از دیاثت سیاسی تا سلیطه فرهنگی.mp3
2.8M
🔴بشنوید؛ آیت الله جوادی آملی عنوان داشتند برخی دچار دیاثت سیاسی هستند متاسفانه امروزه برخی نماد سلیطه گری فرهنگی اند!
♦️در هنگام تذکر افراد متدین به عناصر کشف حجاب کرده، بعضا با بددهنی و فحاشی عناصر بی بندوبار مواجه می شویم که طبعا باعث متاثر شدن وناراحتی ناهی از منکر می شود.
♦️اما آنچه باید بدانیم این افراد از قدیم الایام وجود داشتند... حتی با رجوع به لغت نامه های معتبر(معین ودهخدا) ، می بینیم آنان مشهور به زنان سلطیه ( زبان دراز، بدزبان) بوده اند.
♦️این افراد نه فقط با آمران به معروف، بلکه با خانواده و اطرافیان خودشان هم در صورت کوچکترین اختلافی همین گونه برخورد می کنند و اصلا چون دارای چنین آسیب های فکری و روحی هستند، مبتلا به جلوه گری، بدپوششی و کشف حجاب شده اند.
♦️روش مواجهه با این افراد، همان توصیه ی گذشته است: «بگویید و بروید» و در نهایت، درخواست از مراجع انتظامی و قضایی برای برخورد با آنان لازم است...
#جهاد_تبیین
#جنگ_ترکیبی
💠کانال یازهــــرا | رسانه حجـــاب
@yaazahra_ir
مرکز مشاوره الزهرا
🇮🇷 مرکز مشاوره و همسانگزینی الزهراء علیهاالسلام
📜 سال تأسیس: 1368
📝 با مجوز رسمی از وزارت کشور
🖋 به شماره ثبت 5511 تهران
🚖 قم، خیابان 19دی (باجک)، نبش ک3، پ183
📆 شنبه تا چهارشنبه
🕤 9:30 الی 13:00 🕐
🕓 16:00 الی 19:00 🕖
🆔 @hamsan_admin
https://eitaa.com/hamsan213
🔴دبیر شورای عالی فضای مجازی منصوب شد
♦️سید محمدامین آقامیری به سمت دبیری شورای عالی و ریاست مرکز ملی فضای مجازی منصوب شد.
♦️آقامیری پیش از این رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات بود.
♦️آقامیری دانشآموخته دکترای مدیریت، کارشناسی ارشد مدیریت ام بی ای (MBA) و کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه صنعتی شریف است. وی بیش از ۱۵ سال سابقه فعالیت در بخش خصوصی و شرکتهای فناور و دانشبنیان و راهبری تولید و توسعه محصولات فناورانه را در کارنامه خود دارد.
♦️رییس پژوهشکده فناوریهای راهبردی شهید رضایی، رییس هیاتمدیره شرکت پیشران الکتریک شریف، عضو هیاتمدیره شرکت فن گستران خودروی توسن، نایبرییس هیاتمدیره شرکت اندیشه گستر مبین و مشاور قائممقام بنیاد ملی نخبگان ازجمله مهمترین مسوولیتهای وی در چند سال گذشته بوده است.
📢 سید محمد خاتمی: امام پیشنهاد دهنده جمهوری اسلامی بودند/ امروز نمی دانیم آیا باید به خاطر پیروزی انقلاب جشن بگیریم یا آنکه به خاطر انحرافی که در مسیر آن ایجاد شده عزادار باشیم؟!
🗣 رئیس شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز در سخنانی در حرم امام گفت:
◀️ من عظمت امام را از این جهت که بنیانگذار جمهوری اسلامی است، میدانم؛ «جمهوری» به همان معنا که در دنیا هست و «اسلامی» هم به شکلی که در آستانه انقلاب معرفی و بر اساس آن از مردم رأی گرفته شد.
◀️ اما امروز نمی دانیم آیا باید به خاطر پیروزی انقلاب جشن بگیریم و خوشحال باشیم یا آنکه به خاطر انحرافی که در مسیر آن ایجاد شده عزادار باشیم؟!
◀️ این مسأله بسیار مهم است و باید مشخص کنیم که امروز از چه چیزی دفاع می کنیم.
◀️ دیگران سعی می کنند روال و روشی که خودشان اتخاذ کرده اند را به نحوی منتسب به امام کنند، ولی من معتقدم امام همان کسی است که «جمهوری اسلامی» را پیشنهاد داده و مردم هم به آن رأی داده اند، ولی در عمل آنچه که رخ داد انحراف از آن مسیر است.
😶😐😑
گویی نه اینکه خود او و جریان سیاسی اش،
۴ دولت (خاتمی- روحانی) را در طول ۱۶ سال قبضه کردند و انحرافات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی گسترده ای را ایجاد کردند...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 عارف کبیر، علامه طباطبایی 🔶
❤️ عشق حــــــــــــــــــــــــــق ...
مصباحیه ...
🔹علم و عمل ؛ دو دنیای متفاوت ... 🎦علّامه آیت الله جوادی آملی 🙄
✅ تراوش
🔷 مهم، تربیت است،
علمِ تنها، فایده ندارد.
علمِ تنها، مضرّ است.
گاهی این باران که رحمت الهی است،
وقتی به گلها میخورد بوی عطر بلند میشود،
وقتی که به جاهای کثیف میخورد بوی کثافت بلند میشود.
علم هم همینطور است
که اگر در یک قلب تربیت شده وارد بشود،
عطرش عالم را میگیرد
و اگر در یک قلب تربیت نشده یا فاسد بریزد،
این فاسد میکند عالم را.
(صحیفه امام، ج 14، ص 40)
6.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 وظایف روحانیت بعد از انقلاب
🎥 اکتفا به افتخارات گذشته نکنیم
👤 شهید مطهری
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
📌 مناهج:
نهادهای حوزوی باید کارنامه سیسالهی خود در عمل به این وظایف را ارائه کنند؛ نه اینکه به بیان افتخارات گذشتهی روحانیت بسنده کنند.
مخصوصا نهادهای سیاستگذاری حوزههای علمیه مثل شورای عالی، شورای عالی خراسان و شورای سیاستگذاری حوزه خواهران مسؤولیت بسیار سنگینی بر دوش دارند.
وظیفه اصلی این نهادها پرهیز مؤکد از ورود در کارهای اجرایی و در عوض پرداختن به سیاستگذاریها و ریلگذاریهای کلان در امور مختلف مرتبط با حوزه و روحانیت است. امری که علی رغم تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب متأسفانه تا حدود زیادی مورد غفلت و بیاعتنایی قرار گرفته است!
🗂 #کارنامه
#نهادهای_سیاستگذار_حوزه
#شورای_عالی
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 از سلسله افاضات رائفیپور در ربط دادن امور بیربط!
💡امیدوارم مسئولین تلویزیون و برنامهسازان، اگر به فکر حفظ آبروی علمی و شأن برنامه خود هستند و خوف از دست دادن بیننده را دارند از دعوت مجدد ایشان به هر برنامهای اجتناب کنند. هر چند چنین آرزویی را رویایی دست نایافتنی میبینم.
#رائفی_پور ۱۴
naghd_raefi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این کلیپ، قطعهای از جلسه رائفیپور در ۱۵ آذر امسال است. در اواخر جلسه یکی به او اعتراض میکند که چرا در برنامه ثریا گفتی الجبت یعنی فرهنگ مصر
#رائفی_پور
naghd_raefi
مصباحیه ...
این کلیپ، قطعهای از جلسه رائفیپور در ۱۵ آذر امسال است. در اواخر جلسه یکی به او اعتراض میکند که چرا
📌رائفیپور مطالبی را در پاسخ این پرسشگر میگوید:
۱- به کتاب اعلام القرآن مجتهد شبستری ارجاع می دهد و میگوید مستند حرف من آنجاست.
۲. می گوید در آن کتاب یکی از معانی جبت را فرهنگ مصر دانسته است.
۳- میگوید در حوزه، فتاوای مختلف و متضادی هست و اختلاف نظر، طبیعی است. من هم یک پژوهشگرم و نظر شبستری را انتخاب کردم و به نظرم این درست است.
۴- میگوید کجا نوشته شده جبت اسم بت است؟ یکجای تاریخ بیاورید که گفته جبت اسم بت است.
۵- میگوید بهترین متخصصان را در موسسه مصاف جمع کردیم و کلی آخوند داریم.
💡در پاسخ این ادعاهای ایشان (که حقیقتا آشوبناک است) نکاتی عرض میکنم:
۱- اسم مولف کتاب عبدالحسین شبستری است نه مجتهد شبستری یا مجتهدی. نمیدانم شاید با مرحوم مجتهد شبستری امام جمعه تبریز اشتباه گرفته. عبدالحسین شبستری هم یک نویسنده ساده بود که سال ۹۵ مرحوم شد. نه مفسر بود نه متخصص تاریخ یا فقیه یا حدیثشناس. تحصیلات مختصر حوزوی داشت و تالیفاتی. کتابش هم گردآوری اطلاعات از منابع است.
۲- در کتاب اعلام القرآن یکی از معانی جبت (و آخرین احتمال) را خود مصر (نه فرهنگ مصر) دانسته است و مستندی هم برای این احتمال ذکر نکرده است.
۳- اختلاف فتاوی ارتباطی با مطالب جنابعالی ندارد. زیرا غالب اختلاف فتاوی اتفاقاً ناشی از استدلالهای مختلف و مستندات متفاوت است و اینطور نیست که فقهای بزرگ و مفسرین قرآن یا حدیث پژوهان یا فیلسوفان یا... حسب ادعای شما بگویند من اینو قبول دارم و دیگری بگوید من اونو قبول دارم. همه ادعاها و فتاوی مستند به ادله و شواهد و مستنداتی است و هیچ عالمِ درسخوانده حوزوی نمیگوید من نظر شیخ طوسی را قبول دارم و دلیلی هم ارائه ندهد. قلمرو علم، جای دوستداشتن و نداشتن نیست. جای ارائه دلیل و مستندات است. ولی جنابعالی میگویید من نظر شبستری را ترجیح دادم و به نظرم این درست است. اما چرا؟ هیچ دلیلی بر این ترجیح نمیآورید کما اینکه خود مولف کتاب هم هیچ شاهدی ارائه نمیدهد. پس این مقایسه از بیخ غلط است. جناب رائفی پور باید بداند پژوهشگری و پژوهیدن این مسیری نیست که می رود که چیزی در کتابی بخوانید بعد خوشتان بیاید و بیایید در سخنرانی بگویید. این کاری که شما میکنید اسمش هر چه باشد پژوهش نیست و روشن و بدیهی است اصلاً با الفبای پژوهش آشنا نیستید.
۴- اما اینکه کجا جبت بعنوان اسم بت ثبت شده خوب بود ایشان که از قضا خودش را پژوهشگر میداند کتابهای تفسیر را تورقی میکردند. در اغلب کتابهای حدیث و تفسیر آمده است که جبت (و حتی طاغوت) دو بت قریش هستند که یهودیان برای رضایت قریش به آنها سجده کردند(نمونه از تفاسیر سنی: تفسیر البحر المحیط ج ۳ ص ۲۷۷ و تفسیر فخررازی ج ۱۰ ص ۱۰۱ و نمونه از تفاسیر شیعی: مجمع البیان طبرسی ج ۳ ص ۱۰۶ و تفسیر منهج الصادقین ج ۳ ص ۴۶) حتی در منابع تفسیری هم روایتی مسند هست که جبت و طاغوت نام دو بت هستند(الدرالمنثور سیوطی ج ۲ ص ۵۶۴) پس روشن شد که حضرتعالی با آنهمه تیم متخصص و زبده نتوانستید اینهمه گزارشات تاریخی را درباره جبت پیدا کنید.
۵- اما درباره بهترین متخصصان موسسه مصاف. ما قضاوتی درباره آنها نداریم چون نمیشناسیم. ولی اگر از راه آثار منتشر شده این عده در کانالهایتان بخواهیم داوری کنیم و اگر این عده هستند که مواد خام سخنرانیهای شما را فراهم میکنند باید بگوییم وای به این بهترین متخصصان و وای بر این تیم پژوهشی و معاونتهای علمی مصاف. تا امروز دهها اشکال و نقد به ادعاها و سخنان جنابعالی مطرح کردیم و هنوز پاسخ یکی را هم نگرفتیم. خوب است حالا که ادعای تخصص برای همکارانتان دارید و خودتان از ورود به عرصه بحث و مناظره علمی امتناع میکنید متخصصان موسسه را به صف کنید تا لااقل به نیابت از شما با ما وارد بحث شوند یا اشکالات و سوالات ما را پاسخ بدهند.
#رائفی_پور ۱۵
naghd_raefi
🔴«صبر» و «تحمل»
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔻«صبر» غیر از «تحمل» است. صبر همواره «فضیلت» است؛ اما تحمل لزوماً چنین نیست.
🔻صبر همراه با «رضایت» و نتیجه «آگاهی و عقلانیت» است؛ اما «تحمل» ملازم با «نارضایتی» و نتیجه «مصلحتسنجی» است. این مصلحتسنجی هر چند ممکن است خردمندانه و حکیمانه باشد اما گاهی نیز ممکن است از سر ترس یا ناتوانی باشد.
🔻صبر همراه با «کار و تلاش و مراقبت» است؛ اما تحمل، «ایستایی و انفعال و خودخوری» است
🔻صبر همراه با «احساس مسؤولیت» است؛ اما تحمل همراه با «زجر درونی و احساس سرخوردگی و ضعف».
«وَاسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ وَإِنَّهَا لَكَبِيرَةٌ إِلَّا عَلَى الْخَاشِعِينَ»
( ا.ح. شریفی)
#اخلاق ۳
🌸🌸🌸🌸🌸