eitaa logo
مصباحیه ...
131 دنبال‌کننده
17.4هزار عکس
8.9هزار ویدیو
493 فایل
مصباحیه ... اَلا ولایحمل هذا العَلَم اِلّا اهل البصر و الصّبر... معرفی شخصیت الهی و جهادی آیت الله #مصباح_یزدی...🌹 همراه با مطالب گوناگون خبری، تحلیلی، بصیرتی، اخلاقی، معرفتی و...🌸🌸🌸 @Soukhtee
مشاهده در ایتا
دانلود
✏️ بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار رمضانی دانشجویان 💠 خب، من یک نصیحتی را بارها کرده‌ام، حالا خوشبختانه دیدم دو سه نفر از این دوستانی هم که اینجا صحبت کردند همان را تکرار کردند ــ که مورد تأیید کامل بنده است ــ و آن، اینکه جماعت دانشجو و مجموعه‌های دانشجویی به یک احتیاج دارند. 📌 این نیاز قطعی آنها است؛ 📌 این نصیحت همیشگی من بوده؛ 📍 باز هم من همین را میخواهم تأکید کنم. ✅ اگر مبانی معرفتی یک جوان، بخصوص جوان دانشجو مستحکم باشد، دل او قرص میشود، گام او استوار میشود،‌ حرکت او استمرار پیدا میکند، دیگر خستگی وجود ندارد. 📚 بنابراین جوانان دانشجو باید با استفاده از قرآن، نهج‌البلاغه و کتاب‌های اندیشمندانی همچون «مرحوم شهید مطهری»، «شهید بهشتی» و «مرحوم آقای » روی مسائل معرفتی کار و مطالعه و تأمل و تدبر کنند. 🗓 سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱/۲۹
🔴 شبهه رفراندوم 🔴 دیدار رهبری با دانشجویان دیدار دیروز رهبری با دانشجویان مثل سال‌های گذشته خیلی پرشور بود. مثل همیشه هم کلی نکته برای یاد گرفتن داشت اما یک نکته در این دیدار محل شبهه و اشکال از سوی جریانات مقابل شد که احتمالاً اینجا کمتر دیده شود. این چند خط را بخوانید 👇 «حالا یکی از برادرها گفت رفراندوم؛ این‌جوری گفتند که اگر چنانچه شما از اوّل در همه‌ی مسائلی که پیش می‌آمد رفراندوم می‌کردید، حالا آن حساسیّت روی رفراندوم وجود نداشت. کجای دنیا این کار را می‌کنند؟ مگر مسائل گوناگون کشور قابل رفراندوم است؟ مگر همه‌ی مردمی که در رفراندوم باید شرکت کنند و شرکت می‌کنند، امکان تحلیل آن مسئله را دارند؟ این چه حرفی است؟ چطور می‌شود رفراندوم کرد، در مسائلی که تبلیغات می‌شود کرد، از همه طرف حرف می‌شود زد؟ اصلاً یک کشور را شش ماه درگیر بحث و جدل و گفتگو و دوقطبی‌سازی میکنند برای اینکه یک مسئله‌ای رفراندوم بشود. در همه‌ی مسائل رفراندوم بکنیم؟» بیش از همه این جمله که «مگر همه‌ی مردمی که در رفراندوم باید شرکت کنند و شرکت می‌کنند، امکان تحلیل آن مسئله را دارند؟» کلی مورد حمله قرار گرفته. در حالی که اصلاً بحث پیچیده‌ای نیست! چند نکته زیر را بخوانید؛ 1️⃣ در مورد شیوه حکومت‌داری که عده‌ای می‌گویند رفراندوم بگذاریم، باید گفت این جزو افتخارات جمهوری اسلامی است که به عنوان تنها حکومت در دنیاست که در زمان تأسیس خود رفراندوم برگزار کرده است. نتیجه رفراندوم هم آنقدر قاطع بوده که به هیچ میزان قابل مناقشه نیست. بالاتر از این ما در سال ۵۸، سه رفراندوم داشتیم که در دنیا بی‌نظیر است: 👈 فروردین ۵۸، همه‌پرسی در مورد آری یا نه به جمهوری اسلامی 👈 مرداد ۵۸، رأی‌گیری درباره اینکه چه کسانی قانون اساسی را بنویسند (مجلس خبرگان قانون اساسی) 👈 آذر ۵۸، همه‌پرسی برای متن نوشته شده قانون اساسی 2️⃣ تجربیات بسیار زیادی در دنیا از تلخ بودن نتایج رفراندوم وجود دارد که مسیر یک کشور را عوض کرده و راهی برای بازگشت هم وجود نداشته. به عنوان نمونه به تجربه انگلستان در رفراندوم برگزیت نگاه کنیم که با انجام رفراندوم یک بحران برای انگلستان و اتحادیه اروپا ایجاد شد. اینجا هم تبلیغات بسیار زیاد و عدم آگاهی عمومی، نتیجه رفراندوم را رقم زد که در مورد نتایج تلخ آن بین کارشناسان اتفاق نظر وجود دارد. 3️⃣ اگر قرار بود در هر مسئله‌ای رفراندوم برگزار کنیم، پس برای چه مجلس تشکیل داده‌ایم و افرادی را به عنوان نماینده خودمان به مجلس فرستاده‌ایم؟! (امری که در همه دنیا هم مرسوم است) 4️⃣ بسیاری از موضوعات، تخصصی هستند و ماه‌ها توسط کارشناسان در کمیسیون‌های تخصصی به بحث و گفتگو گذاشته می‌شوند. از سوی مردم و حاکمیت به مسائل نگاه می‌شود و بعد جمع‌بندی انجام می‌شود (البته با توجه به وزن مجلس در هر دوره، در موضوعات مختلف خوب یا بد عمل می‌شود) روزانه چند مصوبه در مجلس داریم که نه فرصت کافی برای بررسی عموم مردم وجود دارد و نه تخصص لازم. 5️⃣ به غیر از چند مورد حکومت خاص مثل سوییس در دنیا، کشورهای دیگر ساختارشان به این صورت نیست که مدام رفراندوم بگذارند. در سوییس هم ساختار اداره کشور متفاوت است و عملاً دولت مقتدر مرکزی وجود ندارد، اما حاکمیت‌های محلی بسیار برجسته هستند و راهی جز رفراندوم مداوم در موضوعات ریز و درشت وجود ندارد که البته نتیجه رفراندوم‌ها هم همیشه موفق نبوده! 6️⃣ هیچ حکومتی - دقت کنید هیچ حکومتی - در دنیا وجود ندارد که برای آن کشورهای دیگر هزینه کنند و فقط در یک فقره، بیش از صد شبکه تلویزیونی فارسی‌زبان ایجاد کنند! اصلاً با هیچ منطقی جور در نمی‌آید که ما این همه دلسوز داشته باشیم! خوب در این جنگ نابرابر و در اثر تبلیغات سمّی استکبار، کشور به کدام سمت و سو خواهد رفت؟! فارغ از اینکه جمهوری اسلامی باشد یا نباشد، کشورهای دیگر خیرخواه ما هستند یا به دنبال منافع خودشان؟! 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
ـ⁣⁣⁣⁣🍂🌼🍂🌼🍂 ـ⁣⁣⁣⁣🌼🍂🌼🍂 ـ⁣⁣⁣⁣🍂🌼🍂﷽ ـ⁣⁣⁣⁣🌼🍂 ـ⁣⁣⁣⁣🍂 ❓اگه شب عید فطر مهمون داشته باشیم، فطریه‌ش با ماست یا خودش؟ ✌️بستگی داره: 1️⃣ اگه بعد از غروب آفتاب اومده: 📚 آیت‌الله سیستانی: اگه شب نمونه، با شما نیست؛ اما اگر بمونه (ولو غذا نخوره)، بنابر احتیاط واجب، یکی‌تون با اجازه اون‌ یکی، فطریه رو بده تا خیالتون راحت بشه که چیزی گردنتون نمی‌مونه. 📚 آیات عظام امام، رهبری، مکارم، وحید، نوری، زنجانی، فاضل، صافی و بهجت: نه. با شما نیست. 2️⃣ اگه قبل از غروب اومده، اما شب رو نمونده: 📚 آیات عظام صافی و نوری: فطریه‌ش به‌عهده صاحب‌خونه است. 📚بقیه مراجع: فطریه‌ش گردن صاحب‌خونه نیست و خودش باید بده. 3️⃣ اگه قبل از غروب اومده، شب رو هم مونده: 📚 آیات عظام تبریزی، سیستانی و وحید: زکات فطره‌ش برعهده صاحب‌خونه است. 📚 آیات عظام خامنه‌ای مکارم و فاضل: زکات فطره مهمون یک‌شبه برعهده صاحب‌خونه نیست. 4️⃣ اگه قبل از غروب اومده و چند شب می‌مونه: 📚 همه مراجع: زکات فطره‌ش گردن صاحب‌خونه است. ⭕️ نکته: اگه نظر مرجع میهمان با میزبان فرق کنه، هر کسی باید به نظر مرجع خودش عمل کنه. 🔺توضیح‌المسائل ۱۶مرجع، م۱۹۹۷؛ عروة‌الوثقی ج۲، فصل فی زکاةالفطره، فصل فی من تجب عنه؛ منهاج‌الصالحین، ج۱، م۱۱۷۲؛ هدایةالعباد، ج۱، م۱۵۷۹؛ وسیلة‌النجاة، ج۱، م۱۳۴۷؛ سیستانی، رساله جامع، ج۱، م۲۶۵۲؛ خامنه‌ای، استفتائات زکات فطره، س۲۲۵؛ رساله احکام روزه، سید مجتبی حسینی. ⬅️ احکام به زبان خیلی ساده 🍂 @ahkam_yar 🌼🍂 🍂🌼🍂 🌼🍂🌼🍂 🍂🌼🍂🌼🍂
🔻قیافه ی دو نفر بعد از شنیدن خبر ناگهانی و در سکوت ِ توافق ایران و عربستان دیدنی بوده. 🔸 یکی «جو بایدن» (رئیس جمهور آمریکا) که کشورش در هفتاد سال گذشته متحد اول عربستان بوده، دیگری «محمود عنایت» (رئیس تلویزیون ایران اینترنشنال) که بدون پول عربستان، یا باید دم و دستگاه این شبکه را کلا جمع کند، یا تغییر کاربری بدهد به نمایش سریال های ترکی و کره ای که در ایران طرفدار دارد! * یک: 🔸هر توافق و مشارکتی در منطقه بین کشورهای همسایه «مطلقا» به نفع آنها و به ضرر کشورهای کثافت و چپاول گر استعماری ست. 🔹دو: 🔸یکبار دیگر هم نوشتم، تصور کنید «خاورمیانه» بجای اینکه محل منازعه دائم کشورهای همسایه، یا زمین ِ بازی قدرت‌ها و جای جنگ و چپاول آنان توسط غرب باشد، تبدیل به یک اتحادیه بزرگ اقتصادی مستقل شود و این کشورها که هر کدامشان علاوه بر داشتن منابع سرشار معدنی و بخش عمده ذخایر انرژی جهان، ریشه های مشترک و عمیق قومی، مذهبی، فرهنگی، و زبانی نیز با یکدیگر دارند؛ با هم در توسعه «مشارکت» کرده و حتی پول واحد و منطقه ی اقتصادی خودشان را بسازند، آنوقت همان تحولی که چین را ظرف چهل سال از یک کشور فقیر و پرجمعیت و گرسنه تبدیل به قدرت جهانی کرد، در خاورمیانه هم اتفاق خواهد افتاد. 🔹چطور کشورهای اروپایی که در دو جنگ جهانی، یکدیگر را دریدند و هر کدام برای دیگری گردن کشید و خرخره او را جوید، علیرغم شکاف های بزرگ قومی، زبانی و فرهنگی می توانند تبدیل به «اتحادیه اروپا» شوند و از خودشان در مقابل قدرت های بزرگتر محافظت کنند، اما مردم خاورمیانه که ارتباطاتی عمیق تاریخی با یکدیگر دارند نمی توانند؟... جنگ برای ما خوب است اتحاد برای آنها؟ *🔸سه: توافق دیپلماتیک و سیاسی کشورها، الزاما نه به معنی «دوستی» و رفاقت آنها با یکدیگر در همه چیز، که در وهله اول به معنی توقف دشمنی و «ترک مخاصمه» است. زیرا ترک مخاصمه به نفع هر دوی آنهاست. 🔹عربستان هیچ سودی از دشمنی با همسایه اش نمی برد. به این دلیل ساده که ایران تا ابد کشور همسایه ی او خواهد بود!.. اما شرکای سیاسی خارجی عربستان عوض می شوند. تا دیروز آمریکا بوده، حالا می تواند چین، یا یکی دیگر باشد. ... 🔸اما ایران تا ابد همسایه ی اوست و ممکن نیست از جوار عربستان به قاره ی دیگری نقل مکان کند! .. البته می توان ایران را خرد و تکه پاره کرد و از آن چند کشور کوچک، بی ارزش، وابسته، مزدور بیگانگان و بی اهمیت ساخت! 🔹چهار: 🔸 به آن احمق هایی که می گویند «هاها خاشقچی و شیخ نمر و یمن چی شد؟» و مثلا مسخره می کنند، بگویید: ژاپن و آمریکا تا حد انداختن بمب اتم بر سر هم در جنگ بودند و الان متحد هم اند. فرانسه و آلمان و اتریش و اسپانیا سیصد سال با هم در کشمکش بوده اند و در دو جنگ جهانی یکدیگر را پاره کردند و الان «اتحادیه اروپا» هستند و مرز ندارند و حتی «پول شان» واحد است. 🔹یا آمریکا که اعلامیه استقلال نوشت و بر علیه حکومت و صدارت انگلستان بر خودش قیام و انقلاب کرد، و انگلستان سالها او را در حد اینکه مردم چرم کفش و کمربند شان را بخورند تحریم کرد... و حالا آمریکا و انگلیس اساسا در سیاست از هم تفکیک ناپذیر اند. 🔸این «اتحاد» و مشارکت به نفع کیست؟.. به نفع شما؟.. به نفع خاورمیانه؟ نه به نفع خود آنها!
🔴 سخنان را در جمع تشکل‌های دانشجویی شنیدم .سخنان ایشان نفی مطلق نبود. دانشجویی از رفراندوم در همه مسایل سخن گفت و ایشان پاسخ دادند که در همه مسایل نمی‌شود رفراندوم کرد چون امکان فهم و نظر عمومی وجود ندارد. نقد سخنان رهبری رواست اما کلام ایشان را تحریف نکنیم. Seyyed Abbas Salehi 😶
🔺برنامه زنده تلویزیونی کلمه ▫️کلمه بیست‌ودوم : ذوالفنون ▫️یادنامه علامه حسن حسن‌زاده آملی (ره) ▫️مهمان: آیت الله حسن رمضانی ▫️میزبان: وحید یامین‌پور 🔻 چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ساعت ۲۳.۳۰ شبکه یک سیما ▫️«برنامه تلویزیونی کلمه» 🏷️@kalame_tv1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 باور؛ تجربه‌گری که مرگ خود را باور نمی‌کرد 🔸 این قسمت: آخرین بازدم ( زهره ابراهیمی. ۴۱ ساله از اهواز ) هر روز ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه چهار سیما 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 🌸🌸🌸🌸🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 سپید بی پایان ؛ تجربه‌گرانی که پس از تجربه نزدیک به مرگ زندگی دنیوی خود را فراموش کردند 🔸 این قسمت: آخرین بازدم ( زهره ابراهیمی. ۴۱ ساله از اهواز ) هر روز ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه چهار سیما 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 🌸🌸🌸🌸🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 گذشتم؛ روایت تجربه گر از عاقبت تهمت دروغی که به او زدند 🔸 این قسمت: آخرین بازدم ( زهره ابراهیمی. ۴۱ ساله از اهواز ) هر روز ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه چهار سیما 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 🌸🌸🌸🌸🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مسیر سبز؛ ذرات زنده ای که مسیر حرکت تجربه گر را تشکیل دادند 🔸 این قسمت: آخرین بازدم؛ ( زهره ابراهیمی. ۴۱ ساله از اهواز ) هر روز ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه چهار سیما 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 🌸🌸🌸🌸🌸
* 💠 علت محرومیت از فطر 🔻با کاري که دشمن در کربلا کرد، در سطح گسترده محروميت آمد که درک صحيح روح فطر از مردم گريزان باشد، عموما ديگر به آن بهره‌وري در ماه مباک رمضان نمي‌توانند ملتزم باشند ، ولو خيلي‌ها قرآن هم بخوانند. 🔸 شرايط آماده نيست مگر براي اندکي خواص. آن کار در کربلا دنيا را تحت تأثير قرار داد اما معنايش اين نيست که کسي نتواند از عيد فطر بهره ببرد. اگر شيعه، ملتزم باشد، به گونه‌اي از اين نصيب محرومش نمي‌کنند. براي او پنجره‌اي باز مي‌کنند. همان شب، قبلش، بعدش، بهره‌اي به او مي‌دهند. 🔹ديده شده آن بهره براي کساني که با اخلاص رفته اند ممنوع نيست. بايد رزقش را طلب کرد. دور نيست که به همه ما اين خير و برکت و اين روح عيد فطر نصيب شود ولي به خاطر بزرگي جنايتي که دشمن کرد و بلايي که سر اسلام آورد، این بهره برای عموم تعریف نشده است. (منبع: نرم‌افزار الهادی← مراقبات ماه‌رمضان) 📲طرح: t.me/nasery_story/1198 ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ ۳۰ 🌺🌺🌺🌺🌺
🟢 فرازی از دعاهای شبهای دهه آخر این دعاست که شیخ کلینی در کتاب کافی از امام صادق علیه السّلام روایت کرده: سَیِّدِی سَیِّدِی سَیِّدِی أَسْأَلُکَ یَا لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ إِذْ لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ إِنْ کُنْتَ رَضِیتَ عَنِّی فِی هَذَا الشَّهْرِ فَازْدَدْ عَنِّی رِضًا وَ إِنْ لَمْ تَکُنْ رَضِیتَ عَنِّی فَمِنَ الْآنَ فَارْضَ عَنِّی ای آقای من،ای آقای من،ای آقای من از تو می‏خواهم که معبودی جز تو نیست - آنگاه که معبودی جز تو نبود- اگر در این ماه از من خشنود بوده‌‏ای، بر خشنودی‌‏ات از من بیفزا، و اگر خشنود نبوده‌‏ای از هم اکنون از من خشنود شو. 🌺🌺🌺🥺😢😭🤲
💠 رفع نیازها در گرو رفع نیاز 🔹 قالَ الصّادقُ علیه‌السّلام: مَن قَضَی لِأَخیهِ المُؤمنِ حَاجَةً قَضَی اللّهُ عزّوجلّ لَهُ یَومَ القِیامَةِ مِأَةَ ألفِ حَاجَةٍ؛ 🔸 هرکس نیازی از برادر مؤمن خود را برآورده سازد، خداوند عزّوجل در روز قیامت، صد هزار نیاز او را برمی‌آورد. 🖇 مجلسی، بحارالانوار، ج ۹۰، ص ۳۲۲ ۵۳ 🌸🌸🌸🌸🌸
‌ 🔷 سپاس خداى را که آن گاه که‏ صدایش می‌زنم، مرا اجابت می‌کند و هر زشتى را بر من می‌پوشاند، در حالی که من او را نافرمانى می‌کنم و او نعمتش را بر من بزرگ می‌گرداند؛ پس من او را شکر نمی‌کنم! 🔶 الْحَمْدُ للهِ الَّذِی یُجِیبُنِی حِینَ أُنَادِیهِ وَ یَسْتُرُ عَلَیَّ کُلَّ عَوْرَةٍ وَ أَنَا أَعْصِیهِ وَ یُعَظِّمُ النِّعْمَةَ عَلَیَّ فَلا أُجَازِیهِ 🔸 دعای افتتاح تفکّر برای تذکّر | 🌺🌺🌺🌺🌺
- ۶ ای عزیز! اگر قادر بر اصلاح قلب و کردار خویش نمی‌باشی، باید در پیشگاه خداوند به تقصیر خود معترف باشی و حیا و شرمساری و خوف و خضوع و خواری به‌قدر جنایت خویش بر وجودت حاکم باشد. آیت الله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی المراقبات: ۲۴۰ 🌺🌺🌺🌺🌺
مصباحیه ...
🎥 «بر ساحل سحر» - رمضانیه‌های ۱۴۰۲ سحر بیست‌وهشتم؛ «در آستانه عید سعید فطر» استاد محمدتقی فیاض‌بخش
‌ سحر بیست‌وهشتم؛ «در آستانه عید سعید فطر» استاد محمدتقی فیاض‌بخش یکم؛ 👈‌ 00:53 نتیجه عبادات و روزه‌داری‌های روزهای سپری‌شده ماه مبارک رمضان در یک کلام، باید ایمان قلبیِ پایداری باشد که نه‌تنها در این ماه شریف، بلکه در همه سال‌های عمْر، سبب اُنس بهجت‌انگیز با حضرت پروردگار باشد. دوم؛ 👈‌ 02:06 ایمان قلبیِ پایدار که انس با خداوند ایجاد می‌کند، بی‌شک به مقام رضا نیز می‌رساند. چرا که بنده‌ای که احساس قُربِ الهی می‌کند، در خوشی‌ها و ناخوشی‌ها همواره احساس رضایت نیز دارد. سوم؛ 👈‌ 02:46 در ادعیه دهه پایانی ماه مبارک رمضان، ضمائر جمع بیش‌تر به چشم می‌خورند. این یعنی، انسان باید به مرتبه‌ای از ایمان رسیده باشد که نتیجه‌اش توجه بیش‌تر به امت اسلام است؛ به بیان دیگر، بیش از آن که انسان دغدغه خود را داشته باشد، باید به فکر دیگران باشد. چهارم؛ 👈‌ 03:30 طبق روایتی از امام کاظم علیه‌السلام، دعای مؤمن برای دیگران، سبب استجابت صدهزار برابری همان دعا برای خود اوست. البته نکته سلوکی این مهم، همان است که در حدیث معراج بیان شده؛ خداوند به بندگانش با رحمت، چشم‌پوشی و جود می‌نگرد. پس بنده مؤمن نیز باید به دیگران خیرخواهانه و سخاوتمندانه و با سعه صدر بنگرد. پنجم؛ 👈‌ 05:04 عبد روزه‌دار در شب پایانی ماه مبارک رمضان، باید با این ماه چنانکه از عزیزترین و نزدیک‌ترین دوست جدا می‌شود، خداحافظی و وداع کند. دعای امام سجاد علیه‌السلام در وداع با ماه رمضان، چشم‌انداز این روزهاست که انس با آن در این روزها شایسته و بجاست. ششم؛ 👈‌ 05:42 عید سعید فطر و شب آن در روایات کمتر از شب قدر نیست. صاحب «اقبال»، توصیه می‌فرماید که شخص روزه‌دار در بین‌الغروبین آخرین روز از ماه مبارک رمضان به سجده رود و با همین حال از این ماه شریف خارج شود؛ چرا که بهترین وضعیت عبد، سجده و خوش‌ترین حال او، روزه‌داری است و جمع این دو، زیباترین حالتی است که در وداع با عزیزترین ماه می‌توان داشت. پس چه زیباست که بنده روزه‌دار، در این حالت برای دیگران به‌ویژه برای تعجیل در فرج و ظهور امام زمان علیه‌السلام به‌صورتی مضطرّانه دعا و تضرع کند. هفتم؛ 👈‌ 07:11 دعایی که در قنوت نماز عید سعید فطر خوانده می‌شود، در حقیقت هدیه‌ای است از سوی پروردگار که به‌عنوان مزد زحمات در ماه مبارک رمضان درخواست می‌شود؛ و آن دعا این است که از خدای متعال درخواست می‌شود تا همه خیرها، خوبی‌ها، برکات و رحمت‌هایی که به پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله و اهل‌بیت علیهم‌السلام عنایت می‌شود، به عبد روزه‌دار عنایت شود. نیز خداوند او را از همه زشتی‌هایی که پیامبر خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله و اهل‌بیت علیهم‌السلام از آن خارج شده‌اند، بیرون آورَد. باید گفت که بالاترین نعمت، نعمتِ ولایت و زشت‌ترین زشتی، دوری از آن است.‌ 🌺🌺🌺🌺🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «بر ساحل سحر» - رمضانیه‌های ۱۴۰۲ سحر بیست‌ونُهم؛ «کیفیت معنوی روزه‌داری» حجت‌الاسلام‌ استاد عیدی پخش از شبکه افق سیما - تــلــوبــیــون پس از اذان صبح (به افق تهران) 🌺🌺🌺🌺🌺
با توجه به وضعیت های رصدی طبق نظر آیات عظام خامنه ای، مکارم، سیستانی، بهجت و شبیری زنجانی شنبه روز عید فطر خواهد بود. 😶
خداحافظ ای بزرگ‌ترین ماه خدا! آیت الله مصباح : 🔹️اکنون که بنا است با ماه رمضان وداع کنیم می‌گوییم: «السَّلَامُ عَلَیْكَ یَا شَهْرَ اللَّهِ الْأَكْبَرَ، وَ یَا عِیدَ أَوْلِیَائِهِ؛ سلام بر تو ای بزرگ‌ترین ماه خدا و ای عید اولیای خدا» 🔹️امام [سجاد] علیه‌السلام در این سلام، ماه رمضان را به دو صفت مورد خطاب و وداع قرار می‌دهد: ۱- بزرگ‌ترین ماه خدا ۲- عید اولیای خدا 🔹️دو صفت اصلی ماه رمضان در همین دو جمله نهفته است که ما باید به آن‌ها توجه داشته باشیم تا در مقام ادای حق این ماه، قدردانی و حفظ آثارش [موفق باشیم.] 🔹️اولین صفت این ماه این‌ است که بزرگ‌ترین ماه خداست. اگر ما این وصف را بشناسیم بیشتر در مقام قدردانی برمی‌آییم و طبعا هنگام جدایی از آن هم بیشتر ناراحت می‌شویم. ۱۳۹۴/۰۴/۱۱ 🌸🌸🌸🥺😢😭🤲
ألَم أعهَد إلَیکُم یا بَنِی آدَمَ أَنْ لا تَعْبُدُوا الشَّیطانَ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ (یس/۶۰) ترجمه:«ای فرزندان آدم ، آیا به شما ( به وسیله پیامبران و عقول خودتان ) سفارش نکردم که شیطان را نپرستید که او مسلما برای شما دشمنی آشکار است؟!» آیت الله مصباح : 💠 اگر فكر خدا نباشید ولی فكر هواى نفستان باشید، این بندگى شیطان است. شما را به جهنم مى‏برد و عاقبتش شر است. ۱۳۸۴/۰۳/۱۱ 🌸🌸🌸🌸🌸
آیت الله مصباح : 🔸️اگر‌ جایی گفتیم که آخرت و انس با خدا را نمی‌خواهیم برای این است که: نشناختیم و نچشیدیم... 🔸️اگر کسی [طعم معنویت را] چشید، به این زودی ها نمی‌تواند [انس با خدا را] رها کند. 🌸🌸🌸🌸🌸
استغفار حتی از نماز.mp3
1.08M
استغفار، حتی از نماز! 🔸️آن محبتی که خدا در دل‎ها می اندازد، که [درباره اش می فرماید:] «اسکنت فی قلبه حبا حتی یکون قلبه لی؛ محبتم را در دلش می نشانم تا آن که تمام قلبش برای من گردد»، اگر دل برای خدا شد، چنین درکی هم به دل می دهد، چشم دل را باز می کند [و در نتیجه:] «فینظر بعین قلبه الی عظمتی و جلالی؛ پس با چشم قلبش به عظمت و جلال من می نگرد». 🔸️خب این ها برای ما افسانه هست، اما بعضی افسانه‎ها شنیدنش بد هم نیست. لا اقل این فایده را دارد که آدمی خیلی مغرور نمی شود؛ [مثلا] اگر موفق شدم دو رکعت نافله ای خواندم، خیال می کنم آخرین قله کمال را فتح کرده ام، اما اگر مقداری معرفتم بالاتر برود، می بینم که باید از این نمازم چندین بار استغفار کنم. ۱۳۹۳/۰۴/۱۷ 🌸🌸🌸🌸🌸
مشترک گرامی بستە ۳۰ روزە شما رو بە اتمام است پس از بە پایان رسیدن حجم باقیماندە شما بانرخ محاسبە خواهد شد. دیگر قرائت یک آیە قرآن برابر ختم قرآن نخواهد بود. دیگر نفس هایتان ،تســبیح پروردگار محاســـبە نمی شود. دیگر خوابتــان عبادت شمردە نخواهد شد. تمدید این بستە تاسال دیگر امکان‌پذیر نیست. از فرصت باقی‌ ماندە استفادە کنید هیچکس تنهــا نیست💯 <<همراە اول وآخر شما خداوند مهربان 🌺🌸🌺🌸🌺🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا