eitaa logo
موعود(عج)12
2.3هزار دنبال‌کننده
10.8هزار عکس
10.5هزار ویدیو
18 فایل
﷽ 🔶احادیث.روایات مهدوی 🔶بشارت نزدیکی ظهور 🔶سخن بزرگان در مورد منجی(عج) 🔶️اخبار سیاسی روز 🔶️اخبار جبهه مقاومت 🔶️اخبار سرزمین‌های اشغالی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 👈کپی با ذکر صلوات
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻علت گریه نوزادها ‍ پرسیده بود: نوزادها چرا بی دلیل، گاهی می خندند و بی درد، گاهی گریه می کنند؟! 🌟امام صادق عليه السلام به مفضّل فرمود: هیج نوزادی نیست مگر اینکه امام زمان خودش را می بیند و با او نجوا میکند! گریه های نوزاد براي غیبت امام است و خنده هایش برای آمدن امام به سمت او. امّا زمانی که نوزاد زبان باز می کند، درِ این رحمت بر او بسته می شود و بر دلش مُهر فراموشی می خورد. 📚 بحارالانوار، جلد25، صفحه 382 ‍ 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃 @Mawud12
ایـن را به من آموخته که به سر نگیرم سرسری! سرسری کردن به سر چادر چه سود گر عجین باشد به نـ↯ـاز و دلبــری ⇜چادر مشکی به سر کردن فقط " " می خواهد نـــه چیز دیگری!
🌸آیت الله مجتهدی (ره): روزی در حرم امام رضا(ع) جوانی از من پرسید : اگر بخواهم زنگار دلم را پاک کنم باید چه کنم؟ گفتم دوکار: ① قرائت قرآن در سحر ② بسیار استغفار کردن چند شبها خواب را گشتی اسیر یک شبی بیدار شو دولت بگیر. 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃 @Mawud12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از موعود(عج)12
به رسم ادب وارادت سلام بر ارباب بی‌کفن روزمون رو شروع کنیم 🌷اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ 🌷وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِك 🌷َ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً 🌷مابَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ 🌷وَلا جَعَلَهُ‌اللهُ آخِرَالْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، 🌷اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْن 🌷ِ وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ 🌷وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ 🌷وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ 🌷و همچنین به رسم ادب روز خود را با سلام به تو آغاز میکنم روزم بــه نـام تـــــو مـــادر: السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ نَبِيِّ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكِ يَا زَوْجَةَ وَلِيِّ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكِ يَا أُمَّ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ سَيِّدَيْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ السَّلامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الرَّضِيَّةُ الْمَرْضِيَّةُ السَّلامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْفَاضِلَةُ الزَّكِيَّة ُالسَّلامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْحَوْرَاءُ الْإِنْسِيَّةُ السَّلامُ عَلَيْكِ يَا فَاطِمَةُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّه تا ابد اين نکته را انشا کنيد پاي اين طومار را امضا کنيد هر کجا مانديد در کل امور رو به سوي حضرت زهرا کنيد روزتون پربرکت
‏دلم کمی بهار می خواهد نمی آیی...؟ #یاایهاالعزیز ❤️اَللّٰهُمَ‌عَجْل‌لوَلِیِّکَ‌اَلفَرَج❤️ @Mawud12 🌹 ❤️
✨﷽✨ ✅فضایل وڪرامات حضرت زهرا«س» ♥️ملاقات دوازده هزار حوريه ✍در تفسير فرات ابن ابراهيم نقل شده كه اميرمؤمنان على «ع» فرمود: روزى رسول خدا«ص» بر فاطمه «س» وارد شد، در حالى كه فاطمه «س» غمگين بود،‌ پيامبر«ص» مطالبى درباره قيامت فرمود... تا به اين جا رسيد: 💛اى فاطمه ! هنگامى كه به درب بهشت رسيدى ، دوازده هزار حوريه با تو ملاقات مى كنند، كه قبلا با هيچ كس ملاقات نكرده اند و بعد از ملاقات با تو نيز با كسى ملاقات نمى نمايند. در دست آنها سلاحى از نور است ، آنها بر ناقه هايى از نور سوار هستند كه پالان آن ناقه ها از طلاى زرد و ياقوت سرخ مى باشد، مهار آنها از مروايد تر است ، و بر همه ناقه بساطى از سندس كه با جواهر آبدار، مرصع و متراكم مى باشد، قرار داد. هنگامى كه وارد بهشت گردى ، بهشتيان از قدوم تو شادمان گردند، و از براى شيعيان تو مائده (سفره هاى ) مخصوصى كه بر كرسى نور قرار دارند حاضر كنند، و از غذاى آن تناول كنند، در حالى كه ساير مردم هنوز درگير حساب و كتاب خود هستند، و از براى شيعيان تو آنچه را كه ميل داشته باشند، هميشه آماده و مهيا شده است و هنگامى كه اولياء خدا در بهشت استقرار مى يابند، حضرت آدم (عليه السلام) و همه پيامبران بعد از او، به زيارت تو مى آيند. 📚(1)رنجها و فريادهاى فاطمه زهرا (سلام الله عليها)،ص۳۶ 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃 @Mawud12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#امام_زمانم سر【فدای】قدمت ای مَه کنعانی من قَدَمی ‌رنجه ‌کن ای‌ دوست ‌به【‌مهمانی】من عمرمان رفت به 【تکرار】نبودن هایت غیبتت ‌سخت ‌شد از دست‌【مسلمانی】من #اللهم_عجل_لولیک_الفرج @Mawud12 🌹❤️
🌿🌹من به آمار زمين مشکوکم اگر اين سطح پر از آدمهاست، پس چرا يوسف زهرا تنهاست؟😞 (عج) 🌸 🍃 @Mawud12 🌹❤️
🔻در امان ماندن از شرّ مدّعیان 🔹چطور می‌توان از شرّ مدّعیان دروغین در امان ماند؟ 🔸1. مراجعه به روایات: در روايات فراوانی كه از پيامبر اعظم(ص) و امامان معصوم(ع) وارد شده، همه ويژگی‏ها و نشانه ‏های منجی موعود اسلام مشخّص شده است و هيچ ابهامی در مورد شخصيت او و چگونگي ظهورش وجود ندارد. بنابراين، می‏توان گفت اگر كسی به درستی به مطالعه معارف مهدوی بپردازد و روايات نشانه‏ های ظهور را با دقّت و تأمّل بررسی كند، هرگز به تشخيص‏ها و تطبيق‏ های نادرست دچار نمی‏شود و فريب مدّعيان دروغين را نمی‏خورد. اينكه در گذشته و امروز كسانی به طرح ادّعاهای دروغين پرداخته و كسانی هم با آنها همراهی كرده‏اند، دليلی جز نادانی و ساده‏لوحی پيروان و شهرت‏طلبی و دنياخواهی مدّعيان نداشته است. بايد توجّه داشت كه نشانه‏ های ظهور ـ چنان كه در روايات هم آمده است ـ مانند دانه‏ های تسبيح به هم پيوسته‏اند و در ارتباط با هم معنا و مفهوم می‏يابند. به بيان ديگر، نشانه‏ های ظهور به ترتيبی خاص، در فاصله زمانی معيّن و با شرايطی مشخّص رخ می‏دهند و اين گونه نيست كه رويدادی مانند خروج خراسانی يا يمانی رخ دهد، بی‏آنكه زمينه‏ ها، شرايط و مقدّمات آنها كه در روايات به آنها اشاره شده است، فراهم شده يا ديگر رويدادها و نشانه ‏های مرتبط با آنها رخ داده باشد. 🔸2. مراجعه به فقها و عالمان: افزون بر آنچه گفته شد، راه ديگری نيز براي در امان ماندن از تشخيص‏ها و تطبيق‏های نادرست و مواجه نشدن با خطر پيروی از مدّعيان دروغين وجود دارد و آن، مراجعه به فقيهان، عالمان و صاحب‏نظران حوزه مباحث مهدوی است؛ تجربه تاريخی نشان می‏دهد هرگاه اشخاص به دليل غرور و خودپسندی و باور بيش از حد به خود از فقيهان و عالمان فاصله گرفته‏اند، به طرح ادّعاهای واهی و بی‏اساس پرداخته و خود و جماعتی را به هلاكت انداخته‏اند. بنابراين، به محض مواجهه با فردی كه خود را از ياران امام زمان(ع) و از زمينه ‏سازان ظهور آن حضرت معرّفی می‏كند، پيش از هرگونه تطبيق و تصديق، بايد به سراغ فقيه و عالمی سرشناس رفت و موضوع را با او در ميان گذاشت تا دچار گمراهي و سرگردانی نشويم. 🔸3. مطالعه سرگذشت مدّعیان: مطالعه سرگذشت كسانی كه از صدر اسلام تا عصر حاضر ادّعای بابيت، وكالت، سفارت و مهدويت كرده‏اند و آشنايی با عوامل، زمينه‏ها و انگيزه‏های طرح چنين ادّعاهايی، می‏تواند ما را از بسياری از تشخيص‏ها و تطبيق‏های نادرست و درافتادن در دام مدّعيان دروغين در امان نگه دارد. 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃 @Mawud12
#مهدویّت 🔻سفارش امام زمان(عج) به خواندن زیارت آل_یس 🔹 اوّلین مرتبه، این زیارت‌نامه از « #ناحیة_مقدّسه» و ضمن یک #توقیع از سوی حضرت برای ابوجعفر محمّدبن عبدالله #حمیری قمی، از علمای به نام اواخر دوران غیبت صغرا صادر شده است.حضرت(ع) در بخشی از این توقیع شریف می‌فرمایند: 🔹 هرگاه خواستی به وسیلة ما، به خداوند تبارک و به ما توجّه کنید، پس بگویید چنان‌که خداوند تعالی فرمود: «سلامٌ علی آل‌یس.» 🔹 حضرت، خود و خاندان رسالت را «آل‌یس» می‌خوانند و با ذکر زیارت‌نامه، از آن به عنوان واسطه‌ای برای توجّه به ارتباط با خداوند متعال و خودشان یاد می‌کنند. 📚 کتاب « #آل_یاسین» اثر #اسماعیل_شفیعی_سروستانی 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃 @Mawud12
🎬 :قسمت دوازدهم 🔸شرکت در جنگ 🔻مددکاری و پرستاری از مجروحان جنگ ها یکی از میدانهای حضور حضرت زهرا (س)، غزوه احد است. جایی که در آن بیش از هفتاد نفر از مسلمانان راستین از جمله حضرت حمزه سيد الشهداء(ع) به شهادت رسیدند. همچنین در این نبرد پیشانی مقدس رسول خدا (ص) شکافته شد و دندان مبارک ایشان شکست. پیکر امیرالمؤمنین علی (ع) که تنها مدافع رسول خدا (ص) در این نبرد بود، نیز سراسر پر زخم و خون بود. زمانی که آتش جنگ فروکش کرد حضرت زهرا (س) به همراه سایر زنان بنی هاشم و مسلمان به کمک مجروحان آمدند. در روایات تاریخی آمده است که: هنگامی که حضرت زهرا (س) چهره پر از خون پدر را مشاهده کردند، خون ها را از رخسار پدر، پاک نمودند در حالی که امیر مومنان(ع) با سپر خویش آب می ریختند و فاطمه(س) را یاری می کردند. آن حضرت چون دید جریان آب و شستشو، خونریزی را بیشتر می کند به همین جهت در پی چاره اندیشی خویش تکه حصیری آورد و آن را با شرایط خاصی سوزانید و خاکسترش را بر روی زخمها نهاد تا خون باز ایستد و چنین شد که خون بند آمد. 🔸همچنین در تاریخ نقل شده است که حضرت فاطمه(س) در غزوه احزاب برای امیرالمؤمنین(ع) و رسول خدا (ص) نان و غذا می برده اند و در فتح مکه نیز حضور داشته و به پدر و همسرشان کمک مى ‌کردند. در جریان بیعت زنان مشرک با پیامبر نیز حاضر بودند. وفات پیامبر اکرم (ص) پس از آنکه رسول خدا (ص) از سفر حجة الوداع بازشگتند، دچار بیماری سختی شدند که خبر از وفات قریب الوقوع ایشان می داد. مطابق با روایات موقعی که وفات پیغمبر اکرم(صَ)نزدیک گردید آن حضرت به قدری گریست که محاسن مبارکش تَر شد. گفته شد: یا رسول الله! چرا گریه می کنی؟ فرمود: برای ذریّه و فرزندانم و آن ستم هایی که از ستمکاران امّتم بعد از من به ایشان می رسد، می گریم. گویا می بینم دخترم فاطمه ی زهراء بعد از من مظلوم واقع شده، هر چه صدا می زند: یا اَبَتاه! 🔹احدی از امّت من به فریاد او نمی رسد. وقتی فاطمه ی اطهر(س) این مطلب را شنید، گریان شد. پیغمبر اکرم(ص)به وی فرمود: ای دختر عزیزم! گریان مباش! حضرت فاطمه سلام الله علیها عرض کرد: پدر جان! من برای ظلم هایی که بعد از تو خواهم دید گریه نمی کنم، بلکه به علّت مفارقت تو اشک می ریزم. پیغمبر اکرم(ص) فرمود: ای دختر محمّد! مژده باد تو را! زیرا تو اوّلین کسی هستی که زودتر از همه در میان اهل بیتم به من ملحق خواهی شد. 🔹امام جعفر صادق(ع) میفرماید: فاطمه زهراء بقدرى براى پیامبر اسلام(ص) گریه كرد كه اهل مدینه متأذى شدند و به وى گفتند: تو ما را بعلت كثرت گریه ناراحت كردى، یا شب گریه كن یا روز! لذا فاطمه از مدینه خارج میشد و روى قبر شهداء گریه میكرد. ..... 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃 @Mawud12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیةالله حاج سیّدمحمّدصادق حسینی طهرانی مدّظلّه العالی 🔹مکرّراً خدمت حضرت علّامۀ والد رضوان الله عرض میکردند: گاهی بیدار می شویم ولی همّت برخاستن نداریم، برایمان دعا کنید تا توفیق نماز شب پیدا کنیم. 🔹میفرمودند: «توفیق یعنی مهیّا شدن اسباب و مقدّمات امور؛ و برای نماز شب خود سالک باید همّت کند و اسباب و مقدّمات بیداری خود را فراهم نماید.» 📚«نور مجرّد» ج ۱ ص ۶۷۰ ❤️دعا برای فرج صاحب الزمان(عج) را فراموش نکنیم. 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃 @Mawud12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از موعود(عج)12
به رسم ادب وارادت سلام بر ارباب بی‌کفن روزمون رو شروع کنیم 🌷اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ 🌷وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِك 🌷َ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً 🌷مابَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ 🌷وَلا جَعَلَهُ‌اللهُ آخِرَالْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، 🌷اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْن 🌷ِ وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ 🌷وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ 🌷وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ 🌷و همچنین به رسم ادب روز خود را با سلام به تو آغاز میکنم روزم بــه نـام تـــــو مـــادر: السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ نَبِيِّ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكِ يَا زَوْجَةَ وَلِيِّ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكِ يَا أُمَّ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ سَيِّدَيْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ السَّلامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الرَّضِيَّةُ الْمَرْضِيَّةُ السَّلامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْفَاضِلَةُ الزَّكِيَّة ُالسَّلامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْحَوْرَاءُ الْإِنْسِيَّةُ السَّلامُ عَلَيْكِ يَا فَاطِمَةُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّه تا ابد اين نکته را انشا کنيد پاي اين طومار را امضا کنيد هر کجا مانديد در کل امور رو به سوي حضرت زهرا کنيد روزتون پربرکت
#سلام_اقای_مهربانم💞 آشفتہ ام آقـا دوباره رو براهم کن بیرون ازین زندانِ تاریڪ گناهم کن چیز زیادی ازتو وچشمت نمیخواهم منت سـرم بگذارویک‌لحظه نگاهم کن 💚اللهم عجل الولیک الفرج💚 #انتظار #بصیرت #امام_زمان @Mawud12
🔹 بسیار سخت بودن ایمان نگهداشتن در آخرالزمان 🔸حضرت محمد ص درباره ی آخرالزمان فرمودند: «زمانی بر مردم فرا می رسد که یک فرد با ایمان به خاطر دینداری در امنیت نباشد و او ناچار می شود که از میان آن مردم برود یعنی به خاطر وضع نادرست مردم و رفتار زشت آنها به کوه ها برود و از قله ی کوهی به قله ی کوهی دیگر پناه ببرد و یا اینکه از دست مردم نا اهل همانند روباه به همراه بچه هایش به این زاغه و آن زاغه برود و زندگی کند. 👈حاضرین گفتند: ای پیامبر خدا آن زمان کی خواهد بود؟ پیامبر فرمود: هنگامی که معیشت و زندگی کردن میسر نمی شود مگر اینکه به راه خلاف و گناه و معصیت خداوند آلوده شود و در آن زمان مسئله ی ازدواج از بین می رود و هرکس به تنهایی زندگی می کند و عزب بودن یک امر طبیعی و خیلی عادی می شود 👈 حضار گفتند: ای پیامبر خدا مگر شما به ما دستور نداده ای که ازدواج کنیم؟ فرمودند: بله ولی در آن زمان مردم از ازدواج روی گردان می شوند و هلاکت یک نفر به دست پدر و مادرش صورت می گیرد و اگر پدر و مادری نداشته باشد به دست همسر و بچه هایش صورت می گیرد و اگر زن و بچه نداشت، خویشاوندان و همسایگانش سبب هلاکت او می شوند 👈 حاضرین گفتند : چگونه ای پیامبر خدا؟ آن حضرت فرمودند : به خاطر فقر و تنگدستی و نداشتن پول و سختی زندگی، همه او را سرزنش می کنند تا اینکه ناچار شود به هر قیمت و به هر نحو دست به کاری بزند و پول فراهم کند و چه بسا همین امر باعث هلاکت و بدبختی وی شود» 📜 (کشکول بهایی صفحه ی 267) 🔹 بسیار سخت بودن ایمان نگهداشتن در آخرالزمان 🔸حضرت محمد ص درباره ی آخرالزمان فرمودند: «زمانی بر مردم فرا می رسد که یک فرد با ایمان به خاطر دینداری در امنیت نباشد و او ناچار می شود که از میان آن مردم برود یعنی به خاطر وضع نادرست مردم و رفتار زشت آنها به کوه ها برود و از قله ی کوهی به قله ی کوهی دیگر پناه ببرد و یا اینکه از دست مردم نا اهل همانند روباه به همراه بچه هایش به این زاغه و آن زاغه برود و زندگی کند. 👈حاضرین گفتند: ای پیامبر خدا آن زمان کی خواهد بود؟ پیامبر فرمود: هنگامی که معیشت و زندگی کردن میسر نمی شود مگر اینکه به راه خلاف و گناه و معصیت خداوند آلوده شود و در آن زمان مسئله ی ازدواج از بین می رود و هرکس به تنهایی زندگی می کند و عزب بودن یک امر طبیعی و خیلی عادی می شود 👈 حضار گفتند: ای پیامبر خدا مگر شما به ما دستور نداده ای که ازدواج کنیم؟ فرمودند: بله ولی در آن زمان مردم از ازدواج روی گردان می شوند و هلاکت یک نفر به دست پدر و مادرش صورت می گیرد و اگر پدر و مادری نداشته باشد به دست همسر و بچه هایش صورت می گیرد و اگر زن و بچه نداشت، خویشاوندان و همسایگانش سبب هلاکت او می شوند 👈 حاضرین گفتند : چگونه ای پیامبر خدا؟ آن حضرت فرمودند : به خاطر فقر و تنگدستی و نداشتن پول و سختی زندگی، همه او را سرزنش می کنند تا اینکه ناچار شود به هر قیمت و به هر نحو دست به کاری بزند و پول فراهم کند و چه بسا همین امر باعث هلاکت و بدبختی وی شود» 📜 (کشکول بهایی صفحه ی 267) 🍃ألّلهُـــمَّ ؏َـجِّـلْ لِوَلِیِّکَــــــ الْفَـــــرج🍃 کانال موعود(عج) 👇👇👇 @Mawud12
🔸علت دیدن خوابهای معنوی چیست؟ 🔻در پاسخ به مطالب ذیل توجه کنید : 1- مکانیسم خواب پیچیده و ناشناخته است و میزان آگاهی بشر از فرایند و چگونگی شکل گرفتن آن ناچیز و سطحی است . 2- هر چند نمی توان قاعده ای کلی برای دیدن خواب های معنوی بیان کرد و چار چوب مشخصی برای ان ترسیم نمود ولی بی شک انس با خدا واطاعت الهی و عمل به دستورات دین و نورانیت دل و تقوا و نیت صاف و اعمال صالح درتحقق آن تاثیر فراوانی دارند . 3- برای اگاهی بیشتر در مورد پدیده خواب به توضیح ذیل توجه کنید : مساله رؤیا و خواب دیدن، همیشه از مسائلى بوده است که فکر افراد عادى و دانشمندان را از جهات مختلفى به خود جلب کرده است. این صحنههاى زشت و زیبا، وحشتناک و دلپذیر، سرورآفرین و غم انگیز که انسان در خواب مىبیند چیست؟!. آیا اینها مربوط به گذشته است که در اعماق روح انسان لانه کرده و یا تغییرات و تبدیلاتى خودنمایى مىکنند و یا مربوط به آینده است که بوسیله دستگاه گیرنده حساس روح آدمى از طریق ارتباط مرموزى از حوادث آینده عکسبردارى مىنماید، و یا انواع و اقسام مختلفى دارد که بعضى مربوط به گذشته و بعضى مربوط به آینده و قسمتى نتیجه تمایلات و خواستهاى ارضا نشده است. ب- قرآن در آیات متعددى صراحت دارد که حد اقل، پارهاى از خواب ها، انعکاسى از آینده دور یا نزدیک مىباشد. در داستان خواب یوسف ، و همچنین داستان خواب زندانیان که در آیه 36 سوره یوسف و داستان خواب عزیز مصر که در آیه 43 این سوره آمده به چند نمونه خواب برخورد مىکنیم که همه آنها از حوادث آینده پرده برداشته است، بعضى از این حوادث نسبتا دور مانند خواب یوسف که مىگویند بعد از چهل سال به تحقق پیوست و بعضى در آینده نزدیکتر مانند خواب عزیز مصر و هم بندهاى یوسف به وقوع پیوست. در غیر این سوره اشاره به خواب هاى تعبیردار دیگرى نیز شده، مانند رؤیاى پیغمبر ص که در سوره فتح به آن اشاره شده و خواب ابراهیم که در سوره صافات آمده است (این خواب، هم فرمان الهى بود و هم تعبیر داشت). جالب اینکه در روایتى از پیامبر ص چنین مىخوانیم: الرؤیا ثلاثة بشرى من اللَّه و تحزین من الشیطان و الذى یحدث به الانسان نفسه فیراه فى منامه: خواب و رؤیا سه گونه است گاهى بشارتى از ناحیه خداوند است گاه وسیله غم و اندوه از سوى شیطان، و گاه مسائلى است که انسان در فکر خود مىپروراند و آن را در خواب مىبیند . روشن است که خواب هاى شیطانى چیزى نیست که تعبیر داشته باشد، اما خواب هاى رحمانى که جنبه بشارت دارد حتما باید خوابى باشد که از حادثه مسرت بخش در آینده پرده بردارد. ج- لازم است در اینجا به نظرات مختلف که در باره حقیقت رؤیا ابراز شده به طور فشرده اشاره کنیم: در باره حقیقت رؤیا تفسیرهاى زیادى شده است که مىتوان آنها را به دو بخش تقسیم کرد: 1- تفسیر مادى. 2- تفسیر روحى. مادی ها مىگویند رؤیا چند علت می تواند داشته باشد: الف- ممکن است خواب دیدن و رؤیا نتیجه مستقیم کارهاى روزانه انسان باشد، یعنى آنچه براى انسان در روزهاى گذشته روى داده به هنگام خواب در مقابل فکرش مجسم گردد. ب- ممکن است یک سلسله آرزوهاى بر آورده نشده باعث دیدن خواب هایى شود، همانطور که شخصى تشنه، آب در خواب مىبیند و کسى که در انتظار سفر کردهاى است آمدن او را از سفر بخواب مىبیند (و از قدیم گفتهاند شتر در خواب بیند پنبه دانه! ...) ج- ممکن است ترس از چیزى باعث شود که انسان خواب آن را ببیند زیرا مکرر تجربه شده است کسانى که از دزد وحشت دارند شب خواب دزد میبینند (ضرب المثل معروف دور از شتر به خواب و خواب آشفته نبین اشاره به همین حقیقت است). فروید و پیروان مکتب فروید یک نوع تفسیر و تعبیر مادى دیگرى براى خواب دارند: آنها طى مقدمات مشروحى اظهار مىدارند که: خواب و رؤیا عبارت است از ارضاى تمایلات واپس زده و سرکوفتهاى که همیشه با تغییر و تبدیل هایى براى فریب من به عرصه خودآگاهى روى مىآورند. توضیح اینکه بعد از قبول این مسئله که روان آدمى مشتمل بر دو بخش است بخش آگاه (آنچه به تفکرات روزانه و معلومات ارادى و اختیارات انسان ارتباط دارد) و بخش ناآگاه (آنچه در ضمیر باطن به صورت یک میل ارضا نشده پنهان گردیده است) مىگویند: بسیار مىشود امیالى که ما داریم و به عللى نتوانستهایم آنها را ارضا کنیم و در ضمیر باطن ما جاى گرفتهاند، به هنگام خواب که سیستم خود آگاه از کار مىافتد براى یک نوع اشباع تخیلى به مرحله خودآگاه روى مىآورند، گاهى بدون تغییر منعکس مىشوند (همانند عاشقى که محبوب از دست رفته خود را در عالم خواب مشاهده میکند) و گاهى تغییر شکل داده و به صورتهاى مناسبى منعکس میشوند که در این صورت نیاز به تعبیر دارند. بنا بر این رؤیاها همیشه مربوط به گذشته است، و از آینده هرگز خبر نمىدهد، تنها می توانند وسیله خوبى براى خواندن ضمیر ناآگاه باشند، و به همین جهت براى درمان بیماری هاى روانى که متکى به کشف ضمیر ناآگاه است.
هدایت شده از موعود(عج)12
🔹 بسیار سخت بودن ایمان نگهداشتن در آخرالزمان 🔸حضرت محمد ص درباره ی آخرالزمان فرمودند: «زمانی بر مردم فرا می رسد که یک فرد با ایمان به خاطر دینداری در امنیت نباشد و او ناچار می شود که از میان آن مردم برود یعنی به خاطر وضع نادرست مردم و رفتار زشت آنها به کوه ها برود و از قله ی کوهی به قله ی کوهی دیگر پناه ببرد و یا اینکه از دست مردم نا اهل همانند روباه به همراه بچه هایش به این زاغه و آن زاغه برود و زندگی کند. 👈حاضرین گفتند: ای پیامبر خدا آن زمان کی خواهد بود؟ پیامبر فرمود: هنگامی که معیشت و زندگی کردن میسر نمی شود مگر اینکه به راه خلاف و گناه و معصیت خداوند آلوده شود و در آن زمان مسئله ی ازدواج از بین می رود و هرکس به تنهایی زندگی می کند و عزب بودن یک امر طبیعی و خیلی عادی می شود 👈 حضار گفتند: ای پیامبر خدا مگر شما به ما دستور نداده ای که ازدواج کنیم؟ فرمودند: بله ولی در آن زمان مردم از ازدواج روی گردان می شوند و هلاکت یک نفر به دست پدر و مادرش صورت می گیرد و اگر پدر و مادری نداشته باشد به دست همسر و بچه هایش صورت می گیرد و اگر زن و بچه نداشت، خویشاوندان و همسایگانش سبب هلاکت او می شوند 👈 حاضرین گفتند : چگونه ای پیامبر خدا؟ آن حضرت فرمودند : به خاطر فقر و تنگدستی و نداشتن پول و سختی زندگی، همه او را سرزنش می کنند تا اینکه ناچار شود به هر قیمت و به هر نحو دست به کاری بزند و پول فراهم کند و چه بسا همین امر باعث هلاکت و بدبختی وی شود» 📜 (کشکول بهایی صفحه ی 267) 🔹 بسیار سخت بودن ایمان نگهداشتن در آخرالزمان 🔸حضرت محمد ص درباره ی آخرالزمان فرمودند: «زمانی بر مردم فرا می رسد که یک فرد با ایمان به خاطر دینداری در امنیت نباشد و او ناچار می شود که از میان آن مردم برود یعنی به خاطر وضع نادرست مردم و رفتار زشت آنها به کوه ها برود و از قله ی کوهی به قله ی کوهی دیگر پناه ببرد و یا اینکه از دست مردم نا اهل همانند روباه به همراه بچه هایش به این زاغه و آن زاغه برود و زندگی کند. 👈حاضرین گفتند: ای پیامبر خدا آن زمان کی خواهد بود؟ پیامبر فرمود: هنگامی که معیشت و زندگی کردن میسر نمی شود مگر اینکه به راه خلاف و گناه و معصیت خداوند آلوده شود و در آن زمان مسئله ی ازدواج از بین می رود و هرکس به تنهایی زندگی می کند و عزب بودن یک امر طبیعی و خیلی عادی می شود 👈 حضار گفتند: ای پیامبر خدا مگر شما به ما دستور نداده ای که ازدواج کنیم؟ فرمودند: بله ولی در آن زمان مردم از ازدواج روی گردان می شوند و هلاکت یک نفر به دست پدر و مادرش صورت می گیرد و اگر پدر و مادری نداشته باشد به دست همسر و بچه هایش صورت می گیرد و اگر زن و بچه نداشت، خویشاوندان و همسایگانش سبب هلاکت او می شوند 👈 حاضرین گفتند : چگونه ای پیامبر خدا؟ آن حضرت فرمودند : به خاطر فقر و تنگدستی و نداشتن پول و سختی زندگی، همه او را سرزنش می کنند تا اینکه ناچار شود به هر قیمت و به هر نحو دست به کاری بزند و پول فراهم کند و چه بسا همین امر باعث هلاکت و بدبختی وی شود» 📜 (کشکول بهایی صفحه ی 267) 🍃ألّلهُـــمَّ ؏َـجِّـلْ لِوَلِیِّکَــــــ الْفَـــــرج🍃 کانال موعود(عج) 👇👇👇 @Mawud12
بنابر، آیات قرآن صراحت در ایمان آوردن ساحران فرعون دارد. ایمان آنها به حدّی محکم و استوار بود که وقتی با تهدید جدّی و وحشتناک فرعون مواجه می‌شوند، او را مخاطب قرار داده و می‌گویند: «ما هرگز تو را بر دلایل روشنى که به سوى ما آمده و بر آنکه ما را آفرید، ترجیح نمی‌دهیم؛ پس هر حکمى را که می‌توانى صادر کن، #بیشتر_بخوانید...... 👇👇👇 @Mawud12 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃 @Mawud12
🎬 :قسمت اول چرا قرآن در برخی آیات، ساحران را مۆمن به موسی(ع)می‌شمرد ولی در برخی آیات دیگر، آنها را در زمره مۆمنان به موسی(ع)ذکر نکرده است؟ بنابر آیات قرآن کریم، موسی(ع)در دوران رسالت خویش نزد فرعون رفته و از او خواست بنی اسرائیل را همراه او بفرستد. قرآن، گفت‌وگوی این دو و معجزاتی که موسی(ع)در آنجا نشان داد و حوادث بعد از آن‌را این‌گونه تشریح می‌کند: «سزاوار است که درباره خدا سخنى جز حق نگویم. بی‌تردید من دلیلى روشن [بر صدق رسالتم‏] از سوى پروردگارتان براى شما آورده‌ام، [از حکومت ظالمانه‌ات دست‏ بردار] و بنى اسرائیل را [براى کوچ کردن از این سرزمین‏] با من روانه کن. [فرعون‏] گفت: اگر [در ادعاى پیامبرى‏] از راستگویانى چنان‌چه معجزه‌اى آورده‌اى آن‌را ارائه کن. پس موسى عصایش را انداخت، پس به ناگاه اژدهایى آشکار شد. و دستش را از گریبانش بیرون کشید که ناگاه دست براى بینندگان سپید و درخشان گشت. اشراف و سران قوم فرعون گفتند: قطعاً این جادوگرى [زبردست و] داناست. می‌خواهد شما را از سرزمینتان بیرون کند اینک [درباره او] چه رأى و نظرى می‌دهید؟ گفتند: [مجازات‏] او و برادرش را به تأخیر انداز و نیروهاى گردآورنده را به شهرها روانه کن. تا هر جادوگرى دانا را به نزد تو آورند. و جادوگران نزد فرعون آمدند [و] گفتند: آیا اگر پیروز شویم، حتماً براى ما پاداش و مزد قابل توجهى خواهد بود؟ گفت: آرى، و یقیناً از مقرّبان خواهید بود. جادوگران گفتند: اى موسى! یا تو [چوب دست خود را] بینداز، یا این‌که ما می‌اندازیم. [موسى‏] گفت: شما بیندازید. هنگامى که انداختند، چشم‌هاى مردم را جادو کردند و آنان را سخت ترساندند، و جادویى بزرگ و شگفت‌آور به میان آوردند. و به موسى وحى کردیم: عصایت را بینداز. ناگهان آنچه را جادوگران به دروغ بافته بودند، به سرعت بلعید! پس حق ثابت شد و آنچه را همواره جادوگران [به عنوان سِحر] انجام می‌دادند، باطل و پوچ گشت. پس [فرعونیان‏] در آنجا مغلوب شدند و با ذلت و خوارى بازگشتند». این قضیه موجبات شکست و سرافکندگی فرعونیان را همراه داشت. اما مهم‌تر از شکست فرعونیان، ایمان آوردن ساحران بود. قرآن در چند مورد و تقریباً با عباراتی مشابه ایمان آوردن ساحران فرعون را بیان می‌کند: «پس جادوگران [از هیبت و عظمت این معجزه که یافتند کارى خدایى است نه جادویى‏] به سجده افتادند. و گفتند: ما به پروردگار جهانیان ایمان آوردیم، پروردگار موسى و هارون». مشابه این آیات در سوره‌های دیگر نیز تکرار شده است. بنابر این، آیات قرآن صراحت در ایمان آوردن ساحران فرعون دارد. ایمان آنها به حدّی محکم و استوار بود که وقتی با تهدید جدّی و وحشتناک فرعون مواجه می‌شوند، او را مخاطب قرار داده و می‌گویند: «ما هرگز تو را بر دلایل روشنى که به سوى ما آمده و بر آنکه ما را آفرید، ترجیح نمی‌دهیم؛ پس هر حکمى را که می‌توانى صادر کن، تو فقط در این زندگى دنیا مى‌توانى حکم کنى. بى‌تردید ما به پروردگارمان ایمان آوردیم تا خطاهایمان و آن جادویى که ما را به آن واداشتى بر ما بیامرزد و خدا بهتر و پایدارتر است». اما آیه دیگری وجود دارد که در ظاهر با ایمان داشتن ساحران منافی است. ابتدا این آیه را به همراه تفسیرش ذکر می‌کنیم و سپس به بیان عدم تنافی این آیات می‌پردازیم. این آیه چنین است: 🍃« فَمَا آمَنَ لِمُوسَى إِلاَّ ذُرِّیَّةٌ مِّن قَوْمِهِ عَلَى خَوْفٍ مِّن فِرْعَوْنَ وَمَلَئِهِمْ أَن یَفْتِنَهُمْ وَإِنَّ فِرْعَوْنَ لَعَالٍ فِی الأَرْضِ وَإِنَّهُ لَمِنَ الْمُسْرِفِینَ »؛🍃 پس [در ابتداى کار] کسى به موسى ایمان نیاورد، مگر فرزندانى [انگشت شمار] از قومش آن هم با ترسى [شدید] از فرعون و اشراف آن قوم که مبادا فرعونیان آنان را شکنجه و عذاب دهند و مسلّماً فرعون در سرزمین مصر برتری‏خواه، و [در گناه، معصیت و ستم‏] از اسراف‏کاران بود. در مورد معنای ذریه، گفتارهای بسیاری وجود دارد. از جمله این‌که «ذرّیة» به فرزند و نسل معنا شده است. همچنین تعدادی «ذرّیة» را به معنای گروهی از قبیله تفسیر کرده‌اند. برخی از مفسران نیز در تقریر معنای «ذریة» آورده‌اند: «این گروه کوچک و اندک که به مقتضاى ظاهر کلمه ذریة، بیشتر از جوانان و نوجوانان تشکیل مى‏شدند ... » در این‌که ضمیر در «مِّن قَوْمِهِ» به چه کسی برگشت می‌کند، و منظور از «ذرّیة» چه گروهی است؛ میان مفسران  دیدگاه‌هایی مطرح شده است: 1. برخی از مفسّران معنای 🍃«ذُرِّیَّةٌ مِّن قَوْمِهِ»،🍃 را تعدادی از خاندان فرعون دانسته‌اند که به موسی(ع)ایمان آورده بودند؛ افرادی مانند مۆمن آل فرعون، همسر فرعون و ... بنابر این معنا، ضمیر در «قَوْمِهِ» به فرعون برگشت داده می‌شود، البته لفظ فرعون در متن ذکر نشده است، اما در آیات قبل بدان تصریح شده؛ لذا می‌توان ضمیر را به آن ارجاع داد. 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃 @Mawud12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا