eitaa logo
مصباحیه ...
134 دنبال‌کننده
17.9هزار عکس
9.2هزار ویدیو
527 فایل
مصباحیه ... اَلا ولایحمل هذا العَلَم اِلّا اهل البصر و الصّبر... معرفی شخصیت الهی و جهادی آیت الله #مصباح_یزدی...🌹 همراه با مطالب گوناگون خبری، تحلیلی، بصیرتی، اخلاقی، معرفتی و...🌸🌸🌸 @Soukhtee
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻دولت با اصرار زیاد بالاخره بخشی از مجلس را با خود همراه کرد و "وزارت بازرگانی" تصویب شد! با برند مردمی رای گرفتند و در جهت تقویت یک اقلیت سرمایه دار عمل میکنند! به اسم "کمک به معیشت مردم" ارز ترجیحی را حذف و سفره مردم خالی تر و مردم را فقیرتر کردند! به اسم "مردمی سازی" آموزش را به بازار سپردند!و...از ابتدا قابل پیش بینی بود سیاست های نئولیبرال ضدمردمی در دولت اصولگرایان با سهولت بیشتری اجرا شود چون با روکش ارزشی-انقلابی توجیه می‌شود و اینگونه مقاومت ها می‌شکند و خیلی ها همراه میشوند در این دو سال در قضایای مختلف من جمله حذف ارز ترجیحی و...همه شاهد بودیم. 🔻شما می‌توانید همان سیاست های اقتصادی هاشمی را اجرا کنید و همان راه را بروید که می روید، فقط ما حزب اللهی های دهه۷۰ نیستیم که با شعار"مخالف هاشمی، دشمن پیغمبر است" بشود سرمان کلاه گذاشت و ساکت بشویم. هم مردم آگاه شدند هم جوانان انقلابی؛ تغییر نکنید، تغییر خواهید کرد. ✍ @m_amin_rezai
مصباحیه ...
در برنامه ی مهلا، حرفهای درست و غلط زیادی زده شده ... دخالت در دین شناسی و دین آموزی که متاسفانه فر
📢 حمله بی‌سابقه رجانیوز، رسانه حامی رییسی به مداح معروف؛ برنامه پویانفر مانند مسجد ضرار است و باید ویران شود! رجانیوز نوشت: ◀️ برنامه دینی که در آن به حجاب توهین شود، به مدافعان امنیت طعنه بزنند و در هر قسمت به جمهوری اسلامی کنایه بزنند، مصداق «مسجد ضرار» است. همان مسجدی که با دستان پیامبر(ص) ویران شد. ◀️ همه می‌توانند درباره رابطه احساسی خود با امام حسین (علیه‌السلام) صحبت کنند اما همه نمی‌توانند بالای منبر بروند و درباره دین در قامت امر اجتماعی صحبت کنند. کدام مرجع به سلبریتی‌ها اجازه داده که برای دین‌داری مردم نسخه بپیچند و احکام صادر کنند؟ ◀️ آقای پویانفر شما با استفاده از آنتن صداوسیما مطرح شدید و با حمایت نهادهای فرهنگی به این نقطه رسیده‌اید. 😶
مصباحیه ...
درباره این مطالب چند نکته گفتنی است: 1- روشن نیست اشاره ایشان به کدام کارها در عزاداری است. اما اینکه عده ای درباره برخی کارها و رفتارها در عزاداری ها تذکر می دهند و آنها را خلاف سنت صحیح عزاداری و خلاف سیره اهلبیت و موجب وهن اسلام و تشیع میدانند سخنی به حق است. مظلومیت سیدالشهداء و عظمت عاشورا و جایگاه کربلا در فرهنگ تشیع موجب این نیست که هر کاری را به اسم عزاداری و مواسات با امام حسین انجام بدهیم و خیال ثواب و پاداش هم داشته باشیم. 2- فرمودند این عزا افراط ندارد. این سخن هم صحیح نیست و در تضاد با نص فرمایش سیدالشهداست که به خواهر بزرگوارشان فرمودند لا يُذهِبَنَّ حِلمَكِ الشَّيطانُ‌(نباید شیطان، حلم و بردباری تو را ببرد) یعنی حتی در عزای من هم نباید حلم و صبر را فراموش کنی و کارهای نامتعارف کنی که منافات با حلم و وقار مومن داشته باشد. و باز روز تاسوعا وقتی خواب خویش را برای خواهرش بیان کردند و حضرت زینب جزع و فزع کرد و به صورت خود زد  او را نهی کردند ( فلطمتْ أُختُه وجهَها ونادتْ بالويلِ ، فقَالَ لها : ليسَ لكِ الويلُ يا أُخيَّةُ ، اسكتي رحمَكِ اللّهُ ) پیامبر هم به وقت رحلت، به دخترشان فرمودند هر گاه من از دنیا رفتم نه صورت بخراشید و نه مو پریشان کنید و واویلا گفتن را ترک کنید(کافی ج۵ ص ۵۲۷) لذا فرمایش این فقیه بزرگوار با روایات خود اهلبیت سازگاری ندارد. 3- اما اینکه فرمودند فقیه، میرزای نائینی است چون گفته برای امام حسین خون بیاید هم اشکالی ندارد و این فقیه است. این مطلب را اگر یک طلبه درس نخوانده گفته بود محذوری نداشت ولی از کسی که خودش فقیه و بلکه مرجع تقلید است بیان چنین مطالبی در غایت شگفتی است. اولاً مگر فقاهت افراد و میزان علمیت آنها از فتاوایی که می دهند مشخص می شود؟ فتوای هر فقیه، صرفاً و صرفاً برداشت و فهمی است که از نصوص و ادله شرعی و قواعد و اصول استنباط دارد و همواره در معرض خطا و اشتباه است و هیچ قداستی ندارد و در برابر نقد و اشکال، خاضع است. ثانیاً اینکه مرحوم نائینی صد سال پیش و مطابق مقتضیات زمانه خودش یک فتوایی داده است به ما و امروز ما چه ارتباطی دارد؟ اگر قرار است مقلد گذشتگان باشیم پس دیگر چه نیازی به حوزه علمیه و نهاد مرجعیت کنونی داریم؟ بهتر نیست کتابهای فقهای گذشته مثل شیخ صدوق و سیدمرتضی و شیخ طوسی را دست بگیریم و عمل کنیم؟ ثالثاً تصور غلط برخی آقایان از عزاداری این است که هر چه مقدار خشونت و نامتعارف بودنش بیشتر باشد عزاداری بودنش هم بیشتر است و لابد بیشتر مورد رضایت خداست! این پیشفرضی است که نمیدانیم از کجا آمده و مستندش چیست ولی در بطلانش تردیدی نداریم و در کل سیره اهلبیت به چیزی غیر از عزاداری متعارف(گریه و سینه زدن و ذکر مصیبت) بر نمیخوریم. لذا هر نوع افعالی که خارج از متعارف جامعه اسلامی و ایمانی باشد اگر مصداق خشونت باشد موجب وهن مذهب و هتک اهلبیت و قطعا و یقینا حرام است. 4- نكته مهمي كه بايد به آن التفات داشت این است که خود این بزرگوار  در پاسخ سوال کننده ای که از حکم قمه زنی پرسیده بود صراحتا گفتند: جایز نیست(اینجا). هر چند اعضای دفتر ایشان (طبق اخلاق زشت و ضداسلامی خود) مانع ادامه گفتگو شدند و شخصیت ایشان را مصادره و تحریف میکنند ولی زرنگی همین پرسشگر، راه را برای همه ساده لوحانی که فتوای اباحه قمه زنی را به ایشان نسبت می دهند می بندد. ۲۵ tabeshe_agahi
5.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بیانات مرحوم آیت الله العظمی علوی گرگانی (قدس سره): مقام علی اکبر علیه السلام 🆔 @alavigorgani
لشکرکشی عظیم در عراق برای آغاز جنگ ▪️به گزارش رسانه‌های عراقی، پس از آن‌که نامه‌نگاری‌های عمرسعد با حاکم کوفه درباره مصالحه با حسین‌بن‌علی بی‌نتیجه ماند، ابن‌زیاد در یک سخنرانی عمومی مردم را به جنگ با نوۀ پیامبر فراخواند. ▪️گفته می‌شود از آن‌جا که برخی از مردم کوفه اشتیاقی به این نبرد نداشتند، عبیدالله یکی از نظامیان مخالف را در ملأعام به قتل رساند تا کسی از فرمان جنگ سرپیچی نکند. ▪️از طرفی عبیدالله چند تن از فرماندهان و رؤسای قبایل را نیز طی نامه‌هایی تهدید و مجبور کرده به فراخوانش پاسخ مثبت دهند. ▪️درپی این تهدید‌ها، لشکر بزرگی از نقاط مختلف کوفه فراهم و به کربلا اعزام شد. برآوردهای فنی نشان می‌دهد مجموع این لشکریان به بیش از ۲۰ هزار نیروی نظامی می‌رسد. گفتنی است پیش از این حدود ۵ هزار نفر هم به‌ همراه حُر و ابن‌سعد در کربلا مستقر بودند. ▪️مجموع لشکریانی که به جنگ با حسین‌بن‌علی برخاسته‌اند دستکم ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر برآورد می‌شود. این در حالی است که در سپاه بنی‌هاشم کمتر از ۱۰۰ نفر حضور دارند که حداکثر ۷۰ نفر آن‌ها جنگجو هستند. ▪️عبیدالله‌بن‌زیاد در پی گسیل لشکر، در نامه‌ای به عمرسعد فرمان جنگ داده و نوشته که هیچ‌چیزی برای یک جنگ بزرگ کم نگذاشته و جاسوسانی گماشته که شبانه‌روز از وضعیت لشکرگاه به او گزارش بدهند. آن‌طور که از شواهد پیداست به‌زودی جنگی بزرگ و نابرابر در کربلا آغاز خواهد شد. 🌹🌹🌹🥺
🔸 تباکی در مجلس اهل بیت (علیهم السلام) ⁉️ کسی که در مراسم عزاداری اهل بیت (علیهم السلام) نمی‌تواند گریه کند و اشکش هم جاری نمی‌شود ولی خود را به حالت گریه در می‌آورد (تباکی)، آیا این حالت از مصادیق دروغ و دورویی محسوب می‌شود؟ ✅ تباکی نسبت به کسی که محزون و ناراحت می‌باشد دروغ و دورویی محسوب نمی‌شود. khamenei_ahkam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙علامه جوادی آملی: سیدنا الاستاد مرحوم علامه طباطبایی از مرحوم آقای قاضی (رضوان الله علیه) نقل می‌کردند که وجود مبارک سیّدالشهداء سالی یکبار برای اهل بهشت تجلّی می‌کند. مگر می‌شود هر وقتی او را دید؟ در سجده زیارت «عاشورا»، آدم حشر با او را می‌خواهد، پس می‌شود با ایشان محشور شد توده‌ی بهشتی‌ها سالی یکبار وجود مبارک سیّدالشهداء برای آنها تجلّی می‌کند... اینجور نیست که هر وقت بخواهند بتوانند وجود مبارک اباعبدالله علیه السلام را ببینند..! یاحسین...🌹🥺
✅ راه اصلاح ناهنجاری های اجتماعی و نهی از منکر. حجت الاسلام رفیعی. هیئت حسن بن علی قم. شب هشتم‌محرّم ۱۴۴۵ ( ۴ مرداد ۱۴۰۲). ۱. آگاهی دادن؛ ارشاد جاهل. آگاهی دادن بدحجابی بوسیله آدمهای متاهل و جاافتاده و بزرگسال و دوره دیده و مهربان و ... ۲. ایجاد جایگزین مناسب. تقریحات سالم.‌ تسهیل ازدواج. وقف برای حل مشکلات گوناگون جامعه. و... ۳. نشر و تمجید و برجسته سازی خوبی های افراد. یا من اظهرالجمیل و سترالقبیح ۴. تدریج و استمرار در انجام خوبی ها و تشویق دیگران به آنها.
📚 معرفی کتاب «فروغ شهادت» اثر فخر المحققین حضرت آیت‌ الله حاج شیخ علی سعادت‌پرور(ره) ✍ مؤلف محترم در بیان هدف از تألیف این کتاب در مقدمه کتاب می‌ نویسند: ✨ «درباره سیّدالشهدا(ع) و وقایع عاشورای حسینی کتب ...و مقاتل فراوانی نوشته شده است ... و کمتر به اسرار معنوی مقتل سیدالشهداء(ع) و رموز عرفانی این حرکت عظیم و تاریخ‌ ساز عالم بشری توجه شده است. غرض ما از تدوین این رساله بررسی پاره‌ ای از اسرار مقتل سیدالشهداء(ع)، خصوصا دقت در کلمات آن حضرت در طول حرکت و پاره‌ ای از زیارت‌ های وارده دربارۀ ایشان است». ✨ 💎 شما می‌توانید جهت تهیه‌ی این کتاب ارزشمند به لینک‌زیر مراجعه فرمائید: 🆔 لینک خرید کتاب فروغ شهادت 🌐 شبکه‌های مجازی عارف واصل آیت الحق حاج شیخ علی سعادت پرور(ره) 🔻 ایتا | سایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎞 تصاویری زیبا از هیئت نوجوانان ثارالله قم ⬇️⬇️