eitaa logo
مصباحیه ...
131 دنبال‌کننده
17.4هزار عکس
8.9هزار ویدیو
493 فایل
مصباحیه ... اَلا ولایحمل هذا العَلَم اِلّا اهل البصر و الصّبر... معرفی شخصیت الهی و جهادی آیت الله #مصباح_یزدی...🌹 همراه با مطالب گوناگون خبری، تحلیلی، بصیرتی، اخلاقی، معرفتی و...🌸🌸🌸 @Soukhtee
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴📸خواص مجلس عزای امام حسین علیه‌السلام 🌹🌹🌹🥺
🔻دولت با اصرار زیاد بالاخره بخشی از مجلس را با خود همراه کرد و "وزارت بازرگانی" تصویب شد! با برند مردمی رای گرفتند و در جهت تقویت یک اقلیت سرمایه دار عمل میکنند! به اسم "کمک به معیشت مردم" ارز ترجیحی را حذف و سفره مردم خالی تر و مردم را فقیرتر کردند! به اسم "مردمی سازی" آموزش را به بازار سپردند!و...از ابتدا قابل پیش بینی بود سیاست های نئولیبرال ضدمردمی در دولت اصولگرایان با سهولت بیشتری اجرا شود چون با روکش ارزشی-انقلابی توجیه می‌شود و اینگونه مقاومت ها می‌شکند و خیلی ها همراه میشوند در این دو سال در قضایای مختلف من جمله حذف ارز ترجیحی و...همه شاهد بودیم. 🔻شما می‌توانید همان سیاست های اقتصادی هاشمی را اجرا کنید و همان راه را بروید که می روید، فقط ما حزب اللهی های دهه۷۰ نیستیم که با شعار"مخالف هاشمی، دشمن پیغمبر است" بشود سرمان کلاه گذاشت و ساکت بشویم. هم مردم آگاه شدند هم جوانان انقلابی؛ تغییر نکنید، تغییر خواهید کرد. ✍ @m_amin_rezai
مصباحیه ...
در برنامه ی مهلا، حرفهای درست و غلط زیادی زده شده ... دخالت در دین شناسی و دین آموزی که متاسفانه فر
📢 حمله بی‌سابقه رجانیوز، رسانه حامی رییسی به مداح معروف؛ برنامه پویانفر مانند مسجد ضرار است و باید ویران شود! رجانیوز نوشت: ◀️ برنامه دینی که در آن به حجاب توهین شود، به مدافعان امنیت طعنه بزنند و در هر قسمت به جمهوری اسلامی کنایه بزنند، مصداق «مسجد ضرار» است. همان مسجدی که با دستان پیامبر(ص) ویران شد. ◀️ همه می‌توانند درباره رابطه احساسی خود با امام حسین (علیه‌السلام) صحبت کنند اما همه نمی‌توانند بالای منبر بروند و درباره دین در قامت امر اجتماعی صحبت کنند. کدام مرجع به سلبریتی‌ها اجازه داده که برای دین‌داری مردم نسخه بپیچند و احکام صادر کنند؟ ◀️ آقای پویانفر شما با استفاده از آنتن صداوسیما مطرح شدید و با حمایت نهادهای فرهنگی به این نقطه رسیده‌اید. 😶
مصباحیه ...
درباره این مطالب چند نکته گفتنی است: 1- روشن نیست اشاره ایشان به کدام کارها در عزاداری است. اما اینکه عده ای درباره برخی کارها و رفتارها در عزاداری ها تذکر می دهند و آنها را خلاف سنت صحیح عزاداری و خلاف سیره اهلبیت و موجب وهن اسلام و تشیع میدانند سخنی به حق است. مظلومیت سیدالشهداء و عظمت عاشورا و جایگاه کربلا در فرهنگ تشیع موجب این نیست که هر کاری را به اسم عزاداری و مواسات با امام حسین انجام بدهیم و خیال ثواب و پاداش هم داشته باشیم. 2- فرمودند این عزا افراط ندارد. این سخن هم صحیح نیست و در تضاد با نص فرمایش سیدالشهداست که به خواهر بزرگوارشان فرمودند لا يُذهِبَنَّ حِلمَكِ الشَّيطانُ‌(نباید شیطان، حلم و بردباری تو را ببرد) یعنی حتی در عزای من هم نباید حلم و صبر را فراموش کنی و کارهای نامتعارف کنی که منافات با حلم و وقار مومن داشته باشد. و باز روز تاسوعا وقتی خواب خویش را برای خواهرش بیان کردند و حضرت زینب جزع و فزع کرد و به صورت خود زد  او را نهی کردند ( فلطمتْ أُختُه وجهَها ونادتْ بالويلِ ، فقَالَ لها : ليسَ لكِ الويلُ يا أُخيَّةُ ، اسكتي رحمَكِ اللّهُ ) پیامبر هم به وقت رحلت، به دخترشان فرمودند هر گاه من از دنیا رفتم نه صورت بخراشید و نه مو پریشان کنید و واویلا گفتن را ترک کنید(کافی ج۵ ص ۵۲۷) لذا فرمایش این فقیه بزرگوار با روایات خود اهلبیت سازگاری ندارد. 3- اما اینکه فرمودند فقیه، میرزای نائینی است چون گفته برای امام حسین خون بیاید هم اشکالی ندارد و این فقیه است. این مطلب را اگر یک طلبه درس نخوانده گفته بود محذوری نداشت ولی از کسی که خودش فقیه و بلکه مرجع تقلید است بیان چنین مطالبی در غایت شگفتی است. اولاً مگر فقاهت افراد و میزان علمیت آنها از فتاوایی که می دهند مشخص می شود؟ فتوای هر فقیه، صرفاً و صرفاً برداشت و فهمی است که از نصوص و ادله شرعی و قواعد و اصول استنباط دارد و همواره در معرض خطا و اشتباه است و هیچ قداستی ندارد و در برابر نقد و اشکال، خاضع است. ثانیاً اینکه مرحوم نائینی صد سال پیش و مطابق مقتضیات زمانه خودش یک فتوایی داده است به ما و امروز ما چه ارتباطی دارد؟ اگر قرار است مقلد گذشتگان باشیم پس دیگر چه نیازی به حوزه علمیه و نهاد مرجعیت کنونی داریم؟ بهتر نیست کتابهای فقهای گذشته مثل شیخ صدوق و سیدمرتضی و شیخ طوسی را دست بگیریم و عمل کنیم؟ ثالثاً تصور غلط برخی آقایان از عزاداری این است که هر چه مقدار خشونت و نامتعارف بودنش بیشتر باشد عزاداری بودنش هم بیشتر است و لابد بیشتر مورد رضایت خداست! این پیشفرضی است که نمیدانیم از کجا آمده و مستندش چیست ولی در بطلانش تردیدی نداریم و در کل سیره اهلبیت به چیزی غیر از عزاداری متعارف(گریه و سینه زدن و ذکر مصیبت) بر نمیخوریم. لذا هر نوع افعالی که خارج از متعارف جامعه اسلامی و ایمانی باشد اگر مصداق خشونت باشد موجب وهن مذهب و هتک اهلبیت و قطعا و یقینا حرام است. 4- نكته مهمي كه بايد به آن التفات داشت این است که خود این بزرگوار  در پاسخ سوال کننده ای که از حکم قمه زنی پرسیده بود صراحتا گفتند: جایز نیست(اینجا). هر چند اعضای دفتر ایشان (طبق اخلاق زشت و ضداسلامی خود) مانع ادامه گفتگو شدند و شخصیت ایشان را مصادره و تحریف میکنند ولی زرنگی همین پرسشگر، راه را برای همه ساده لوحانی که فتوای اباحه قمه زنی را به ایشان نسبت می دهند می بندد. ۲۵ tabeshe_agahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیانات مرحوم آیت الله العظمی علوی گرگانی (قدس سره): مقام علی اکبر علیه السلام 🆔 @alavigorgani
لشکرکشی عظیم در عراق برای آغاز جنگ ▪️به گزارش رسانه‌های عراقی، پس از آن‌که نامه‌نگاری‌های عمرسعد با حاکم کوفه درباره مصالحه با حسین‌بن‌علی بی‌نتیجه ماند، ابن‌زیاد در یک سخنرانی عمومی مردم را به جنگ با نوۀ پیامبر فراخواند. ▪️گفته می‌شود از آن‌جا که برخی از مردم کوفه اشتیاقی به این نبرد نداشتند، عبیدالله یکی از نظامیان مخالف را در ملأعام به قتل رساند تا کسی از فرمان جنگ سرپیچی نکند. ▪️از طرفی عبیدالله چند تن از فرماندهان و رؤسای قبایل را نیز طی نامه‌هایی تهدید و مجبور کرده به فراخوانش پاسخ مثبت دهند. ▪️درپی این تهدید‌ها، لشکر بزرگی از نقاط مختلف کوفه فراهم و به کربلا اعزام شد. برآوردهای فنی نشان می‌دهد مجموع این لشکریان به بیش از ۲۰ هزار نیروی نظامی می‌رسد. گفتنی است پیش از این حدود ۵ هزار نفر هم به‌ همراه حُر و ابن‌سعد در کربلا مستقر بودند. ▪️مجموع لشکریانی که به جنگ با حسین‌بن‌علی برخاسته‌اند دستکم ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر برآورد می‌شود. این در حالی است که در سپاه بنی‌هاشم کمتر از ۱۰۰ نفر حضور دارند که حداکثر ۷۰ نفر آن‌ها جنگجو هستند. ▪️عبیدالله‌بن‌زیاد در پی گسیل لشکر، در نامه‌ای به عمرسعد فرمان جنگ داده و نوشته که هیچ‌چیزی برای یک جنگ بزرگ کم نگذاشته و جاسوسانی گماشته که شبانه‌روز از وضعیت لشکرگاه به او گزارش بدهند. آن‌طور که از شواهد پیداست به‌زودی جنگی بزرگ و نابرابر در کربلا آغاز خواهد شد. 🌹🌹🌹🥺
🔸 تباکی در مجلس اهل بیت (علیهم السلام) ⁉️ کسی که در مراسم عزاداری اهل بیت (علیهم السلام) نمی‌تواند گریه کند و اشکش هم جاری نمی‌شود ولی خود را به حالت گریه در می‌آورد (تباکی)، آیا این حالت از مصادیق دروغ و دورویی محسوب می‌شود؟ ✅ تباکی نسبت به کسی که محزون و ناراحت می‌باشد دروغ و دورویی محسوب نمی‌شود. khamenei_ahkam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙علامه جوادی آملی: سیدنا الاستاد مرحوم علامه طباطبایی از مرحوم آقای قاضی (رضوان الله علیه) نقل می‌کردند که وجود مبارک سیّدالشهداء سالی یکبار برای اهل بهشت تجلّی می‌کند. مگر می‌شود هر وقتی او را دید؟ در سجده زیارت «عاشورا»، آدم حشر با او را می‌خواهد، پس می‌شود با ایشان محشور شد توده‌ی بهشتی‌ها سالی یکبار وجود مبارک سیّدالشهداء برای آنها تجلّی می‌کند... اینجور نیست که هر وقت بخواهند بتوانند وجود مبارک اباعبدالله علیه السلام را ببینند..! یاحسین...🌹🥺
✅ راه اصلاح ناهنجاری های اجتماعی و نهی از منکر. حجت الاسلام رفیعی. هیئت حسن بن علی قم. شب هشتم‌محرّم ۱۴۴۵ ( ۴ مرداد ۱۴۰۲). ۱. آگاهی دادن؛ ارشاد جاهل. آگاهی دادن بدحجابی بوسیله آدمهای متاهل و جاافتاده و بزرگسال و دوره دیده و مهربان و ... ۲. ایجاد جایگزین مناسب. تقریحات سالم.‌ تسهیل ازدواج. وقف برای حل مشکلات گوناگون جامعه. و... ۳. نشر و تمجید و برجسته سازی خوبی های افراد. یا من اظهرالجمیل و سترالقبیح ۴. تدریج و استمرار در انجام خوبی ها و تشویق دیگران به آنها.
📚 معرفی کتاب «فروغ شهادت» اثر فخر المحققین حضرت آیت‌ الله حاج شیخ علی سعادت‌پرور(ره) ✍ مؤلف محترم در بیان هدف از تألیف این کتاب در مقدمه کتاب می‌ نویسند: ✨ «درباره سیّدالشهدا(ع) و وقایع عاشورای حسینی کتب ...و مقاتل فراوانی نوشته شده است ... و کمتر به اسرار معنوی مقتل سیدالشهداء(ع) و رموز عرفانی این حرکت عظیم و تاریخ‌ ساز عالم بشری توجه شده است. غرض ما از تدوین این رساله بررسی پاره‌ ای از اسرار مقتل سیدالشهداء(ع)، خصوصا دقت در کلمات آن حضرت در طول حرکت و پاره‌ ای از زیارت‌ های وارده دربارۀ ایشان است». ✨ 💎 شما می‌توانید جهت تهیه‌ی این کتاب ارزشمند به لینک‌زیر مراجعه فرمائید: 🆔 لینک خرید کتاب فروغ شهادت 🌐 شبکه‌های مجازی عارف واصل آیت الحق حاج شیخ علی سعادت پرور(ره) 🔻 ایتا | سایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎞 تصاویری زیبا از هیئت نوجوانان ثارالله قم ⬇️⬇️
مصباحیه ...
مجتهد ۷۸ ساله که ۶۰ سال با فرهنگ و معارف دینی، انس و آشنایی داشته بهتر میفهمه یا برخی انقلابیون که ه
شیخ حسین انصاریان: در دهه عاشورا به خانم‌های بی‌حجاب و بدحجاب فشار نیاورید تا آن‌ها بتوانند در این مجالس شرکت کنند؛ در این جلسات کلماتی از خدا به گوش آنها می‌خورد و برمی‌گردند. این افراد خوب هستند و خوب‌تر هم می‌شوند. پ.ن؛ فقط دوستانی که شیخ حسین نمیشناسند باید عرض کنم ایشون هم انقلابی است و بارها این تاکید کرده است هم یک عالم باسواد است که ده ها تالیف دارد و نمیشه یه بچه که اولیات دین نمیدونه به شیخ حسین بگه این دیگه چی میگه؟ شما قراره دینت از امثال شیخ حسین بگیری. قرار نیست شیخ حسین مجتهد بیاد از تو که قرآن نمیتونی از رو بخونی مسائل دینی را استعلام بگیره، شیخ حسین انصاریان را در سایت رهبری سرچ کنید و مطالبش ببینید تا بدانید از شما سوپرانقلابی ها که کاری جز انتقاد ندارید انقلابی تر است و بعد آثار و تالیفات او را هم در سایتش ببینید و از الان شروع کنید آثارش بخونید چندسال زمان میبره فقط روخوانی کنید بعد تو بچه که قرار بود حرف امثال شیخ حسین گوش کنی، میگی نظر من مخالف ایشونه؟ تو کجا در مسائل دینی صاحب نظر شدی ما نفهمیدم؟ قصه داداش حاتم طائی است و ظاهرا هی به این و اون میزنید تا یکی جوابتون بده دیده بشید، باید دین از شیخ حسین مفسر قرآن و شارح احادیث بگیریم یا شما که اطلاعات دینیت درحد اطلاعات عمومی مجازی است؟! چرا یک آدم باسواد جواب شیخ حسین نمیده و شماها که اولیات دین هم تلمذ نکردید منتقد یک آخوند باسواد شدید. میگه حاجی ازت انتظار نداشتم فلان حرف بزنی، عزیزم من ۱۳ سال جوونیم گذاشتم درس دین خوندم، ده ها کتاب تخصصی مطالعه کردم، چندین نوشته تخصصی اجتهادی نوشتم، چندهزار ساعت کار تبلیغی کردم که حرف دقیق دینی بزنم، حالا بیام از شما تقلید کنم که خودت مقلدی؟! حرف شما را گوش کنم؟ این دین متخصص داره یانه؟ در همین ایتا یکی از این عزیزان که چند روز دارند نظر موافق و مخالف میدن هیچکدام در دین صاحب نظر نیستند و همه مقلد هستند. یعنی چندتا سوال تخصصی بپرسی و بگی مبنای شما در این مسائل چیه کلا گیر میکنه ولی ماشاالله همینجوری میگه دین دین دین. این دین یک تخصصی میخواد یانه؟ این همه مجتهد در این کشور چرا یکی حرفهای شما را تایید نمیکند؟ همه صورتی و بی دین شدند و فقط شما به دستگاه سیدالشهدا ارادت داری؟ ارادت شما به دستگاه سیدالشهدا بیشتر از مجتهدین است؟ بحث انقلاب نیست بگیم فلانی انقلابی نیست. همه علما امام حسین (ع) قبول دارند چرا یک نفرشون مثل شما احساس خطر نمیکنه؟ بی اطلاع هستند؟ اندازه شما غیرت دینی ندارند؟ چرا فکر میکنی بدون تخصص دینی مسائل دینی را میفهمی؟ چرا علایق شخصی خودتو به اسم دین مطرح میکنی؟ همه شما جمع بشید یک هزارم شیخ حسین انصاریان تخصص دینی ندارید، چجوری ایشون رد میکنید؟ چرا فقط مسائل دینی اینجوریه که همه بدون تخصص نظر میدن. ما در حوزه قم بهمون گفتند سطح ۴ میگیرید دارید اجتهاد میگیرید، مجوز رسمی تدریس پایه ۱۰ حوزه داریم و چندسال مباحث اجتهادی تدریس میکنیم و در مبانی اجتهادی نظر داریم باز خیلی جاها احتیاط میکنیم و نمیگیم نظرما. من واقعا چند روز هی دارم فکر میکنم اینا سرچی دارند بحث میکنند؟ اینکه ورود زن بی حجاب شرعی است یا غیرشرعی؟ خب این یک حکم شرعی است و باید یا طرف مجتهد باشد نظر بده یا اگر مقلد است از دفتر مرجعش سوال کند. پس چرا هرکسی یه چیزی میگه؟ ماشاالله هرکس کانال دارد یا عضو یک گروهی هست برای خودش مرجع تقلید و هی میگه نظر من اینه. عزیزم نظر من و تو مهم نیست. مهم نظردین ماست، دین هم مجتهد میفهمه نه تو. شیخ انصاریان مجتهد است یک مطلبی گفته است حالا اگر کسی میخواد رد کنه باید مسلط به مبانی باشه و از ایشون بخواد که دلیلشو ارائه کند تا پاسخ بدهد. واقعا چند روزه دارم فکر میکنم چرا کسی زنگ نمیزنه از دفتر مرجعش سوال کند، مقلد نیستند یا شماره دفتر گم کردند یا فکر میکنند مجتهد هستند؟! عجیبه واقعا. یاعلی... 💢 شیخ فرهاد فتحی
🌹خاطره | برنامه امام در دهه اول چه بود؟ ♦️امام همیشه تا هفتم محرم را در بودند و پس از آن به مشرف می شدند. قبل از ظهر یا عصر روز هفتم، همیشه از نجف به کربلا می رفتند و را در این روزها ترک نمی کردند. ♦️در همان چند روز دهه اول ماه که در نجف بودند، دو مرتبه به مشرف می شدند. روزها برای خواندن زیارت عاشورا به حرم می آمدند و شبها هم که جزء برنامه همیشگی شان بود. بعد به کربلا می رفتند و تا سیزدهم محرم نیز آنجا بودند و سپس به نجف باز می گشتند. این سیره مستمر ایشان در طول پانزده سال اقامتشان در نجف بود. 📚 کتاب برداشت هایی از سیره امام خمینی، جلد۳، به نقل از آیت الله یاحسین...🌹🥺
👓 بنده اواخر دبیرستان تو فضاهای فرهنگی افتادم دوستان روحانی خوبی پیدا کردم فلذا از دیپلم میخواستم برم حوزه منتهی چون خودم شناخت کافی نداشتم نتونستم خانواده رو قانع کنم و نشد. ❗️دانشگاه که رفتیم یه بسیج دانشجویی فعال و صمیمی داشت (خدا تک تکشون رو هرجا هستن حفظ کنه) منم عضو بسیج بودم، دغدغه داشتم، منتهی تیپ و مدلم هم با طلبگی خیلی فاصله داشت... 🔹 تا اینکه از این فضای بسیج ما رفتیم طرح ولایت اونجا بود که من با مباحث حوزوی و فلسفی آشنا شدم برگشتم که دانشگاه دیگه نمیتونستم بمونم. الکی سر هیچی مریض میشدم میرفتم زیر سرم بی دلیل، روحا خیلی تحت فشار بودم که تو اون فضای علمی نیستم با اینکه رشته مهندسی موردم علاقم رو میخوندم تو دانشگاه خوب تا اینکه دل رو زدم به دریا و و سال سوم انصراف دادم و دیگه رفتم حوزه. 🔹 بدون آزمون هم برم داشتن و مسیر پر پیچ و خمی رو تو این ۹ سال طی کردم. یک نکته هم اضافه کنم که واقعا بنده هرچی دارم تو این فضا رو مدیون آیت الله مصباح هستم که با طرح ولایت ایشون مسیر زندگی من عوض شد خدا روحشون رو شاد کنه و مسیرشون مستدام باشه انشالله. 💬 فطرس HozeTwit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۴ مرداد ۱۴۰۲ 🔸در چنین روزی در سال ۱۳۳۰ - به دنبال تهدید دولت انگلستان، تعداد کشتی‌های جنگی بریتانیا در بندر آبادان به ۹ فروند رسید ۱۳۴۵ - کشتی موسوم به کشتی یونانی در سواحل کیش به گل نشست ۱۳۵۰ - سیل در بجنورد ۲۰۰ خانه را ویران کرد ۱۳۵۰ - در آستانه انتخابات مهم انجمن شهر و شهرستان، علینقی کنی دبیر کل حزب مردم استعفا کرد ۱۳۵۲ - یک هیئت نفتی مرکب از رضا فلاح، پرویز مینا، لطیف رمضان نیا، هوشنگ فرخان به عنوان هیئت تحول صنعت نفت تعیین شدند ۱۳۶۶ - سیل ۱۳۶۶ تجریش ۱۳۶۷ - دیدار مسؤولان ایرانی با دبیرکل سازمان ملل پس از قبول قطعنامه ۵۹۸ ۱۳۷۶ - افتتاح بزرگترین پالایشگاه نفت سنگین جهان در بندرعباس ۱۳۹۵ - سیل ۱۳۹۵ جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان واقع شد. 🔸همچنین در چنین روزی در سال ۱۳۲۳ - رضاشاه قلدر ۱۳۵۱ - حسین آقا ملک، بنیان‌گذار کتابخانه و موزه ملی ملک در تهران ۱۳۷۱ - آیت الله سید ابوالفضل زنجانی، از اعضای نهضت مقاومت ملی و جبهه ملی ۱۳۹۰ - محمدتقی برخوردار، از کار آفرینان موفق پیش از انقلاب بود و به پدر صنایع خانگی ایران معروف است ۱۳۹۳ - آیت الله حسین شب‌زنده‌دار جهرمی، از اساتید اخلاق در حوزه علمیه قم در گذشتند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 وزیر ارشاد: بی‌حرمتی به قانونِ حجاب خط قرمز ماست 🔹‌ به دستگاه‌های تابعه وزارت ارشاد دستور دادیم به‌صورت جدی مسئلۀ حجاب را پیگیری و اجرا کنند. 🔹‌ دستور توقیف یکی از جشنواره‌های فیلم کوتاه را به‌علت بی‌توجهی به قانون حجاب صادر کردیم.
ضرغامی: 🔹ممنوعیت پخش آثار شجریان از تلویزیون خواسته خودش بود 🔹 هنگامه قاضیانی با خیلی از متهمان اغتشاشات متفاوت است؛ آن رفتار خاص، کاملاً عکس‌العملی بود؛ باید برای این اقدامات چاره‌اندیشی کرد جزئیات در👇👇 https://www.entekhab.ir/0035DI
🔴 حجت الاسلام علم الهدی: اجازه کنسرت در مشهد نمی دهم/ برای احمدی نژاد از خودم خرج کردم/ خواستند تولیت موقوفه گوهرشاد را ۵ ساله به من بدهند گفتم باید مادام العمر باشد 💢 سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد: 📌در دولت روحانی مطرح کردند که شلوغی مشهد در آن سال‌ها از طرف ما بوده است و ما مردم را علیه دولت تهییج کردیم. 📌در‌صورتی‌که شلوغی‌ها ابتدا در تهران بود و نه مشهد. هفته قبلش هم در نمازجمعه گفته بودم که اهانت به رئیس‌جمهور شرعا جایز نیست چون رئیس‌جمهور منصوب حجت امام زمان(عج) است و کسی حق ندارد توهین کند. 📌آن مقداری که من از آن دولت[آقای روحانی] حمایت کردم، از دولت سیزدهم نکردم. الان فکر می‌کنند چون رئیس دولت قوم و خویش من است، من به دولت نقد نمی‌کنم. چشم نقد‌بین ندارند اینها. در صورتی که سه هفته حرف من مساله ‌معیشت مردم‌ بود. در دولت احمدی‌نژاد نه‌تنها حمایت کردم، بلکه بنده هزینه شدم تا ایشان رای بیاورد. خود ما طرفدار سرسخت بودیم. 📌مشایی و دخالتش در امور تا حدودی قابل تحمل بود. منتها از یک زمانی به بعد دیگر احمدی‌نژاد خودش معلم مشایی شده بود و در موضع سرسختانه‌ای در مقابل رهبری قرار گرفت. 📌حتی برخی به من خُرده می‌گرفتند که شما در حمایت از احمدی‌نژاد اشتباه کردید. بیان می‌کردم که احمدی‌نژاد این نبود و شرایط قدرت او را به اینجا رساند. اسب قدرت که ایشان سوار بود، رم کرد و او را به در و دیوار زد، تا اینکه در برابر رهبری ایستاد. 📌ما قائل به مردم‌سالاری دینی هستیم. ولی اگر مردم یک چیز گفتند و دین یک چیز دیگر گفت یا تکلیف دینی ما چیز دیگری ایجاب کرد، خب ما هیچ‌وقت به‌خاطر مردم و خوشایند مردم، دین را کنار نمی‌گذاریم. اولا می‌گویند مردم. کدام مردم؟ ما به مردم‌سالاری دینی قائل هستیم، نه مردم‌سالاری لیبرال. 📌اگر ممانعت من از کنسرت نبود، اینجا تبدیل می‌شد به بازار کنسرت کشور. یعنی همه کنسرت‌ها می‌آمد اینجا. آن‌وقت زائر خارجی می‌آید اینجا تا کنسرت ما را گوش بدهد. حالا نه‌تنها کنسرت، مسائل دیگر هم داریم که کنسرت در برابر آن چیزی نیست. 📌کسی که مشهد می‌آید برای زیارت باید بیاید. اگر برای عیاشی می‌خواهد بیاید، جا برای عیاشی فراوان است اما در اینجا فرهنگ امام هشتم باید حفظ شود. اینجا جزیره کیش نیست که وسطش یک گنبد طلا باشد. ◀️ آقای محمدی گفت ما از سادات صالحه مشهدی، شما را پیدا کردیم و شما تولیت منصوص این موقوفه هستید. اول به من گفت به مدت ۵ سال تولیت این موقوفه بر عهده شما. ◀️ بنده اعتراض کردم که اگر متولی منصوص هستم پس ۵ سال معنا ندارد، مادام‌العمر متولی هستم، مگر زمانی که به شما ثابت بشود که از سادات صلحا نیستم.
مصباحیه ...
🔴 حجت الاسلام علم الهدی: اجازه کنسرت در مشهد نمی دهم/ برای احمدی نژاد از خودم خرج کردم/ خواستند تو
علم الهدی و منتقدین این‌طور نیست که بگویم منتقدانم تماما ضدانقلاب هستند؛ خیر. منتها منتقدانی که در فضای باز انتقاد می‌کنند این را مدنظر داشته باشند که از این انتقاد ولو بحق آن‌ها چه کسی بهره‌برداری می‌کند؟ وقتی بی‌بی‌سی و ایران‌اینترنشنال حرف این‌ها را منتقل می‌کند باید بدانند که همصدا نشوند با اینها. من و شما اگر به هم انتقاد داریم که نمی‌رویم سر چهارراه یقه هم را بگیریم. ما برادریم. اینکه حرف در فضای مجازی بپیچد مثل یقه گرفتن سر چهارراه است. الان اگر مجموعه انتقاد‌ها به بنده را بررسی کنید، می‌بینید که درصد بسیار کمی از سوی متدینان و دوستان است. مدیرکل اطلاعات استان سال ۱۴۰۱ آمد پیش من و گفت در یک‌ماه ۳۳ هزار پست و پیام علیه شما بیان شده است. هزار نفر هم فعال بودند، ولی ۲۰ درصد مربوط به داخل و ۸۰ درصد خارجی بوده است. حالا گاهی این ۵ درصد دوستان طوری انتقاد می‌کنند که ۹۵ درصد دشمن اسلام با این‌ها همنوایی می‌کنند. اگر به استدلال من ایرادی بگیرند، تجدیدنظر می‌کنم، ولی گاهی از من چیزی را نقل می‌کنند که نتیجه آن استدلال است. می‌گویند چرا این حرف را زدید؟ خب درصورتی‌که استدلال من را نشنیدند. یک‌بار از دفتر آقا زنگ زدند که گفتند فلانی علیه دولت حرف زده است. آقا گفتند بروید نوارش را بیاورید. بعد که گوش کردند گفتند بروید سوال کنید که مدرک این حرف‌تان چه بوده است؟ خود آقا که، ولی امر مسلمین است، این‌طور برخورد می‌کنند. در مواردی هم بوده که به من نقد شده نسبت به یک جمله و من ابتدا قبول نمی‌کردم که این جمله از من است. بعد که بررسی کردم دیدم درست است و نقد را قبول کردم. *متاسفانه این‌طور است که مشهد یک کدخدا می‌خواهد، اما نه برای کدخدایی، بلکه برای اینکه همه‌چیز را گردن او بیندازند و خرابی‌ها را به او نسبت بدهند. زمان مرحوم طبسی هم همین بود، قبل از انقلاب هم همین بود. گروه‌های سیاسی کم‌کاری خودشان را گردن ما می‌اندازند. این‌جور موارد را حاضرم مورد به مورد جواب بدهم.
مصباحیه ...
علم الهدی و منتقدین این‌طور نیست که بگویم منتقدانم تماما ضدانقلاب هستند؛ خیر. منتها منتقدانی که در
علم الهدی و کنسرت موسیقی زمان انقلاب مسجد ما پشت باغ بیسیم بود. کمیته بود. عده‌ای از کمونیست‌ها اعتراض کرده بودند که چرا نمی‌گذارید ما در اینجا حرف بزنیم. چرا فقط خودت حرف می‌زنی؟ گفتم شما منکر خدا هستید. کسی که منکر خداست نباید در خانه خدا حرف بزند. بروید در خانه استالین و لنین حرف بزنید. بنده یک تریبونی دارم از طرف ولایت که به من واگذار شده؛ تریبون نماز جمعه. حالا تریبون ما خاصیتی دارد که حرفی که می‌زنیم در شهر می‌گیرد. حالا افرادی که همچین تریبونی ندارند، همچین سخنوری‌ای ندارند، تقصیر ما چیست که حرف آن‌ها نمی‌گیرد؟ * انتظار دارید شهر ده تا امام‌جمعه داشته باشد؟ شهر یک امام‌جمعه دارد. اینطور هم نیست که منتقدان تریبون نداشته باشند. حداقلش اینست که الان همه در فضای مجازی می‌توانند حرف بزنند. حالا اینکه مردم حرف‌شان را گوش نمی‌دهند، تقصیر من چیست. بنده با موضع دین حرف می‌زنم، حتی فتاوای شخصی خودم را در خطبه نماز جمعه دخالت نمی‌دهم. صریح بگویم، ما در این شهر جریانی داریم به نام جریان قدرت و ثروت. ظرفیتی برای توسعه قدرت و ثروت در این شهر هست. میلیون‌ها زائر ایرانی و خارجی در سال به مشهد می‌آیند. این جریان قدرت و ثروت می‌خواهد از این ظرفیت استفاده کند. می‌خواهد هر برنامه تفریحی که دارد را اینجا پیاده کند و از اینجا پول ببرد. خب بنده مقابل این می‌ایستم. *اگر ممانعت من از کنسرت نبود، اینجا تبدیل می‌شد به بازار کنسرت کشور. یعنی همه کنسرت‌ها می‌آمد اینجا. آن‌وقت زائر خارجی می‌آید اینجا تا کنسرت ما را گوش بدهد. حالا نه‌تن‌ها کنسرت، مسائل دیگر هم داریم که کنسرت در برابر آن چیزی نیست. کسی که مشهد می‌آید برای زیارت باید بیاید. اگر برای عیاشی می‌خواهد بیاید، جا برای عیاشی فراوان است، اما در اینجا فرهنگ امام هشتم باید حفظ شود. اینجا جزیره کیش نیست که وسطش یک گنبد طلا باشد. *توجه داشته باشید که کنسرت موسیقی، فقط موسیقی نیست. الان کنسرت در کشور ما مبدل شده است به موسیقی جمعی. موسیقی جمعی حواشی منکر دارد که ربطی به خود آن نوا ندارد. گاهی من خودم کار‌های آقای سراج را گوش می‌دهم. اما اینکه بگوییم کنسرت آقای سراج آزاد، نه نمی‌شود. اینجا دیگر کسی به کنسرت آقای سراج گوش نمی‌دهد. بلکه با اعمال و حواشی‌اش اینجا می‌شود کانون منکرات. *من موسیقی جمعی را قبول ندارم. ببینید، اینجا اگر کنسرت راه بیفتد، تبدیل به بازار کنسرت خواهد شد. خب یک چیزی که فرهنگ و اساس یک شهر را به هم می‌زند، چرا راه بیندازیم؟ من حتی در شهرسازی اینجا نقد دارم. الان ببینید که حرم مطهر انگار گوشه شهر است، خب جهت توسعه شهر باید اصلاح شود.
مصباحیه ...
علم الهدی و کنسرت موسیقی زمان انقلاب مسجد ما پشت باغ بیسیم بود. کمیته بود. عده‌ای از کمونیست‌ها اعت
علم الهدی و موقوفه جنجالی آقا امر فرمودند به اوقاف و نماینده‌شان (آقای محمدی)، که موقوفاتی که مجهول‌التولیه است طبق نظر واقف، تولیت و مورد مصرفش را مشخص کنید. ازجمله موقوفاتی که می‌خواستند تولیت منصوص را مشخص کنند موقوفه گوهرشاد بود. در وقف‌نامه نوشته بود که تولیت این موقوفه با اولاد واقفه باشد. درصورت انقراض اولاد واقفه، با اولاد عبدالحمید علوی‌مشهدی و درصورت انقراض اولاد عبدالحمید با یکی از صلحای سادات مشهد باشد. آقای محمدی گفت ما از سادات صالحه مشهدی، شما را پیدا کردیم و شما تولیت منصوص این موقوفه هستید. اول به من گفت به مدت ۵ سال تولیت این موقوفه بر عهده شما. بنده اعتراض کردم که اگر متولی منصوص هستم پس ۵ سال معنا ندارد، مادام‌العمر متولی هستم، مگر زمانی که به شما ثابت بشود که از سادات صلحا نیستم. سپس یک دادخواستی دادم به اداره تحقیق اوقاف و این اداره تولیت همیشگی موقوفه گوهرشاد را به نام بنده زد. ظرفیتی است که می‌توانم کار کنم، خدمت کنم. وقتی توسط نماینده، ولی امر، بنده تولیت منصوص شدم، این شرعا تکلیف به گردن من است. آقا گفتند نماینده‌های ایشان به مسائل اقتصادی آلوده نشوند، بنده برای اینکه کمترین سربندی موقوفه برای من پیش نیاید، وکالت شرعی دادم به اداره اوقاف تا این موقوفه را اداره کند. اصلا به همین ملاک که آقا گفتند، من نرفتم وگرنه در اداره موقوفه که ناتوان نبودم. منتها نکاتی که از نظر شرعی برای من حساس بود را مشخص کردم و یک وکیل شخصی گرفتم که آن شخص آقای احمدزاده (مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی) است. *من از اینکه در این مدت چیزی از موقوفات به‌حساب من واریز شده خبر ندارم. آقای احمدزاده می‌داند. از این محاسبات اطلاعی ندارم. الان هم که حسابی شخصی نداریم، هر چه واریز می‌شود به حساب خود موقوفه است. * امام‌جمعه بودن و نماینده، ولی فقیه بودن نشانه‌ای بود که ایشان من را سادات صالحه تشخیص بدهند. اگر آدم گمنامی بودم شاید من را تشخیص نمی‌داد. این‌ها را ملاک گرفته که بگوید شما از سادات صلحای مشهدی هستید. چون اگر صالح نبودید شما امام‌جمعه و نماینده، ولی فقیه نمی‌شدید؛ لذا اگر الان امام‌جمعه و یا نماینده، ولی فقیه هم نباشم، باز هم متولی موقوفه هستم. * آقای احمدزاده سال به سال به من گزارش می‌دهد. یک جدول بزرگ از این مصارف و درآمد‌ها هست. الان حضور ذهن ندارم. * (در پاسخ به این سوال که اگر نحبگان از شما بخواهند درآمد موقوفه را شفاف سازی کنید آمادگی دارید؟) یک مقام شرعی باید این را درخواست کند. ما مشکلی با شفاف‌سازی نداریم، اما مسئولش هم نیستیم. ما مسئول نخبگان نیستیم. ما مسئول دستگاه شرعی هستیم. اگر یک مقام قانونی و شرعی این را از ما بخواهد، صورت هزینه‌ها را می‌دهیم. عمدتا مصارف در مصارف فرهنگی است. بیشتر در موارد حوزه و طلبه‌ها مصرف می‌شود. جز مسجد گوهرشاد مصرف دیگری نداریم. یک هزینه دیگر هم داریم که به دستور آقاست؛ تغذیه طلاب استان‌های خراسان و سیستان‌وبلوچستان را تامین کنیم. البته به آقای خاموشی دستور دادند از مسیر موقوفاتی که برای طلاب هست این هزینه‌ها را بدهید. هزینه طلبه‌های شب‌خواب که مجرد هستند در مدارس تامین شود و ما از یک بند وقف‌نامه این را استخراج کردیم که این هزینه را می‌توانیم به این مصرف برسانیم. در شش‌ماه اول ما حدود ۱۷ میلیارد تومان در این محل مصرف کردیم. *بخشی مربوط به مصارف اجتماعی خود دفتر است؛ مثل روضه‌هایی که در دفتر داریم. قسمت دیگر در خیرات برای فقرای حوزه طلاب است. یک مقدار برنامه امدادی هست. این‌هایی که بیماران خاص هستند در حوزه علمیه. این‌ها ثبت شده. مثلا ۲۰۰ طلبه را کمک جهیزیه دادیم. الان خدمات حوزه به ما ۲، ۳ میلیارد صورت‌هزینه داده که ما کمک کنیم. خب ما این را انتشار بدهیم، چه اتفاقی می‌افتد؟ چه بسا بخشی از این افراد ناراحت بشوند. این با ارزش‌های ما نمی‌خواند که ما خیراتی که داریم را اعلام کنیم. بنده در قبال کسی مسئول نیستم که پاسخ بدهم، گفتن من به معنای تظاهر است. کسانی اگر به ما بدبین هستند، خب بشوند. اگر می‌خواهند بدانند، سامانه اوقاف این‌ها را منتشر می‌کند 😶
🔴 محاکمه شرکت های وقیح؛ قاطع و پشیمان کننده نه کمک به تبلیغ آنها ! 🔰در ایام پس از فتنه، برخی شرکت ها اقدام به تولید و پخش عکس یا فیلم های تبلیغاتی می کنند که در آن، زنان و دختران را به صورت بسیار عادی نشان می دهند. ❇️ دو نکته: 1️⃣ بعید است که مدیران این شرکت ها از عواقب قضایی این نوع رفتارها بی اطلاع باشند. در هر صورت، این نوع عکس ها و ویدئو ها به نوعی یک برای جلب توجه جامعه و کسب سود در دراز مدت محسوب می شود. 2️⃣ با توجه به ظرفیت های قابل توجه قانونی که وجود دارد، از قوه قضائیه انتظار می رود که این شرکت ها را به گونه ای کند و چنان پشیمان کننده با اینها برخورد کند که در آینده، نه این شرکت ها و نه شرکت های مشابه، از چند کیلومتری این نوع رفتارهای هنجارشکنانه رد نشوند! 👈 در هر صورت، دنیای اینها برایشان خیلی مهم است! اگر در مورد این شرکت ها صادر شود، در حقیقت با دست خودمان برایشان کرده ایم❗️ 😶