4_5778276943648525324.mp3
1.79M
* #سخنرانی_صوتی کوتاه #امیرالمومنین
🎧 شرحی کوتاه بر حدیث "حُبُّ عَلی حَسَنَة لا تَضُرُّ مَعَها سَیّئة"
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
🗓تاریخ: ۱۴۰۰/۵/۷ مصادف با روز عید غدیر
⏱ زمان: ۷ دقیقه
🔺 @nasery_ir
7009846179.mp3
1.5M
🌸 #عیدآسمانی
♨️چرا خدا درقرآن نگفته حضرت
علی (ع) جانشین پیغمبر است؟
🎤حجت الاسلام رفیعی
4_5764720729782225443.mp3
1.2M
💙﷽ا💙
✨عید زیبای غدیر خم مبارک
🤔 در غدیرخم امامت
چند نفر اعلام شد❓
🎤 حضرت آیت الله جوادی آملی
علمای اهل سنّت برای این که از زیر ولایت امیرالمؤمنین (علیه السلام) شانه خالی کنند، وقتی دیدند به جهت تواتر حدیث غدیر، راهی برای انکار اصل واقعه ندارند، به توجیه حدیث روی آوردند. یکی از توجیهات رایج آنها که حتماً شما هم بارها شنیده اید، این است که می گویند: منظور از مولا در مَن کنتُ مولاه فعلیٌّ مولاه، ناصر یا مُحِبّ است نه ولیّ و سرپرست و امام!
آری در کتب لغت همچون نهایه ابن اثیر، این دو معنا برای این واژه ذکر شده، امّا . . .
امّا تا به حال به این نکته دقت کرده اید که اصلاً نمی توان حدیث را با این دو معنا ترجمه کرد!
۱- هر کس من یاری کننده ی او هستم، علی یاری کننده ی اوست
۲- هر کس من دوستدار او هستم، علی دوستدار اوست
در حالی که باید برعکس بفرمایند:
۱- هر کس علی را یاری کند، مرا یاری کرده است
۲- هر کس علی را دوست بدارد، مرا دوست داشته است
ولی چه کنیم یا به تعبیر بهتر: چه کنند! که در کتب لغت، برای واژه ی مولا، معانی منصور و محبوب، ذکر نشده است!
احمد وافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥دیالوگ به یادماندنی از سریال "امام علی(ع)"
زبیر خطاب به عمار:
حکایت آن دو چراغ چه بود؟
🔴 استاد علی صفایی حایری؛
عشق علی و حب علی به تنهایی کافی نیست، مهم عمل است؛ مهم، امرِ علی را اطاعت کردن است؛ مهم، پذیرفتن عملی ولایت امیرالمومنین است؛ همراهی کردن است؛ مشایعت کردن است؛این ولایت دنباله توحید است؛ توحید در هستی، توحید در جامعه و توحید در درون هر نفس ..
#عین_صاد
ketab man ghadiriam.pdf
8.22M
نسخه الکترونیکی
کتاب " من غدیری ام "
🆔 👉@TSemamkazem
🌾🍂
🍃🌺🍂
💐🌾🍀🌼🌷🍃
از اتفاقات جالبِ تاریخی آن است که قتل عثمان هم در ۱۸ ذیحجه اتفاق افتاد!
۱۸ ذیحجه ی سال ۳۵ هجری
https://lib.eshia.ir/22009/3/442/%22%D9%85%D9%82%D8%AA%D9%84_%D8%B9%D8%AB%D9%85%D8%A7%D9%86%22
و مردم در ۱۹ ذیحجه با حضرت امیر علیه السلام بیعت نمودند
بنابراین ۱۸ ذیحجه نه تنها آغاز اعلام خلافت و امامت حضرت امیر بلکه پایان خلافت خلفای غاصبِ ثلاثه است
و از دو جهت، مبارک است:
آغاز نور و پایانِ ظلمات
👓 قضیه غدیر، جعل حکومت است!
🔹من درباره شخصیت حضرت امیر چه میتوانم بگویم و کی چه میتواند بگوید. ابعاد مختلفهای که این شخصیت بزرگ دارد، به گفتگوی ماها و به سنجش بشری در نمیآید.
کسی که انسان کامل است و مظهر جمیع اسماء و صفات حق تعالی است!
ابعادش به حسب اسماء حق تعالی باید هزار تا باشد و ما از عهده بیان حتی یکیاش نمیتوانیم برآییم. این شخصیت که جامع تضاد است، امور متضاده در او جمع است، کسی نمیتواند در حول و حوش او سخن بگوید...
خدای تبارک و تعالی که ملاحظه فرموده است که در بشر بعد از رسول الله کسی نیست که بتواند عدالت را به آن طوری که باید انجام بدهد، آن طوری که دلخواه است انجام بدهد مامور میکند رسول الله را که این شخص را که قدرت این معنا را دارد که عدالت را به تمام معنا در جامعه ایجاد کند و یک حکومت الهی داشته باشد، این را نصب کن...
🔹 زنده نگه داشتن این عید نه برای این است که چراغانی بشود و قصیدهخوانی بشود و مداحی بشود، اینها خوب است، اما مساله این نیست. مساله این است که به ما یاد بدهند که چطور باید #تبعیت کنیم، به ما یاد بدهند که غدیر منحصر به آن زمان نیست!
❗️ غدیر در همه اعصار باید باشد و روشی که حضرت امیر در این حکومت پیش گرفته است باید روش ملتها و دستاندرکاران باشد.
🔹 قضیه #غدیر، قضیه جعل #حکومت است، این است که قابل نصب است و الّا مقامات معنوی قابل نصب نیست یک چیزی نیست که با نصب آن مقام پیدا بشود...
📆 امام خمینی. ۲شهریور۶۵
.
حضرت آیتالله بهجت:
بهحسب ظاهر، میشود انسان بگوید عیدی [داریم] که در عیدیت بالاتر از همه اعیاد [اسلامی] باشد [و آن عید غدیر است].
چطور میشود بالاتر از همه اعیاد [باشد]
با آنکه آن [اعیاد دیگر] عید اسلامی هستند، [اما] این، عید تشیع است؛ عید وصایت است، #عید_ولایت است!
چطور این بالاتر شد؟!
به اعتبار همان که [میگویند:] «چون که صد آمد، نود هم پیش ماست»؛ به اعتبار اینکه کسی که قائل به ولایت است، قائل به اسلام [نیز] هست و لا عکس. کسی که این روز را عید بداند، آن سه تا (فطر، قربان و جمعه) را هم عید میداند، و لا عکس.(و برعکس آن چنین نیست)
.
📚 درس خارج فقه، کتاب صلات، ١٢ دی ١٣٧۴
.
حضرت آیتالله بهجت:
ما باید به یقین بدانیم که ما در دو دست خود، دو گوهر شبچراغ و گرانقدر(قرآن و عترت) داریم؛
و کار به تشکیک دیگران نداشته باشیم، خواه بدانند و بگویند که در دست ما گوهر است، و یا آن دو را دو سنگ بیارزش بدانند، چه دیگران قدر آن دو را بدانند یا ندانند [ما باید قدردان باشیم].
برای اینکه اگر قدر ندانستیم، نعمت از دست ما گرفته میشود، چنانکه اهل حجاز از نعمت ولایت محروم شدند و به عَجَمها(ایرانیها) منتقل گردید.
.
در محضر بهجت، ج۳، ص۱۹۶
.