eitaa logo
مهدی یاوران
161 دنبال‌کننده
844 عکس
1هزار ویدیو
13 فایل
ارتباط با ادمین: @Salam_mahdii
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 خاطره ای عجیب از مکاشفه فرمانده شهید جستجوگر نور حاج محمود توکلی در یادمان شرهانی راوی :حاج رضا علیجانی 🌴به مهدی یاوران بپیوندین 🌴👇 https://eitaa.com/Mahdi_yavaran_ziaossalehin
اجرای دعای پر فیض ندبه در مسجد جامع توسط ستاد مراسمات بنیاد فرهنگی تربیتی ضیاءالصالحین
احادیث منتخب امروز از کتاب ارزشمند الحِکَم و دُرَرُ الکَلِم (اندرزهای برتر و سخنان چون دُر) که مجموعه ای از سخنان کوتاه امیرالمومنین علی علیه‌السلام است 🌴به مهدی یاوران بپیوندین 🌴👇 https://eitaa.com/Mahdi_yavaran_ziaossalehin
یک آیه وَلَا تَتَمَنَّوْا مَا فَضَّلَ اللَّهُ بِهِ بَعْضَكُمْ عَلَىَ بَعْضٍ لِّلرِّجَالِ نَصِيبٌ مِّمَّا اكْتَسَبُوا وَلِلنِّسَاءِ نَصِيبٌ مِّمَّا اكْتَسَبْنَ وَاسْأَلُوا اللَّهَ مِن فَضْلِهِ إِنَّ اللَّهَ كَانَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمًا نساء - ٣٢ برتریهایی را که خداوند برای بعضی از شما بر بعضی دیگر قرار داده آرزو نکنید! (این تفاوتهای طبیعی و حقوقی، برای حفظ نظام زندگی شما، و بر طبق عدالت است. ولی با این حال،) مردان نصیبی از آنچه به دست می‌آورند دارند، و زنان نیز نصیبی؛ (و نباید حقوق هیچ‌یک پایمال گردد). و از فضل (و رحمت و برکت) خدا، برای رفع تنگناها طلب کنید! و خداوند به هر چیز داناست. ********** نکته ها: آیات قبل، از حرام خوارى نهى فرمود، این آیه به ریشه ى حرام خوارى اشاره مى كند كه طمع، آرزو و رقابت است. عدالت، غیر از تساوى است. عدالت همه جا ارزش است، ولى تساوى گاهى ارزش است و گاهى ظلم. مثلاً اگر پزشك به همه مریض ها یك نوع دارو بدهد، یا معلّم به همه شاگردان یك نوع نمره بدهد، تساوى هست، امّا عدالت نیست. عدالت، آن است كه به هر كس بر اساس استحقاقش بدهیم، گرچه موجب تفاوت شود، زیرا تفاوت گذاشتن بر اساس لیاقت ها و كمالات حقّ است، امّا تبعیض باطل است. تبعیض آن است كه بدون دلیل و براساس هواى نفس یكى را بر دیگرى ترجیح دهیم، ولى تفاوت آن است كه بر اساس معیارها یكى را بر دیگرى ترجیح دهیم. بنابراین باید آرزوى عدالت داشت، ولى تمنّاى یكسان بودن همه چیز و همه كس نابجاست. اعضاى یك بدن و اجزاى یك ماشین از نظر جنس و شكل و كارایى متفاوتند، امّا تفاوت آنها حكیمانه است. اگر خداوند، همه را یكسان نیافریده، طبق حكمت اوست. بنابراین در امورى كه به دست ما نیست، مثل جنسیّت، زیبایى، استعداد، بیان، هوش، عمر و... باید به تقسیم و تقدیر الهى راضى بود. ما كه خدا را عادل و حكیم مى دانیم، اگر در جایى هم دلیل و حكمت چیزى را نفهمیدیم نباید قضاوت عجولانه و جاهلانه همراه با سوءظن یا توقّع نابجا به خداوند حكیم داشته باشیم و یا بر دارندگان این نعمت ها حسد ورزیم، چرا كه با فزونى هر نعمتى، مسئولیّت بیشتر مى شود و با آمدن هر نعمتى، غم از دست دادنش همراه است. این حقیقت را در نهج البلاغه مى خوانیم. در موارد اختیارى، باید با كوشش و تلاش و پرهیز از كسالت و تنبلى، در رقابتى سالم به قوّت و كثرت و استقلال رسید و اجازه ى استثمار و استعمار به دیگران نداد و در مواردى كه بدست ما نیست، باید تفاوها را دلیل رشد و آزمایش و تحرك و تعاون و پیوستگى جامعه دانست، زیرا كه اگر همه مردم داراى امكانات یكسان باشند، صفات انسانى از قبیل سخاوت، شجاعت و ایثار در انسان رشد نمى كند. انسان در لابلاى فراز و نشیب ها خود را نشان مى دهد، حركت مى كند و با دیگران به خاطر نیازش پیوند مى خورد. امام صادق علیه السلام در پاسخ از آیه فرمودند: كسى به همسر و فرزند دیگران چشم داشت نداشته باشد، ولى همانند آن را از خداوند بخواهد.[268] زمانى كه این آیه نازل شد، اصحاب پیامبراكرم گفتند: مقصود از فضل در «واسئلوا اللّه من فضله» چیست؟ قرار شد تا على ع ********** پیام ها: - به داده هاى الهى راضى باشیم و حسودانه، آرزوى برتریهاى دیگران را نداشته باشیم. «ولا تتمنوا» - در اسلام مسائل اقتصادى واخلاقى بهم آمیخته است. «لاتأكلوا...بالباطل... ولاتتمنّوا» - تبعیض ها وبرترى هاى استثمارگرانه و ظالمانه، از حساب برترى هاى خداداد، جداست. «فضل اللّه به بعضكم على بعض» - تفاوت هاى زن و مرد از نظر خلقت و طبیعت، از نمونه هاى برترى دادن خداوند در آفرینش است. «فضل اللّه... للرجال... للنساء» - هر یك از زن و مرد، نسبت به دستاوردهاى خود به طور مساوى مالكند. «للرّجال نصیب، للنساء نصیب» - به جاى تمنّاى آنچه دیگران دارند، در پى كسب وتلاش باشیم. «نصیب ممّااكتسبوا...» - انسان، تنها مالك بخشى از دست رنج خود است. «ممااكتسبوا» بخش دیگر سهم فقرا و حكومت اسلامى است. - هم كار، هم دعا. «اكتسبوا... واسئلوا اللّه» - به جاى چشمداشت به داشته هاى دیگران به فضل و لطف خدا چشم داشته باشید. «ولا تتمنّوا... واسئلوا اللّه» - به خصلت ها جهت صحیح بدهیم. آرزو در انسان هست، امّا جهت این آرزو را درخواست نعمت از خدا قرار دهیم، نه سلب نعمت از دیگران. «لاتتمنّوا... و اسئلوا اللَّه من فضله» - اگر خداوند، چیزى به كسى داد یا از او گرفت، حكیمانه و آگاهانه است. «بكل شى ء علیماً» (ایمان به علم خداوند سبب بازداشتن انسان از طمع و چشم داشت است.) **********
با نام و یاد خداوند سبحان سلام سروران عزیز ، صبحتان به خیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۶۰ ↩️ شامل آیات ۷۴ تا ۸۱ سوره مبارکه 🔻پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند:: «بِئسَما لأِحدِكُم أن يَقولَ نَسِيتُ آيَةً كَيتَ و كَيتَ ، بَل هو نُسِّيَ . استَذكِرُوا القرآنَ ، فوالذي نَفسي بيَدِهِ لَهُو أشَدُّ تَفَصِّيا مِن صُدورِ الرِّجالِ مِن النَّعَمِ مِن عُقُلِها»؛ خوب نيست كه فردى از شما بگويد فلان و بهمان آيه را از ياد بردم، [چنين نيست ]بلكه از ياد[ش ]برده شده است. قرآن را [در ذهن خود مرور و ]يادآورى كنيد؛ زيرا سوگند به آن كه جانم در دست اوست، قرآن از سينه هاى مردان زودتر مى رهد تا شتر از زانو بندش. 📚[كنز العمّال : 2849] 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 جمع آوری کمک های مردمی برای سیل زدگان سیستان و بلوچستان (کمک های نقدی و غیر نقدی) ✍ اقلام مورد نیاز: 💳 شماره کارت جهت واریز کمک های نقدی 5892107045531574 ایستگاه جمع آوری اقلام در مسجد جامع شهرستان مرزی پارس آباد، توسط گروه جهادی بنیاد فرهنگی تربیتی ضیاءالصالحین 📞 جهت هماهنگی و اطلاعات بیشتر با شماره تلفن زیر در تماس باشید 09144570713(نورزاد) 09145297120(مختاری) 🌐 به پایگاه خبری بپیوندید 👇 🆔☫ @news_ziaossalehin ☫‌
یک آیه وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِّمَّن دَعَا إِلَى اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحًا وَقَالَ إِنَّنِي مِنَ الْمُسْلِمِينَ فصلت - ٣٣ چه کسی خوش گفتارتر است از آن کس که دعوت به سوی خدا می‌کند و عمل صالح انجام می‌دهد و می‌گوید: «من از مسلمانانم»؟! ********** نکته ها: خداوند در آیه ى 18 سوره ى زمر به مردم سفارش كرد كه سخنان را گوش دهید و از احسن آن پیروى كنید؛ این آیه سخن احسن را دعوت الى اللّه مى داند، بنابراین وظیفه ى مردم آن است كه از میان گویندگان دنبالِ كسى باشند كه روحش تسلیم خدا و عملش صالح و دعوتش به راه خدا باشد. ********** پیام ها: - تبلیغ دین، بهترین سخن است و بهترین سخنگوى هستى انبیا هستند. «و من احسن قولاً...» - بهترین سخن آن نیست كه علمى تر و خوش آهنگ تر باشد بلكه آن است كه مردم را به خدا دعوت كند و با هدف باشد. «دعا الى اللّه» - سخنى ارزش دارد كه گوینده ى آن اهل عمل باشد. «دعا الى اللّه و عمل صالحا» (گویندگان بى عمل به شدّت توبیخ مى شوند. «لم تقولون مالا تفعلون»(32)، «اتأمرون الناس بالبر و تنسون انفسكم»(33) - دعوتى ارزش دارد كه علاوه بر عمل، نشاط تسلیم و رضا را به همراه داشته باشد. «انّنى من المسلمین» ----- 32) صفّ، 2. 33) بقره، 44. **********
بسمه رب شهدا و صدیقین سلام و صبح بخیر خدمت دوستان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۶۱ ↩️ شامل آیات ۸۲ تا ۸۷ سوره مبارکه 🔻پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند:: «اَلْقُلُوبُ أَرْبَعَةٌ فَقَلْبٌ فِيهِ إِيمَانٌ وَ لَيْسَ فِيهِ قُرْآنٌ وَ قَلْبٌ فِيهِ قُرْآنٌ وَ إِيمَانٌ وَ قَلْبٌ فِيهِ قُرْآنٌ وَ لَيْسَ فِيهِ إِيمَانٌ وَ قَلْبٌ لاَ قُرْآنٌ فِيهِ وَ لاَ إِيمَانٌ فَأَمَّا اَلْقَلْبُ اَلَّذِي فِيهِ إِيمَانٌ وَ لَيْسَ فِيهِ قُرْآنٌ كَالثَّمَرَةِ طَيِّبٌ طَعْمُهَا لَيْسَ لَهَا رِيحٌ وَ أَمَّا اَلْقَلْبُ اَلَّذِي فِيهِ قُرْآنٌ وَ لَيْسَ فِيهِ إِيمَانٌ كَالْأُشْنَةِ طَيِّبٌ رِيحُهَا خَبِيثٌ طَعْمُهَا وَ أَمَّا اَلْقَلْبُ اَلَّذِي فِيهِ قُرْآنٌ وَ إِيمَانٌ كَجِرَابِ اَلْمِسْكِ إِنْ فُتِحَ فُتِحَ طَيِّباً وَ إِنْ وَعَى وَعَى طَيِّباً وَ أَمَّا اَلْقَلْبُ اَلَّذِي لاَ قُرْآنٌ فِيهِ وَ لاَ إِيمَانٌ كَالْحَنْظَلَةِ خَبِيثٌ رِيحُهَا خَبِيثٌ طَعْمُهَا»؛ دلها چهار گونه اند: دلى كه در آن ايمان هست و قرآن نيست، دلى كه در آن هم ايمان هست هم قرآن، دلى كه در آن قرآن هست و ايمان نيست و دلى كه در آن نه ايمان هست و نه قرآن دل اوّل همچون خرماست، خوش طعم است، اما عطر ندارد. دل دوم، همچون مشكدان است كه اگر دَرَش را باز كنى خوش بوست و اگر هم ببندى باز خوش بوست. دل سوم، مانند اشنان است؛ خوشبو و بد طعم. دل چهارم مانند حنظل؛ بد بو و بد طعم. 📚[مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل ج ۴، ص ۲۳۱ عنوان باب: الجزء] 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
☫ کانالهای واحد رسانۀ ☫ «اهمیت فضای مجازی به‌اندازهٔ انقلاب اسلامی است.» 👇 1⃣ قرارگاه سایبری ضیاءالصالحین (مجلۀ اینترنتی، مذهبی و اخلاقی) 🆔 @ziaossalehin 2⃣ سردبیر سایت ضیاءالصالحین (کانال تخصصی تحلیل و اخبار مهم حوزه و ) 🆔 @sardabir313 3⃣ مرجع تولید و نشر استیکر و لوگوی مذهبی - مناسبتی 🆔 @stickers313 4⃣ پایگاه خبری ضیاءالصالحین 🆔 @news_ziaossalehin 5️⃣ بصیرت و تشکیلات اسلامی 🆔 @ziaossalehin_ir 6️⃣ قرارگاه پاسخگویی به سوالات دینی 🆔 @shobhe_dini 7⃣ گلستان تربیت (فرزندپروری اسلامی، روانشناسی و نیازمندی های تربیتی) 🆔 @golestane_tarbiat 8⃣ کانال مداحی "چای روضه" 🆔 @chaye_rozeh __ 🔺 لطفاً برای بهتر دیده شدن حمایت کنید.
انتقال وجه کارت به کارت وضعیت: موفق کارت مبدا: ۶۰۳۷۷۰******۶۴۳۷ کارت مقصد:
۵۸۹۲۱۰۷۰۴۵۵۳۱۵۷۴
مبلغ: ۵٬۰۰۰٬۰۰۰ریال تاریخ: یک‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ۰۶:۰۳ شماره پیگیری: ۲۲۳۸۴۱ به نام: گروه جهادي شهيد احمد كاظمي ضياء ا حساب: ۱۰۲۳۵۶****
مهدی یاوران
انتقال وجه کارت به کارت وضعیت: موفق کارت مبدا: ۶۰۳۷۷۰******۶۴۳۷ کارت مقصد: ۵۸۹۲۱۰۷۰۴۵۵۳۱۵۷۴ مبلغ: ۵٬
سلام دوستان واریز فوق مربوط به سیل زدگان سیستان و بلوچستان میباشد قبول حق ، اجرتان با حضرت زهرا سلام الله علیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قطعا جنت الاعلامه دیدن صحنت آخر دنیامه... 🌷 شب زیارتی اباعبدالله الحسین علیه السلام 🌴به مهدی یاوران بپیوندین 🌴👇 https://eitaa.com/Mahdi_yavaran_ziaossalehin