eitaa logo
مصباحیه ...
134 دنبال‌کننده
17.7هزار عکس
9.2هزار ویدیو
497 فایل
مصباحیه ... اَلا ولایحمل هذا العَلَم اِلّا اهل البصر و الصّبر... معرفی شخصیت الهی و جهادی آیت الله #مصباح_یزدی...🌹 همراه با مطالب گوناگون خبری، تحلیلی، بصیرتی، اخلاقی، معرفتی و...🌸🌸🌸 @Soukhtee
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۴. می گوید‌ «مگر معصوم نمی‌گوید اشتباهات یک نفر را خصوصی به او بگویید؟ اول بپرسیم» از چه کسی بپرسیم؟ مگر حضرتعالی اصلاً راهی برای ارتباط مستقیم با خودتان گذاشتید که استعلام کنیم؟ مگر موسسه تحت امرتان اصلاً پیامهای ما را به شما میرساند؟ اگر هم میرساند مگر اصلاً پاسخی برای منتقدان و پرسشگران مهیا کرده است؟ از کدام تذکر خصوصی حرف می‌زنید وقتی خودتان هیچ سازوکاری برای آن طراحی نکردید و صرفاً عده‌ای مجیزگو پشت تلفن نشاندید تا هر نقدی مطرح میکنیم فقط بگویند «کلیپها تقطیع شده است»؟ 🔸ملاحظه کنید که ۹ دقیقه سخن رائفی‌پور هیچ ارتباطی با مطلبی که درباره شوخی‌های اهلبیت گفته بود نداشت و خودش مصداق نشر اشتباهات و پاک کردن شیشه با دستمال کثیف است. چه حکیمانه فرمودند که من كثر كلامه كثر خطاؤه (بحار الأنوار ج ۷۱ ص ۲۹۱) ۴ @naghde_tavahhomat
⁉️آیا فقط شیعیان بهشتی هستند ؟ در پاسخ به سؤال فوق سه دیدگاه وجود دارد: 1️⃣ دیدگاه افراطی (کثرت‌گرایان یا پلورالیسم): این گروه معتقدند: همه مذاهب و شرایع حق بوده و پیروان آن‌ها هم اهل نجات می‌باشند. باید توجه داشته باشیم عقل سلیم چنین دیدگاهی را متناقض نما(پارادوکسیکال) و غیر مقبول می‌داند و نمی‌پذیرد. از باب مثال: چگونه ممکن است؛ هم‌عقیده کسی که می‌گوید خدا جسمانی است و هم‌عقیده کسی که می‌گوید خداوند غیر جسمانی است، جمع شود؟!!! و هر دو اهل نجات ؟ 2️⃣ دیدگاه تفریطی (انحصارگرایان): این طیف معتقد هستند: یک مذهب حق هست و پیروان همین مذهب حقه، اهل نجات می‌باشند و بهشت جای دیگران نیست. اما با توجه به آیات شریفه قرآن کریم و روایات آل الله علیهم صلوات الله این نظر نیز با این کلیت، صحیح نیست. 3️⃣ دیدگاه اعتدال: (شمول گرایان)،: این گروه بر این عقیده هست که: هرچند مذهب حق، یک مذهب بیشتر نمی‌تواند باشد (شیعه)، ولی پیروان دیگر مذاهب می‌توانند اهل نجات باشند با این شرط که، در شناخت مذهب حق کوتاهی نکرده و به تعبیری جاهل مقصر نباشند (لجوج ومعاند نسبت به‌حق) که در این صورت استحقاق عذاب دارند و الا اگر جاهل قاصر بوده، یعنی مذهب حق به آن‌ها نرسیده و یا اتمام‌حجت بر آن‌ها نشده باشد ، اهل نجات هستند . قران کریم در تأیید این نظریه می‌فرماید: «وَ ما كُنَّا مُعَذِّبينَ‏ حَتَّى نَبْعَثَ رَسُولا»؛ «و ما تا رسول نفرستيم (و بر خلق اتمام حجّت نكنيم) هرگز كسى را عذاب نخواهيم كرد». (1) پی‌نوشت: 1. اسراء/15
⁉️ آیا «قدم بد» داشتن که در بین مردم رایج است و به بعضی از افراد نسبت می‌دهند؛ صحت دارد؟ ✅ اگر منظور از «قدم بد» داشتن، این است که؛ فلان فرد به خاطر اخلاق بد و یا گنه‌کار بودن، باعث می‌شود رزق و روزی و برکت در زندگی تحت تأثیر قرار بگیرد، صحبت صحیحی است. در قرآن کریم، ریشه‌ی بلا و مصیبت، اعمال ناشایست انسان بیان‌شده است. در سوره‌ی شوری آمده است: «وَ ما أَصابَكُمْ مِنْ مُصيبَةٍ فَبِما كَسَبَتْ أَيْديكُم»؛ «هر مصيبتى به شما رسد به خاطر اعمالى است كه انجام دادهايد». (1) در روایتی از امام صادق علیه‌السلام می‌خوانیم: «إِنَّ الْمُؤْمِنَ لَيَنْوِي الذَّنْبَ فَيُحْرَمُ رِزْقَهُ»؛ «مؤمن با نیت بر گناه از رزق خود محروم می‌شود». (2) ولی اگر منظور از «بدقدم» بودن مطلب دیگری است، خرافه بوده و به‌هیچ‌وجه نمی‌توان دیگران را متهم به این امور کرد. نتیجه اینکه: بر اساس آیات و روایات، علت شومی و محرومیت‌ها، اعمال انسان‌ها هست و نه «پاقدم» و «بدقدم» بودن. 1. شوری/30 2. ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، النص، ص: 241
از مهم ترین اعمال ماه رجب 🔸خدا رحمت کند مرحوم آیت الله سید عبدالکریم کشمیری را ایشان خیلی سفارش می کرد به این عمل در طول ، این دستور در روایت هم آمده است که هر کس ده هزار سوره توحید را با نیت صادق در ماه رجب بخواند روز قیامت در حالی وارد محشر میشود که مانند روز اول تولد از تمام گناهانش خارج و پاک شده است و هفتاد ملک او را به بهشت بشارت میدهند. آیت الله کشمیری می گفتند : مرحوم قاضی و بعضی از اساتید به این عمل بسیار سفارش می‌کردند. 🔸ده هزار سوره توحید وقتی تقسیم بر «سی روز» ماه بشود برای هر روز کمی بیش از ۳۰۰ سوره باید خواند که این مقدار خیلی زمان نیاز ندارد،اگر این تعداد سوره توحید در طول ماه خوانده شود بسیار پربرکت است و یک باره انسان را سبک می‌کند. این عمل در پرونده اعمال انسان باید باشد و درکل ماه رجب هم باید خوانده شود نه اینکه طی چند روز تمام آن را به جا آورد. 🖋حجت الاسلام حاج شیخ جعفر ناصری
از آیت الله مصباح 🔹️پرسش: سلام علیکم و رحمة الله و برکاته امشب، یعنی شب جمعه اول ماه رجب برای ادای نماز مغرب و عشا و اعمال لیلة الرغائب مثل هر سال به مسجد رفتیم، ناگهان امام جماعت گفت که این اعمال بدعت است و از طریق اهل سنت این روایت نقل شده و خود اهل سنت هم راوی را تکذیب می‌کنند، نظر حضرتعالی در این باره چیست؟ 🔸️پاسخ: برادر گرامی سلام علیکم و رحمة الله نماز خاص لیلة الرغائب که سید بن طاووس در کتاب اقبال نقل فرموده است مانند اکثر اعمالی که برای زمان‌ها و مناسبت‌های خاص وارد شده را می‌توان انجام داد. و بهتر این است که برای مراعات جهت احتیاط به قصد رجا به جا آورده شود؛ در این صورت شبهه‌ی بدعت هم رفع می‌شود. خداوند شما را به رضایش موفق بدارد.
هدایت شده از مصباحیه ...
4_5974524960159301665.mp3
950.5K
📢بشنوید: 👇 🎙نظر عالم رجالی برجسته، آیت الله سید احمد مددی درباره لیلة الرغائب؛ 🔹سند لیلة الرغائب حدیثی است که آثار جعل در آن، من راسه الی ذیله واضح است/ لیلة الرغائب از لیالی مشهور اهل سنت پس از تراویح است... سیدبن طاووس احتمالا از کتاب اهل سنت نقل کرده و بعلت تسامح در ادله سنن نقل کرده و سند را نقل نکرده که مرسل و ضعیف میشه. در کتب معتبر قبل سید نیامده. سندش در وسایل و بحار، ضعیفه.
هدایت شده از استاد مددی
کانال معهد الامام المهدی عج (انتشار دروس) https://eitaa.com/mahadalemamalmahdi🏠 کانال استاد مددی (انتشار موضوعی مباحث) @ostadmadadi🏠
اولين شب جمعه ماه رجب را ليلة الرغائب گويند. رغائب جمع رغيبه است. "رغيبه" به معناي چيزي است كه مورد رغبت وميل مي باشد و هم چنين به معناي بخشش فراوان است. بنا بر معناي اول ، ليلة الرغائب شبي است كه ميل وتوجه به عبادت در آن بسيار است و بندگان‌خدا در اين شب گرايش زيادی به‌رفتن به در خانه‌خدا و ارتباط و انس با او دارند.. بنابراين جمع‌بندي كه ميشود كرد‌اين است كه خداوند در اين شب عنايت خـاصي به بندگان خود دارد و خوب است‌كه انسان از خدا بخواهد هر‌آنچه كه بندگان صالح و ارواح طيبه در اين شب به آن رغبت دارند به ما هم عنايت كند. استاد‌ فاطمی‌نیا (رحمة الله‌ علیه)
💠 لیلة الرغائب در مسجد لرزاده 📖 یکی از شاگردان آیت‌الله حاج : «مرحوم برهان اکثر مستحبات را خودش با همان جثه‌ی نحیفش انجام می‌داد. من الان ۵۰ سال هست که سعی می‌کنم در ایام البیض ماه رجب، اعمالم ترک نشود و این همه‌اش از برکات مرحوم برهان است. ماه رجب در حقیقتاً ماه اصبّ بود. گویا حقیقتاً در آنجا باران می بارید؛ باران رحمت و معنویت. همه را نسبت به روزه گرفتن در آن ماه تشویق می‌فرمودند. همه‌ی جوان ها اهل روزه گرفتن بودند. اول ماه، دوم ماه، و... نماز مستحبی را نشسته خواندن، در مسجد لرزاده، اصلاً باب نبود. همه روی پا و ایستاده می‌خواندند، حتی خودش. الان با اینکه در تهران اعتکاف هست، ولی در مساجد نماز لیلة الرغائب را بین دو نماز مغرب و عشاء به جا نمی‌آورند. آنجا [مسجد لرزاده] به جا می‌آوردند و بعد از آن تازه نماز عشاء را می‌خواندند. برنامه‌ها و رفتارهای مرحوم برهان این گونه بود.» 📚 کتاب ص۵۵ و ۵۶ 🕌 @tarikh_hawzah_tehran
مصباحیه ...
🔴 توضیحات و توجیهات واهی رائفی پور پیرامون صحبت هایش در موضوع شوخی های اهل بیت علیهم السلام ... 🌸🌸🌸
آقای رائفی پور در این کلیپ می گوید: 🔸سر داستان لیله المبیت هم همین کار را کردند! کسی دیگر هم چهارسال قبل من این سخن را گفت اما با او کاری نداشتند! 🔻منظور ایشان اقای حامد کاشانی است، اما آقای کاشانی در ماه مبارک رمضان امسال در شب بیستم گفتند: در قیاس این مطلب اشتباه کردم و فضیلت اهل بیت علیهم السلام با احدی قابل قیاس نیست. ▪️ وقتی کسی اشتباه خود را گردن می گیرد و اشتباه خود را اصلاح می کند کسی مشکل ندارد، در تحقیق یا تحلیل انسان اشتباه می کند. مشکل آقای رائفی پور این است که اشتباه خود را گردن نمی گیرد و منتقدین خود را مورد حمله قرار می دهد. ۵ @BotShenasi
مصباحیه ...
🔴 توضیحات و توجیهات واهی رائفی پور پیرامون صحبت هایش در موضوع شوخی های اهل بیت علیهم السلام ... 🌸🌸🌸
🗯 کَثُرَ کَلَامُهُ کَثُرَ سَقَطُهُ (بحار،ج۱۴،ص۳۱۸) 🔸۸ دقیقه سخنرانی برای توجیه! آن هم بدون عذرخواهی! پر از تناقض! اینکه مرحوم جزایری متصلب هست چه ارتباطی با سخن شما دارد؟ کجا کتاب زهر الربیع ایشان شوخی های رکیک جمع آوری کرده است؟ اگر متصلب است چه ارتباطی با تسامح در ادله سنن دارد؟ شما شوخی های +۹۰ سالی که گفتید را نشان دهید،باز سخن خود را تکرار کردید بدون آنکه منبع ذکر کنید. 🔸 چند تناقض در همین سخن شما دیده می شود،بالاخره مرحوم جزایری سخت گیر است یا تسامح کرده؟ چرا از امام عصر روحی فداه عذرخواهی نکردید؟چون یک منکر حضرت دفاع کرده است،خطای شما فراموش می شود؟ 🔻 تا کی منتقدین را متهم به نافهمی و بیسوادی می کنید؟ این بار فرق می کند و باید صریح عذرخواهی کنید. مگر ما آدم و رعیت شما هستیم که دنبال شما راه افتیم و اراجیف شما را استعلام بگیریم؟ کَثُرَ کَلَامُهُ کَثُرَ خَطَاؤُهُ وَ مَنْ کَثُرَ خَطَاؤُهُ قَلَّ حَیَاؤُهُ وَ مَنْ قَلَّ حَیَاؤُهُ قَلَّ وَرَعُهُ وَ مَنْ قَلَّ وَرَعُهُ مَاتَ قَلْبُهُ وَ مَنْ مَاتَ قَلْبُهُ دَخَلَ النَّارَ. (بحار،جلد۶۸،ص۲۹۰) ۶ @BotShenasi
⚠️ مواردی که نماز روی صندلی باطل است ❗️ 👇👇👇 🚫1. ایستادن برای او ضرر و مشقت زیاد ندارد ؛ 🚫2. میتواند برای تکبیره الاحرام بایستد ولی نمی ایستد. 🚫3. میتواند برای رکوع بایستد و بعد به رکوع برود ولی نمی ایستد. 🚫4. میتواند سجده ها را به صورت صحیح روی زمین انجام دهد ولی روی صندلی مینشیند. 🚫5. میتواند با عصا یا تکیه یا ... بایستد و نماز بخواند ، ولی نمی ایستد. 🚫6. میتواند یک رکعت را ایستاده بخواند و بقیه را نشسته بخواند ولی نمیخواند. 🌍 دنیای احکام👇؛ https://eitaa.com/joinchat/2623865049Cdd7479abfc
🗯 توصیه امیرالمومنین علیه السلام به مامور مالیات و گریستن امام صادق علیه السلام به عدم عدالت بعد از امیرالمومنین علیه السلام 🔸از برید بن معاویه روایت شده است که گفت: از امام صادق علیه السلام شنیدم که می‌گفت: امیرالمؤمنین علیه السلام مأمور جمع آوری صدقه را از کوفه به بادیه آن فرستاد. گفت: ای بنده خدا راهی شو و برتوست تقوای خدای یگانه که شریکی ندارد. دنیای خود را بر آخرت ترجیح نده و محافظ آن چه تو را بر آن امین دانستم باش، مراقب حق خدا در آن باش تا این که به گروه بنی فلان برسی، وقتی آمدی، بر آب آن‌ها وارد شو بدون این که میان آن‌ها مختلط شوی، سپس با آرامش و وقار قدم بگذر تا در میان آن‌ها قرار بگیری. بر آن‌ها سلام بفرست سپس بگو: ای بندگان خدا ولی خدا مرا به سوی شما فرستاده تا حق خدا را از اموالتان بگیرم. آیا در اموال شما حقی برای خدا وجود دارد که آن را به ولیش ادا کنید؟ اگر کسی به تو گفت: نه، بر او تکرار نکن، و اگر کسی به تو پاسخ مثبت داد، با او همراه شو بدون این که او را بترسانی یا وعده دهی مگر به خیر. وقتی به دارایی او رسیدی بدون اجازه او بر آن وارد نشو چرا که بیشتر دارایی از آن اوست. 🔻 بگو: ای بنده خدا آیا اجازه می‌دهی بر داراییت وارد شوم؟ اگر به تو اجازه داد با تسلط و خشونت بر آن وارد نشو، اموال را دو قسمت کن سپس او را در انتخاب هر قسمت که خواهد مخیر کن. هر قسمت را که انتخاب کرد به آن تعرض نکن، سپس باقی مانده را به دو قسمت تقسیم کن و او را در انتخاب هر قسمت که گزیند آزاد بگذار و هر قسمت را انتخاب کرد به آن تعرض نکن. این کار را ادامه بده تا این که در آن به اندازه حق خدا تبارک و تعالی باقی بماند وقتی این مقدار باقی ماند حق خدا را از آن بگیر، اگر از تو خواست فسخ کنی بپذیر، سپس با هم مختلط کن، و چنان کن که بار اول کردی تا این که حق خدا را از مال او بگیری. وقتی آن را گرفتی به کسی بسپار که خیرخواه، دلسوز، امانت دار و محافظ باشد و در مورد چیزی از آن ظالمانه رفتار نکند. سپس آن چه از گروه‌های مختلف نزد تو جمع آوری شده به سوی ما بفرست تا آن را چنان که خدای عزّوجلّ دستور داده تبدیل کنیم. ▪️ وقتی فرستاده ات آن را آورد به او بگو میان شتری و شیرخواره اش حایل نشود و میان آن دو جدایی نیفکند، و از شتر زیاد شیر ندوشد که این باعث ضرر شیرخواره اش شود و آن را در سواری خسته نکند. باید میان آن‌ها به عدالت رفتار کند و آن‌ها را بر هر آبی که می‌گذرد وارد کند، و آن‌ها را از زمین گیاه دار به سوی راه میانبر برنگرداند در زمانی که در آن استراحت می‌کنند و می‌دوند، باید تا می‌تواند با آن‌ها به نرمی رفتار کند، تا به إذن خدا فربه و چاق بدون خستگی و ناتوانی نزد ما بیایند. پس ما آن‌ها را به إذن خدا طبق کتاب خدا و سنّت پیامبرش صلی الله علیه و آله میان أولیاء الله تقسیم می‌کنیم، و این برای تو اجری بزرگ تر، و به هدایت نزدیک تر است. 🔸خدا به آن، تو و تلاش و خیر خواهی تو نسبت به کسی که تو را فرستاده و به خاطر نیازش فرستاده شدی می‌نگرد. رسول الله صلی الله علیه و آله گفت: خدا به ولیش که در راه طاعت و خیرخواهی او و امامش تلاش می‌کند نمی نگرد مگر همراه ما در جایگاه رفیع. 🔻گفت: سپس امام صادق علیه السلام گریست و گفت: ای برید! به خدا حرمتی از خدا باقی نمانده مگر این که هتک شده و نه عمل به کتاب خدا و سنّت پیامبرش صلی الله علیه وآله، و از زمانی که خدا امیرالمؤمنین را از دنیا برده حدی میان این خلق بر پا نشده است. تا امروز به چیزی از حق عمل نشده است، سپس گفت: به خدا که ایام و روزگار نمی گذرد مگر این که خدا مرده‌ها را زنده می‌کند و زنده را می‌میراند. خدا حق را به صاحبش باز می‌گرداند، و دینش را که برای خود و پیامبرش صلی الله علیه و آله خواسته برپا می‌کند، مژده باد مژده باد بر شما که به خدا حق جز در دستان شما نیست. 📚 بحارالانوار، جلد ۴۱، صفحه ۱۲۶ ۱۲ 🌸🌸🌸🌸🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴تهدید جدی است ✍شهاب الدین حائری شیرازی رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: ایران مواد کافی برای ساخت چندین بمب هسته‌ای را دارد وی گفت که قدرت‌های غربی باید تلاش مضاعفی برای ممانعت از هسته‌ای شدن ایران انجام دهند. وی همچنین مدعی شد که ایران اکنون مواد کافی برای ساخت «چندین بمب هسته‌ای» را در اختیار دارد... مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود که ایران در حال حاضر ۷۰ کیلو اورانیوم ۶۰ درصد غنی‌شده و هزار کیلو اورانیوم با غنای ۲۰ درصد دارد. گروسی روز گذشته نیز مدعی شده بود که از برجام چیزی غیر از یک «پوسته خالی» نمانده است./ ایلنا 📌حاشیه مواضع گروسی یادآور ایامی است که کشورهای غربی در حال آماده سازی دنیا برای حمله به عراق به اتهام تلاش برای دستیابی به سلاحهای کشتار جمعی، بودند. حاکمیت بجای تحویل گرفتن سعیدالصحاف های وطنی که دائما درحال تنگه بندی هستند بهتر است باچشم باز صحنه را مرور کند. همسایگانی که هر کدام درحال پنجه نشان دادن اند،نارضایتی های داخلی بی‌سابقه در طول ۴۴سال اخیر واتحاد صهیونی وغربی و عربی که درحال زمینه چینی برای تکرار سناریوی عراق است. https://t.me/virayeshe_zehn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 فیلم لحظه حمله ی امروز به سفارت باکو در تهران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻جزئیات تیراندازی در سفارت جمهوری آذربایجان در تهران ▪️صبح امروز جمعه ۷ بهمن ماه برابر خبر دریافتی از مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ در خصوص ورود یک نفر به سفارت آذربایجان، واقع در خیابان شریعتی  شروع به تیراندازی با اسلحه کلاشینکف نموده است که بلافاصله فرمانده انتظامی تهران بزرگ به همراه عوامل در موقعیت سفارت حاضر شدند که پس از بررسی مشخص گردید:  فردی حدودا ۵۰ ساله با یکدستگاه خودرو پراید به همراه دو سرنشین دختر۱۴ ساله و پسر ۷ ساله به مقابل سفارت  به سمت درب سفارت حرکت و  با تهدید سرباز نگهبان که بدون اسلحه بوده وارد سفارت شده و شروع به  تیراندازی به سمت درب ورودی سفارت نموده که در این خصوص یک نفر کارمند مرد۴۳ ساله سفارت فوت و ۲ نفر کارمند دیگر۳۰ الی ۳۵ ساله که یک نفر از ناحیه دست و  پا مورد اصابت گلوله و نفر دیگر مورد ضرب و جرح قرار گرفته که با حضور سریع و به موقع عوامل انتظامی و اطلاعاتی و امدادی سریعا نفرات مصدوم با آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند‌. ▪️شایان ذکر است با حضور شخص فرمانده انتظامی تهران بزرگ در داخل سفارت، موضوع و علت انگیزه در حال بررسی می باشد، اما به گفته برخی منابع علت موضوع شخصی و ناموسی بوده است و ضارب نیز بلافاصله توسط نیروی انتظامی دستگیر شده است.
قاضی شهریاری: انگیزه فرد مهاجم شخصی بوده است سرپرست دادسرای امور جنایی تهران: 🔹فرد مهاجم به سفارت آذربایجان در تحقیقات اولیه مدعی است انگیزه‌اش از حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران کاملا شخصی بوده است. 🔹در تحقیقات اولیه متهم مدعی شده است: فروردین ماه امسال همسرم به سفارت آذربایجان در تهران مراجعه کرده و دیگر به منزل مراجعه نکرده است. 🔹وی انگیزه خود به سفارت جمهوری آذربایجان را اینگونه بیان می‌کند که در مراجعات مکرر به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران هیچ پاسخی از آنها دریافت نمی‌کردم و تصور می‌کردم همسرم در سفارت جمهوری آذربایجان در تهران حاضر است و حاضر به دیدار با من نیست. 🔹امروز صبح تصمیم گرفتم با اسلحه کلاشینکفی که از قبل تهیه کرده بودم به سفارت مراجعه کنم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 توسل به امام زمان؛ خیر دنیا و آخرت لحظه ای از ما غافل نیست... عارف ملکوتی آیت‌الله ناصری (قدس سره) ۱
✅ عارف کبیر آیت الله بهجت؛ چقدر امام زمان مهربان است به کسانیکه اسمش را میبرند و از او استغاثه میکنند، از پدر و مادر هم به انها مهربان تر است! چقدر بگوییم که حضرت صاحب در دل هر شیعه ای یک مسجد دارد... 🌸🌸🌸 ✅اسم اعظم همان «یا صاحب الزمان ادرکنی» است! ✍مرحوم حضرت آیت الله ناصری: زمانى از استادمان آیت الله سيد محمّد كشميرى، كه از اوتاد روزگار بود؛ درخواست كردم اسم اعظم را به من بياموزد. ايشان فرمودند: اگر اسم اعظم را می‌خواهى، از نام مبارك صاحب الزمان غفلت مكن! اسم اعظم، همان جمله «يا صاحبَ الزَّمانِ اَغِثْنِی! یا صاحِبَ الزَّمانِ أدْرِکْنی» است! بنده بارها اثر اين نام مبارك را براى رفع مشكلات، به چشم ديده‌ام! ۲
🌸🌸🌸🌸🌸 یا صاحب الزّمان ادرکنی ... یا صاحب الزّمان اغثنی ...🌹😭 المستعان بک یابن الحسن ... المستغاث بک یابن الحسن ...🌹😭 یاایُّها العزیز ... یاایُّها الحبیب ... یاایُّها الطّبیب ... یاایّها الغریب ... یاایُّها الرّفیق ... یاایُّها الشّفیق ... یاایُّها الشّقیق ‌‌... یاایُّها الفرید ... یاایُّها الوحید ... یاایُّها الطّرید ... 🌹🌹🌹😢😭 ای ... خودت برس به دادمان ... یا مولانا یا صاحب الزّمان ... ادرکنی، اغثنی، صلنی بک ولا تقطعنی ... یا اباصالح المهدی ادرکنی ... 🌸🌸🌸🌸🌸 ۳
⭕️ مشکلاتمان را با امام زمانمان در میان بگذاریم! «رَوَى السَّيِّدُ بْنُ طَاوُسٍ فِي كَشْفِ الْمَحَجَّةِ بِإِسْنَادِهِ مِنْ كِتَابِ الرَّسَائِلِ لِلْكُلَيْنِيِّ عَمَّنْ سَمَّاهُ قَالَ: كَتَبْتُ إِلَى أَبِي الْحَسَنِ علیه السلام أَنَّ الرَّجُلَ يُحِبُّ أَنْ يُفْضِيَ إِلَى إِمَامِهِ مَا يُحِبُّ أَنْ يُفْضِيَ إِلَى رَبِّهِ قَالَ فَكَتَبَ إِنْ كَانَ لَكَ حَاجَةٌ فَحَرِّكْ شَفَتَيْكَ فَإِنَّ الْجَوَابَ يَأْتِيكَ.» 🔹 «یکی از اصحاب امام هادی صلوات الله علیه گوید خدمت حضرت نامه‌ای نوشتم که شخصی دوست دارد با امام زمانش راز و نیاز كند و مشكلات خود را با ایشان در میان بگذارد، همان گونه كه با خداوند راز و نیاز کرده و حوائجش را اظهار می‌كند؛ او باید چه كند؟ امام هادی علیه ‌السلام در پاسخ مرقوم فرمودند: هرگاه حاجتی داشتی، فقط لب‌های خودت را حركت بده و مطمئن باش كه جواب به تو می‌رسد.» 📚 بحارالأنوار، علامه مجلسی، جلد ۵۰، صفحه ۱۵۵ ✍🏻 توجه و توسل به حضرت حجت عجل الله فرجه الشریف از مهمترین راه حل ها در مشکلات است. از این موضوع مهم غافل نباشم! . . ۴
🔰چه زمانی حضرت از ما خشنود می شود؟ عبد صادق و صالح، آیت الله مصباح : 🔸️خدا كه از دستوراتش سودى نمى‏برد، احكامى را كه نازل كرده براى این است كه مردم رشد [و] تكامل پیدا كنند [و] در سایه عمل به این احكام به سعادت برسند. امام زمان وقتى خوشحال مى‏شود كه ببیند احكام خدا عمل مى‏شود یعنى ببیند كه مردم رو به خدا مى‏روند رو به كمال مى‏روند رو به سعادت مى‏روند. ۱۳۸۲/۰۷/۱۹ ۲۰ ۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 آینده‌ای که محقق شد؛ اما مطالبات برآورده نشد! 📝 لزوم تدبیر برای آینده‌ای که فرزندانتان را در خانه‌هایتان در مشت می‌گیرند 🎥 امام حوزه 🔸 ما با این دردسرهایی که ملاحظه می‌کنید، ایستاده‌ایم برای اینکه آن آینده را، امروز تأمین کنیم؛ اگر نکنیم، اثر سوء این عمل ما آن روز خواهد بود. ما مسئول خواهیم بود. باید این فکر را در حوزه نهادینه کنید. ♨️ هم مدیران حوزه، هم حوزه، هم بزرگان حوزه، هم حضرات مراجع باید این را بدانند و به این توجه کنند که ما امروز باید به فکر حوزه‌ی قم یا اصفهان یا مشهد یا بقیه‌ی شهرها در بیست، سی سال آینده باشیم. سی سال آینده یعنی چه؟ یعنی دنیایی که احتمالاً هیچ شباهتی با امروز ندارد... 🔻 فکر آن روز را حوزه‌ی علمیه باید بکند. مسئول، حوزه‌ی علمیه است.مسئول دینداری مردم، روحانیت است. روحانیت هم مولود و ساخته‌ی دست حوزه‌ی علمیه است. با این نگاه مسئولیت را بسنجید؛ ✅ این جوری توزین بکنیم مسئولیت را، تا بفهمیم بر دوش ما، بار سنگینی که هست، چیست. 〰〰〰〰〰〰 📌 بیشتر بخوانید: 🌀 کم‌کاری حوزه‌های علمیه برای هدایت و دینداری نسل جدید https://eitaa.com/manahejj/5634 🌀 توصیف یک دهه هشتادی https://eitaa.com/manahejj/5635 @Manahejj
آیت الله مکارم در دیدار با وزیر ارشاد👆
حاج آقا ناصری حوزه: حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(حفظه الله) سلام علیکم و رحمة الله و برکاته مطالبه حضرتعالی از وزیر ارشاد را در فضای مجازی خواندم احتمال تقطیح و تحریف دادم لذا به خبری که در سایت رسمی حضرتعالی در این خصوص بود مراجعه کردم تقطیع و تحریفی در کار نبود 🔸خشونت و فشار در مسأله حجاب کارساز نیست، این مسأله راه‌های فرهنگی دارد🔸 در این خصوص چند سوال داشتم که امیدوارم حضرتعالی، فرصتی برای پاسخ به این سوالات پیدا کنید: 1️⃣ عدم استفاده از فشار و اعمال قانون در مقوله حجاب و بسنده کردن به فعالیتهای فرهنگی، گاهی منجر به حجاب کامل بانوان نمی‌گردد، راهکار ثانویه حضرتعالی برای آن دسته از بانوان چیست؟ 2️⃣ برخی از بانوان، مخاطب رسانه های حقیقی یا مجازی نظام نیستند و تنها متوجه رسانه های دشمن هستند؛ بالتبع این افراد از کار فرهنگی نظام تأثیرپذیری ندارند نسبت به این خانمها چه باید کرد؟ 3️⃣ کار فرهنگی، حرکتی آهسته و دیربازده است و باید با حوصله و آرام در این مسیر حرکت اتفاق بیفتد نظر شما درباره آن جوانانی که بواسطه بی حجابی این خانمهای هنجارشکن، گرفتار گناه می شوند یا خانواده هایی که بواسطه جلوه‌گری این خانمها، متلاشی میگردد چیست؟ 4️⃣ نظر شما در خصوص سایر گناهان در جامعه چیست؟ زنا، همجنس بازی، شرب خمر، محاربه، قتل، غارت، دزدی، اختلاس و همچنین سایر جرایم اجتماعی بهتر نیست برای جلوگیری از آنها نیز به سمت کار فرهنگی برویم و از اعمال خشونت و فشار و اجرای حدود و تعزیرات و حبس بپرهیزیم؟ 5️⃣ قطعا مطلع هستید که در کنار کار فرهنگی، باید از انجام کارهای ضد فرهنگی نیز اجتناب کرد و ایضا مطلع هستید که رویکرد غالب در سینما و سینمای خانگی و موسیقی و تأترِ همین وزارتخانه‌ای که وزیرش در مقابل شما نشسته بودند برخلاف حجاب و حیا و عفاف و خانواده و سایر مقدسات ملی و مذهبی ماست( هر چند که ایشان سعی بر تغییر رویکردها دارند اما فعلا اتفاق ملموس و تغییر محسوس آنچنانی دیده نمی شود) نمی دانم در این جلسه، نسبت به این کارهای ضد فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد چه موضعی داشتید اما در سایت رسمی شما، چیزی در این رابطه وجود ندارد. از خداوند رحمان برای حضرتعالی و سایر مراجع انقلابی که همیشه یار و یاور امامین انقلاب و پشتیبان انقلاب اسلامی بودید طول عمر و صحت و سلامتی آرزومندیم طلبه کوچک حوزه علمیه یوسف ناصری @yousofnaseri
⚡️گر حکم شود که مست گیرند ✍مهدی مسائلی بنده نیز معتقدم که جناب در عرصه‌های مختلف دینی و اجتماعی از ناآگاهی مردم سوءاستفاده می‌کند و بدون تخصص و آگاهی کافی، ژست متخصص و نظریه‌پرداز می‌گیرد، و مطالب نادرست یا ناقصی بیان می‌کند که می‌توانند انحراف‌ساز باشند. در موضوع گزارش شوخ‌طبعی امام علی(ع) نیز همین موضوع کار دستش داد و اعتراضات قشر مذهبی به او شدت گرفت. اما در این اعتراضات عده‌ای او را متهم به توهین به امام علی(ع) کردند و خواستار برخورد با وی، از این باب شدند. ولی باید توجه داشته باشیم که توهین از عناوين قصديه است و اظهار نظر مبتنی بر اشتباه یا بی‌توجهی، توهین محسوب نمی‌شود. ظاهرا وی با این سخنان می‌خواسته است مدح و منقبت امام را کند، ولی به خاطر اطلاعات نادرست و غلو در تعابیر، سخنش به طعن امام کشیده شده است. اگر بناست این رویه را توهین مذهبی تلقی کنیم باید بسیاری از روحانیون و مداحانی را که با بیانی غالیانه فضائل سُست و ساختگی بیان می‌کنند، محاکمه کنیم، چون آنها نیز سخنانی می‌گویند که نگاه مردم به اصل دین را تضعیف می‌کند و به نوعی، توهین به دین و حتی امامان است. خلاصه: گر حکم شود که مست گیرند/ در شهر هر آن که هست، گیرند. به نظر من شبهاتی دینی که از ناحیه دوست یا دشمن مطرح می‌شود بیش از آن‌که نیاز به بیانیه‌ها و خطابه‌های پُر از خشم و هیاهو داشته باشند، نیاز به نقد منطقی و علمی دارند. دنیای کنونی، دنیای سرعت و شتاب در انتقال آگاهی‌ها است. در فضای احساس‌ و خشم، منطق و تفکر کم‌رنگ می‌شود و شبهات بیشتر رشد می‌کنند. ......... @azadpajooh
📌اینکه همه چیز را نمیشود علنی بیان کرد حرف درستی است. اینکه فرهنگ کنونی، سخن‌گفتن از برخی موضوعات را روا نمیداند هم متین است. اما اینکه رائفی‌پور واقعه را طوری بیان کرد که مخاطب، درک دیگری از ادب ائمه داشته باشد هم اشکال واردی است آنهم به این نحو که به همه اهلبیت تعمیم داد و قصه را منحصر در یک امام نکرد. احتمالاً مقصود رائفی‌پور این داستانی است که در زهرالربیع آمده: «روي أنه جاء رجل إلى علي (ع) فقال له إن لي إمرأة كلما جامعتها تقول قتلتنی قتلتني. فقال اقتلها بهذه القتلة و علي إثمها»(زهرالربیع، ص ۹) اجازه بدهید ترجمه کنم تا قضاوت عادلانه‌تر شود: 《مردی به امام علی گفت وقتی با همسرم مجامعت میکنم میگوید مرا کشتی، مرا کشتی. حضرت فرمود: به این نحو او را بکش، گناهش گردن من》 این قصه را قبل از جزایری، ابشیهی شافعی(م ۸۵۰ ق) و قبل از او نیز، ابن‌عبدربه(م ۳۲۸ق) نقل کرده‌اند.(المستطرف في كل فن مستظرف، ج ۱ ص ۴۶۵ و العقد الفرید ج ۷ ص ۱۵۵) و بعید نیست جزایری از این مآخذ گرفته باشد. 💡حالا اینکه آیا مضمون این قصه(که هیچ سندی ندارد) را نمیشود در جمع پیران نود ساله گفت یا نه؟ قضاوت با خواننده متفکر منصف @naghd_raefi