eitaa logo
مصباحیه ...
134 دنبال‌کننده
17.7هزار عکس
9.2هزار ویدیو
494 فایل
مصباحیه ... اَلا ولایحمل هذا العَلَم اِلّا اهل البصر و الصّبر... معرفی شخصیت الهی و جهادی آیت الله #مصباح_یزدی...🌹 همراه با مطالب گوناگون خبری، تحلیلی، بصیرتی، اخلاقی، معرفتی و...🌸🌸🌸 @Soukhtee
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️حاج قاسم در جلسه با اشرار تواب شرق کشور: من امیدوارم روزی در کنار شما در لشگری با اسرائیل بجنگیم. ‌‌‌ 🌷🌷🌷
🔰علامه مصباح یزدی و تحولات علوم انسانی اسلامی 🔹هم‌زمان با ایام سالگرد رحلت علامه مصباح یزدی، نشستی علمی به مناسبت گرامیداشت این شخصیت برجسته، با سخنرانی حجت‌الاسلام دکتر الهی‌راد در دانشگاه الزهرا برگزار شد. 🔹حجت‌الاسلام دکتر الهی‌راد در این نشست، به جایگاه علامه مصباح به‌عنوان «استاد فکر» و مرجع اندیشه اشاره کرد و گفت: «مقام معظم رهبری همواره از علامه مصباح یزدی به‌عنوان شخصیتی با جامعیت در فهم اسلام و اندیشه‌های معرفتی یاد کرده‌اند. ایشان نه‌تنها تسلط کاملی بر معارف قرآن و سنت داشتند، بلکه در نقد مکاتب غربی، به‌ویژه فلسفه‌های مدرنیته و اومانیسم، از بصیرتی مثال‌زدنی برخوردار بودند.» 🔹وی افزود: علامه مصباح علوم انسانی را دارای ابعاد توصیفی و هنجاری می‌دانست و بر این باور بود که جنبه‌های هنجاری این علوم، باید بر مبانی اسلامی استوار شوند تا بتوانند به هدایت انسان در مسیر سعادت ابدی کمک کنند. به گفته سخنران، علامه مصباح در مسیر اسلامی‌سازی علوم انسانی تأکید داشت که باید از رویکردهای گزینشی در فهم قرآن و سنت پرهیز کرد و با جامع‌نگری به منابع دینی، چارچوبی متقن برای تحول علوم انسانی طراحی کرد. 🔹دکتر الهی‌راد همچنین با اشاره به فعالیت‌های مرحوم علامه در زمینه تأسیس مؤسسات علمی و پژوهشی، از نقش او در مقابله با نگرش‌های سکولار و تأسیس علوم انسانی اسلامی یاد کرد و گفت: «علامه مصباح با نگاه واقع‌بینانه خود، از افراط و تفریط در حوزه اسلامی‌سازی علوم پرهیز کرد و توانست نقشه راهی برای آینده علوم انسانی در جمهوری اسلامی ترسیم کند.»
🔰مصباح حکمت ⬅️ دومین ویژه برنامه بزرگداشت آیت‌الله علامه مصباح یزدی(ره) 🗓 ۸ لغایت ۲۰ دی۱۴۰۳ 🆔@hekmateislami
🔰گرامیداشت سالروز رحلت علامه مصباح یزدی در نماز جمعه تهران آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، در بخش پایانی خطبه دوم نماز جمعه این هفته، به سالروز رحلت حضرت آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، از برجسته‌ترین علمای انقلاب اسلامی، اشاره کرد. ایشان علامه مصباح را به‌عنوان «علمداری استوار، سنگر نشینی خستگی‌ناپذیر، و دریایی از علم، فقاهت، حکمت، عرفان و بصیرت» توصیف کرد. آیت‌الله صدیقی در بیان ویژگی‌های این شخصیت بزرگوار، به تربیت شاگردان برجسته و اثرگذار توسط ایشان و نقش انقلابی او در میدان‌های علمی و عملی اشاره کرد. وی در پایان به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری درباره علامه مصباح استناد کرد و گفت: «خدمت در تولید اندیشه، تربیت شاگردان ممتاز و حضور انقلابی در میدان‌ها، حقاً و انصافاً کم‌نظیر است.» این سخنان در حالی بیان شد که جایگاه ویژه علامه مصباح یزدی در تولید و ترویج اندیشه‌های اسلامی، همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و بزرگان حوزه علمیه بوده است. نمازگزاران با شنیدن این سخنان، یاد و خاطره این عالم برجسته را گرامی داشتند. @mesbahyazdi_news ـ
🔴 اختصاصی زمزمه استیضاح وزرای ، و در مجلس جدی است! جهان نیوز
38.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 | 💠 ستارگان حکمت 🔰ویژبرنامه بزرگداشت آیت‌الله علامه مصباح یزدی(ره) ⬅️موضوع: اخلاص علامه مصباح یزدی(ره) آیت‌الله سید محمد غروی 🔸جلسه اول 🆔@hekmateislami ــ
حجت الاسلام محمود رجبی : آیت الله مصباح فرمودند من در فقه نظریاتی دارم که میتواند در فقه تحول ایجاد کند!
یادداشت نهایی استاد علیدوست.pdf
215.2K
یادداشت آیت الله علیدوست درباره ی مناظره اش با دکتر سروش و رویکرد جاهلانه و غافلانه ی او و برخی روشنفکران به میراث عظیم و مبارک روایی و فقهی اسلام و تشیع. آذر ۱۴۰۳ 🌺🌺🌺🌺🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝خاطرات هاشمی - شنبه ۸ دی ۱۳۸۰ 🔸تصویب بندهایی از سیاست های کلی نظام در امنیت ملی 🔸روایت شیخ علی اکبر ناطق نوری از گردشکار پرونده شهرام جزایری عرب وپرونده خانه هدایت اسلامی در کرج پس از رایزنی با قاضی سید هادی حسینی قاضی پرونده 🔸دیدار مشورتی شیخ علی فلاحیان و انتقاد از مجله حکومت اسلامی 📌متن کامل روزنوشت: ⭕️ ‍در جلسه مجمع [تشخیص مصلحت نظام]، بقيه بندهاى سياست‌كلى امنيت ملى تصويب شد؛ دوازده جلسه صرف آن شده بود. ظهر، جلسه معمول با آقاى [عباس واعظ] طبسى و بقيه داشتيم. در مورد درگيرى‌هاى قوه قضایيه و مجلس بحث شد. احتمال تشديد آن وجود دارد و آقاى [علی‌اکبر] ناطق [نوری]، از طريق قاضى [سیدهادی] حسينى، در مورد پرونده [شهرام] جزایرى و مسایل‌كرج [ماجرای خانه هدایت و سوءاستفاده از دختران]، اطلاعاتى ارایه داد و گفت، افرادى مثل آقاى هادى خامنه‌اى هم با جزايرى مطرح بودند كه بعداً مطرح مى‌شود و از موضوعي كه به اسم «آقازاده‌ها» راه افتاده است، انتقاد شد. ⭕️ ‍عصر آقاى [علی] فلاحيان، [نماینده مجلس خبرگان] آمد.ايراداتى به محتويات مجله حكومت اسلامى دارد كه دبيرخانه [مجلس] خبرگان منتشر مى‌كند و آقاى [ابراهیم] امينى، [رییس دبیرخانه] هم نظارت كميسيون را قبول ندارد. ⭕️ ‍در آرژانتين، شورش مردم دوباره آغاز شده و به ساختمان كنگره و بانك‌ها آسيب زيادى زده‌اند. [سازمان] صليب سرخ از دو هزار و 400 زندانى طالبان و القاعده كه در اسارت آمريكا و جبهه متحد [شمال] هستند و در اُردوگاهى در جنوب قندهار نگه‌دارى و بازجويى مى‌شوند، ثبت نام كرده است. آمريكا مى‌گويد، مى‌خواهد آنها را به اُردوگاهى در خليج كوبا [= گوانتانامو] منتقل نمايد!!. ⭕️ ‍در رسانه‌ها آمده كه يك [مار] افعى شش مترى، در انبار خانه شخصى در [محله] جنت‌آباد تهران پيدا شده كه آتش‌نشانى با تلاش فراوان و با استفاده از گاز آن را بى‌هوش و صيد نموده كه به باغ وحش ببرد وگفته‌اند، ممكن است ظهور آن علامت زلزله باشد؛ به‌هرحال مسأله جالب و عجيبى است. 😶
🔺دست شیخ هادی را ببوس! ▫️آیت الله شبیری زنجانی: 🔹سید ابراهیم مقبره‌ای خوئی: حاج شجاع خان ماکویی به امر عمویم سید ابراهیم به تقلید از شیخ مأمور شده بود؛ اما بر اثر شنیدن مطالبی، در این امر مردد شده بود که با دیدن رؤیایی از تردید خارج شد. 🔸او می‌گفت: در عالم رؤیا مشاهده کردم که در راه زیارت (ع) نزدیک دروازه نجف، دیدم سه نفر سواره به سمتم می‌آیند. نفر جلو حضرت امیر (ع)، نفر وسط شیخ‌هادی و نفر آخر بود. همین که قصد کردم دست حضرت را ببوسم، خادمم مرا از خواب بیدار کرد. 🌀با ناراحتی و حسرت دوباره خوابیدم و یک بار دیگر آن صحنه را دیدم. بعد از اینکه دست حضرت را بوسیدم، فرمودند: «دست شیخ هادی را هم ببوس». وقتی دستش را بوسیدم، شیخ‌هادی گفت: «دست میرزا را هم ببوس». من هم دست او را بوسیدم. ⚡️از این داستان می‌شود نتیجه گرفت که اختلاف شیخ هادی و میرزا بر اساس حجت شرعی بوده و نه هوا و هوس. هر دو معذورند و شایسته تعظیم و احترام. 📚کتاب جرعه ای از دریا، جلد دوم، صفحه ۳۸۵ و ۳۸۶.
📅 یکشنبه ☀️ 9 ماه 1403 شمسی 🌙 27 1446 قمری ☀️ ➕ درگذشت سید نورالدین جزایری محدّث، ادیب، فرزند سید نعمت‌الله جزایری(۱۱۲۴ش) ➕ درگذشت میرزا ابوالقاسم حکمت از اطبّاء و اساتید طبّ قدیم در اصفهان (۱۳۳۰ش) 🌙 ➕ شهادت علی بن محمد باقر(ع) فرزند امام باقر(ع) مدفون در مشهد اردهال کاشان (۱۱۶ق ) ➕ درگذشت میرزا حسین نوری فقیه، محدث (۱۳۲۰ق) ➕ درگذشت میرزا ابوالحسن مشکینی از فقها و اساتید حوزه علمیه نجف (۱۳۵۸ق) 🌺🌺🌺🌺🌺
میرزا حسین نوری، فقیه، محدث و مؤلف مستدرک الوسائل معروف به 🔹شیخ میرزا حسین بن محمد تقی بن علی محمد نوری طبرسی (۱۲۵۴-۱۳۲۰ق) معروف به محدث نوری و حاجی نوری از محدثان شیعه در قرن سیزدهم هجری بود. 🔸وی در ۱۸ شوال سال ۱۲۵۴ق (۱۴ دی ۱۲۱۷ش) در روستای یالو از توابع شهرستان نور به دنیا آمد و تحصیلات دینی را از همان کودکی در شهر نور و سپس تهران ادامه داد. ☄وی در سال ۱۲۷۳ ق در ۱۹ سالگی عازم عتبات شد و به درس و بحث مشغول شد و در آنجا ماندگار شد. 🌀از اساتید ایشان می توان به میرزای شیرازی، شیخ مرتضی انصاری و شیخ عبدالحسین تهرانی اشاره کرد. ☄وی اولین اجازه اش را از شیخ عبدالحسین تهرانی دریافت کرد و به افراد زیادی هم اجازه روایت صادر کرد. 🍁از معروف ترین شاگردانش هم شیخ عباس قمی، آقا بزرگ تهرانی و میرزا جواد ملکی تبریزی قابل ذکر هستند. 📚ایشان آثار متنوعی را از خود به یادگار گذاشته است که از جمله آنها مستدرک الوسائل در ۱۸ جلد، نجم الثاقب و لؤلؤ و مرجان می باشد. ⚡️از آثار بحث برانگیز در عالم اسلام کتاب فصل الخطاب فی تحریف کتاب رب الارباب است که وی با استناد به روایاتی، در صدد اثبات تحریف به حذف در قرآن کریم برآمده است. از همان بدو انتشار ردیه هایی را از عالمان شیعه و سنی دریافت کرد. 🔺از مهمترین اقدامات ایشان تلاش برای احیای زیارت پیاده امام حسین (ع) که منسوخ شده بود، می باشد. ◾️وی سرانجام در ۲۷ جمادی‌الثانی ۱۳۲۰ق (۸ مهر ۱۲۸۱ش) در نجف درگذشت و در صحن حرم امیرالمؤمنین (ع) به خاک سپرده شد. 🌷🌷🌷
🔺پس گرفتن سوره حمد 🔹یک وقت مرحوم صبیه‌اش مریض شد، ایشان برای استشفای او به حرم حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام مشرف شد و برای شفای او دعا کرد و از حرم بیرون آمد. شخصی با ایشان احوالپرسی کرد و علت پریشانی حال ایشان را جویا شد. فرمود: صبیه‌ام مریض است. 🔸آن شخص یک سوره حمد خواند و گفت: صبیه شما خوب شد. ایشان نیز به منزل آمدند و دیدند خوب شده و ساعتِ شفای ایشان هم مطابق با گفتار همان شخص بوده است. 🌀محدث نوری در خانه متوجه شدند قرائت سوره حمد آن شخص اشکال داشته، می روند و به آن شخص تذکر می دهند و او می گوید: سوره حمد خود را پس گرفتم. وقتی به منزل برمی گردند، می بینند دوباره مرض آن دختر برگشته است. ▫️امکان دارد که آن شخص، حضرت خضر علیه‌السلام و یا مأموری از جانب حضرت امیر علیه‌السلام بوده است. واللّه‌العالم. 📚در محضر بهجت، ج۲، ص۲۶۷.
🔺حسرت به دل 🔹 در یافتن کتاب های قدیمی شیعه و حفظ آنها از نابودی تلاش وافری را انجام داد و در این راه تنهایی ها و مرارت هایی را تحمل کرد. 🔸وی در نامه ای به میرحامد حسین هندی می نویسد: 🌀«کتاب «نقض عثمانیه» ابن طاووس (ره) به زحمت در محلش پیدا شد، در دست غیر اهلش. هر تدبیر کردم در آن چند روز، به وصالش نرسیدم. خداوند این خلق را انصاف و شعور کرامت فرماید. ضعف دین تا به اینجا رسیده که در جوار حضرت امیرالمؤمنین (ع) شخصی از اهل علم از کتابی که در آن تقویت دین است، مضایقه می کند. جنابعالی به همت عالیه میل دارید که از بلاد بعیده تحصیل کتب مناقب شود!». 🔅ایشان در اواخر تنهایی و غصه درونی اش را چنین بروز می دهد: ⚡️«من در حالی می میرم که حسرتی در دل من باقی مانده است و آن این که در این سال های آخر عمر کسی را ندیدم که به من بگوید: فلانی این مقدار مال را بگیر و برای قلم و کاغذت خرج کن یا با آن کتاب بخر یا آن را به کاتب بده تا در کارهای تألیفی به تو کمک کند».
🔺خرید کتاب با فروش لباسها! ▫️عبدالحسین طالعی: 🔹 بیست سال از عمرش را برای کتاب مستدرک الوسایل صرف کرد. این مدت، بخشی صرف نوشتن خاتمه مستدرک و بحث‌های رجالی، تراجمی و کتاب‌شناسی آن شده و بخشی از آن پای پیدا کردن کتاب‌هایی رفته است که محدث نوری به آنها دسترسی نداشته است. 🔸 نقل شده داستانی از میرزا هادی که همسفر محدث نوری بودیم و برای پیدا کردن یک کتاب و زیارت سیدالشهدا از سامرا به کربلا آمده بودیم. وقتی کتاب را پیدا کرد، فروشنده خیلی قیمت بالا گفت و ایشان برای خرید آن کتاب قبا، عبا و حتی نعلین خود را فروخت بعد که کتاب را خرید، ماند با یک لباس سبک و ساده و آمد گوشه حرم نشست و خوشحال از اینکه کتاب را پیدا کرده با کیف مشغول مطالعه آن شد. 📚مجله رهنامه پژوهش، شماره ۲۱ و ۲۲.
🔺عزای جدید امام حسین (ع) ▫️شهید مطهری: 💢مرحوم حاج میرزا حسین نوری (اعلی اللّه مقامه) مرد فوق العاده ای بوده است، مُحدّث است، ولی در فن خودش فوق العاده متبحّر است، عجیب متبحّر است. این مرد بعضی از كتابها نوشت كه شأن او نبود و علمای وقت هم ملامتش كردند، ولی معمولا كتابهایش خوب است. مخصوصاً كتابی در همین موضوع منبر نوشته است به نام «لؤلؤ و مرجان» . این مردِ بزرگ، در همین كتاب خودش نمونه هایی، آن هم نمونه هایی از دروغ هایی كه معمول است و اینها را به این حادثه ی بزرگ، حادثه ی تاریخی كربلا، نسبت می دهند، ذكر كرده است. ♻️این مرد بزرگ صریحاً می گوید: امروز باید عزای حسین را گرفت، اما برای حسین در عصر ما یك عزای جدیدی است كه در گذشته نبوده است و آن عزای جدید این همه دروغ هاست كه درباره ی حادثه ی كربلا گفته می شود و احدی جلو این دروغ ها را نمی گیرد. 🔅امروز بر این مصیبت حسین بن علی باید گریست، نه بر آن شمشیرها و نیزه هایی كه در آن روز بر پیكر شریفش وارد شد. و در مقدمه ی كتاب نوشته است كه فلان عالم بزرگ از علمای هندوستان نامه ای به من نوشته است و از روضه های دروغی كه در هندوستان خوانده می شود شكایت كرده و از من خواهش كرده است كه یك كاری بكنم، كتابی بنویسم كه جلوی روضه های دروغ در آنجا گرفته بشود. 🔹بعد مرحوم حاجی به این عبارت ذكر می كند، می نویسد: این عالم هندی خیال كرده كه روضه خوان ها وقتی به هندوستان می روند دروغ می گویند، نمی داند كه آب از سرچشمه گل آلود است، مركز روضه های دروغ ، كربلا و نجف و ایران است. همان مراكز تشیع مركز روضه های دروغ است. ؛ شهید مرتضی مطهری. ناشر: انتشارات صدارا. نوبت چاپ: 34 ام. جلد یک صفحه 64-63.
🔺قلم به لرزه افتاد! ▫️مرحوم شیخ آقا بزرگ طهرانی درباره‌ی استادش می نویسد: 🔹«قلم در دستم به لرزه افتاد، هنگامی که این نام را نوشتم و هیئت همیشگی اش برایم ممثّل شد. بعد از این که از فراق ما پنجاه و پنج سال می گذرد. .... شیخ نوری یکی از [اسوه ها] و نمونه های سلف صالح بود که وجودش در این عصر نادر است. 🔸 او آیه ای از آیات عجیب و شگرف خداوند بود و زندگانی اش صفحه ای درخشان از اعمال صالح بود. ... خود را وقف خدمت به علم کرده بود و به غیر از بحث، جستجو، تتّبع، جمع آوری اخبار پراکنده و احادیث نادر و نظم بخشیدن به کتب پراکنده به چیز دیگری اهتمام نمی ورزید... 🌀توفیق الهی با او همراه بود و مشیّت الهی او را یاری کرد تا آنجا که اگر کسی در کتابهایش نظر کند تعیین می کند که خداوند او را مشمول لطف خاص خود کرده بود و او را برای گنج هایی باارزش ذخیره کرده بود که بزرگان سلف به آن دست نیافتند. بلکه انسان خیال می کند که خداوند او را خلق کرد برای حفظ آنچه که از میراث آل محمد (ص) باقی مانده بود. (ذَلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ)»
🔺! ▫️شیخ آقا بزرگ طهرانی به نقل از محمد بن ابی القاسم کاشانی نجفی می نویسد: 🔸«زمانی که همسر وفات کرد، وصیت نمود که در کنار وی دفن شود. 🔹چون من محرم سببی همسر شبخ بودم، برای دفن وی حاضر شدم و داخل سرداب شدم تا گونه‌ی میت را بر خاک قرار دهم. ⚡️ جسد شیخ را پس از هفت سال تازه یافتم مانند همان روز که دفن شده بود. حتی گذشت زمان بر کفن او نیز هیچ تأثیری نگذاشته بود و رنگ آن را از سفیدی به زردی تغییر نداده بود» 📚طبقات أعلام الشیعه، ص 459
🔺برخیز! برخیز! 💠 علاقه وافری به داشت. محدث نوری از کارشناسان سرشناس علم حدیث بود. کاشف‌الغطاء هماره با استاد نشست و برخاست داشت. 🌀از پندهای استاد برای سیر و سلوک و پیمودن راههای سعادت بهره می‌جست. 🔅روزی به استاد گفت: «رطوبت جوانی در جان من رسوخ کرده و مرا از برخاستن برای نماز شب سنگین نموده است. از این رو، در برخی از شبها، نماز شب از دستم می‌رود». 🌱استاد فریاد برآورد: «چرا؟ برخیز! برخیز!». 🔅کاشف‌الغطاء سالها پس از رحلت استاد، از آن سرزنش استاد یاد می‌کند و می‌گوید: «صدای استاد مرحومم، در هر شب، پیش از سحر مرا برای نماز شب بیدار می‌کند».
زنده کننده زیارت پیاده امام حسین ع ☑️ شیخ آقا بزرگ تهرانی 💢 پیاده‌روی به کربلا در دوران شیخ انصاری شیوه و روش بزرگان و اخیار بود؛ ولی پس‌از چندی ترک شد و از نشانه‌های فقر و تنگ‌دستی و از ویژگی‌های انسان‌های کم‌مایه شمرده می‌شد و هرکه می‌خواست پیاده به کربلا برود، به این دلیل که عار و علامت ذلت تلقی می‌شد، پنهانی می‌رفت. 🌀استاد ما چون وضع بدین منوال دید بدین شیوه‌ی خداپسندانه همت گذاشت و به آن ملتزم گشت و در عید قربان برای حمل اثاث و بار سفر حیوان کرایه می‌کرد؛ ولی خود و یارانش پیاده راه می‌پیمودند و طبعاً بدلیل ضعف مزاج نمی‌توانست مسافت از نجف تا کربلا را با گذراندن یک شب طی کند، از این‌رو سه شب را در راه می‌گذراند. 💠بر اثر این اقدام در سال‌های دوم و سوم، رغبت مردم صالح به این امر افزون گشت و دیگر عار محسوب نمی‌شد. به‌طوری‌که در برخی سال‌ها، تعداد چادرها و خیمه‌های راه‌پیمایان به ۳۰ عدد می‌رسید و هر چادر تعلق داشت به ۲۰ تا ۳۰ نفر و بدین‌گونه این سنت والا معمول و مرسوم گشت. 📚 کتاب سیمای فرزانگان ص ۱۵۶.
🔺علما؛ احیاگران پیاده روی 🌀زیارت پیاده (ع) در عصر شیخ مرتضی انصاری (1214- 1298ق) رواج داشته، اما بعد از ایشان، طوری تبلیغ شد که این نوع زیارت، زیارت فقرا و نیازمندان است و آن را عار و ننگ می دانستند به طوری اگر کسی می خواست پیاده به زیارت برود، مخفیانه می رفت. 🔹بعد از این دوره فترت، آیت الله میرزا حسین اولین شخصی بود که یک گروه ۳۰ نفره از دوستان و شاگردانش در عید قربان این زیارت علنی کرد. ایشان برای بار و اثاثیه کاروان مرکب کرایه می کردند اما خودشان پیاده راه می رفتند و بدین سان مردم کم کم به این جمع ملحق شدند. 🔸ایشان نسبت به این زیارت اهتمام داشته و آخرین بار در سال 1319 هجری(یک سال قبل از ارتحال) با پای پیاده به زیارت حرم أباعبدالله حسین(ع) رفته است. 🍁مرحوم شیخ آقابزرگ تهرانی كه از نزدیك شاهد تلاش استادش بوده، می نویسد: 🔺«و مما سنه في تلك الأعوام زيارة سيدالشهداء على الأقدام، فقد كان ذلك في عصر الشيخ الأنصاري في سنن الأخيار وأعظم الشعائر، لكن تُرك في الأخير»: 🔻 از جمله اموری که محدث نوری در آن آن را سالها ترویج کرد زیارت امام حسین(ع) با پای پیاده بود. زیارتی که در دوران شیخ مرتضی انصاری از جمله سنت‌های بزرگان بود و لیکن به دست فراموشی سپرده شده بود. 📚(نقباء البشر في القرن الرابع عشر، آقا بزرگ طهرانی: ج ۲ ص ۵۴۷).