🌹 امام صادق علیه السلام از پیامبر نقل فرمود که آن حضرت فرمودند:
♦️ انّ اللّه عزّوجلّ وکّل ملائکته بالدعاء للصائمین و قال اخبرنی جبرئیل عن ربّه انه قال: ما امرت ملائکتی بالدعاء لاحد الّا استجیب لهم فیه.
♦️خدای متعال به فرشتگان وکالت داده تا برای روزه داران دعا کنند و فرمود: جبرئیل از سوی خدا به من خبر داد که خدا فرمود: فرشتگان را امر به دعا نکردم جز این که آن را اجابت خواهم کرد.
📚 اصول کافی، ج ۴، ص ۶۴
4_5855173303676700858.mp3
8.12M
🛑 #تندخوانی(تحدیر) جزء چهارم قرآن کریم
🔹حجم ۷.۷ مگ
🕕زمان: ۳۳ دقیقه
🎙قاری: احمد دباغ
8.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ توفیق حمد الهی، نعمتی مضاعف است.
🔺️قسمت دوم مجموعه تصویری #صهبای_حضور
💠 شرح دعای ورود به ماه مبارک رمضان
در بیان آیت الله مصباح
#درس_اخلاق
01_Makarem02-01270658_مُلک و ملکوت انسان.mp3
5.39M
مصباحیه ...
یکم؛ «مُلک و ملکوت انسان» حجتالاسلاموالمسلمین استاد #مؤیدی رمضانیه 1401 برگرفته از سلسلهجلسات شر
نکاتی از مواعظ استاد #مؤیدی
در ویدیوکلیپ «مُلک و ملکوت انسان»
یکم؛
عواطف و احساسات انسان غرق در بُعد مُلکی (طبیعی و جسمانی) اوست. نیازهای او نیز بیشتر، نیازهای جسمانی است؛ مثل گرسنگی، تشنگی، غریزه جنسی، قوه غضبیه و اقتضائات آن.
دوم؛
انسان نیز که تمام توجهش به بُعد جسمانی خود است، گاه تا پایان خطِ طغیان پیش میرود. این همان ظلمات و تاریکیهایی است که ادراک و عواطف انسان را تحت تأثیر قرار داده و سراسر وجود و نفْس او را پُر میکند.
سوم؛
آشفتهحالیها و پریشانخاطریها که به فشارهای عصبی منتهی میگردد، به این دلیل است که انسانِ گرفتار در ظلمات، توان دیدن خداوند را که اصل و سرچشمه هستی است، ندارد.
در حالی که خداوند مبدأ هستی است و همه چیز، آنبهآن و دمبهدم از آنجا جوشیده و از آن بازتاب میکند.
چهارم؛
تاریکیها سبب میشود تا انسان در هنگامه توجهِ فطرت به خداوند، فهم صحیحی از حضرت حق نداشته باشد.
پنجم؛
انسانها در سالهای عمْر خود، گرفتار تاریکیهای الهِ نفْسی هستند که از طریق قوای آنها، میدانداری میکند؛ غضب، شهوت، خیال، رقابتها و ...!
ششم؛
لطیفترین نور وجودی، روح آدمی است که از نسیم سحری لطیفتر و تأثیرپذیرتر است. ببینید که از اوضاع تاریک ما، چه تأثیرها میپذیرد؟!
هفتم؛
یکی از اسرار وجوب نماز این است که نماز میتواند انسان را از حال هوای تاریک نفسانی بیرون بکشد. البته اگر نماز، نمازی کامل و عالی باشد.
هشتم؛
بُعد دیگر انسان، بُعد معنوی و ملکوتی (قدسی و الهی) اوست که با مجاهدتورزی انسان برای رها شدن از الهِ نفْس، ظهور و جلوه میکند.
نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1269
🌹نسبت خویشاوندی رهبر معظم انقلاب و شیخ محمد خیابانی چیست؟
♦️۱۷ فروردین ۱۲۹۹: قیام شیخ محمد خیابانی در تبریز
♦️سه روایت ویژه از امام خامنه ای درباره شیخ محمد خیابانی
و قیام مردم تبریز علیه استبداد و استعمار
1⃣ «آقاى شيخ محمد خيابانى شوهر عمهى ماست... پدرم شاهد قضاياى مشروطه بوده؛ ايشان در مشروطه بوده؛ با باقرخان هممحلهاند. باقرخان مال محلهى خيابان است - كه محمد خيابانى هم مال همان محلهاند - پدر ما هم مال همان محلهاند... خيابان يك محلهاى است در تبريز؛ محلهاى است كه الان هم به يك شكل محله و اينها نيست؛ تنها خيابانى بوده كه آن زمانها در تبريز وجود داشته و در قسمتى از اين خيابان كوچهاى است به نام قرباغلار كوچه سى؛ الان هم هست كوچهى قرباغىها، كه منزل شيخ محمد خيابانى و همچنين منزل پدربزرگ ما، مرحوم حاج سيد حسين خامنهاى - كه پيشنماز مسجد جامع بود.» ۱۳۶۴/۰۳/۰۱
2⃣ «مرحوم «شیخ محمّد خیابانی» قبل از اینکه وارد مبارزات مشروطیت شود، گاهی نایبِ پدرزن خود میشد. پدر زن او مرحوم حاج سیّد حسین [خامنهای] بود که جدّ ماست و [شیخ محمد خیابانی] در همین شبستان مسجد جامع [تبریز]، به جای ابوالزّوجهی خود نماز میخواند و از همین جا، شهرت خودش را بتدریج به دست آورد...» ۱۳۷۲/۰۵/۰۵
3⃣ «در قضیهی مرحوم شیخ محمد خیابانی - که تبریز یک تنه ایستاد - مسأله، مسألهی قرارداد وثوقالدوله بود. در تهران، عمال حکومت ضعیف با یک قرارداد، امور مالی و امور نظامی کشور را دودستی تقدیم کردند به انگلیسیها. تبریزیها ایستادند. مرحوم خیابانی و دیگران در مقابل این قضیه بود که ایستادند و آن حوادث عجیب تبریز پیشآمد کرد. تبریز همیشه اینطور بود.» ۱۳۸۵/۱۱/۲۸
🗓 ۱۷ماه فروردین سال۱۲۹۹
🏳قیام شیخ محمد خیابانی
🏳علیه دولت وثوق الدوله
🏴درپ قرارداداستعماری ۱۹۱۹
رهبر انقلاب :
‼️تاریخ مجالس اول مشروطه، بسیار عبرت آور است و واقعاً یکایک ملت ایران، برای اینکه بدانند جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی به این کشور و این ملت چه داده است، باید آن گذشته را بخوانند. تا ندانیم چگونه بودهایم، نخواهیم دانست که امروز چه در اختیار داریم. در آن چند سال اولیه، تا وقتی که هنوز مجلس، آن مجلسِ تحت نفوذ سلطان و سردار و دوله و سلطنه و سفارتخانه خارجی نبود، مجلسی بود که با وجود ابتدایی بودن، تأثیر خود را در اوضاع کشور میگذاشت. هر جا که اندکی نشانه سلطه خارجی بود، آن مجلس، باقدرت تمام میایستاد. اولتیماتوم روس بود، مجلس ایستاد. استقراض از خارجیها بود، مجلس ایستاد. قرارداد وثوقالدوله بود، مجلس ایستاد. امثال مدرّسها در آن مجلس، کم و بیش بودند. آنهایی هم که گذشتِ زمان نشان داد نمیتوانند همیشه مدرّس باقی بمانند و مثل مدرّس باشند، در سایه حضور مردانِ مستقلِّ با ایمانی از قبیل مدرّس، خیابانی و امثال آنها، یک حالت واقعىِ مردمی به آن مجلس دادند. ۷۳/۳/۱۱
Jahade_tabeini