eitaa logo
مصباحیه ...
131 دنبال‌کننده
17.3هزار عکس
8.9هزار ویدیو
493 فایل
مصباحیه ... اَلا ولایحمل هذا العَلَم اِلّا اهل البصر و الصّبر... معرفی شخصیت الهی و جهادی آیت الله #مصباح_یزدی...🌹 همراه با مطالب گوناگون خبری، تحلیلی، بصیرتی، اخلاقی، معرفتی و...🌸🌸🌸 @Soukhtee
مشاهده در ایتا
دانلود
46.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️«مستند غیر رسمی ۴» | روایت دیدار طنزپردازان با رهبر معظم انقلاب
▪️تمجید رهبر معظم انقلاب از فیلم سینمایی موقعیت مهدی 💢 رئیس رسانه ملی با اشاره به اینکه حضرت آیت الله خامنه‌ای عصر دیروز جمعه به تماشای این فیلم نشستند؛ بخشی از نظرات ایشان را در این باره منتشر کرد. معظم له پس از مشاهده فیلم نکاتی را به این شرح بیان فرمودند: 💢 «فیلم موقعیت مهدی، عالی بود. پر از نکته‌های دقیق و روایت درست... 💢 شخصیت شهیدان باکری خصوصا محور فیلم که آقا مهدی است را به درستی و با ظرافت، تصویر و روایت کرده است. 💢 زاویه روایت فیلم هم ابتکاری بود خاصه با محوریت خانه و خانواده. 💢 برخی قسمتها، مثل "مواجهه آقا مهدی با خانواده بعد ازشهادت آقا حمید و برنگشتن پیکر برادر شهیدش" و قسمت "من مهدی باکری نیستم" یا "روایت شهادت خود آقا مهدی باکری" و... پر از نکته است. از این نکات قابل تامل در فیلم فراوان است، شاید بیست نکته‌ی اینگونه وجود دارد. 💢 این فیلم از اون فیلمهائی است که آدم دوست داره تا تموم شد بازم دوباره اونو ببینه. 💢 از تمام عوامل دست اندرکار ساخت این اثر بسیار خوب، کارگردان و تهیه کننده فیلم، تشکر و قدردانی باید کرد...»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علی شیر خدا، یا شاه مردان دل ناشاد ما را شاد گردان...😢 • اجرای زیبای خواننده افغانی در برنامه عصر جدید شبکه۳ یاعلی..🌸🌸🌸🌸🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴نظر رهبر انقلاب درباره فیلم مارمولک به بهانه بازپخش این فیلم رهبری : شوخی بشرطی که حق و مودبانه باشه و هتک نباشه، اشکالی نداره‌. اما فیلم مارمولک، شوخی های خلاف شروط رهبری داشت لذا توقیف شد و در پخش آن از تلویزیون هم مواردی از این شوخی ها حذف شد و مواردی هم حذف نشد!
واکنش حسن روحانی (مدعی آزادی و حقوق بشر در انتخابات ۹۲ و ۹۶ ) به اکران فیلم مارمولک در دو دهه قبل!
📝"مارمولک" و کج‌ فهمی‌ها و کمی تأمل فیلم سینمایی "مارمولک" ساخته‌ی کمال تبریزی، صرف‌نظر از همه‌ی حواشی عمومی‌اش، برای من یادآور دو اتفاق است. امشب که نظر صریح رهبری درباره‌اش در خلال مستندی از سیما پخش شد، یادشان افتادم. 🔻اول/ آن روزها -اوایل دهه‌ی ۸۰- جوانی بودم در آغاز کار نویسندگی برای رسانه؛ دو سه سالی می‌شد برای هفته‌نامه یالثارات الحسین -ارگان رسمی انصار حزب‌الله- گاهی چیزی می‌نوشتم و با پست می‌فرستادم. اختلاف مواضع زیاد بود، اما من با ادبیات خودم از رهبر و انقلاب می‌نوشتم و علیه خاتمی، رییس‌جمهور وقت؛ و طبیعتاً پذیرفته می‌شد، تا رسیدیم به اکران عمومی مارمولک؛ نوشته‌ام تایید نشد. مباحثه‌‌ای طولانی و تلفنی بین من و آقای محتشم -دبیرکل انصار حزب‌الله- انجام گرفت و هیچ یک از موضع خود کوتاه نیامدیم و تمام. البته چه انتظاری داشتم من؛ زمانی که من در مدح "مارمولک" می‌نوشتم و بحث می‌کردم، زیرمجموعه‌ی آقای محتشم با حمله و شلوغ‌کاری مشغول پایین کشیدن فیلم از پرده‌ی سینماها بودند! 🔻دوم/ مارمولک را با دو سه نفر از دوستان طلبه‌ام در سینمایی پر تماشاگر دیدیم. سه نفرمان فیلم را پسندیدیم. من و فاطمه و زینب. در حوزه هم که بحث فیلم داغ بود و همه هم مخالف؛ فیلم را توهین به روحانیت می‌دانستند. فکر کردم حوزه جای مباحثه‌ست و نظرات ما هم شنیده می‌شود، اما علاقه چندانی نبود و حتی برچسب حواله‌مان شد به طعنه که روشنفکر شده‌اید، حرمت روحانیت برای شما مهم نیست و... سر کلاس حرفم قطع شد تا استادمان که معمم هم بود، بتواند همه‌ی توضیحاتش علیه مارمولک را بدهد. کسی نمی‌خواست ما را بشنود؛ همه یک صدا علیه نفوذ عوامل لیبرال و ضد روحانیت در سینما! 🔻امشب در بخشی از مستند "غیررسمی" که از تلویزیون پخش شد و در خلال دیدار رهبری با اهالی سینما، ایشان پس از اعتراض یکی از حاضرین به عدم سعه‌ صدر مسئولین پیرامون ساخته‌های انتقادی، گفتند که به همه گفته‌ام و می‌گویم که نباید از نقد ناراحت شوند و بعد فرمودند: "در مورد آن فیلمی که تبریزی ساخته بود، فیلم مارمولک، به آقایون علما گفتم بجای اعتراض، استقبال کنید. بگید دستت درد نکنه که نشون دادی افرادی لباس ما را می‌دزدند. این کار خوبی‌ست." 🔻نه که حالا بگویم کسی حق ندارد مخالف آقا فکر کند؛ نه، کسانی می‌توانند خلاف نظر رهبری، نظری داشته باشند، نقد فیلم که دیگر بماند؛ اما نمی‌شود موافقانِ فیلمی را که ولی‌فقیه خوب می‌داند، آنها با طعنه روشنفکری و بی توجهی به لیبرالیسم برچسب بزنند. نمی‌شود خود را پرچم‌دار دین و انقلاب و ولایت بدانند و بعد کاشف به عمل بیاید که نظرشان مخالف نظر عالی‌ترین مقام دینی و سیاسی کشور بوده است. خصوص که می‌دانیم رهبری به رعایت حرمت حوزه و روحانیت حساس هستند. حال بماند که آیا حقِ مخالف رهبری بودن را، برای دیگران هم قائل هستند یا نه، و باز بماند که حمله به سینماها اصلاً نه وجهی دارد و نه بحثی. 🔻بعدتر سر اکران عمومی "من مادر هستم" از فریدون جیرانی هم، انصار حزب‌الله با همین کج فهمیِ سینمایی‌اش جنجال راه انداخت؛ در سرمقاله‌ی وطن امروز مطلبی نوشتم با تیتر "دایه‌های نامهربان" در مدح فیلم و تقبیح کار آنان. سر فیلم "آدم برفی" از داود میرباقری هم قبلاً چنین شده بود و نظر آقا چیز دیگری بود. کاش برخی‌ها کمی در فهم سینمایی خود شک کنند؛ کاش شک کنند که شاید تصمیم سازان ما و مشاوران ما نفوذی باشند. کبری آسوپار ۴ دی ۹۹ https://t.me/asouparmedia/10 🖇 asoupar
⚡️جنگ شناختی و روحانیت 🔸به مناسبت پخش فیلم مارمولک از صدا و سیما بعد از سال‌ها توقیف در سینما! 🖋محمد صابر صادقی 🔹فاصله‌گذاری ذهنی و شناختی بین روحانیت و مردم و القاء "روحانیت توجیه گر حکومت" یا "روحانیت علت العلل ناکارآمدی" از خطرناک ترین پروژه های ضد فرهنگی-تبلیغی است که در جنگ شناختی پیگیری می‌شود، از دل این اتفاق آنتی‌تز انقلاب در حوزه قم و محل تربیت روحانیت، پشتوانه فرهنگی و زمینه پذیرش روانی پیدا می‌کند. 🔹اینکه فیلم مارمولک به دنبال چه اهدافی است و یا اینکه درصدد معرفی روحانیت تقلبی است و یا اینکه دزد را در لباس روحانیت نشان داده و یا اینکه لباس روحانیت موجب حفظ و رشد فرد دزد شده به معنای جلوگیری از اثرات بد این فیلم نیست. 🔹به تعبیر دیگر اینکه سازندگان فیلم چه قصدی داشتند در این تحلیل مهم نیست، مهم آن است که مخاطب عمومی چه پیامی دریافت کرده است؟ مخاطب عمومی و کف خیابان بعد از دیدن فیلم در مواجهه با روحانیت چه می‌کند و چه اثری پذیرفته است مهم است؛ تفاسیر و تحلیل های پسینی به فیلم الصاق نشده‌اند و مخاطب با ذهن خود آنچه می‌خواسته را دریافت کرده و به عرصه واقعیت کشانده است. 🔹دریافت از فیلم کمک به فاصله بین مردم و روحانیت و اهانت‌هایی است که موجب دلگیری روحانیت و فاصله بیشتر مردم شده و حرمتی که شکسته. 🔹به این ماجرا اضافه کنید فیلم‌هایی که روحانیت نقش ضد قهرمان و ضد ارزش دارد، خروج، منصور، دیدن این فیلم جرم است و چند کار دیگر که عمدتا توسط تهیه‌کنندگان و کارگردان‌های انقلابی و با بودجه دولتی ساخته شده‌اند! 🔹خوش‌خیالی است اگر کسی مسئله را شخصی ببیند و بگوید من ناراحت نمی‌شوم یا توصیه کند که زود رنج نباشید و یا فکر کند که عموم مردم قرار است در برابر القاء عمیق فیلم مقاومت کنند و اثر نپذیرند. 🔹دنیای رسانه با زبان هنر مهمترین حرف‌هایش را به خورد مخاطب میدهد؛ پروژه کنار زدن روحانیت از عرصه سیاست و اجتماع گاه با القاء شبهه ناتوانی و گاه با ترساندن آنها با ضرب و شتم رخ می‌نماید و گاه این سیاست با ساخت فیلم، جامعه را به بدبینی مزمن نسبت به هر روحانی می‌کشاند و با یکپارچه سازی از روحانیت، ابزار فرقان و تفاوت گذاری بین خوب و بد را از مخاطب سلب می‌کند. 🔹در اینجا نکته مهمی می‌ماند و آن حمایت رهبری از داستان فیلم مارمولک است؛ ایشان می‌فرماید که بایست شوخی کرد و از این فیلم استقبال کرد چرا که فیلم نشان داد کسانی به ناحق لباس روحانیت پوشیده‌اند. 🔹نگارنده نیز به این نگاه کارشناسی معتقدم و معتقدم اگر این پیام به مخاطب القاء میشد، فیلم بهترین حمایت از روحانیت بود اما اشکال به عدم القاء این پیام به مخاطب عمومی است بلکه تکه کلام‌ها و تمسخرها در ذهن مخاطب رسوب و اثرش را روحانیت در کف خیابان حس کرده است. 🔹این فیلم سرآغاز این پروژه در سینما بود(بدون قضاوت درباره نیت سازندگان)، البته ناگفته نماند که اثری مثل زیر نور ماه فیلمی مثبت و بر خلاف جریان مذکور است. 🔹مسئله فیلمی به نام مارمولک نیست؛ این فیلم حتی جزء مسائل فرعی هم حساب نمی‌شود، مسئله زدن روحانیت، منکوب و منزوی کردن روحانیت، عقب نگه داشتن و ناکارآمد نشان دادن روحانیت و ترساندن آنها و القاء آن به مردم و در نهایت ایجاد شکاف و فاصله بین مردم و روحانیت است. 🔹حقیقت آن است که با این سیاست و هدف گذاری هر ساعت محتوا تولید میشود که مردم از دین و روحانیت فاصله گرفته‌اند! این تغییر و تلقین باور و شناخت با چه محاسبات و با مطالعه چه چیزهایی است و چگونه باور پذیر می‌شود؟ 🔹با ساخت روایت جدایی مردم از روحانیت، این القاء در فیلم‌ها و اخبار و سایت‌ها متنوعی ساخته و پرداخته می‌شود و در زبان منبری و سخنران و معمم و روشنفکر تکرار می‌گردد. 🔹در واقع این فضا بستری است برای سکولاریزاسیون، بستری است برای تولید آنتی‌تز انقلاب، بستری است برای تقویت و تکثیر ایده لزوم جدایی روحانیت از قدرت سیاسی و به همین منوال کنار گذاشتن اسلام سیاسی و اسلام مدیر جامعه! 🔹این مسئله به هیچ وجه دعوا صنفی و فرعی و یا شوخی و نقد کردن یا نکردن و یا مقدس شمردن روحانیت نیست، بلکه لبه‌ی جنگ و نزاع بین اسلام انقلابی خمینی و اسلام آمریکایی است؛ در این زمینه واقعیت‌ها و نمونه های فراوانی است که از شرح و بسط آن صرف نظر می‌کنیم. 🔹روحانیت مساوی دین نیست اما معبری است برای کنار گذاشتن دین و دیانت و خروج نرم و آرام دین از محور جامعه و حکومت؛ نقد روحانیت اگر به اسلام مدیر جامعه منجر می شود واجب است از آن حمایت کرد و اگر به عقب راندن اسلام و روحانیت منجر می شود می بایست در برابر آن ایستاد. 🔻🔻🔻 @mobahesat
🔵 هشت توصیه امام هشتم برای روزهای آخر شعبان 🌕 اباصلت می‌گوید: در آخرین جمعه شعبان خدمت امام رضا علیه‌السلام رسیدم. فرمود: 🔹 ای اباصلت، بیشترِ ماه شعبان سپری شده و امروز آخرین جمعه شعبان است، پس در روزهای باقیمانده کوتاهی‌های روزهای گذشته را جبران بکن و باید به آنچه برایت مهم است اقدام کنی: 1⃣ زیاد دعا کن 2⃣ زیاد استغفار کن 3⃣ زیاد قرآن تلاوت کن 4⃣ از گناهانت به درگاه خدا توبه کن تا خالصانه به ماه خدا وارد شوی 5⃣ هر امانتی که گردنت هست ادا کن 6⃣ تمام کینه‌هایی که در دلت نسبت به مؤمنان داری، از دل بیرون کن 7⃣ هر گناهی که به آن مبتلا هستی از آن دست بکش و تقوای خدا پیشه کن و در آشکار و پنهان بر خدا توکل کن... 8⃣ و در روزهای باقیمانده این ماه بسیار بگو: 🔴 اللَّهُمَّ إِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنَا فِیمَا مَضَی مِنْ شَعْبَانَ فَاغْفِرْ لَنَا فِیمَا بَقِیَ مِنْهُ 🔹 خداوندا اگر در روزهای گذشته شعبان ما را نیامرزیدی، پس در روزهای باقیمانده بیامرز 📚 عیون اخبار الرضا علیه السلام ج۲ ص۵۱ 📚 بحارالانوار ج ۹۴ ص ۷۳
✳️ ثبت نام مقطع کارشناسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ویژه طلاب برای سال 1402-1401 🔵 دوره حضوری در 13 رشته ویژه برادران: فلسفه، کلام، تاریخ، روان‌شناسی، علوم سیاسی، علوم تربیتی، علوم قرآنی، اخلاق، ادیان، اقتصاد، حقوق، مدیریت و جامعه‌شناسی 🔵 دوره نیمه‌حضوری در 7 رشته ویژه برادران و خواهران: فلسفه، کلام، تاریخ، علوم سیاسی، علوم قرآنی، علوم تربیتی، روان‌شناسی 🔷 مزایا: 🔸 امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در رشته‌های علوم انسانی با رویکرد اسلامی 🔸 اعطای دانش‌نامه رسمی کارشناسی وزارت علوم 🔸 پرداخت شهریه «ویژه دانش‌پژوهان دوره حضوری» 🔸 آشنایی طلاب با مبانی اندیشه‌های اسلامی در رشته‌های علوم انسانی ✅ شرایط پذیرش: 1️⃣ اتمام سطح یک حوزه علمیه تا تاریخ 1401/05/31 2️⃣ اشتغال رسمی به تحصیل در حوزه 3️⃣ موفقیت در آزمون کتبی و سنجش استعداد تحصیلی ✅ محل تحصیل: برای متقاضیان دوره حضوری: شهر مقدس قم، تهران، شیراز و یزد ✅ محل برگزاری آزمون: قم، مشهد، تهران، شیراز، اصفهان، کرمان، بناب، اهواز و بابل. ✅ ثبت نام تا تاریخ 1401/1/15 ✅ آزمون کتبی: جمعه 23 ادریبهشت 1401 ☎️ 02532113618 – 02532113628 – 02532113664 🏢 قم، بلوار امین، ابتدای بلوار جمهوری اسلامی، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)،‌ مدیریت پذیرش 🌐 جهت ثبت نام، کسب اطلاعات بیشتر و دریافت دفترچه راهنمای آزمون به سایت پذیرش مراجعه فرمایید. 🌐 http://paziresh.iki.ac.ir 🌐 کانال و سايت مؤسسه امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir 🔰 https://iki.ac.ir
📸 | دو قدم دوست‌داشتنی! آیت الله مصباح : 🔹در یک روایتی می‌فرماید که خدا دو قدم را که انسان بر می‌دارد خیلی دوست دارد. یک قدمی که در راه جهاد بر می‌دارد که برود در صف مجاهدین حضور پیدا کند. 🔸یکی هم قدمی که برای برقراری رابطه با آن خویشاوندی که قطع رابطه کرده است. اگر خویشاوندی قطع رابطه کرده با شما؛ شما رفتید طرف او رابطه برقرار کنید؛ این قدم زدن‌تان آن قدر ثواب دارد که مثل ثواب کسی که در راه جهاد قدم برمی‌دارد، خدا برایتان اجر می‌فرستد. ۱۳۸۹/۰۷/۲۱
💠 هر پرسشی درست و بجا نیست آیت الله مصباح : «یا أَيُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَسْئَلُوا عَنْ أَشْیاءَ إِنْ تُبْدَ لَكُمْ تَسُؤْكُمْ وَاِنْ تَسْئَلُوا عَنْها حینَ يُنَزِّلُ القُرآنُ تُبْدَ لَكُمْ عَفَا اللّهُ عَنْها وَاللّهُ غَفُورٌ حَلیمٌ قَدْ سَأَلَها قَومٌ مِنْ قَبْلِكُمْ ثُمَّ اَصْبَحُوا بِها کافِرینَ.» (مائده ۱۰۱ و ۱۰۲) اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، از چيزهايى كه اگر براى شما آشكار گردد ناراحت و غمگينتان مى‌كند (از پيامبر) مپرسيد و اگر هنگامى كه قرآن نازل مى‌گردد (و فرشتۀ وحى حاضر است) از آنها بپرسيد بر شما آشكار مى‌گردد خداوند از آنها (از پرسش هاى نارواى گذشته) درگذشت و خداوند بسيار آمرزنده و بردبار است. البته گروهى پيش از شما نيز اين چيزها را پرسيدند، سپس بدان كافر شدند. 🔹️پرسش و سؤال، راه کسب علم و گرفتن اطلاعات است و از آنجا که هر علمى مفید نیست هر سؤالى نیز درست و به جا نمى‌تواند باشد و ارزش مثبت یا منفى هر علمى به سؤالات مربوط به آن نیز سرایت خواهد کرد و از اینجاست که قرآن در مواردى امر مى‌کند به اینکه درباره آنچه را که نمى‌دانید بپرسید. «فَسْئَلُوا اَهلَ الذِّكْرِ إنْ كُنتُمْ لا تَعْلَمُونَ.» (نحل ۴۳) پس سؤال کنید از اهل ذکر اگر نمى‌دانید. و در مواردى از پرس و جو ما را منع مى‌کند کنجکاوى و پرس و جو درباره آنچه که دانستنش حرام است و یا براى انسان مشکل مى‌آفریند و تکلیف او را سنگین و طاقت فرسا مى‌کند تا جایى که ممکن است منشأ کفر و الحاد او بشود. از این رو در تعدادى از آیات به مؤمنین دستور مى‌دهد که «لا تسئلوا عن اشیاء» یا «و لا تجسّسوا». 🔸️قرآن، داستان بنى اسرائیل را نقل مى‌کند که با پرسشهاى بیجا و بى‌مورد خود از حضرت موسى ، کار را بر خود مشکل مى‌ساختند و این کمترین زیانى است که بر این سؤالهاى بنى‌اسرائیلى بار مى‌شود. بنابراین، حدّ و مرز کنجکاوى و پرس و جوى خود را باید رعایت کنیم تا درگیر نتایج سوء آن نشویم. اخلاق در قرآن جلد دوم صفحه ۱۰۶ ترجمه آیه، از آیت الله مشکینی
✅ آخرین وسیله اِلهي اِنْ عَفَوْتَ فَمَنْ اَوْلى مِنْكَ بِذلِكَ وَ ... اِنْ كانَ قَدْ دَنا اَجَلي وَ لَمْ يُدْنِني مِنْكَ عَمَلي فَقَدْ جَعَلْتُ الإقْرارَ بالذَّنْبِ اِلَيْكَ وَسيلَتي؛ خداوندا، اگر تو مرا عفو كنى، پس چه كسى سزاوارتر از تو به اين كار است، و اگر مرگ من فرا رسد و عمل من نتواند مرا به تو نزديك گرداند، من اقرار به گناهان را وسيله خودم به سوى تو قرار مى‌دهم. آیت الله مصباح : 🔸️اعتراف به گناه و در محضر خداوند، آخرين وسيله‌اى است كه انسان مى‌تواند براى تقرّب به خدا از آن استفاده كند و معلوم مى‌شود كه هنوز مورد غضب و سخط الاهى واقع نشده است، و گرنه مجال چنين اعتراف و اقرارى نمى‌يافت. بنابراين عرض مى‌كنيم: اگر توفيق پيدا كردن راه تقرّب به سوى خداوند را از راه عمل صالح پيدا نكرديم، راه ديگرى انتخاب كرده و آن اقرار و اعتراف به گناه در پيشگاه الاهى است. 📚 شکوه نجوا ، صفحه ۵۶ و ۵۷ ۱۳
✅ شکایت از خود اِلهي اِنْ عَفَوْتَ فَمَنْ اَوْلى مِنْكَ بِذلِكَ وَ ... اِنْ كانَ قَدْ دَنا اَجَلي وَ لَمْ يُدْنِني مِنْكَ عَمَلي فَقَدْ جَعَلْتُ الإقْرارَ بالذَّنْبِ اِلَيْكَ وَسيلَتي؛ خداوندا، اگر تو مرا عفو كنى، پس چه كسى سزاوارتر از تو به اين كار است، و اگر مرگ من فرا رسد و عمل من نتواند مرا به تو نزديك گرداند، من اقرار به گناهان را وسيله خودم به سوى تو قرار مى‌دهم. آیت الله مصباح : 🔸️روح قدرت زيادى دارد و مى‌تواند علاوه بر درک کردن،، چيزى را درك كرده و سپس خود به تماشاى درك خود بنشیند. مى‌توان گفت: راز خليفة‌الله بودن انسان همين قدرت روحى اوست و اگر كارى {کند} كه جهنمى شود، خيلى به خودش ظلم كرده است. 🔹️در اين فراز مى‌گوييم: علاوه بر اینکه حقّ تو و دیگران را رعایت نکردم، حقّ خودم را نیز پايمال نمودم و حال، از دست خودم - نه کس دیگر - به تو شکایت برده‌ام. وقتى انسان از خودش شكايت مى‌كند، قاضى چه مى‌تواند بكند؟ 📚 کتاب شکوه نجوا، ص ۵۹ و ۶۰ ۱۴
رضای الهی.mp3
380.9K
✅ کاری که از ده‌ها چلّه‌نشینی اثرگذارتر است! (۱/۵ دقیقه) عارف بزرگ، استاد 🌸🌸🌸🌸🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مصباحیه ...
✳️گزیده‌ای از پیام‌های نوروزی امام خمینی قدس سره الشریف در ده سال رهبری/٢ 🔸سال ١٣۶۴ امروز استقامت
✉️منشور سی و دو ساله ✳️گزیده‌ای از پیام‌های نوروزی مقام معظم رهبری در سی و دو سال اخیر/١ 🔹سال ١٣۶٩ آن کسانی که باید برای خدا و انقلاب کاری می‌کردند و نکردند، آن کسانی که در جهت مخالف راه خدا و راه انقلاب کاری انجام دادند که باید انجام نمی‌دادند، باید آنچه را که گذشته است، اصلاح کنند و از آنچه که صادر شده، استغفار نمایند. حتّی کسانی که در مقابل انقلاب قرار داشتند و قرار دارند، اگرچه اقلیت کوچکی هستند، اما آنها هم بندگان خدایند؛ چنانچه هنوز در آنها مایه و بقیه‌یی از وجدان الهی و انسانی باقی است - که ان‌شاءاللَّه باقی است - در رفتار خود تجدیدنظر کنند و راه خدا و این نظام الهی و قرآنی را با همه‌ی وجود تقویت نمایند. 🔸سال ١٣٧٠ ما صبح روشنی را مشاهده می‌کنیم. احساس می‌کنیم که ملت ایران ان‌شاءاللَّه به سمت پیشرفت درحرکتند. استقلال، آزادگی و مردانگی این ملت، شجاعتی که در همه‌ی صحنه‌ها از خود نشان داد و می‌دهد، برخوردار بودن او از مسؤولان خوب و دولتمردان مخلص و دلسوز و انقلابی و علاقه‌مند، همه را ناشی از عمق رشد و بالندگی این ملت عزیز - که نتیجه‌ی تاریخ پُربار اوست - می‌دانیم. البته تقوای الهی، پرهیزگاری و خداترسی مردم و حرکتشان به سمت اهداف الهی، به آنان کمک خواهد کرد که این راه را با سرعت و سهولت بپیمایند و ان‌شاءاللَّه به اهداف عالیه نایل بشوند. 🔹سال ١٣٧١ عید کامل برای یک ملت، هنگامی است که آحاد ملت بتوانند درون خودشان را با امید، ایمان، نشاط و وجدانِ کار و آگاهی و معرفت بسازند. همچنین بتوانند با استحکام بخشیدن به رابطه خود با خداوند متعال و تحکیم معنویّت در درون، به وسیله دعا و با استعانت از خدا، با توکّل، خضوع و عبادت، جان و دل خود را روشن کنند و به آن امید و اطمینان و آرامشی که برای سعادت انسان لازم است، برسند. 🔸سال ١٣٧٢ آنچه که من به برنامه‌ریزان و مسؤولین دولتی مؤکّداً سفارش می‌کنم، این است که در این برنامه توجّه کنند که هدف اصلی، کمک به طبقات محروم جامعه باشد. این، چیزی است که ما را به «عدالت اجتماعی» نزدیک می‌کند. هدف اصلی در کشور ما و در نظام جمهوری اسلامی، عبارت از تأمین عدالت است و رونق اقتصادی و تلاش سازندگی، مقدّمه آن است. 🔹سال ١٣٧٣ از آغاز سال جدید، دو شاخص را به عنوان شعار برای خودمان قرار دهیم: این دو شاخص، عبارت است از «وجدان کار» و «انضباط اجتماعی». این دو شاخص، برای همه ما، در هر جا که هستیم بسیار مهم است. 🔸سال ١٣٧۴ توصیه دوم که آن هم برای جامعه ما بسیار مهم است، «انضباط اقتصادی و مالی» است. من این را از آحاد ملت و مسؤولین کشور و مأمورین دولت، امسال تقاضا دارم. انضباط اقتصادی و مالی یعنی مقابله با ریخت و پاش، زیاده روی و اسراف. 🔹سال ١٣٧۵ من همه را به رعایت منابع مالی کشور توصیه می‌کنم. کشور ما، کشور ثروتمندی است و می‌تواند خود را به‌خوبی اداره کند و بسازد. حتی می‌تواند به غیر از زمان حال، زمان آینده را هم پایه‌ریزی کند و تضمین و تأمین نماید؛ اما مشروط بر این‌که موارد ثروت، به شکل صحیحی مورد ملاحظه قرار گیرد و در آن، اسراف و زیاده‌روی نشود. 🔸سال ١٣٧۶ در اوایل امسال، مسأله مهمّی در مقابل مردم ماست که آن، مسأله انتخابات ریاست جمهوری است. من از همه ملت ایران تقاضا می‌کنم که با روشن‌بینی و هوشمندی و تیزبینی خود به این مسأله به صورت یک مسأله ملّی و تاریخی نگاه کنند و آن را دست کم نگیرند. 🔹سال ١٣٧٧ از اوّلِ سال هفتاد و شش تا همین اواخر، پی‌‌‌درپی در اظهارات جهانی از سوی امریکاییها و دیگران - حتّی عناصر و رجال خودِ امریکا - عنوان شد که در هماوردی در مقابل جمهوری اسلامی، نتوانستند موفّقیتی کسب کنند و جمهوری اسلامی در همه میدانها - در میدان اقتصادی و سیاسی، در جذب دوستان و در مواجهه با دشمنان - توانست قدرت و عظمت و عزّت خود را نشان دهد و به دشمن بفهماند که جمهوری اسلامی را نمی‌‌‌توان نادیده و غیر جدّی گرفت؛ بلکه باید به این پدیده عظیم انسانی و اسلامی در این منطقه، با چشم جدّ نگاه کنند. 🔸سال ١٣٧٨ امروز ملت ایران در دنیا ملت عزیزی است و در درون خود احساس توانایی و اقتدار و عزّت می‌کند. ملت ایران از تحقیر قدرتهای بزرگ و ظالم و سلطه‌گران خود را نجات داد. ملت ایران در مسیر ایجاد زندگی خوب و مطلوب و حیات طیّبه قرار گرفت. البته این مسیر، به‌سرعت و بی‌مانع طی نمی‌شود.
✅ ۳۰ پیام درباره عالم مهذّب و مجاهد، آیت الله محمد محمدی (رضوان الله علیه). 👇👇👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 یاد نیک 🔺 گزارشی از مراسم اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر حجت‌‌‌الاسلام‌والمسلمـین محمدی ری‌شهری
🛑 تصویری از اقامه نماز رهبر انقلاب، چهارشنبه شب بر پیکر حجت‌الاسلام ری‌شهری 🔹رهبر انقلاب اسلامی شامگاه سوم فروردین، با حضور در کنار پیکر مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین ری‌شهری، بر پیکر این عالم ربانی نماز اقامه کرده و سپس در جمع اعضای خانواده و برخی نزدیکان این مرحوم، طی سخنان کوتاهی، سوابق وزارت و قضاوت و خدمات وی در طول دوران انقلاب را منشأ خیر برای نظام دانستند. 🔹حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین به روایت اولین دیدار خود با آقای ری‌شهری و همچنین جلسات کاری از جمله در دوران وزارت اطلاعات اشاره کرده و فرمودند: «من واقعاً از مجالست و مصاحبه‌ی با ایشان محظوظ میشدم و لذّت میبردم؛ چرا که ایشان در راه و در کار و علاقه‌مند و معنوی بودند»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل اقامه‌ی نماز بر پیکر مرحوم حجّت‌الاسلام ‌والمسلمین محمّد محمّدی‌ری‌شهری. ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیانات رهبر انقلاب پس از اقامه‌ی نماز بر پیکر مرحوم حجّت‌الاسلام ‌والمسلمین ری‌شهری ۱۴۰۱/۰۱/۰۳ سوابق خدمات آقای ری‌شهری منشأ خیر برای نظام بود. 🔹ما هر چه خاطره از آقای ری‌شهری داریم، خاطره‌ی نیک است. سوابق وزارت و قضاوت و خدمات وی در طول دوران انقلاب منشأ خیر برای نظام بود. من واقعاً از مجالست و مصاحبه‌ی با ایشان محظوظ می‌شدم و لذّت می‌بردم؛ چرا که ایشان در راه و در کار و علاقه‌مند و معنوی بودند. فقدان وی ضایعه‌ای تلخ و اندوهبار است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مراسم تلقین و تدفین پیکر آیت‌الله محمدی ری‌شهری در جوار مضجع حضرت عبدالعظیم حسنی
عالم مجاهد پرونده ویژه بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی به مناسبت ارتحال آیت‌الله ری‌شهری 🔹نامه امام خمینی به مرحوم آیت‌الله ری‌شهری جهت برخورد قاطع با باند سیدمهدی هاشمی 🔸موافقت امام با پیشنهاد مرحوم ری‌شهری مبنی بر لزوم تبعید داماد آقای حسینعلی منتظری 🔹پاسخ حکیمانه امام به درخواست عفو مشروط داماد آقای حسینعلی منتظری 🔸پیام تسلیت مقام معظم رهبری به مناسبت عالم متقی و مجاهد مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ری‌شهری 🎥روایت مرحوم آیت‌الله ری‌شهری ازحمایت‌های خلاف قانون آقای منتظری از فامیل خود و توصیه هاشمی رفسنجانی به اغماض در برخورد با جنایات سیدمهدی هاشمی 🎥روایت مرحوم آیت‌الله ری‌شهری از تشکیل اولین اتاق جنگ و داوطلب شدن مقام معظم رهبری برای اعزام به جبهه 🔹سخنرانی موج‌آفرین مرحوم آیت‌الله ری‌شهری در زابل 🔸مرحوم آیت‌الله ری‌شهری در صف اول تظاهرات انقلابی 🔹سخنرانی انقلابی مرحوم آیت‌الله ری‌شهری در همدان 🔸ممنوع‌المنبر شدن مرحوم آیت‌الله ری‌شهری 🔹سخنرانی انقلابی مرحوم آیت‌الله ری‌شهری به روایت ساواک 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
🔰ری شهری؛ عبد صالح خدا استاد ما حضرت آیت الله حاج شیخ مهدی شب زنده دار دام ظله می فرمودند: «قبل از انقلاب یکی از روستاهای همدان به نام دره مرادبیگ که در تابستان آب و هوای خنکی داشت محل حضور برخی از طلاب و فضلای حوزه جهت فعالیت های علمی و پژوهشی بود و شهید بزرگوار آیت الله مدنی رحمة الله علیه هم تمهیداتی جهت حضور اساتید در آنجا انجام می دادند در یکی از تابستان ها آیت الله مشکینی رضوان الله علیه هم با دعوت آیت الله مدنی به آنجا آمدند و به مناسبت حضور ایشان دامادشان مرحوم آقای ری شهری هم مدتی آنجا بود. نکته قابل توجه این بود که هر روز ساعت ۱۱ قبل از ظهر آقای ری شهری مقید بود که از جمع طلاب جدا شود و در میان باغ خلوت کند و ظاهرا ایشان برنامه ذکری را داشت که هر روز خود را ملزم به انجام آن می دانست». معنویت و نورانیت آقای ری شهری را هر کس که ایشان را از نزدیک دیده بود اذعان می کرد، بی جهت نیست که مقام معظم رهبری در پیام تسلیت خود ضمن شهادت به تقوا و پرهیزگاری مرحوم آیت الله ری شهری فرمودند: «برای کسانی که از تقوا و سلامت نفس و مجاهدت مستمر این روحانی انقلابی باخبرند، فقدان وی ضایعه ای تلخ و اندوهبار است». آری صفای دل و معنویت باطن، اکسیری است که با مجاهدت با نفس، یاد خدا و ورع در مقابل گناه حاصل می شود و هر گاه این اکسیر اعظم در اختیار مدیران دولتی و حاکمیتی قرار گیرد عرصه اثرگذاری خدمت آنها را دو چندان خواهد کرد. از این رو در توصیف شخصیت مرحوم آقای ری شهری بهترین واژه «عبد صالح خداست» که ختم پیام حضرت آقا هم اشاره به آن داشت؛ و السلام علی عباد الله الصالحین @ostovarmeymandi
🔴 روشن‌بینی امام خمینی ره، در نامه ۱۳۶۸/۱/۶ مرحوم آیت‌الله محمدی ری شهری سرآغاز کتاب اشاره به سرنوشت خطرناکی شده است که امام خمینی (ره) برای آقای پیش‌بینی کرده بود. 🔸بخش یکم: ادله‌ روشن‌بینی امام‌خمینی (ره): در این بخش نویسنده با ارائه ده دلیل همراه با ارجاعات تاریخی از رفتار امام در ماجرای عزل آیت‌الله منتظری دفاع می‌کند. ده دلیل مورد استناد نویسنده از این قرار است: 🔻دلیل یکم:خودپسندی و نقدناپذیری آقای منتظری 🔻دلیل دوم: سخنان آقای منتظری درباره‌ی ولایت فقیه 🔻دلیل سوم: به چالش کشیدن رهبری پس از امام خمینی (ره) 🔻دلیل چهارم: تناقض‌گویی آقای منتظری درباره‌ی شرط بودن اجتهاد مطلق برای رهبر! 🔻دلیل پنجم: سخنان آقای منتظری درباره‌ی انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری 🔻دلیل ششم: نامشروع دانستن فرمان امام خمینی (ره) درباره بازنگری قانون اساسی 🔻دلیل هفتم: بهرمند نبودن آقای منتظری از ملکه‌ی عدالت 🔻دلیل هشتم: آگاهی نداشتن آقای منتظری از نیازهای داخلی و خارجی کشور 🔻دلیل نهم: نسبت های ناروا به مقام معظم رهبری 🔻دلیل دهم: صلاحیت آیت‌الله خامنه‌ای برای مرجعیت 🔸 بخش دوم: پاسخ به مهم‌ترین اتهامات آقای منتظری به مجریان فرمان امام خمینی‌(ره) 🔸 بخش سوم: مهمترین اتهامات فرزند آقای منتظری به مجریان فرمان امام خمینی(ره) در بخش پیوستها به «واگویه های ناگفته وزیر اطلاعات وقت»، «طرح گمانه نخست‌وزیری معدوم از سوی منتظری» و « نامه عذرخواهی آیت‌الله به رهبر معظم انقلاب اسلامی» پرداخته شده است.