14.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✔️جنگ غزه حس واقعی نیاز به منجی را بیدار کرده است
عبدالحمید قدیریان - نقاش و مدیر هنری سینما:
🔸جنگ غزه این مسئله را تقویت کرده که جهان به ارتباط با خدا احساس نیاز کند.
🔹اهل تفکر امروز باید وارد میدان شوند و چالش فکری که اندیشه یهود، قرنهاست در مقابل انسانیت گذاشته را مورد نقد قرار دهند.
🔸خیلی وقتها به زبان دنبال منجی هستیم ولی جنگ غزه، این حس را تقویت کرده و نیاز به او کاملا حس میشود.
🆔 @ofogh_tv | #به_افق_فلسطین 🇵🇸
17.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✔️مهدی فضائلی: اصلاحطلبان 2 بار میخواستند ایران را وارد جنگ کنند
🔹در جنگ اول خلیج فارس، اصلاحطلبان بودند که صدام را خالد بن ولید نامیدند و به جمهوری اسلامی فشار میآوردند در حمایت از صدام وارد جنگ شود.
🔸رهبر معظم انقلاب بودند که هر دو طرف را محکوم کردند و اجازه ندادند نقشه ترغیبکنندگان به جنگ محقق شود.
🔹بعد از واقعه مزارشریف، شورای عالی امنیت ملی تصویب کرد که به افغانستان لشکرکشی کنیم، شورایی که رئیسش آقای خاتمی بود ولی رهبری مصوبه را تایید نکردند.
🆔 @ofogh_tv | #به_افق_فلسطین 🇵🇸
مجمع عالی حکمت اسلامی با همکاری جمعی از مراکز علمی، فرهنگی و اجرایی برگزار میکند:
اختتامیه کنگره بینالمللی
علامه طباطبایی(ره)
▫️تهران، ۳۰ آبان ۱۴۰۲، ساعت ۸
🎤 باسخنرانی آیتالله سیدابراهیم رئیسی
🏢 دانشگاه الزهرا، سالن همایشهای
بینالمللی نور
#کنگره_علامه_طباطبایی
🆔@hekmateislami
آزمایشی برای غنی و فقیر
آیت الله مصباح:
🔸️وقتی جامعه به دو طبقه مستكبر و مستضعف تقسیم شد، بدانید كه هم مستكبران به وسیله مستضعفان آزمایش می شوند و هم مستضعفین به وسیله مستكبرین. در این میان هر كس وظایفی دارد. غنی باید روح استكبارش را كنار بگذارد. نعمت های خودش را به فقرا بدهد و ... . مستضعف هم باید بداند كه در مقابل مستكبر، ظلم پذیر نباشد.
۱۳۸۸/۰۸/۱۲
#استکبار
#استضعاف
🌸🌸🌸🌸🌸
آیت الله مصباح :
🔸️پیامدهای جنگ نظامی در برابر آثار تهاجم فرهنگی بسیار کوچک است؛ بدین جهت قرآن نیز خطر فتنه در دین و تهاجم فرهنگى را بزرگتر از تهاجم نظامى دانسته، مسلمانان را از غفلت بر حذر داشته و اهمیت و خطر جنگ نظامى را در مقابل آن کمتر دانسته است: «وَ الْفِتْنَةُ اَشَدُّ مِنَ الْقَتْل».
🌸🌸🌸🌸🌸
...وَ لاَ تَحْزَنْ عَلَيْهِمْ وَلاَ تَكُ فِي ضَيْقٍ مِّمَّا يَمْكُرُونَ (نحل، ۱۲۷)
ترجمه: و بر (عدم ایمان) آنها یا سختی و فشار مؤمنان اندوه مخور؛ و از مکری که انجام می دهند دلتنگ مشو!
🕋 #معارف_قرآن | دلش نمیخواست کسی جهنمی شود!
آیت الله مصباح :
🔸️پيغمبر اکرم صلواتاللهعلیهوآله از اين که مردم کافرند، عصيان می کنند و به جهنم می روند، خيلی ناراحت بود.
🔸️پيغمبرصلواتاللهعلیهوآله خيلی ناراحت بود از اينکه چرا اين ها ايمان نمی آورند.
🔸️مهربانی پيغمبرصلواتاللهعلیهوآله تا آن جا بود که نمی خواست دشمن ترين دشمنانش هم، جهنمی بشوند. دلش می خواست هدايت شوند، ايمان بياورند و از عذاب نجات پيدا کنند. اين محزون شدن صحيح بود و اين که خدا میفرمايد: «لاتَحزَن عليهم»، يک نوع تسلّی است که به پيغمبر می دهد.
۱۳۹۲/۰۴/۲۹
#تدبر
🌸🌸🌸🌸🌸
❇️سنّت و سیاست
قال النبی (ص): إنَّ الأنبِياءَ إنّما فَضَّلَهُمُ اللّه ُ عَلى خَلْقِهِ بِشِدَّةِ مُداراتِهِم لِأعداءِ دِينِ اللّه ِو حُسنِ تَقِيَّتِهِم لِأجلِ إخوانِهِم في اللّه.
پيامبر خدا (ص): خداوند از اين رو پيامبران را بر ديگر مردمان برترى داد كه با دشمنان دين خدا بسيار با #مدارا رفتار مى كردند و براى حفظ برادران همكيش خود، نيكو تقيه مى كردند.
📚بحارالانوار، ج72، ص401
#استراتژی_انبیاء #مدارا #نفی_تنش
#حدیث_زندگی ۱۳۷
🌸🌸🌸🌸🌸
إلهی،
چون در تو می نگرم از آنچه خوانده ام،
شرم دارم.
#الهی_نامه ۳۱
#عارف_کبیر_علامه_حسن_زاده_آملی
🌸🌸🌸🌸🌸
دروغ از کجی درون است. شخصیتی دوگانه داشتن، دروغ است. شیعۀ امیرالمؤمنین صدق است، کج نمی گوید چون کج نیست و از درون مستقیم است. یک حرف دارای اعوجاج و کجی بخواهد بگوید، از درون به او اجازه نمی دهد. چون درون باید مستقیم شده باشد. به همین خاطر میفرمایند: مؤمن فلان گناه و فلان گناه را ممکن است انجام بدهد ولی دروغ نمی گوید.
#عارف_کبیر_استاد_جعفر_ناصری ۷۵
🌸🌸🌸🌸🌸
فریب جهان را مخور زینهار!
که در پای این گُل بود خارها
پیاپی بکش جام و سرگرم باش
بِهِل، گر بگیرند بیکارها ...
#شعر_عشق ۳۳
🌸🌸🌸🌸🌸
همی گویم و گفتهام بارها
بود کیشِ من مهرِ دلدارها
پرستش به مستی است در کیشِ مهر
بروناند زین جَرگه هشیارها
به شادی و آسایش و خواب و خَور
ندارند کاری، دلافگارها
بهجز اشک چشم و بهجز داغِ دل
نباشد به دستِ گرفتارها
کشیدند در کویِ دلدادگان
میان دل و کام، دیوارها
چه فرهادها مُرده در کوهها
چه حلّاجها رفته بر دارها
چه دارد جهان جز دل و مهرِ یار
مگر تودههایی ز پندارها
ولی رادمردان و وارستگان
نبازند هرگز به مُردارها
مِهین مهرورزان که آزادهاند
بریزند از دامِ جان، تارها
به خونِ خود آغشته و رفتهاند
چه گلهایِ رنگین به جوبارها
بهاران که شاباش ریزد سپهر
به دامانِ گلشن ز رگبارها
کشد رخت، سبزه به هامون و دشت
زند بارگه، گل به گلزارها
نگارش دهد گلبُن جویبار
در آیینۀ آب، رخسارها
رود شاخ گل در برِ نیلُفر
برقصد به صد ناز، گلنارها
دَرَد پردۀ غنچه را باد بام
هَزار آورد نغز گفتارها
به آوای نای و به آهنگِ چنگ
خروشد ز سرو و سَمن، تارها
به یاد خَم ابروی گلرخان
بکش جام در بزم میخوارها
گره را ز رازِ جهان باز کن!
که آسان کند باده، دشوارها
جز افسون و افسانه نبوَد جهان
که بستند چشمِ خشایارها
به اندوهِ آینده خود را مباز
که آینده خوابی است چون پارها
فریب جهان را مخور زینهار!
که در پای این گُل بود خارها
پیاپی بکش جام و سرگرم باش
بِهِل، گر بگیرند بیکارها
🌸🌸🌸🥺