فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هیچ ابایی از انتقادات نسبت به خودم ندارم، در فضای مجازی و روزنامه هم انتقاد کنند هیچ اشکالی ندارد.
☑️تقدیر آیت الله فاضل لنکرانی از نامه نگاری استاندار به منظور تعطیلی قم در سالروز وفات حضرت معصومه(س)
🔸آیت الله فاضل لنکرانی در دیدار با اعضای ستاد مردمی خادمان ملیکه ایران گفت: نامه نگاری استاندار به هیات دولت به منظور تعطیلی قم در سالروز وفات حضرت معصومه(س) اقدام قابل تقدیری است و در این روز بازار نیز باید تعطیل شود و همه مردم قم با برپایی دسته و حرکت به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) این روز را به عزاداری مشغول شوند.
🔸ایشان افزودند: قم و حوزه علمیه هر آنچه که دارد از بعد مادی و معنوی مدیون وجود حضرت معصومه (س) است و باید جایگاه فوق العاده این بانوی بزرگ اسلام بیش از پیش برای همگان شناسانده شود.
@Fazellankarani
#احکام_رسانه|حکم شرعی برجستهسازی نقص رقیب در قالب طنز و کاریکاتور
🔹کاریکاتور یکی از پرمخاطبترین هنرها و طنز یکی از پرطرفدارترین قالبها در تولیدات رسانهای است. اما آیا استفاده از این تکنیک در همهجا و به هر شکلی مجاز است؟
🔹میخواهیم بدانیم از نظر شرعی «در صورتی که رقیب سیاسی نقصی در رفتار، تصمیمگیری یا عملکرد داشته باشد، آیا رسانه مجاز است در قالب طنز یا تصاویر کاریکاتوری آن را برجسته کند؟»
🔹حکم شرعی این مسئله را از قول رهبر انقلاب در تصویر بخوانید.
@FarsMaaref - Link
📢 پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت مرحوم حاج حبیبالله پورمحمدی از مبارزین قدیمی نهضت اسلامی
✏️ بسم اللّه الرّحمن الرّحیم
درگذشت مرحوم آقای حاج حبیب الله پورمحمدی رحمة الله علیه را که پدر محترم دو شهید عزیز و خود و فرزندانش از مبارزان قدیمی نهضت اسلامی بودند به خاندان گرامی و منسوبان و دوستان ایشان تسلیت عرض میکنم و رحمت الهی و حشر با فرزندان شهیدش را برای ایشان مسالت مینمایم.
سیّدعلی خامنهای
۱۴۰۳/۷/۲۰
حاج حبیبالله پورمحمدی ماهونکی از مبارزان دوران نهضت اسلامی و پدر دو شهید دوران دفاع مقدس شهیدان محمد و علیرضا است که در کارنامه پرافتخار دوران مبارزاتی وی، ضبط سخنرانی ماندگار و تاریخی حضرت امام خمینی (ره) سال ۱۳۴۲ در مدرسه فیضیه قم به عنوان یک سند ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی دیده میشود.
🌀 شب قدر حوزههای علمیه
📝 آزمون مهم جامعه مدرسین
🖋 علی مهدوی
🔸 شب انتخاب اعضای شورای عالی، شب قدر حوزههای علمیه است. چراکه راهبردها و سیاستهای کلان حوزه علمیه به دست شورای عالی است. طبعا شورای قوی و منسجم به حوزه حیات میبخشد، کما اینکه شورایی ضعیف میتواند حوزه را تکبعدی، منزوی یا در سراشیبی انحطاط و ارتجاع قرار دهد!
♨️ این شورای عالی است که انتخاب میکند به اوامر رهبری و آنچه شورای عالی از اساس برای آن تأسیس شده است تن بدهد یا ندهد.
🔺 این شورای عالی است که تعیین میکند القاب، مدارک و اصالتهای حوزوی احیا و ضابطهمند شوند؛ یا همگی به فراموشی تاریخ سپرده شوند و هویت حوزوی به القاب و مدارک معادل دانشگاهی فروخته شود.
🔺 این شورای عالی است که تعیین میکند طلبه از روز ورود به حوزه، احساس ارزشمندی کند، در طول تحصیل استعدادسنجی و پالایش شود و پس از دو تا سه دهه درسخواندن بداند در چه زمینههایی امکان ادای تکلیف دارد؛ یا همه طلاب بر اساس یک برنامه غیر منعطف و تکبعدی اجبار به تحصیل شوند و نتیجه، ریزش حداکثری باشد.
🔺 این شورای عالی است که تعیین میکند، در نظام آموزشی حوزههای علمیه #سنن_حوزوی حاکم باشند تا طلاب ملا و عالِم بار بیایند؛ یا با ترمی واحدی کردن فضای آموزشی حوزه، عملا اتمسفر پاسکردنهای بدون فهم مطلب و خوانش شب امتحانی، تلخیصخوانی و حاکمشدن حفظمحوری، کمکم عالمشدن و ملاشدن کمرنگ و بیرنگ شود. به تعبیر رهبری دانشگاهیشدن حوزه #ارتجاع است.
🔺 این شورای عالی است که میتواند وضعیت اداری و ساختاری حوزه را پویا، فعال و بر اساس شایستهسالاری تعریف کند، یا کاری کنند حوزه به روزی بیفتد که دیوانسالاری اداری آن از وضعیت وزارتخانهها اگر بدتر نباشد، بهتر هم نباشد؛ تا جایی که نخبه حوزوی احساس خفگی و بیارزشی کند و گرفتار اسنپ و بورس و ... شود!
❇️ خلاصه، این شورای عالی است که این مقدرات و دیگر مقدرات مهم حوزههای علمیه را رقم میزند...
امیدواریم جامعه مدرسین بهترین گزینهها را معرفی کند.
〰️〰️〰️〰️〰️
📌 آگاهی بیشتر:
🌀 تأخیر در تشکیل نهمین دوره #شورای_عالی حوزه علمیه! 👇🏻
https://eitaa.com/manahejj/8657
#جامعه_مدرسین
#شورای_عالی
#شب_قدر_حوزه
📲 نگرشها و دغدغههای حوزه و روحانیت👇🏻
http://eitaa.com/joinchat/3159949328Ce4657829f7
9.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹تصاویری از بيمارستان هلال احمر ايران در مرز بين سوريه و لبنان که مورد حمله جنگنده های اسرائیل قرار گرفت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«عراقچی ترجمه میکنه، پزشکیان پاسخ میده»
دانستنِ زبان انگلیسی برای رییسجمهور نَه ضرورت داره و نَه فضیلته.
امّا اصلاحطلبانی که با پروپاگاندای «رییسجمهوری که نیاز به مترجم ندارد و....» دستاوردسازیِ فیک میکردند حالا چه توضیحی دارند؟
پ.ن: واضح است که مطلب در نقد پزشکیان نیست و در نقد اصلاحطلبان است.
🖌محمدزاده
⚡️ کتاب «روش شناسی اجتهاد» اثر آیت الله ابوالقاسم علیدوست عضو هیئت امنای پژوهشگاه مطالعات فقه معاصر به تازگی از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.
🔶 از جمله حوزههای تمحض استاد ابوالقاسم علیدوست حوزه فلسفه فقه است که آثاری چون «فقه و عقل»، «فقه و عرف»، «فقه و مصلحت» و تعداد زیادی مقاله علمی پژوهشی مرتبط حاصل آن است؛ آثاری که به نحو شایسته مورد توجه جوامع علمی بوده و در بسیاری از جشنوارههای کشوری چون کتاب سال جمهوری اسلامی و کتاب سال حوزه دارای رتبه برتر شده است.
📍 مشروح این گزارش را اینجا مطالعه کنید.
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
🇮🇷🏴🇮🇷🏴
دهم محرم سال ۶۱ هجری قمری مصادف است با ۲۱ مهر ماه شمسی
#عاشورای_شمسی
┅═✧❁••🇮🇷••❁✧═┅
@maktab_allah
┅═✧❁••🏴••❁✧═┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 نخست وزیر لبنان: حزبالله با قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل موافقت کرد
🔹در این قطعنامه نیروهای حزبالله به شمال رود لیتانی حرکت کرده تا نیروهای حافظ صلح بتوانند ما بین مرز لبنان و شمال شهرکهای اسرائیل مستقر شوند
اختلاف قرائات
اجمالش را بخواهید ما قبول نداریم. از طریق اهلبیت هم این ثابت نشده است.
۱_: تعارض روایات
آقای خويی آورده «إنّ القرآن نزل علي حرف واحد من عند واحد». خود موافقين اختلاف هم دلیل درستی ارائه ندادهاند.
۲: اشکال تاریخی
ما معتقدیم به خاطر عظمت اسلام در قرن اول نمیشد با اسلام مخالفت کرد. اینها از بازیهای قرن دوم است که در قرن سوم به اوج خود رسید. تحریف و امثال آن اصلا در شیعه نبود و در اهل سنت هم از قرن دوم شروع شد.در ضمن دروغ هم زیاد وارد شده است.یک بیانی داریم که تاریخ تاریک است. پیدا کردن تاریخ صحیح به عنایات حضرت بقیة الله حل میشود.روایات قرأ فلان اصلا معنا ندارد. بحث اختلاف قرائات بحث بیهودهای است.
ولی آنها (سنیها) این بحث را شدید دارند.روایاتی هم که ما داریم از اهل سنت گرفتهایم. در خود ما چند تا هست «نزل اینطور» یا «قرأ اینطور» که برای تحریف است، که تحریف را قبول نداریم.
۳: اشکال کلامی
قرآن طوری است که کلام بشر نمیتواند در آن راه پیدا کند «إنّه لکتاب عزیز لا ياتيه الباطل من بين يديه ولا من خلفه تنزيل من حکیم حميد» حتی اعراب قرآن هم نمیشود تغییر داد. این اعجاز قرآن است که تا روز قیامت باقی خواهد ماند، و این نمیشود مگر آنکه کلا از دسترس بشر خارج شود.
نتیجه گیری:
لذا اختلاف قراءات قرآن و تحریف قرآن و هر چیزی به نحوی دخالت بشری در قرآن داشته باشد شوخی است، بازی است، باور نکنید. تمام معارف دین به قرآن و سنت وابسته است.
استاذنا العلامه آیت الله سید احمد مددی الموسوی (حفظه الله)
@allmamsus