eitaa logo
نویسا - واحد نگارش مؤسسه مصاف
8.4هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
320 ویدیو
438 فایل
واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) 📝 تهیه و انتشار محتوای متنی از سخنرانی‌های استاد رائفی‌پور از جمله: ✔️ کتاب دیجیتال ✔️ خلاصه سخنرانی ✔️ پاورپوینت ✔️ عکس‌نوشته ✔️ متن کوتاه ✔️ و ... ارتباط با ما👇 🗣 @masaf_publicrelation ☎️ 02175098000
مشاهده در ایتا
دانلود
آل‌زیاد، جزء شجرۀ ملعونه 🔹 زیارت عاشورا معجزه‌ است. وقتی می‌خواهيد به شمر و عُمَرسعد لعن بفرستيد، به خودشان می‌گوييد اما بعضی‌ها را طور ديگری لعن می‌کنید و می‌گوييد آل‌‌زیاد، آل‌‌مروان و آل‌‌ابی‌سفیان. 🔸دربارۀ آل‌‌زیاد، ماجراهای زیادی وجود دارد. چون پدر زیاد‌بن‌ابیه معلوم نبود، به او می‌گفتند "زیاد پسر باباش". اسم مادرش سمیه بود. آن موقع بصره هنوز توسط اعراب فتح نشده بود و مردم بصره فارسی‌زبان بودند. يکی از شعرهايی که بين بچه‌ها بود، اين بود: «انگوره و مویزه؛ سمیه روسپیزه.» 🔹 به ابن‌زیاد، ابن‌مَرجانه می‌گفتند و اسم پدرش را نمی‌گفتند. به مرجانه هم ذات‌البُعول می‌گفتند؛ یعنی صاحب شوهرها! این‌ها زن‌هايی بودند که در شهر صاحب پرچم‌ها بودند. 🔸ابن‌عَبدُالبِر از هُشام‌بن‌محمدبن‌سائب‌کُلبی از پدرش از ابوصالح از ابن‌عباس روایت کرده است: «عُمَر در زمان خلافت خود زیاد را که نوجوانی بود، برای اصلاح فسادی که در یمن رُخ داده بود، فرستاد.» رفت و مأموريتش را خیلی خوب انجام داد. وقتی برگشت، گفتند: «بارک‌اللّه، خوب انجام دادی. حیف‌ که معلوم نيست پدرت کيست!» 🔹ابوسفیان گفت: «پدر او از قریش است و من آن کس را که او را در رحم مادرش گذارده، می‌شناسم. چون کار خودم بوده است.» فلذا می‌بینید آل‌‌زیاد هم جزء همان شجرۀ ملعونه هستند. 🔸متأسفانه در کمال بی‌شرمی، معاویه جلسه‌ای گذاشت و ابن‌زياد را به پدر خودش مُستَلحَق کرد. دو سه ‌شاهد آورد و شهادت دادند که شاهد زنای ابوسفیان با سمیه بودند، پس زیاد برادر معاویه ا‌ست. بعد از آن مدتی به زیاد‌بن‌ابیه، زیاد‌بن‌ابی‌سفیان می‌گفتند. پس زیارت عاشورا بی‌دليل اسم آل‌زیاد را نمی‌آورد. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه دوم 📅 ۱۷ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ویژگی‌های قیام امام‌حسین (۹) 🔹ویژگی دیگر این حادثه این است که امام‌ حسین علیه السلام، "وَ الوِتْرَ المَوْتُورِ" است؛ یعنی خون جست‌وجوشده‌. 🔸 در طول تاریخ، حسین قربانی وعده‌داده‌شده ا‌ست. آن قربانی اسماعیل نبود. زمانی که حضرت ابراهیم علیه السلام می‌خواست سر اسماعیل را ببرد، خدا فرمود: «وَفَدَيْنَاهُ بِذِبْحٍ عَظِيمٍ.» گفت یک ذبح بزرگی هست که او آن قربانی است. 🔹مسیح هم قربانی نشد. مسیحی‌ها به‌ شدت دنبال اینند که بگویند مسیح همان قربانی وعده‌داده‌شده بود. اینها تأکید دارند که خون درون قلب حضرت مسیح هم بیرون ریخته است. می‌گویند: «زمانی که حضرت مسیح را به صلیب کشیدند، یک سرباز رومی آمد و با یک سرنیزه‌ای از پایین زد و قلب مسیح را سوراخ کرد و خون درون قلب هم بیرون ریخت.» 🔸در حالی که اصلاً مسیحی به صلیب کشیده نشد که بخواهد خون قلبش را بدهد! اینها در تاریخ داشتند که آن قربانی وعده‌داده‌‌شده چنان در خدا حل می‌شود که خون درون قلبش را هم می‌دهد. 🔹عرب به خونی که در قلب باشد، مُهجه می‌گوید. لذا ‌امام‌ صادق علیه السلام می‌فرماید: «اللّهُمَّ، إنّي أشهَد أنَّهُ ... بَذَلَ مُهجَتَهُ فيكَ؛ بار خدايا! من گواهى مى‌دهم كه آن بزرگوار ... خون درون قلبش را در راه تو نثار كرد.» 🔸و همچنین در زیارت عاشورا می‌خوانیم: «الَّذِينَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَيْنِ» یعنی یاران امام‌ حسین هم مُهجۀ خود را در راه خود امام‌ حسین دادند. او قربانی وعده‌داده‌‌شده‌ است، ثارالله است، وِتْرَ الْمَوْتُورَ است. 🔹مختار انتقام اباعبدالله را نگرفت. اباعبدالله برای دین شهید شد، فلذا انتقامش زمانی گرفته می‌شود که دوباره تمامیت دین برپا شود؛ یعنی وقتی آن منتقم اصلی بیاید و تکیه بر خانۀ کعبه بزند و بگوید: «اَنَا بَقیَّةُ اللّهِ، اَنَا الصَّمصامُ المُنتَقِم؛ من آن شمشیر انتقام‌کِشنده‌ام.» و از حزب شیطان انتقام بگیرد. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه پنجم 📅 ۲۰ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
رفاقت_با_شهدا_یادواره_شهید_ابراهیم_هادی_19بهمن96_تهران.pdf
965.1K
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ رفاقت با شهدا (یادواره شهید ابراهیم هادی) 📅 ۱۹ بهمن ۹۶ 📍تهران 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
قرآن، روضه‌خوان امام حسین علیه السلام 🔹قرآن پر از روضه امام حسین است منتها برای کسانی که اهل‌فن باشند. 🔺 شرح زیارت اربعین - جلسه سوم 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
قرآن، روضه‌خوان امام‌ حسین علیه السلام 🔹 اَلسَّلاَمُ عَلَى أَسِيرِ اَلْكُرُبَاتِ؛ سلام بر کسی که اسیر مصیبت‌ها شده بود. اسیر یعنی کسی که به بند درآمده است، مثلاً "اِسر" همین معنی را می‌دهد، اسرائیل هم که لقب حضرت یعقوب بود یعنی در بند خدا درآمده، بندۀ ‌خدا. 🔸کرب یعنی مشکل، غم، اندوه، سختی و آتشی که به جان آدم می‌افتد. کُرُبات چون جمع است، می‌خواهد نهایت غم و اندوه را برساند، یعنی همۀ مصیبت‌ها با هم جمع شود. در قرآن درمورد کرب آمده است: «وَنُوحًا إِذْ نَادَىٰ مِنْ قَبْلُ فَاسْتَجَبْنَا لَهُ فَنَجَّيْنَاهُ وَأَهْلَهُ مِنَ الْكَرْبِ الْعَظِيمِ.» می‌گوید ما او را از این کرب عظیم نجات دادیم. کشتی فرستادیم و از دست آدم‌هایی که دورشان بودند نجاتشان دادیم. 🔹خدا اسم این را کرب عظیم گذاشته است، نه کرب عادی. خدایا اگر مردی زنده باشد و ببیند جلوی چشمش دستور حمله به خیمه‌ها را می‌دهند، اسمش چیست؟ اگر بچۀ شش‌ماهه‌ات روی دستت پَرپَر بزند چه؟ 🔸اگر جوان رعنایت، اشْبَهُ النَّاسِ خَلْقاً وَ خُلْقاً وَ مَنْطِقاً بِرَسُولِ الله، به میدان برود و وقتی برسی همۀ دشت پُر از برگ گل اکبر باشد چه؟ قرآن پُر از روضۀ امام‌ حسین است منتها برای کسانی که اهل‌فن باشند. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ شرح زیارت اربعین - جلسه سوم 📅 ۳ آبان ۹۷ 📍عراق 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
ویژگی‌های قیام امام‌حسین (۱۰) 🔹ویژگی دیگر این قیام این است که استعداد شبیه‌سازی برای همۀ افراد را دارد. 🔸 همه می‌توانند خودشان را در عاشورا ببینند. شیعه و سنی و کافر و گبر و مسیحی و... ندارد. بچۀ شش‌ ماهه و دختر سه‌ چهار ساله و نوجوان هم بخواهد حالی‌اش بشود، یک کاندیدا دارد که شبیه او باشد. پیرِ نود ساله هم بخواهد باشد، حبیب‌بن‌مظاهر هست. همه اینجا خودشان را می‌بینند. 🔹صحنۀ تئاتری آفرید و یک سناریوی عالی با داستانی تراژدی نوشت. کدام داستان در دنیا اینطور همه را تکان داده است؟ برای کدام داستان بعد از ۱۴۰۰ سال جوری به سر خودشان می‌زنند که انگار پدر و مادرشان مرده است؟ این داستان چه ویژگی‌ای دارد که آن فرد خارجی هم می‌شنود و اشک می‌ریزد؟ همه خودشان را در حسین‌بن‌علی علیه السلام می‌بینند. 🔸اباعبدالله خودش سناریو را نوشت. گفت: «روی سن تئاتر، تو باید اینجا باشی، تو اینطور باید دیالوگ بگویی، تو اینطوری باید رفتار کنی.» همه را نوشت. اباعبدالله روز تولد خودش، سوم شعبان، وارد مکه می‌شود. تمام شعبان و رمضان و شوال و ذی‌القعده و هشت روز اول ذی‌الحجه را آنجاست. همه به اینجا آمده‌اند. حضرت می‌رفت برایشان خطبه می‌خواند. 🔹همۀ حواس‌ها به دردانۀ حضرت رسول است که بینشان زنده مانده. مردم عاشق حسین هستند، تا جایی که دشمن هم از خوبی این‌ها سوء‌استفاده می‌کند. دشمن هم به این‌ها طمع دارد. آنقدر که این‌ها نماد الهی‌ بودن و خدایی‌ شدن هستند. 🔸حج‌ عمره مستحب است. روز هشتم ذی‌الحجه یک‌ دفعه حضرت فرمود: «آی مردم! من می‌خواهم بروم.» همۀ توجهات را به خودش جلب کرد. در بین راه به هرکسی می‌رسید، برایش خطبه می‌خواند. سناریواش را که نوشت، حجش را یک جای دیگر برگزار کرد؛ در سرزمین کُرب‌ئیلا، کُرب؛ قُرب. ئیل؛ خدا. در سرزمینی که آدم به خدا نزدیک است. 🔹آنجا طی صفا و مروه را کسی دیگر انجام داد. آنجا قربانی چیز دیگری بود. مگر حج از فروع ‌دین نیست؟ یک فروع ‌دینی را زمین گذاشت و امر به ‌معروف و نهی‌ از منکر را به چشم آورد. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه پنجم 📅 ۲۰ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باید برگ خوبی باشیم 🔹پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: «یا علی، همۀ مردم از شجرۀ جدا هستند، من و تو از شجره‌ای واحد هستیم. من ریشه‌های درختم، تو تنۀ درختی، زهرا شاخه‌های درخت و حسن و حسین، میوه‌ها و شیعیانمان، برگ‌های این درخت هستند.» 🔸شما اگر بخواهید یک درخت را بِبُرید، سراغ درختی می‌روید که خشک است و برگ ندارد. زمانی دست دشمن به تنه، ریشه، شاخه و میوه می‌رسد که برگی روی درخت نمانده باشد. حسین‌بن‌علی علیه السلام هم درختش بی‌برگ بود، چیزی نمانده خشک شود، فقط هفتاد برگ داشت. 🔹باید برگ باشید. برگ چه ویژگی‌هایی دارد؟ ۱. از درخت حفاظت می‌کند که کسی جرئت نکند سمت درخت بیاید؛ ۲. درخت را زیبا می‌کند. امام‌ صادق علیه السلام می‌فرماید: «كُونُوا لَنَا زَيْنا وَ لاَ تَكُونُوا عَلَيْنَا شَيْنا؛ برای ما مایۀ زینت باشید.» 🔸این برگ‌ها با هم فرق می‌کنند. بعضی برگ‌ها جلو هستند. خوش به حال آن برگ‌ها. برگ‌هایی که جلو هستند، از بقیۀ برگ‌ها درشت‌ترند و جلوه‌شان بیشتر است، اما اولین برگ‌هایی هستند که باد و خاک و باران می‌خورند. آن‌ها فَلْيَتَنَافَسِ الْمُتَنَافِسُونَ هستند. 🔹 پس باید برای رسیدن به یک جنس نفیس، با هم مسابقه بدهیم، برای حفاظت از اهل‌بیت، با هم مسابقه می‌دهیم. من مخلص همۀ برگ‌ها هم هستم اما نمی‌گذارم کسی جای من را بگیرد. اصلاً من می‌خواهم آن برگ جلویی باشم که به تُوی برگ عقبی هم آسیب نرسد. 🔸 اینکه کجای این درخت باشی، با خودت است. می‌شود برگ سوراخ‌ سوراخ و کرم‌خورده باشی که آفت گناه به آن برگ زده، آن‌ وقت بروی آن بالا هم بایستی؟ نه،‌ تو مایۀ آبروریزیِ درختی. آقایی که برای امام‌ زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف سخنرانی می‌کنی، اگر فردا دزدی‌ات لو رفت چه؟ فردا اگر فلان مسئلۀ اخلاقی‌ات لو رفت چه؟ مراقب باشیم. 🔹آن‌هایی که خوب بالا می‌روند، خوب هم زمین می‌خورند. اگر می‌خواهی برگ جلویی باشی، نباید بگذاری به تو آفت بزند. خودت را سَم‌پاشی کن. تقوا داشته باش، خودت را بساز. آیا می‌شود دروغ بگویی و یار امام‌ زمان باشی؟ می‌شود غیبت کنی و یار امام زمان باشی؟ می‌شود مال حرام بخوری و یار امام زمان باشی؟ 🔸در این درخت‌ها، شجرۀ طیبۀ امام زمان چیز دیگری است، هرکسی نمی‌تواند برگ این درخت باشد. یعنی بین اهل‌بیت، کار کردن برای امام زمان از همه سخت‌تر و در عین حال از همه شیرین‌تر است. خوش به حال آن کسانی که برای امام زمانشان کار می‌کنند. اگر این افراد ظهور را هم نبینند، امام زمان بر آن‌ها ظهور می‌کند. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ عاشورا تا ظهور - جلسه پنجم 📅 ۲۰ دی ۹۰ 📍مشهد مقدس 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
نفوذ_با_محور_کار_مداحان_1آذر94_تهران.pdf
1.06M
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ نفوذ با محور کار مداحان 📅 ۱ آذر ۹۴ 📍تهران 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
اثبات شهادت پیامبر- 11تیر94- تهران.pdf
1.4M
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ اثبات شهادت پیامبر گرامی اسلام 📅 ۱۱ تیر ۹۴ 📍تهران 📥 لینک دانلود سخنرانی 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
ظلمت بزرگ 🔹این ظلمت بزرگ است که جامعه به نام خدا سَر بِبُرد. 🔺 شرح زیارت اربعین - جلسه سوم 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
ظلمت بزرگ 🔹ظلم یعنی ظلمت و تاریکی. ظالم‌بودن مراتب دارد. یک‌ موقع خودت به خودت ظلم می‌کنی، یک‌ موقع در حق یک انسان مظلوم ظلم می‌کنی، آن انسان خوب است اما مثل بقیه است. یک‌ موقع به ولی خدا ظلم می‌کنی. این تاریکی و ظلمت عظماست، این ظلمت بزرگ است که جامعه به ‌نام خدا سَر بِبُرد. 🔸خدا می‌خواست این داعشی‌ها را برای ما مسجل کند تا ببینیم و بفهمیم، تا دنیا بفهمد که ماجرای کربلا قصه نیست. این‌ها ساخته‌و‌پرداخته‌های شیعه نیست. به چشم خودتان ببینید بعد از ۱۴۰۰ سال، زمانی که حقوق بشر و رسانه و مدرسه درست کردید، هنوز هم اینطور مسائل دارد اتفاق می‌افتد. 🔹ما در دوران عمر خودمان کسانی را که الله اکبر می‌گفتند و سَر می‌بریدند، دیدیم. چقدر آدم کشته شده است، چقدر سرها بریده شده است، چقدر خون‌ها ریخته شده است چون نور نیست، چون این جامعه ولی‌‌معصوم را از خود راند. خدا را وادار کرد که ولی‌معصوم را به پردۀ غیبت ببرد چون قدر نمی‌داند. اگر امام در دسترسش باشد از سَر نفهمی و ظلمت و جهل او را تکه‌ تکه می‌کند. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ شرح زیارت اربعین - جلسه سوم 📅 ۳ آبان ۹۷ 📍عراق 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام رئوف 🔹علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه السلام زمانی آمده که امامت چنان تحت هجمه قرار گرفته که امام معصوم قبلی، امام‌ کاظم علیه السلام، ۱۴ سال در زندان انفرادی بود و شرایط به‌ گونه‌ای بود که مردم نمی‌توانستند امام معصومی را که در شهرشان زندانی بود، آزاد کنند. 🔸 اینجا هم یک علی‌ باید بیاید که ماجرا را جمع کند. خداوند متعال علی‌بن‌موسی‌الرضا را می‌آورد که در ۲۰ سالگی فقیه زمان خودش بود، بالای منبر می‌نشست و از همه‌ جای جهان اسلام، از یهودی و مسیحی می‌آمدند و سؤال می‌پرسیدند، ایشان با همه مناظرۀ علمی می‌کرد. 🔹 طوری شده بود که مردم می‌گفتند: «اَلرّضا مِنْ آلِ مُحمّد.» یعنی فقط در صورتی راضی‌ می‌شویم که یکی از خاندان پیامبر خلیفه شود. آن‌قدر بر خلیفۀ ظلم و جور فشار آمد که مأمون برای اینکه مردم را ساکت کند، حضرت را ولیعهد خودش کرد. 🔸 امام‌ رضا کارش هَل مِن مُبارِز طلبیدن در حوزۀ علمی بود. لقب مبارکشان "عالم‌ آل‌ محمد" است. ایشان هم نقش بسیار اساسی‌ای در تربیت نیرو و آزاد کردن بردگان داشت. 🔹در زیارت‌‌نامۀ آقا احمدبن‌موسی، شاه‌چراغ، داریم: «ای کسی که هزار بنده را آزاد کردی.» دستور امام‌ رضا این بود که پول جمع کنید، اینها را بخرید، تربیت کنید و آزاد کنید. شیعه این‌طور به من و شما رسیده است. امام‌ رضا امام رئوف بود، آمد نعمت تشیّع را در این مملکت پاشید. زمانی که امام‌ رضا می‌آید، غالب جمعیت این کشور اهل تسنّن هستند. 🔸 هر شیعه‌ای که در حرم امام‌ رضا می‌بینیم، امام‌ زمانی است. اما ما مسیحی و یهودی هم دیده‌ایم که به این حرم می‌آیند، حتی آدمی که خدا را هم قبول ندارد، اینجا می‌آید. قدر این آقا را بدانید. کسانی که امام‌ رضایی‌ هستند، حتماً امام‌ زمانی‌‍‌اند، چون بعد از امام‌ رضا دیگر فرقه‌ای به وجود نیامد. 🔹با آمدن این برکت خدا در این منطقه، روز به روز نعمت خدا بیشتر شد و این مملکت هم به دعای اهل‌بیت حفظ شده است. ما آن روزی زمین می‌خوریم که از این امامان فاصله بگیریم. برگرفته از سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ میلاد امام رضا علیه السلام - اعجاز قرآن 📅 ۱۶ شهریور ۹۳ 📍مشهد مقدس 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis
میلاد_امام_رضاع_اعجاز_قرآن_16شهریور93_مشهد.pdf
1.32M
📝 خلاصه سخنرانی استاد رائفی‌پور با موضوع: ✅ میلاد امام رضا علیه السلام - اعجاز قرآن 📅 ۱۶ شهریور ۹۳ 📍مشهد مقدس 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑️ @Masaf_Nevis
فریادی برای کل اعصار 🔹مصیبت و فریاد امام برای امروز و فردا نیست، برای کل اعصار است. 🔺 شرح زیارت اربعین - جلسه سوم 📚 واحد نگارش مؤسسه مصاف (نویسا) ☑ @Masaf_Nevis