eitaa logo
موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
9.8هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
617 ویدیو
37 فایل
موسسه متا 🔹مدیر: حجةالاسلام سیدمحمدصدرا متولی‌امامی 🎯هدف: - تربیت نیروهای نخبۀ انقلابی با رویکرد تمدن نوین اسلامی - پیگیری نظریه پولطلا ادمین @En_Gholami 09132079683 💬گروه پروژه های پولطلا: https://eitaa.com/joinchat/2527395853C5758355578
مشاهده در ایتا
دانلود
✍از جنگ با امام تا جنگ با خدا نگذارید عباس آب را به خیمه ها برساند. این فریاد شمر 1400 سال پیش بود. شمر امروز، خلاصه فریاد میزند : FATF🏹 خوب که نگاه کنیم، سر هر کوچه یک عمود آهنین شعبه دارد. همین درنده هایی که ربا میخورند و تورم پس میدهند. لیبرالها فریاد حمایت از FATF سر داده اند تا بانکها را تقویت کنند و نگذارند عباس آب را به خیمه ها برساند.🗡 رباخواران برای بستن شریعه، نیاز به FATF دارند. اکنون مجلس مان بین تصویب جهنم یا بهشت، مخیّر شده است. اما این روزها، بوی تعفن بانک با بی ارزش شدن ریال بلند شده و تاریخ مصرف این جرثومه های فساد در ایران به پایان رسیده است.🔥 تیر سه شعبه به سنگ خورده و بانک (لعنه الله علیه) دارد میمیرد. ان شاء الله، جنگ با خدا هم شکست میخورد و به جای شعبه ها ، سفره های مردم آباد میشود.🏅 این بار عباس آب را به خیمه ها میرساند.💪 @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
✍امر به معروف و نعی از منکر در تمدن اسلامی حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسین متولی امامی 🔹در واقع، در نظام تربیتی اسلام، رکن اساسی و محوری برای انتقال تعالیم و آموزه‌های دینی، امر به معروف و نهی از منکر است. بر خلاف تلقی رایج، آیات و روایات اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر را محدود به تذکر لسانی و برخورد فیزیکی نمی‌داند و دامنه آن را تا عمل بدون کلام توسعه داده‌اند (کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم). ⚠️امر و نهی بی‌جا، توهین‌های متقابل، درگیری‌های لفظی و گاه ضرب وشتم و قتل، ایجاد شرایط تحکم و زورگویی برای برخی از سودجویان، دل‌زدگی بخشی از جوانان جامعه از دولت اسلامی و کدورت‌های خانوادگی، بخشی از مفسده‌های کلی‌گویی درباره فریضه «امر به معروف و نهی از منکر» است. 🔹به نظر می‌رسد که در جامعه دینی، لازم است میان سه‌گونه قانون، تفکیک ایجاد شود: ۱) قوانین شریعت :👇 برای نمونه می‌توان به حرمت دروغ، غیبت، نگاه به نامحرم، ترک صلوه، وجوب حج و خمس و…اشاره نمود. ۲) قوانین دولت اسلامی :👇 از جمله این جرایم می‌توان به حرمت زنا، لواط، قتل نفس، دزدی، فحاشی، روزه‌خواری در ملاء عام، آزار شهروندان، تهدید مردم با سلاح گرم و یا سرد اشاره کرد. ۳) آن‌دسته از "قوانین شریعت" که تبدیل به عرف مردم شده است. 🔹از آن‌جایی که «اثرگذاری»، یکی از شرایط فقهی امر به معروف و نهی از منکر است، لازم است در گام اول، نهی از آن‌چه مردم و عرف جامعه آن‌را منکر نمی‌دانند، تعطیل شود و تذکر لسانی و فشار اجتماعی مردم، بر قشری که حدود و قواعد جامعه دینی را می‌شکنند متمرکز شود. 🔹بر این اساس، دو سطح از هنجارهای اجتماعی مصون می‌ماند، از سویی نیروهای انتظامی بر قوانین حقوقی و نظم اجتماعی تحفظ دارند و از سوی دیگر، مومنین از باورها و قواعد دینی که در طول زمان، به فرهنگ جامعه تبدیل شده و مورد قبول همه مردم است، محافظت می‌نمایند. 💪 "مقام معظم رهبری" در این‌باره می‌فرمایند: «اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رایج شد، این باعث می‌شود که گناه در نزد مردم همیشه گناه باقی بماند و تبدیل به ثواب و کار نیک نشود. بدترین خطرها این است که یک روز، در جامعه گناه به عنوان ثواب معرفی شود و فرهنگ‌ها عوض شود.»👉 حال در صورتی که یک گناه فقهی و اخلاقی، تبدیل به عرف شد و به عنوان امری نیک شناخته شد، تکلیف چیست؟ گناهان فقهی و اخلاقی قشر زیادی از جامعه که حرمت و زشتی آن، مورد پذیرش فرهنگ آن جامعه نیست و این امر زشت، تبدیل به عرف اجتماعی شده، چگونه باید از میان برود؟⁉️ براساس آیه ۷۱ سوره مبارکه توبه: «وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاء بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ وَیُقِیمُونَ الصَّلاَهَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاهَ وَیُطِیعُونَ اللّهَ وَرَسُولَهُ أُوْلَـئِکَ سَیَرْحَمُهُمُ اللّهُ إِنَّ اللّهَ عَزِیزٌ حَکِیمٌ» ، تعلیم و تربیت و اصلاح جامعه، مسبوق به محبت و تألیف قلوب جامعه است. در این آیه، مرحله قبل از تحقق «امر به معروف و نهی از منکر» را محبت میان قلوب مومنین ذکر کرده و رعایت این ترتیب را شرط نزول رحمت الهی در جامعه دینی عنوان می‌کند.🎯 در حقیقت، مردم یک شهر، در صورتی در نظام معنایی و تربیتی حاکمان خود قرار می‌گیرند و حرمت قواعد دینی را در خصوصی‌ترین محیط‌ها نیز حفظ می‌کنند که به حاکمان و اهداف قدسی ایشان عشق بورزند. به نظر می‌رسد در مواردی که یک حرام شرعی، تبدیل به عرف اجتماعی شده است، تنها دریچه تغییر و اصلاح جامعه، چه در حوزه‌های خصوصی و چه در حوزه عمومی، تألیف قلوب و محبت است. 🌺 در واقع، تذکر لسانی و برخورد فیزیکی در مورد این جرایم، نه تنها سودبخش نیست، بلکه ضدتبلیغ و بی‌فایده است. به همین دلیل امیرالمومنین فرمودند: «إنَّ الطیشَ لَا یَقُومُ بِهِ حُجَجُ اللهِ وَ لَا بِهِ تَظْهَرُ بَراهینُ الله» 🔹اولین گامی که انبیاء‌الهی در هدایت قوم خویش داشتند، بیان توحید و توجه قلوب به سوی خداوند بوده است. اگر پیامبران الهی در همان ابتدای رسالت خویش، با همه انحرافات فرهنگ جامعه خویش مبارزه می‌کردند، فرصت جبهه‌سازی و تربیت نیروهای مومن را از دست می‌دادند و در انزوای اجتماعی به سر می‌بردند. مطابق آیه ۷۱ سوره مبارکه توبه، لازم است که در اولین گام،☝️ مومنین به ارتباط عاطفی و تألیف قلوب با هم‌نوعان و به‌خصوص دوستان و آشنایان خویش روی‌ آورند و در همین مسیر، به تدریج، اوامر و نواهی الهی را با زبان پر از عشق و محبت و همراه با خیرخواهی ابراز نمایند. تنها در این‌صورت است که می‌توان تدبیر مناسبی برای اصلاح و تربیت جامعه اسلامی اندیشید و راه تکامل نظام دینی را هموار نمود. @MataNevesht BinesheTamadoni.ir متن کامل مقاله در
جلسات دهۀ اول محرم با موضوع : فرزندپروری، جوان نخبۀ عاشورایی🇮🇷 ✍حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسین متولی امامی اصفهان. خ ابن سینا. خ سنبلستان. امامزاده درب امام @MataNevesht دریافت صوت جلسات فوق در سایت موسسۀ متا : BinesheTamadoni.ir
✍از جنگ با امام تا جنگ با خدا نگذارید عباس آب را به خیمه ها برساند. این فریاد شمر 1400 سال پیش بود. شمر امروز، خلاصه فریاد میزند : FATF🏹 خوب که نگاه کنیم، سر هر کوچه یک عمود آهنین شعبه دارد. همین درنده هایی که ربا میخورند و تورم پس میدهند. لیبرالها فریاد حمایت از FATF سر داده اند تا بانکها را تقویت کنند و نگذارند عباس آب را به خیمه ها برساند.🗡 رباخواران برای بستن شریعه، نیاز به FATF دارند. اکنون مجلس مان بین تصویب جهنم یا بهشت، مخیّر شده است. اما این روزها، بوی تعفن بانک با بی ارزش شدن ریال بلند شده و تاریخ مصرف این جرثومه های فساد در ایران به پایان رسیده است.🔥 تیر سه شعبه به سنگ خورده و بانک (لعنه الله علیه) دارد میمیرد. ان شاء الله، جنگ با خدا هم شکست میخورد و به جای شعبه ها ، سفره های مردم آباد میشود.🏅 این بار عباس آب را به خیمه ها میرساند.💪 @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
جلسۀ پنجم تریبون آزاد اقتصادی🎙 - دیۀ شرعی یا دیۀ اعتباری !؟ - تبیین مکانیزم حباب سکه در «پول طلا» - طرح مبانی برای کارکردهای پول در معیشت اسلامی🏅 یکشنبه 1 مهر97 -ساعت17 اصفهان- خ ابن سینا- خ سنبلستان- امامزاده درب امام- سالن فرهنگی @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
✍نقش بانک مرکزی در توسعۀ فقرِ معیشتی - استاد علی کشوری و تأملاتی بر نسبت فقه و نظام معیشت - استاد متولی امامی دوشنبه 2 مهر 97 @MataNevesht BinesheTamadoni.ir 🎚صوت جلسه در سایت
موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
✍نقش بانک مرکزی در توسعۀ فقرِ معیشتی - استاد علی کشوری و تأملاتی بر نسبت فقه و نظام معیشت - استاد مت
✍تعریف سیستم اقتصادی (economy) : نهادینه ساختن تکنیک هایی که بانک مرکزی با استفاده از آنها بتواند فقر را در جامعه توسعه دهد. شاخص های "سیستم اقتصادی غربی" در تقابل و تضاد کامل با شاخص های "الگوی معیشت اسلامی" قرار دارد.⚔ در جلسۀ امروز متا ، این موضوع ☝️ بررسی میگردد. @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
✍نقش بانک مرکزی در توسعۀ فقرِ معیشتی - استاد علی کشوری و تأملاتی بر نسبت فقه و نظام معیشت - استاد مت
حجت الاسلام و المسلمین کشوری : سیاست های بانک مرکزی سود ارتباطی را به چالش می کشد و ایجاد چالش در سود ارتباطی به گسترش فقر ختم می شود. صوت جلسۀ 97/7/2 در موسسۀ مطالعات تمدنی اسلام (متا) با موضوع "فقر و بانک مرکزی" : https://bineshetamadoni.ir/2018/09/%D9%81%D9%82%D8%B1-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D9%86%DA%A9-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2%DB%8C/ @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
کارسوق یک روزۀ علم و تمدن : ✍با موضوع رابطۀ "ما و علم جدید" با حضور اساتید بزرگوار : - دکتر علیرضا شفاه - دکتر حامد صفایی پور - حجت الاسلام و المسلمین دکتر متولی امامی پنجشنبه 5 مهر 97 - ساعت 8 تا 17 - اصفهان. خ ابن سینا. خ سنبلستان. امامزاده درب امام👉 @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
کارسوق یک روزۀ علم و تمدن : ✍با موضوع رابطۀ "ما و علم جدید" با حضور اساتید بزرگوار : - دکتر علیرضا
✍سرفصلهای جلسۀ کارسوق "ما و علم جدید" : - بررسی تعاملات علم و دین - بازسازی منطقی تاریخ علم - فلسفه علم در ایران - نمونه هایی از زمینه های فلسفی و الهیاتی علم در تاریخ - واقع گرایی و ناواقع گرایی در علم و دین - زیست جهان پیدایش فلسفه علم در غرب - ملاحظاتی درباره استنتاج حکم تجربی و معناداری گزاره های علمی - اثبات گرایی یا ابطال پذیری 👈هزینۀ ثبت نام برای طلاب و دانشجویان مبلغ 20هزار تومان میباشد.👉 @MataNevesht BinesheTamadoni.ir