🏴
مراسم چهلمین روز ارتحال آیتالله العظمی #صافی گلپایگانی (قدسسرّه) روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۹. بعد از نماز مغرب و عشاء. مسجد مقدس امام حسن عسکری (علیه السلام). با حضور مراجع تقلید، علما، فضلا، اساتید حوزه، طلاب، شاگردان، مقلدین و عموم مردم ولایتمدار برگزار میگردد.🌹🌹🌹
15.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ همای آسمانی
⭐️ بخشی از روایت دیدار جمعى از جانبازان قطع نخاعى و بالای هفتاد درصد با رهبر انقلاب
🛑 آیت الله جنتی: خجالت می کشم؛ آرزویم است به قشر محروم کمک کنیم
رئیس مجلس خبرگان:
🔹امیدوارم حرف هایی که می زنیم نتیجه عملی هم داشته باشد.
🔹علی(ع) طاقت نداشت فقیر و گرسنه ببیند.
🔹تا جایی که می توانیم کمک کنیم شب عید کسانی پیدا نشوند که غذا ندارند.
🔹اسلام نمی تواند ببیند کسی گرسنه است.
🔹رئیس جمهور وظایفش را می داند و امیدواریم سایر اعضای دولت هم در این مسیر حرکت کنند.
🔹حکومت علوی که ما منتظرش بودیم باید آثاری داشته باشد
🔹اولین وظیفه حکومت اسلامی این است که گرسنه ها را سیر کند.
🔴بخش خبری «۲۲:۳۰» تعطیل شد!!!
♦️بخش خبری «۲۲:۳۰» شبکه دو سیما که حدود ۲ دهه فعالیت داشت، از باکس پخش این شبکه حذف شد و در یک زیرنویس اعلام شد که از این پس پخش نخواهد شد.
♦️بخشی در شبکه خبر تحت عنوان «گفتوگوی ویژه خبری» به پخش رسید که مجری آن «المیرا شریفیمقدم» است که پیش از این بخش خبری همین شبکه با عنوان «تیتر امشب» را اجرا میکرد و حالا این دو بخش خبری شبکه دو سیما و شبکه خبر با هم ادغام شدهاند.
derakhtvareh_ver_1400-08_no_02 (1).pdf
2.01M
آینده علمی خود را جستجو کنید
✅دفترچه درختواره رشته ها و گرایش های تخصصی"حوزه های دانشی علوم اسلامی"
🔻طراح: معاونت آموزش حوزه علمیه قم - 1400
✔️این درختواره مشتمل بر 16 حوزه دانشی است.
✔️برای تدوین این درختواره، حدود ۶۰۰ استاد و کارشناس و ۵۰ کمیته علمی همکاری داشتهاند.
🔴امام خمینی:
♦️ما چه کنیم با بیت المال مسلمین؟ وظیفه حکومتها چیست با بیت المال مسلمین؟ این مسئله، مسئله این نیست که در آن وقت و در حکومت حضرت امیر باشد؛ این دستور است در طول تاریخ براى کسانى که متکفل حکومت هستند که تا اندازه ممکن در بیت المال تصرف نکنند
♦️ یک دِرهَمش در آن طرف حساب دارد. باید حساب بدهیم، باید در پیشگاه خداى تبارک و تعالى، در کارهایى که مىکنیم، تصرفهایى که در بیت المال مىکنیم، باید بعد حساب بدهیم چرا؟ زیادهروى شده باشد، مجازات دارد؛ عدالت شده باشد، مجازات خیر دارد. بیت المال مسلمین را بزرگ بشمارید.حکومتهاى اسلامى باید بیت المال مسلمین را براى جلال و جبروت خودشان صرف نکنند، بیت المال مسلمین صرف آن چیزى بشود که براى مسلمین است
📚صحیفه امام خمینی ره جلد19ص375
7.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ انقلاب را دست مردم نگه داریم!
#حجت_الاسلام_قنبریان
🔹 دولت باید در مقابل فشارها بر لایحه نظام پرداخت عادلانه حقوق ها تصمیم بگیرد، انقلاب را دست مردم نگه دارد یا دست نجومی بگیرها بدهد!
🔹خطای اول این بود که سامانه شفافیت حقوق ها برای مردم شفاف نشد! در حالیکه ماده ۲۹ قانون برنامه ششم اطلاع عموم مردم را قید کرده است. اینجور نیروی نهضتی مردم از روند اصلاح کنار می رود.
🔹 به شکل عجیبی دارند مردم را از حکمرانی کنار می گذارند و فقط تکبیرگو و در ایام کرونا فقط از آنها فالور می خواهند!
✅عدالتخانه، #فریاد_مستضعفین
12.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ خوانش تاریخی از پرداخت حقوق به مدیران و مقامات در صدر اسلام
#حجت_الاسلام_قنبریان
• حضرت امیر(ع) در مشورت به خلیفه دوم فرمود: "حاکم می تواند برای هزینه ضروری زندگی اش از بیت المال استفاده کند"
• خلیفه یک گوسفند (حدود ۱۲درهم) را بین سه کارگزارش در کوفه تقسیم می کرد با عین حال این مقدار را عامل ویرانی شهر می خواند!
• وضع الان ماست! ۶۰٪ بودجه را حقوق می دهیم نه عدالت دارد نه رضایت!
• حضرت امیر(ع) که سرکار آمد حقوق مقامات را کاست! درباره قاضی هم که دستور "بذل فراخ و راحت" داشت حدود ۶۰٪ کاست!
• تأسی به خود ایشان برای مشاغل ما ممکن نیست چون او دریافتی بیت المالش صفر بود!
• طبق ماده ۳ قانون رسیدگی به دارایی های مقامات ج.ا ، ۲۴ صنف جزء مقامات و مسئولین اند از جمله مسئولین بانکها و بیمه ها و موسسات دولتی. اینها باید ارتزاق از بیت المال در آن سطح شوند در حالیکه حقوق های نامتعارف دقیقا همین جا اتفاق می افتد!
🎥 فیلم کامل برنامه را اینجا ببینید
https://t.me/sorayatv/2446
#ثریا
✅عدالتخانه، #فریاد_مستضعفین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹مردمی که امربه معروف و نهی ازمنکر را ترک کنند، با خدا اعلام جنگ کرده اند…
🔻نماد امام رضا شده کفتر و گنبدطلا و غذای حضرتی!
اینها هیچکدام مقدس نیستند،
به روایتهای امام رضا عمل کنید…
#استاد_رحیم_پور_ازغدی
مصباحیه ...
🔴درسهايي که بايد از علامه مصباح آموخت... 🔸درس سيزدهم: بصيرت 🖊احمدحسين شريفي 🔸يکي ديگر از ويژگيه
🔴درسهايي که بايد از علامه مصباح آموخت...
🔸درس چهاردهم: فيلسوف مربي
🖊احمدحسين شريفي
🔸يکي از ويژگيهاي بارز در سبک و سلوک علمي و عملي آيتالله مصباح اين بود که حقيقتاً يک مربي کمنظير بود؛ سکوت و سخن ايشان درسآموز بود. نوع نگاهشان، انرژيبخش بود؛ حتي نشست و برخاست او نيز آموزنده بود. ارتباط با او و نشستن در محضر او، حتي مشاهده چهرة نوراني و رويِ گشادة او حقيقتاً ايمانها را مستحکم و ارادههاي مشتاقان را پولادين ميکرد. در سختترين شرايط روحي وقتي در محضر او مينشستيم، چنان آرامشي به ما ميداد که گويا اصلاً سختي و گرفتارياي نداشتهايم.
در درونشان صد قيامت نقد هست
کمترين آنکه شود همسايه مست
🔸حضرت آيتالله شبيري زنجاني ساليان قبل به جناب حجتالاسلام ابوالحسن نواب فرموده بودند: «آقاي مصباح را خدا مربي خلق کرده است؛ و حتي چاي خوردن ايشان هم چاي خوردن يک مربي و يک معلم اخلاق است؛ حرف زدن ايشان، تحمل ايشان، سکوت ايشان، تواضع ايشان، همه و همه به آدم درس ميدهد. يعني من معتقدم ايشان از لباسي که ميپوشند به آدم ياد ميدهند که چطوري لباس بپوشد و خدا سرتا پای ايشان را يک مربي اخلاق خلق کرده است» (زندگينامه حضرت آيتالله مصباح يزدي، ص87)
🔸او به ندرت به کسي حتي به فرزندانش توصيه مستقيم ميکرد؛ اما سبک زندگي او تماماً موعظه و توصيه اخلاقي بود. او در برخوردهاي اجتماعي، برخلاف تصويري که ژورناليستهاي ناآگاه و دشمنان بيمروت، از ايشان ترسيم ميکردند، بسيار اهل مدارا و تحمل بود.
🔸از جمله بارزترين ويژگيها در سلوک علمي و آموزشي آيتالله مصباح، شاگردپروري ايشان بود. او حقيقتاً زندگي خود را وقف پرورش نيرو براي اسلام و انقلاب کرد. با کوچکترين شاگردان خود نيز چنان برخورد ميکرد که کسي با نزديکترين دوستش برخورد ميکند؛ بسيار صميمي و پدرانه.
شاگردان او هم پروانهوار دور شمع وجودش ميچرخيدند و او را محرم اسرار زندگي خود ميدانستند. او پشت سر شاگردان خود نماز ميخواند؛ تمام قد، حتي در ماههاي پاياني عمر مبارکشان، جلوي شاگردان خود ميايستاد.
🔸جلسات مشورتي خود را با شاگردانش برگزار ميکرد. جديترين تصميمات و برنامههاي آموزشي و پژوهشياش را با پارهاي از شاگردانش در ميان ميگذاشت و از آنها مشورت ميگرفت. بيهيچ تکلفي و بدون نياز به هيچ ترتيب و آدابي با آنها بر سر يک سفره مينشست. او حقيقتاً يک مربي بود.
#علامه_مصباح
صلوات
«اللهم صل علی محمد و آل محمد»
«خداوندا؛ بر محمد و آل محمد رحمت فرست.»
آیت الله مصباح :
🔸️انسان وقتى مىخواهد از بزرگی چيزى درخواست كند ولى در خود چنين لياقتى نمىبيند؛ بنابر اصول روانشناسى اوّل باید توجّه آن شخص بزرگ را به مطلوبش جلب كرده، سپس خواسته خود را مطرح نمايد. به عنوان مثال ابتدا به فرزند او اظهار ارادت كرده و كمكم زمينه درخواست خود را فراهم نمايد.
🔹️بىترديد ما انسانها به دليل گناهانمان، شايستگى درخواست از پيشگاه با عظمت پروردگار را نداريم و از سوى ديگر چارهاى جز درخواست از درگاه او نيست، پس، بايد لياقت درخواست را پيدا كنيم و براى اين كار هيچ چيز بهتر از طلب رحمت براى اولياى الاهى نيست.
🔸️از اینرو، با صلوات فرستادن براى عزيزترين دوستان خدا، لياقت جلب توجّه الاهى را پيدا كرده، درخواستهاى خود را مطرح مىنماييم.
📚 کتاب شکوه نجوا، ص ۱۴
#شرح_مناجات_شعبانیه ۲