eitaa logo
موعود(عج)12
1.8هزار دنبال‌کننده
12.4هزار عکس
12.4هزار ویدیو
18 فایل
﷽ 🔶احادیث.روایات مهدوی 🔶بشارت نزدیکی ظهور 🔶سخن بزرگان در مورد منجی(عج) 🔶️اخبار سیاسی روز 🔶️اخبار جبهه مقاومت 🔶️اخبار سرزمین‌های اشغالی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 👈کپی با ذکر صلوات
مشاهده در ایتا
دانلود
⬅️امام زمان (عج): ایران شیعه خانه ماست! ✅ در جنگ جهانی اول، دو مهمان ناخوانده از چپ و راست به ايران ريختند، اوضاع ايران در آن تاريخ خيلی متشنّج شده بود، اصلاً كشوری شده بود بی صاحب. از يك طرف روس‌ها ريختند و تصاحب كردند، از يك طرف ديگران ريختند و تصاحب كردند. يك وضع عجيبی بود. و مردم ايران مضطرب، منقلب، هيچ تكيه گاهی نداشتند. ⬅️مرحوم ميرزای_نائينی، از اين پيشامد ناهنجار به ساحت مقدس اميرالمومنين علیه‌السلام و سایر ائمّه طاهرين علیهم السلام، مخصوصاً به پيشگاه مبارك امام زمان علیه‌السلام، شكايت ‌هاي زيادی می کند. ✅ مرحوم ميرزای نائينی (استادِ علامه طباطبایی و آیت الله بهجت) می‌گوید: من خيلی به حضرت حجّت علیه‌السلام ناليدم: يابن العسكري! ايران اين ‌طور شده است. مردم، بی سر و سامان شده‌اند، بي پناه شده اند. نظم نيست، امنيّت نيست، چنين و چنان است. يك روز همين‌طوری كه متوسّل شده بودم، بر من مكاشفه‌ای شد و حضرت را زيارت كردم. ⬅️ديدم حضرت در کنار ديوار مرتفعی که سر به آسمان كشيده، ایستاده‌اند. پس با انگشت به من اشاره فرمودند كه نگاه كن، و من نگاه كردم. ديدم ديواري که سي يا چهل متر ارتفاع دارد، چهار متر، پنج متر بالاي ديوار منحنی شده است، و قريب است كه بیافتد، چرا که به يك مویی بند است. اين ديوار چهل متری اين‌طور كج شده است. ☑️ پس حضرت به من اشاره کردند كه نگاه كن. نگاه كردم، ديدم انگشت حضرت هم به طرف ديوار است. پس فرمودند: اين ديوار، ايران است (این عین عبارت است که استادِ من می گفت) كج_میشود، امّا ما با انگشتمان نگهش داشته‌ایم و نمیگذاريم خراب شود. اين ‌جا شيعه خانه ما است. كج می‌ شود، اما نمی‌گذاريم خراب بشود. 📚 کتاب مجالس حضرت مهدی؛ ص۲۶۱ ❀ اللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّڪَ الۡفَرَج ❀
❣﷽❣ و مهدویت(28) 6⃣ اطلاعات آخرالزمانی ✅در کنار آموزش های عقیدتی که لازمه چنین مأموریت بزرگی بود، به نظر می سد در همین راستا اطلاعات راهبردی مهمی در زمینه آخرالزمان و دانش های مرتبط با آن در اختیار این قوم قرار گرفته است. ⬅️یکی از نشانه های مؤید این ادعا نقل قرآن کریم است در مورد میزان آشنایی و شناخت این قوم-پس از گذشت سال ها از اردوگاه سینا-نسبت به پیامبر آخرالزمان به نحوی که او را به چهره می شناختند، همان گونه که فرزندان خود را به چهره می شناختند. نقل های تاریخی نیز مؤید این نوع رفتار یهود نسبت به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است. 💢در اینجا یک نکته می تواند مورد توجه و تأمل به عنوان یک فرضیه برای تحقیق بیشتر قرار گیرد. اگر اطلاعات این قوم نسبت به آخرالزمان در سطحی بوده است که ایشان از محل و زمان تولد پیامبر آخرالزمان اطلاع داشته اند و چهره او را به خوبی می شناخته اند، هیچ استبعادی ندارد که نسبت به موعود آخرالزمان نیز دارای چنین اطلاعاتی باشد. البته به تصریح آیات و روایات از زمان ظهور ایشان کسی اطلاع ندارد، اما این مانع از آن نیست که بقیه اطلاعات همانند چهره و زمان تولد، و حدود تقریبی زمان و مکان قیام و زمینه سازان آن، و شرایط و نشانه های ظهور در اختیار ایشان نباشد. ⬅️به ویژه آن که بعدها در روایات مسلمانان نیز این گونه امور مورد توجه و تبیین قرار گرفت و بی شک می توانست مورد استفاده دشمنان ما نیز قرار گیرد. ⬅️در این راستا برخی اعتقاد دارند که روایات آخرالزمان از آنجا که محل ابتلاء چندانی نبوده و بیشتر مربوط به حوادث آینده است که بعضاً چندان غریب می نماید که فهم آن موکول به گذر زمان و تحول جهان است، کمتر در معرض تحریف قرار گرفته است. ⬅️اما توجه به نکته پیش گفته ما این هشدار را می دهد که روایات آخرالزمان به دلیل اهمیت آن برای دشمنان ما می توانسته مورد استفاده مستقیم آنان و سپس تحریف آن برای استفاده ما قرار گیرد. به نظر می رسد همانگونه که در دانش پالایش گفته های معصومان آمده است، یکی از لوازم پذیرش این روایات، ارجاع دادن آن به قرآن کریم و سنجش آن بر اساس معیارهای موجود در این کتاب آسمانی و معجزه جاوید است؛ و از سویی دیگر فهم قرآن کریم بدون توجه به روایات معصومین-به ویژه آنها که در تفسیر و تأویل آیات مشخصی صادر شده است-ممکن نمی نماید. ⬅️ از این رو است که به نظر می رسد لازم باشد نهضتی گسترده در عین حال با حفظ همه جوانب علمی و امنیتی برای فهم و تبیین مسائل آخرالزمان بر اساس قرآن کریم و با پشتوانه احادیث معصومین ایجاد شود تا از این رهگذر هم به پالایش روایات موجود در این خصوص دست یازیده باشیم و هم با کمک این روایات بخش قابل توجه قرآن کریم را که به موضوع آخرالزمان اختصاص دارد در معرض دید و فهم مخاطبان این کتاب بزرگ قرار دهیم. . . . 🌤اَلَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفَرَج🌤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⬅️مراقب باشیم انتظار ما انتظار یهودی نباشد آیت الله حائری شیرازی: ◀️«همین انتظار که امروز ما نسبت به حضرت مهدی (عج) داریم، یهود نسبت به پیامبر اسلام داشتند. یهودیان بر اساس همین انتظار….... به سوی مدینه روانه شدند و در اطراف آن خیبر، فدک و… سکنی گزیدند تا به هنگام ظهور پیامبر آخر الزمان نخستین بیعت کنندگان با او باشند… اما وقتی پیامبر موعود به رسالت مبعوث شد، نه تنها با او بیعت نکردند، بلکه در مقابل انجام رسالتش خدعه، توطئه و صف آرایی کردند. ⬅️آنها گمان می کردند که فاصله شان با پیامبر فاصله زمانی است، در حالیکه با آن حضرت، فاصله ی اخلاقی داشتند ⬅️ فاصله ی ما با مهدی موعود (عج) نیز فاصله ی اخلاقی و معنوی است این فاصله اگر برداشته نشود، دیر یا زود ما را از امام زمانمان جدا خواهد ساخت… ✅ و در مقابل چه بسیار کسانی که در ظاهر از بی خبران بسیار دورند، اما به دلیل آگاهی و پاکی درونی در واقع با امام عصر (عج) نزدیکند و پس از ظهورش بلافاصله به او می پیوندند.» ⬅️ آری، یهودیان مدینه به دیگران همچون محرومان و بی خبران می نگریستند، اما خود از بیعت با پیامبر موعود بازماندند، چرا که با آن حضرت فاصله ی اخلاقی داشتند. در مقابل سلمان ها و اویس ها که در ظاهر از دوران و بی خبران بودند، پس از بعثت پیامبر خود را به پیامبر رساندند و بیعت کردند، چون فاصله ی معرفتی و اخلاقی را در نوردیده بودند. اما فاصله ی ما با امام زمان (عج) چقدر است؟ خدا کند ما به سرنوشت یهودیان مدینه دچار نشویم… 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃 @Mawud12
1_44230662.mp3
3.93M
🎙 زندگیتو مثل زندگی پیامبر کن... ✔کانال استاد رفیعی
✍پیامبر اکرم (ص) هرڪس در هر روز و یا در هر شب بر من صلوات بفرستد شفاعت من برایش واجب میشود هرچند که از اهل گناهان ڪبیره باشد 📚جامع الاخبار ص۶۷ 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃 @Mawud12
و_بنی اسرائیل ⬅️ و همين خصلت، باعث شده كه عقل و اراده شان در تحت فرمان و انقيادِ حسّ و مادّه قرار گيرد، و جز آنچه را كه حسّ و مادّه تجويز میكند جائز ندانند، و بغير آن را اراده نكنند. و باز همين انقياد در برابر حسّ، باعث شده كه هيچ سخنى را نپذيرند مگر آنكه حسّ، آن را تصديق كند؛ و اگر دستِ حسّ به تصديق و تكذيب آن نرسيد آن را نپذيرند، هر چند كه حق باشد. و باز اين تسليم شدنشان در برابر محسوسات باعث شده هر چه را که مادّه_پرستى صحيح بداند و بزرگان - يعنى آنها كه مادّيات بيشتری دارند - آن را نيكو بشمارند قبول كنند، اگر چه حق نباشد. ⬅️ نتيجه اين پَستى و كوتاه فكريشان هم اين شد : كه در گفتار و كردار خود دچار تناقض شوند، مثلاً مى بينيم كه از يك سو در غير_محسوسات، پیروی از ديگران را تقليدِ كوركورانه خوانده و مذمّت مى كنند، هر چند كه عمل، عمل صحيح و سزاوارى باشد؛ و از سوى ديگر همين دنباله روى را - اگر در و مادّى و سازگار با هوسراني هايشان باشد - مى ستايند، هر چند كه عمل، عملى زشت و خلاف باشد. ⬅️ يكى از عواملى كه اين روحيه را در يهود تقويت كرد، زندگى طولانى آنان در مصر، و در زير سلطه مصريان است؛ كه در اين مدّت طولانى، ايشان را ذليل و خوار كردند و بَرده خود گرفته و شكنجه دادند و بدترين عذابها را چشاندند. فرزندانشان را مى كشتند، و زنانشان را زنده نگه مي داشتند، كه همين خود عذابى دردناك بود، كه خدا به آن مبتلاشان كرده بود. و همين وضع باعث شد، جنس يهود سرسخت بار بيايند، و در برابر دستورات انبياءشان انقياد (=تسلیم) نداشته، گوش به فرامين علماى ربّانى خود ندهند. با اينكه آن دستورات و اين فرامين، همه به سود معاش و معادشان بود (براى اينكه كاملا بگفته ما واقف شويد، مواقف آنان با موسى (ع)، و ساير انبياء را از نظر بگذرانيد). و نيز آن روحيه باعث شد كه در برابر مُغرضان و گردن كِشان خود، رام و مُنقاد باشند و هر دستورى را از آنها اطاعت كنند. ادامه دارد... 📚
🔆من از جبابره نیستم 🔶روزی یک عرب بیابانی خدمت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله آمد و حاجتی داشت. وقتی که جلو آمد، روی حساب آن چیزهایی که شنیده بود ، ابهّت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله او را گرفت و زبانش به لکنت افتاد. پیامبر صلی الله ناراحت شدند و سوال کردند: آیا از دیدن من زبانت به لکنت افتاد؟ پیامبر صلی الله او را در بغل گرفت و به طوری فشرد که بدنش بدن پیامبر را لمس نماید. آنگاه فرمودند: آسان بگیر. از چه میترسی.من از جبابره نیستم.من مثل برادر شما هستم، هرچه می خواهد دل تنگت بگو!! 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃 @Mawud12
1_57681786.mp3
3.42M
سخنران : حجت‌الاسلام موضوع : تا_ظهور_جنگ ادامه دارد
✅ موضوع: ویژگی‌های نبی گرامی اسلام / وظایف مسلمانان نسبت به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله سخنرانی 🔸در آیه ۱۵۷ سوره مبارکه اعراف خلاصه‌ای از آیات مختلف در خصوص ویژگی‌های نبی گرامی اسلام و وظایف انسان‌ها در قبال پیامبر(ص) ذکر شده است. 🍃الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِيَّ الْأُمِّيَّ الَّذِي يَجِدُونَهُ مَكْتُوبًا عِنْدَهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِيلِ يَأْمُرُهُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَاهُمْ عَنِ الْمُنْكَرِ وَيُحِلُّ لَهُمُ الطَّيِّبَاتِ وَيُحَرِّمُ عَلَيْهِمُ الْخَبَائِثَ وَيَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَالْأَغْلَالَ الَّتِي كَانَتْ عَلَيْهِمْ ۚ فَالَّذِينَ آمَنُوا بِهِ وَعَزَّرُوهُ وَنَصَرُوهُ وَاتَّبَعُوا النُّورَ الَّذِي أُنْزِلَ مَعَهُ ۙ أُولَٰئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ🍃 🔷ویژگی‌های نبی گرامی اسلام 🔸نخست اینکه نبی گرامی اسلام، «رسول و فرستاده خدا» بودند و رسالتش بیدار کردن انسان بود. 🔸دوم این که ایشان «نبی خدا» بودند یعنی به حضرت وحی نازل می‌شد. 🔸نکته سوم این است که حضرت از زمان تولد تا بعثت در کلاس درس هیچ بشری شرکت نکرده و بی‌نیاز از سواد بشری بودند؛ 🔸و نکته چهارم اینکه اسم و اوصاف پیامبر(ص) در کتاب انبیاء الهی آمده است. 🔸پنجمین و ششمین مطلب آیه ۱۵۷ سوره اعراف اشاره به امربه‌معروف و نهی از منکر توسط نبی گرامی اسلام است که «امربه‌معروف و نهی از منکر»، شرعی، عقلی و اجتماعی است که هر سه صورت آن را پیامبر در جامعه انجام می‌دادند. 🔸 ویژگی هفتم و هشتم رسول خدا این است که حضرت چیزهای پاک و پاکیزه و قابل‌استفاده را حلال اعلام نموده و خبائث و چیزهایی که برای انسان‌ها مضر می‌باشد را حرام کردند. 🔸 این‌گونه مسائل جای اجتهاد و تشخیص فردی و سلیقه‌ای برای ما انسان‌ها نیست و باید به تکلیف عمل نماییم؛ همان‌گونه پیامبر(ص) مضاربه را حلال و ربا را حرام، گوشت گوسفند را حلال و خوک را حرام، انگور را حلال و شراب را حرام اعلام نموده است عمل نماییم. ⬅️ویژگی نهم و دهم نیز مربوط می‌شود به اینکه نبی گرامی اسلام با آمدنش، قوانین دست‌وپا گیر و اضافی را از دوش مردم برداشت و غل و زنجیرها و خرافات و قوانین جاهلی را از زندگی مردم خارج نمود و عقلانیت و خردورزی که دقیقاً نقطه مقابل خرافات گرایی هست را در جامعه نهادینه کرد. ⬅️وظیفه مردم در مقابل نبی گرامی اسلام 1- انسان‌ها باید به پیامبر ایمان کامل بیاورند. 2- به پیامبر(صلی الله علیه و آله) به معنای واقعی کلمه احترام بگذارند و هتک حرمت نکنند 3- نبی گرامی اسلام را در همه حالات با تمام توان یاری نمایند. 4- قرآن را که کتاب آسمانی و به همراه پیامبر(ص) نازل ‌شده است را اطاعت کنند. 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃 @Mawud12
غیبت اولین نکته قابل طرح آن است که غیبت به معنی پوشیده بودن از دیدگان است نه حاضر نبودن. ⏪ بنابراین در این بخش، سخن از دوره اي است که امام مهدي عجل االله تعالی فرجه الشریف از چشمان مردمان غایب است و آنها او را نمیبینند و این در حالی است که آن بزرگوار در بین مردم حضور دارد و در کنار ایشان زندگی میکند. این حقیقت در روایات امامان معصوم به عبارات گوناگون بیان گردیده است . ✅امام علی علیه السلام فرمود : ⬅️سوگند به خداي علی، حجت خدا در میان مردم هست و در راهها (کوچه و بازار) گام برمی دارد؛ به خانه هاي آنها سر میزند؛ در شرق و غرب [1 [زمین رفت و آمد میکند؛ گفتار مردم را میشنود و برایشان سلام میکند؛ میبیند و دیده نمیشود تا وقت ( معین ) و وعده ( الهی ). البته نوع دیگري از غیبت نیز براي آن حضرت بیان شده است . ⬅️امام صادق علیه السلام فرمود : در صاحب این امر سنتهایی از انبیاء وجود دارد... اما سنّت او از یوسف علیه السلام، پنهان بودن است. خداوند بین او و مردم حجابی قرار میدهد ◀️ [به گونه اي که) مردم او را میبینند ولی نمیشناسند؟ ✅بنابراین درباره حضرت مهدي عجل االله تعالی فرجه الشریف غیبت به دو گونه روي میدهد: آن بزرگوار در مواردي از دیدگان پنهان است و در مواردي دیگر دیده میشود ولی شناخته نمیگردد اما در هر حال در میان مردم حضور دارد . 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃 @Mawud12
روایت داریم در خانه ای که باشد: می رود می رود بر اهل خانه می فرستند ی اهل خانه از دنیا می روند. ⬅️ میدانید؟ چرا آن فرد نماز شب خوان هم بی ایمان از دنیا می رود؟ چون: آن فردی که نماز شب می خوانده وقتی آن بی نماز را می دید اخمش را درهم نمی کرده. 🍃اللهم عجل لولیک الفرج🍃 @Mawud12