eitaa logo
حدیث آرزومندی
637 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
80 ویدیو
190 فایل
✅️ اطلاع رسانی برنامه‌ها، کوته نوشته‌ها و آرشیو مطالب حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدمهدی رفیع پور تهرانی(دامت برکاته) 🔻 استاد سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم آدرس اینستاگرام: Rafipour_ 📖 مدرس: https://t.me/ostadrafipour_madras ارتباط: @rez_vaan
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی حادثه آبادان @Farsna
پیام آیت الله العظمی جوادی آملی در پی رخداد تلخ و غمبار آبادان ▫️ پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در پیامی ضمن تسلیت رخداد تلخ و سانحه سنگین و غمبار آبادان بیان داشتند: جامعه اعم از مسئول و مردم عادی موظف اند یعنی که اساس فکر، عقل، درایت، اندیشه و انگیزه را بر و بنیان گذاری کنیم. ▫️ این گونه از رخدادهای تلخ در اثر نبود عقیده صائب و ایمان سالم است. کسی که لرزان می اندیشد و مضطرب فکر می کند، مضطرب می سازد! آن که و دارد، فکرش را، فکرتش را، فطرتش را بر لبه لرزان سقوط، بنیان گذاری کرده است، خواه از مسئولین خواه از مردم! و کسی که باور صحیح، اعتقاد صائب و ایمان سالم داشت، او در زمین مستحکم خانه می سازد. متن کامل پیام معظم له بدین شرح است: متن کامل پیام معظم له بدین شرح است: 👇👇👇👇
سلام جناب رفیع پور،یه سوالی داشتم ممنون میشم توضیح بفرمایید چطور میشه دو شخص عالم،عارف،صاحب کرامات و مکاشفات و برخورداری از علوم غریبه وقتی درباره یک شخص واحد قضاوت میکنن و نظر میدن خیلی پیش میاد که نظرات کاملا متفاوتی رو ارائه میدن؟اگر اون شخص قضاوت شونده انسان خوبیست پس باید نظر هر دو خوب باشد یا اگر بد است نظر هر دو بد باشد چون هر دو صاحب علومی هستندکه عوام از ان بی خبرند... اگر برای مثال هر دو عارف حقایقی براشون معلوم هست،نمیشه یکی از انها شخص مورد نظر رو انسان نیکو صفتی ببیند و دیگری بگوید نه ان شخص انسان بدی است ____ سلام علیکم مکاشفات عارفان در موارد بسیار زیادی کامل و تمام نیست و لذا در موارد تعارض روشن میشود که یکی از دو و یا هردو مکاشفه واقع نمایی کاملی نداشته و عارف را به اشتباه انداخته است. بر همین مبنا انسانها فقط موظف به پیروی از معصومین علیهم السلام هستند و مکاشفات عارفان جز برای خود آنها ( با داشتن شرایط) حجیت ندارد و نباید در جامعه به آن ضریب زیادی داد. بله در راستای تایید آیات و روایات و براهین معتبر عقلی میتوان از مکاشفات هم در حد تأیید بهره برد... ۱۴۰۱/۳/۶ https://t.me/hadis_keramat https://eitaa.com/Menhajalsalehin
امام صادق علیه‌ السّلام فرمودند: (اوضاع)مؤمن جز به سه خصلت درست نشود: فهم عمیق در دین، تدبیر نیکو در زندگی(به ویژه در امور مالی) و بردبارى بر ناگوارى ها. 🔅لَا يَصْلُحُ الْمُؤْمِنُ إِلَّا عَلَى ثَلَاثِ خِصَالٍ التَّفَقُّهِ فِي الدِّينِ وَ حُسْنِ التَّقْدِيرِ فِي الْمَعِيشَةِ وَ الصَّبْرِ عَلَى النَّائِبَةِ. تحف العقول، ص ٣٥٨ علیه السلام https://t.me/hadis_keramat https://eitaa.com/Menhajalsalehin
دیدار با حضرت آیت‌الله کریمی جهرمی هشتم خرداد۱۴۰۱. مقداری درباره خالی شدن شهرها از عالمان برجسته گفتگو شد. از جمله تبریز و تهران و نام عده‌ای به نیکی برده شد. فرمودند: زمانی که در نوجوانی برای ادامه تحصیل حوزوی از جهرم به شیراز آمدم چهار پنج مجتهد کامل و صاحب رساله در شهر بود که الان نه تنها یکی از آنها نیست بلکه کسی نزدیک به آنها هم وجود ندارد! یکی از آنها مرحوم آیت الله سید عبدالمحمد آیت اللهی بود، فرزند مرحوم آقا سید عبدالحسین لاری ره. ایشان در آن زمان از مراجع شیراز بود و علاوه بر شیراز در جهرم و لار و خیلی از شیخ نشین ها مقلد داشت. من چندبار ایشان را دیده بودم...خیلی هم نسبت به گرفتن وجوهات شرعی مردم بی اعتنا بود و مثلا به طرف می گفتند ببر قم یک سید حسین بروجردی هست به ایشان بدهید.» https://t.me/hadis_keramat @Menhajalsalehin
هرچه کنی بکن مکن ترک من ای نگار من هرچه بری ببر مبر سنگدلی به کار من هرچه هلی بهل مهل پرده به روی چون قمر هرچه دری بدر مدر پردۀ اعتبار من هرچه کشی بکش مکش باده ببزم مدعی هرچه خوری بخور مخور خون من ای نگار من هرچه دهی بده مده زلف به باد ای صنم هرچه نهی بنه منه پای به رهگذار من هرچه کشی بکش مکش صید حرم که نیست خوش هرچه شوی بشو مشو تشنه بخون زار من هر چه بری ببر مبر رشتۀ الفت مرا هرچه کنی بکن مکن خانۀ اختیار من هرچه روی برو مرو راه خلاف دوستی هرچه زنی بزن مزن طعنه به روزگار من https://t.me/Sharhsadr/3561