مصرف برق در بخش خانگی این شاخص همچنان ۷۲ درصد بیشتر از متوسط الگوی مصرف در کشور است و اهداف بهینهسازی با تداوم کاهش این شاخص در سالهای آتی محقق خواهد شد.
✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف
@masaf_eco
#یادداشت
🔰 خط ریلی رشت-آستارا در انتظار تامین مالی!
🔶کریدور ریلی شمال به جنوب، یکی از پروژههای مهم بینالمللی است که با اجرای چهار پروژه اولویتدار ریلی چابهار-زاهدان، شیراز-بوشهر-بندر عسلویه، درود-خرم آباد و همچنین رشت-انزلی-آستارا به سرانجام میرسد و با اتصال این حلقههای ریلی، راهآهن کشور به آذربایجان، روسیه و سپس اروپا متصل میشود.
🔶محور ریلی رشت-آستارا با طول ۱۶۴ کیلومتر، یکی از این پروژههای ریلی است. قرارگیری گیلان در همسایگی کشورهای حاشیه خزر، عضو اتحادیه اوراسیا و شانگهای بر این مهم افزوده است و بستر مناسبی برای توسعه صادرات و روابط تجاری کشور با همسایگان به شمار میرود.
🔶آنطور که مسئولان گفتهاند؛ از مسیر ریلی رشت-آستارا تاکنون فقط ۱۲ کیلومتر از سمت آستارا و ۱۰ کیلومتر از سمت رشت به مرحله تکمیل رسیده است و مابقی عمدتا بدلیل عدم تامین مالی به کندی در حال پیش روی است. آنطور که برآورد شده بیش از دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای تملک اراضی نیاز است و همین امر سبب شده تا 50 درصد راهآهن رشت-آستارا نیازمند احداث پل باشد.
🔶طبق اظهارات معاون وزیر راه و شهرسازی، در مجموع اعتبار مورد نیاز برای احداث مسیر ریلی رشت-آستارا، ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.
🔶اهمیت پروژه ریلی رشت-آستارا به قدری بالا است که مقامات روسی برای سرعت بخشی به اجرای آن، برای تامین مالی این خط ریلی طرحهایی را ارائه کردند.
🔶 از سوی دیگر دمیتری کالتسوف، سفیر بلاروس در تهران گفته خطآهن رشت-آستارا برای نمایندگان تجاری بلاروس به عنوان یک دروازه ورود اصلی برای کالاها به ایران است و امکان تجارت بین کشورهای اوراسیا با ایران بویژه بلاروس را بیشتر میکند.
🔶 اما در این میان مسئولان ایرانی، زمانهای مختلفی را برای افتتاح این خط ریلی اعلام کردهاند. به نظر میرسد این پروژه مهم در انتظار تصمیمات مسئولان و نتیجه مذاکرات با روسیه به سر میبرد. در حالی که استفاده از سرمایهگذاری مردمی در قالب شرکت سهامی عام پروژه نیز میتواند علاوه بر منتفع شدن مردم، به تامین مالی طرحهای مهم ملی کمک کند.
✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف
@masaf_eco
#خبر
🔰 مقاومت بانکها در آزادسازی پولهای بلوکه شده برای خرید خودرو!
🔶 علیرغم مکاتبات صورت گرفته با بانکها، گزارشهای مردمی حاکی از آن است که برخی بانکها، همچنان از آزاد کردن وجوه بلوکه شده امتناع میکنند. این موضوع سبب شد تا وزارت صمت طی نامهای ضرورت آزادسازی وجوه را به بانک مرکزی یادآورد شود.
🔶 بر این اساس، حساب وکالتی متقاضیان انصرافدهنده از طرح فروش خودروهای وارداتی باید رفع مسدودیت شود.
#خبر
🔰 مقاومت بانکها در آزادسازی پولهای بلوکه شده برای خرید خودرو!
🔶 علیرغم مکاتبات صورت گرفته با بانکها، گزارشهای مردمی حاکی از آن است که برخی بانکها، همچنان از آزاد کردن وجوه بلوکه شده امتناع میکنند. این موضوع سبب شد تا وزارت صمت طی نامهای ضرورت آزادسازی وجوه را به بانک مرکزی یادآورد شود.
🔶 بر این اساس، حساب وکالتی متقاضیان انصرافدهنده از طرح فروش خودروهای وارداتی باید رفع مسدودیت شود.
#خودرو
✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف
@masaf_eco
#یادداشت
🔰 وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چه شد؟
🔶 پس از افتتاح حساب ۱۰۰ توسط امام (ره) تشکیلاتی به نام «بنیاد مسکن انقلاب اسلامی» شکل گرفت. اساسنامه بنیاد در تاریخ هفدهم آذر ماه سال ۱۳۶۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.
🔶 در فروردین سال ۱۳۵۹ وزیر مسکن و شهرسازی وقت، خواستار این شد که بنیاد مسکن در چهارچوب سیاستهای هماهنگ با وزارت مسکن و به صورت یک بازوی قوی برای کارهای اجرایی در خدمت مستضعفان و محرومان از نظر مالی و اجرایی و به شیوه جهاد سازندگی زیر نظر وزارت مسکن و شهرسازی عمل نماید که این درخواست با موافقت امام (ره) مواجه شد.
🔶 اهداف بنیاد مسكن انقلاب اسلامی طبق اساسنامه و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی عبارتند از :
🔶 تشخیص و تعیین نیازمندیهای مسكن محرومان اعم از روستایی و شهری و فراهم آوردن موجبات اجرای آن
🔶 تهیه طرح مجتمعهای زیستی و واحدهای مسكونی ارزان قیمت
🔶 تهیه طرحهایهادی و اصلاح معابر در روستاها با هماهنگی دستگاههای ذیربط
🔶 تهیه و ارایه طرحهای لازم برای بازسازی مناطق آسیبدیده در اثر جنگ، سیل، زلزله و سایر سوانح طبیعی
🔶 ساخت دو میلیون واحد مسكونی روستایی طی دو برنامه پنج ساله توسعه كشور (ساخت سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسكونی روستایی)
🔶 با توجه به آمار، بنیاد مسکن که باید به طور ویژه بر روی مسکنسازی برای قشر مستضعف علی الخصوص در روستاها متمرکز باشد، تمرکز خود را بعضا روی شهرک سازی در شهرها گذاشته است. این موضوع باعث فاصله گرفتن از اساس اصول تشکیل بنیاد طبق نامه حساب صد امام (ره) میشود.
🔶 همچنین بنیاد در نهضت ملی مسکن وظیفه ساخت مسکن و رستایی را عهدهدار است که در راستای اتمام و تحویل این واحدها باید سرعت عمل به مراتب بیشتری به خرج دهد.
#کابوس_مسکن
✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف
@masaf_eco
#اینفوگرافیک
🔰رونق تولید در خط تولید واگنهای باری
📌میزان تولید واگنهای باری در سال ۱۴۰۱، رشد ۴۸ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته است.
#مدیریت
✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف
@masaf_eco
#عکس_نوشت
🔰تکذیب افزایش ۷۰ درصدی قیمت خودروها
📌افزایش ۷۰ درصدی قیمت خودرو تکذیب شد. تعداد محدودی از خودروها افزایش ۷۰ درصدی و تعدادی نیز افزایش زیر ۳۰ درصدی دارند.
#خودرو
✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف
@masaf_eco
#عکس_نوشت
🔰 به راهکارها توجه کنید نه شایعات
🔸 با وجود تکذیب چندباره دولت، همچنان حرف از افزایش قیمت بنزین به عنوان تنها راهکار کنترل تقاضا مطرح میشود. در حالی که روشهای متعددی برای مدیریت مصرف وجود دارد که همچنان خاک میخورند.
#اقتصاد_انرژی
✅ کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف
@Masaf_Eco
#یادداشت
🔰 ۸۰ درصد صادرات جمهوری آذربایجان، نفت و گاز است!
(قسمت پنجم)
🔶 ساختاراقتصاد جمهوری آذربايجان تركيبی از فعاليتهای دولتی و اقتصاد بازار آزاد است. بزرگترين پتانسيلهای اقتصادی آذربايجان منابع گسترده نفت و گاز طبيعی، اراضی حاصلخيز كشاورزی و تأسيسات بزرگ صنعتی باقی مانده از دوران اتحاد شوروی است.
🔶 جمهوری آذربایجان ۶.۳ میلیارد بشکه ذخایر ثابتشده نفت و ۲۷ میلیارد بشکه، ذخایر احتمالی نفت دارد. به گزارش مجله بینالمللی نفت و گاز (OGJ)، ذخایر گاز طبیعی اثبات شده آذربایجان تا ژانویه ۲۰۱۳ در حدود ۳۵ تریلیون فوت مکعب ( ۹۹۱ میلیارد متر مکعب ) تخمین زده میشود که اکثریت قریب به اتفاق آن مربوط به میدان گازی شاه دنیز است.
🔶 در اقتصاد جمهوری آذربایجان در طول سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱، اقتصاد صنعتی به طور متوسط سهمی در حدود ۵۱ درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است. از شرکای تجاری این کشور ایتالیا، فرانسه، رژیم صهیونیستی، آمریکا، ترکیه، روسیه، چین و انگلستان را نام برد.
🔶اقتصاد این کشور شدیدا وابسته با صادرات انرژی است به طوری که برابر آمارها، صادرات نفت و گاز، حدود ۸۰ درصد از صادرات این کشور را به خود اختصاص میدهد.
🔶 در میان اسامی شرکای تجاری جمهوری آذربایجان، نام حساسیت برانگیزی به چشم میخورد؛ رژیم اشغالگر قدس.
🔶 رژیم صهیونیستی جز پنج شریک برتر اقتصادی جمهوری آذربایجان در سالهای اخیر بوده است. جمهوری آذربایجان بزرگترین تامینکننده نفت رژیم صهیونیستی است. حدود ۴۰ درصد از مصرف سالیانه این رژیم توسط جمهوری آذربایجان تامین میشود.
#نجات_گلوگاه_حیاتی
✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف
@masaf_eco
#یادداشت
🔰 ۸۰ درصد صادرات جمهوری آذربایجان، نفت و گاز است!
(قسمت پنجم)
🔶 ساختاراقتصاد جمهوری آذربايجان تركيبی از فعاليتهای دولتی و اقتصاد بازار آزاد است. بزرگترين پتانسيلهای اقتصادی آذربايجان منابع گسترده نفت و گاز طبيعی، اراضی حاصلخيز كشاورزی و تأسيسات بزرگ صنعتی باقی مانده از دوران اتحاد شوروی است.
🔶 جمهوری آذربایجان ۶.۳ میلیارد بشکه ذخایر ثابتشده نفت و ۲۷ میلیارد بشکه، ذخایر احتمالی نفت دارد. به گزارش مجله بینالمللی نفت و گاز (OGJ)، ذخایر گاز طبیعی اثبات شده آذربایجان تا ژانویه ۲۰۱۳ در حدود ۳۵ تریلیون فوت مکعب ( ۹۹۱ میلیارد متر مکعب ) تخمین زده میشود که اکثریت قریب به اتفاق آن مربوط به میدان گازی شاه دنیز است.
🔶 در اقتصاد جمهوری آذربایجان در طول سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱، اقتصاد صنعتی به طور متوسط سهمی در حدود ۵۱ درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است. از شرکای تجاری این کشور ایتالیا، فرانسه، رژیم صهیونیستی، آمریکا، ترکیه، روسیه، چین و انگلستان را نام برد.
🔶اقتصاد این کشور شدیدا وابسته با صادرات انرژی است به طوری که برابر آمارها، صادرات نفت و گاز، حدود ۸۰ درصد از صادرات این کشور را به خود اختصاص میدهد.
🔶 در میان اسامی شرکای تجاری جمهوری آذربایجان، نام حساسیت برانگیزی به چشم میخورد؛ رژیم اشغالگر قدس.
🔶 رژیم صهیونیستی جز پنج شریک برتر اقتصادی جمهوری آذربایجان در سالهای اخیر بوده است. جمهوری آذربایجان بزرگترین تامینکننده نفت رژیم صهیونیستی است. حدود ۴۰ درصد از مصرف سالیانه این رژیم توسط جمهوری آذربایجان تامین میشود.
#نجات_گلوگاه_حیاتی
✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف
@masaf_eco
#عکس_نوشت
🔰لزوم ساخت مسکنهای ویلایی در نهضت ملی مسکن
📌یکی از انتقادهای اساسی به پروژه مسکن مهر، بلند مرتبه سازی و ساخت شهرهایی با تراکم بالا در حاشیه شهرها بود. مخالفین این سبک از شهرسازی معتقد بودند که کیفیت زندگی در این شهرهای جدید بسیار پایین است. ناگفته پیداست که خانههای ویلایی مطلوبیت بسیار بالایی برای خانوادهها و فرهنگ ایرانی دارد.
#کابوس_مسکن
✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف
@masaf_eco
#اینفوگرافیک
🔰افزایش ۶۵ درصدی صادرات نفت ایران به چین در دولت سیزدهم
🔹طبق آمار کپلر، میانگین صادرات نفت ایران به چین در شرایط تحریم، در دولت رئیسی نسبت به دولت روحانی ۶۵ درصد افزایش یافته و از روزانه ۴۵۲ به ۷۴۶ هزار بشکه رسید؛ حتی رکورد فروش نفت در اوج برجام هم شکسته شد.
🔹به نمودار توجه کنید، روند کاهشی همکاری چین با دولت روحانی در تحریم و افزایش همکاری نفتی با دولت رئیسی با وجود تداوم تحریمهای نفتی کاملا مشهود است.
✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف
@masaf_eco
#اینفوگرافیک
🔰 مسکن ویلایی یا برج؟ مسئله این است
💠از مهمترین مسائلی در رابطه با ساخت مسکن در ایران مطرح است، بحث جلوگیری از متراکمسازی است. تراکم بالا و بلندمرتبهسازی جزو اصلیترین دلایل آلودگی هوا، ترافیک، عدم توسعه افقی و مشکلات عدیده فرهنگی و اجتماعی است. به همین دلیل مطالبه ساخت مسکن ویلایی در اولویتهای حوزه مسکن میباشد.
#کابوس مسکن
✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف
@masaf_eco
#خبر
🔰یکی از محورهای تفاهم ۴۰ میلیارد دلاری با گازپروم اجرایی شد
💠 طبق گزارش رویترز، روسیه در ماههای فوریه و مارس بیش از ۳۰ هزار تن بنزین و گازوئیل به ایران ارسال کرده و عملیات سوآپ فرآورده نفتی روسیه توسط ایران آغاز شده است.
🔹مسیر کوتاه و ارزان ایران برای تجارت انرژی روسیه فرصتی است که اگر با حل مشکلات لجستیکی همراه شود، درآمدزایی ارزی بالایی دارد.
🔹سوآپ فرآوردههای نفتی یکی از محورهای تفاهمنامه ۴۰ میلیارد دلاری سال گذشته شرکت ملی نفت ایران و شرکت گازپروم روسیه بوده است.
✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف
@masaf_eco
#پیام_مخاطبین
👤آیدی بهرام:
*قوه قضاییه به فریاد هزاران شاکی شرکت آمیتیس برسد*
شرکت فردادکار آمیتیس اواخر سال ۹۷ در زمینهٔ خرید و فروش رمزارز شروع به کار کرد. ا.د به عنوان شخص اول این شرکت، شناخته میشود. او چندین مراسم با حضور سلبریتیها برگزار کرد که در اعتماد مردم و جذب سرمایه بسیار اثرگذار بود.
در ابتدای کار به ازای هر مبلغی از سرمایهٔ جذبشدهٔ مردم، یک درصد سود روزانه میپرداخت. رقم قابلتوجهی بود و باعث شد مردم با تبلیغات چهره به چهره سرمایهٔ بیشتری را به سمت این شرکت بفرستند. اما طی دو سال به مرور و با بهانههای مختلف، سود پرداختی به مردم را کاهش داد تا اینکه کاملاً قطع شد.
بعد از دستگیری، دادستان و بازپرس وثیقهای به مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان برای آزادیاش تعیین کردند. وکیل و خانوادهاش مدام جلوی دادگاه بودند و با تبلیغات فریب و وعده و وعید، از شکایت گستردهٔ مردم جلوگیری کردند.
بعد از مدتی بازپرس عوض شد و وثیقه را به ۵۰ میلیارد تومان کاهش داد. حتی با خوشبینی زمینهای فراهم کرد که ا.د با شاکیان صحبت کند و آنان را ترغیب به رضایتدادن کند. نهایتاً ا.د با سپردن این مبلغ وثیقه، آزاد شد (مرداد ۱۴۰۰).
ا.د از آذر ۱۴۰۰ بعد از یک کلاهبرداری کلان چندهزار میلیارد تومانی متواری شده و هیچکس از جای او اطلاعی ندارد.
خانوادهاش با شایعهسازی به بسیاری از شاکیان القا کردهاند که ا.د در اختیار دولت و نهادهای امنیتی است، اما دروغ است. ارادهای برای دستگیریاش وجود ندارد.
این پرونده هزاران شاکی دارد. هزاران نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم با این پرونده درگیرند و خواستگار دستگیری این فرد هستند. چرا او را دستگیر نمیکنند؟
شاکیان پرونده آمیتیس خواهان ورود مقامات بالای قوه قضاییه به موضوع و احقاق حقوق مالباختگان هستند. لطفا اطلاعرسانی کنید تا قوهقضائیه به داد مردم برسد...
✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف
@masaf_eco
#عکس_نوشت
🔰یک قدم تا تکمیل راهآهن رشت-آستارا
🔷به گفته مسئولان، مذاکرات جدی با کشور روسیه برای مشارکت در دو بخش مالی و فنی راهآهن رشت-آستارا و به دنبال آن تکمیل کریدور شمال-جنوب در حال انجام است.
✅کانال واحد اقتصاد مؤسسه مصاف
@masaf_eco