عزیزم حسن.mp3
3.89M
آهنگ آقای مهربون💚
پیشنهاددانلود😍
دانلود کنید امشب وفردا بترکونیم😍
توماشین،توخونه باصدای بلند گوش بدید،آقامون غریب نمونه امشب وفردا
#عزیزم_حسن 😍
36.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸 #میلاد_امام_حسن_مجتبی(ع)
💐ستاره بارونه تو این کرمخونه
💐زمین منو دور سرت میگردونه
🎙 #محمود_کریمی
🌷
هدایت شده از مصباحالهدی۲🚩🏴
از مصادیق اهم و اتم آیه و اعدّوا ماستطعتم من قوة، تربیت انسانهای رشیدی است که در قد و قواره ولیّ خدا باشند.
مردمی که در حدّ ولیّ خدا نباشند او را هدر میدهند. او دائم ملتش را به ابرانسان بودن میخواند و آنها او را به ذهنهای کوچک خودشان میخوانند.
تاریخ فراموش نکرده یارانی را که به امامشان باید و نباید میکردند...
هدایت شده از مصباحالهدی۲🚩🏴
فقر بندگان خدا یک دلیل ندارد که یک راه حل داشته باشد.
🔺 فقر برخی امتحان الهی است. لازمه هدایت و رشد آنهاست. فقر این عزیزان تقدیر الهی است. همه از روی لطف و رحمت و خیر و برکت. شما همه ثروت رو به این بزرگوارن هم بدهید، خداوند آن را به بهانهای خواهد گرفت تا مسیر رشدش مسدود نشود.
🔹 فقر برخی انتخاب است. بین غنای خود و نیازمندیهای دیگر یا دیگران انتخاب میکند. البته گاهی این عین رشد و عظمت روحی است مثل آنچه از حضرات معصومین سراغ داریم و گاهی خطاست. همچنانکه آیه کریمه فرمود و لاتبسطها کل البسط.
🔸 فقر برخی از باب فقر در ساحت و شأن دیگری از وجود انسان است. مثلا گناهکار است. برخی گناهها فقر میآورد. مثل بیاحترامی به ولیّ (از پیامبر و امام گرفته تا پدر و مادر و سایرین که ولایت دارند بر انسان)، مثل زنا (حال فرمودهاند که هر یک از اعضاء انسان زنایی متناسب با خود دارد)، مثل کفران نعمت (مصرف نکردن نعمت در جای خود و خدای ناکرده اسراف و تبذیر و یا پناه بر خدا در راه گناه. نعمت از زمانی که به سوی ما میآید تا زمانی که نزد ماست و به مصرف ما رسیده و عمر طبیعی خود را در کنار ما و یا در بدن و جان ما دارد، مشمول این معناست.) یا قطع رحم با حدودی که در متن دین به آن امر شده...
یا مثلا فقر در آموزش و تربیت دارد. فقر فرهنگی دارد. فقر روحی و بدنی و یا محیطی و زمینهای به دلیلی از دلایل مستقیم یا غیر مستقیم که گاهی ارادی است و گاهی غیر ارادی. یعنی گاهی انسان در آن نقش دارد و گاهی نقشی ندارد.
🔸فقر گاهی تحمیلی است که در مورد قبل اجمالا به آن اشاره شد و تأکیدا جدا طرح شد. یعنی گاهی آنچه و آنکه بر انسان سلطه دارد انسان را دچار فقر میکند و حقش را غصب میکند و اجازه بالندگی به انسان نمیدهد.
راه حل همه این فقرها یک چیز نیست. هر چند برخی راه حلها میتواند زمینه غیرمستقیم رفع برخی از انواع فقر نیز هست.
لذا فقر تنها زمانی کاملا از بین خواهد رفت که اراده حق تعالی به آن تعلق بگیرد و تمام علل و عوامل دیگر نیز برطرف شود.
به نظر میرسد در روایات وعده داده شده که پس از ظهور حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه اراده خداوند به واسطه حکومت ولیّ الله الاعظم این آرزوی بشر را تحقق خواهد بخشید. اما چگونگی آن شاید برای ما روشن نباشد که بخواهیم امروز آن را انجام دهیم. و این از امتیازات حکومت آن حضرت خواهد بود. إن شاء الله
Azan Marhoum Aghati.mp3
1.05M
⚜اذان
⚜چه ضرب آهنگِ
⚜قشنگی است
⚜می گوید
⚜خدا همین نزدیکیست
⚜گوش کن
⚜«الله اکبر»
🌹🍃به وقت تهران
ramazan.mp3
1.04M
اللّٰهُمَّ ارْزُقْنِى حَجَّ بَيْتِكَ الْحَرامِ - محسن حسن زاده
57_AllahomaAdkhel_Ansarian.mp3
1.32M
اللّٰهُمَّ أَدْخِلْ عَلَىٰ أَهْلِ الْقُبُورِ - استاد انصاریان
56_ya-ali-ya-azim_Ansarian.mp3
2.9M
عَلِىُّ يَا عَظِيمُ - استاد انصاریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماهنگ آقای مهربون💚
🎙گروه سرود نجم الثاقب تهران
ویژه ولادت کریم اهل بیت
جهان رو به پات میریزم حسن
آقای مهربون عزیزم حسن 😍
الهی که به چشم مادرش بیاد ❤️
🍃🌸🌺🍃🌹🍃🌺🌸🍃
#دعاکردن
تأثیری که دعاکردن بر سلامت مغز دارد، باهیچ چیز قابل مقایسه نیست !
در اتاق ایشان به زبان فارسی و آلمانی نوشته شده: "در طول روز دعاکنید،حتی اگرشده برای ده دقیقه!
👤پروفسور سمیعی
🗝
شهادت،هنر مردان خداست.(امام خمینی)
بسم رب الشهداء و الصدیقین
پل شهادت اصلی ترین وسیله رسیدن به معبود است که شهدای گرانقدر با عبور از این گذرگاه درخشان برای همیشه جاویدان باقی می مانند و عزت و سربلندی را برای ملت شریف ایران به جای گذاشته و ثبات و استمرار خط سرخ حسین (ع) را با خون خود تضمین نمودند و راه شجاعت را به ما آموختند.
ارتباط عاطفی با امام زمان علیه السلام(۴)
در بخشی از دعای عهد می خوانیم:
- اللهم اکشف هذه الغمة عن هذه الأمة
"غم" هر جایی پسندیده نیست و آنگاه مورد توصیه است که برای خدا یا از جانب خدا باشد، مانند خشم که در این صورت سزاوار ثواب و پاداش است.
علامه مجلسی می گوید: «إنزال الغموم بأن يفعل الله تعالى أسباب الغم أما الغم الحاصل من العبد نفسه فإنه لا عوض فيه عليه تعالى» غمناک کردن؛ که خدا وسیله غم فراهم میکند و اگر غم از خود بنده باشد، عوضی بر خدای تعالی ندارد(بحار ج ۶۴ ص ۲۵۶).
موید همین است غربت و غم تنهایی محمد بن مسلم که روزی مریض بود و بعد آنکه به عنایت امام بهبود مییابد، نزد حضرت می آید و گریان از غربت و عدم دسترسی به ایشان می گوید و امام صادق علیه السلام می فرماید: «وَ أَمَّا مَا ذکرت مِنْ حُبِّكَ قُرْبَنَا وَ النَّظَرَ إِلَيْنَا وَ أَنَّكَ لَا تَقْدِرُ عَلَى ذَلِكَ فَاللَّهُ يَعْلَمُ مَا فِي قَلْبِكَ وَ جَزَاؤُكَ عَلَيْهِ» و اما آنچه درباره دوست داشتن نزدیک بودن به ما و نگاه به ما گفتی، و اینکه بر آن توانا نیستی، خدا میداند آنچه را که در دل تو است و پاداش تو بر عهده او است.
این عبارت از دعای عهد نیز حاکی از غم درونی در فراغ و دوری از حضرت است که آن نیز مشعر بر پاداش و ثواب است، پاداشی عظیم که خدای متعال آن را از فرشتگان نیز محروم نساخت، بگونه ای که شیخ صدوق در کمال الدین می گوید: خدای متعال هفتصد سال قبل از آفرینش حضرت آدم، فرشتگان را بر آن مطلع ساخت تا به ثواب ایمان غیب نائل شوند و بعد می گوید: این غیبت از جانب خدا و عبادت برای فرشتگان بود و غیبت برای امام زمان از سوی دشمنان است، پس چگونه از سوی خداوند عبادت باشد ولی از جانب دشمنان که سختی و فشار آنها نیز اضافه می شود سزاوار پاداش و عبادت نباشد؟
غم را گاهی "غصه" نیز گفته اند، غصه در اصل غذایی ایست که در گلو گِیر می کند و جمع آن "غصص" است.
- بحضوره
یعنی غم ما از فراغ و غیبت حضرت بازگشت به دشمنان دارد.
"حضور" برخلاف گفته ی برخی به معنای عدم موجودیت حضرت در کره ی خاکی نیست و یا برخلاف نظر عده ی دیگر به معنای ظهور نیست. بلکه در اینجا مقصود تسلط و حکومت امام زمان است و ما غم آن را داریم که حکومت و فرمان روایی حضرت بر عالم هنوز محقق نشده است.
مفید همین معنا است این عبارت از دعای فرج: «حَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً» حضرت در زمین ساکن است، اما سکونت به معنای تسلط در مناطقی که دشمن در آن فرمان می برد هنوز فراهم نشده است و کافران است که می گویند: «وَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لِرُسُلِهِمْ لَنُخْرِجَنَّكُمْ مِنْ أَرْضِنَا أَوْ لَتَعُودُنَّ فِي مِلَّتِنَا» كسانى كه كافر شدند، به پيامبرانشان گفتند: شما را از سرزمين خودمان بيرون خواهيم كرد مگر اينكه به كيش ما بازگردید و خدای سبحان می فرماید: «فَأَوْحَىٰ إِلَيْهِمْ رَبُّهُمْ لَنُهْلِكَنَّ الظَّالِمِينَ» (غم مخورید) البته ما ستمکاران را هلاک خواهیم کرد «وَلَنُسْكِنَنَّكُمُ الْأَرْضَ مِنْ بَعْدِهِمْ» و بعد از آنها شما را در این زمین سکونت خواهیم داد[یعنی بر زمین آنها شما را مسلط می کنیم].
این غم از سوی ائمه هدی علیهم السلام نیز بوده است: «یا عبدالله ما من عید للمسلمین أضحی و لا فطر إلا و هو یجدد لأل محمد فيه حزنا» ای عبدالله! هیچ عیدی نیست مگر اینکه حزنی برای ما در آن روز تجدید می شود و عبدالله دینار می گوید: «قلت و لم ذاک» برای چه؟ امام فرمود: «لأنهم یرون حقهم فی ید غیرهم» چون می بیند حق او در دست دیگری است، یعنی امام به هنگام عید ها مراسمات می نگرد که از حکومت ها فراهم آمده و لذا ذکر این حق در آنها تجدید مییابد.
- و عجل لنا ظهوره
از خدا می خواهیم که در ظهور حضرت تعجیل کند.
برخی صفات اند که برای انسان ها مذموم و برای خدای سبحان ممدوح است، مثل تکبر. و عجله کردن هم از آنها است. یعنی ما نهی شدیم از اینکه برای ظهور حضرت عجله کنیم، اما اینکه از خدا بخواهیم خودش عجله کند بر ما اشکالی نیست، همانگونه که ادعیه رساننده ی همین مقصود است. از ما خواسته اند که در غیبت صبور باشیم و این تنافی با "غم" ندارد و خود این صبر نیز سزاوار پاداش است.
ارتباط عاطفی با امام زمان علیه السلام(۵)
آنچه که در بخش سابق گذشت ناله از فراق حضرت بود و عباراتی بود کاملا عاطفی، مثل آنکه ما به زبان خود می گوییم: «ملالی نیست جزء دوری شما»
سخن آخر از دعای عهد نیز برداشت و نگاه عاطفی دارد اما چه بسا عبارتی عمیق تر نسبت به عبارات سابق باشد(کاملا عاطفی نباشد):
- إنهم یرونه بعیدا و نراه قریبا
این عبارت نیز بازگشت به دشمنان حضرت دارد. بدین معنا که آنها ظهور حضرت را دور و بعید می دانند و در مقابل دوستان ایشان، ظهور را قریب و نزدیک می دانند.
تفسیر و توضیح این سخن سنگین و سخت است؛ زیرا طبق ظاهر آن باید ظهور را نزدیک دانست، در حالی که بسیاری از عمر ها در انتظار ایشان به سَر آمده و ظاهر آن را بیمعنا ساخته است.
ابن ابی الحدید هنگام رسیدن به مشابه این سخن در مورد قیامت، سکوت را ترجیح داده و گفته است: «در کتاب عزیز وارد است: ساعت نزدیک شد و برای مردم حسابشان نزدیک شد و امر خدا آمد، پس در آن شتاب نکنید. در حالی که نه کمیت گذشته و نه کمیت باقی مانده را می دانیم، ولیک چنانکه امر شده ایم می گوییم و می شنویم و اطاعت می کنیم، چنانکه ادب آموختیم» و نهایت سخن ابن ابی الحدید همان مطلبی است که ما در مورد عجله در ظهور گفتیم: «و ممکن است که آنچه باقی مانده نزد خداوند نزدیک باشد، ولی نزد ما نزدیک نباشد، چنان که گفت سبحانه: همان ایشان آن را دور می بینند و ما آن را نزدیک می بینیم»(شرح ابن ابی الحدید ج ۱۰ ص ۱۷۹).
در جای دیگر همین کتاب، ابن ابی الحدید پای خود را فراتر گذاشته و در بیانی واضح تر قریب و بعید را به معنای امکان و عدم امکان دانسته است و علامه طباطبائی همین معنا را برگزیده است(رجوع شود به بحث نجا المقربون) و بنظر ما همین معنا اولویت دارد و ما را از آسیب ها مصون می دارد.
برخی که به معنای ظاهری آن استناد جسته اند، آن را حمل بر امید کرده اند(انتظار عامیانه عالمانه عارفانه ص ۱۶۰)؛ در حالی که سرآمد و آخر آن را نادیده گرفته اند که با گذشت زمان و عدم تحقق ظهور، چه بسا امید در او مبدل به یأس و ناامیدی شود و بنابراین این یک داروی موقت در زنده نگه داشتن امید فرد است.
در مقابل معنای ثانی بدور از این آسیب است؛ زیرا فرد منتظر ظهور را ممکن و یقینی می داند و با این اعتقاد برای حضرت روز و شب فعالیت و کار می کند چون به این آگاهی رسیده است که ظهور در نهایت محقق خواهد شد چه خود او باشد و چه نباشد، چه پنج سال دیگر ظهور باشد و چه هزار سال دیگر باشد. و البته این نگاه، ویژگی از روایات را نیز در فرد منتظر محقق می سازد: «اِعْرِفْ إِمَامَكَ فَإِنَّكَ إِذَا عَرَفْتَ إِمَامَكَ لَمْ يَضُرَّكَ تَقَدَّمَ هَذَا اَلْأَمْرُ أَوْ تَأَخَّرَ» که او اصل را بر معرفت امام می گذارد و اینگونه تقدم و تأخر ظهور برای او اهمیت نخواهد داشت.
برخی از بزرگان، این حالت منتظر(در معنای ثانی) را به "سرباز آرمان" تعبیر کرده اند؛ یعنی فرد منتظر بالاتر از انتظار برای شخص حضرت، منتظر آرمان ایشان است و با این رویکرد مانند سرباز برای آرمان مهدوی فعالیت می کند و اگر بمیرد و به رکاب و معیت ظاهری حضرت در ظهور نرسد متضرر نمی گردد چون یقین به تحقق آرمان خویش دارد. و چه عجیب است سخن بسیاری که با اخذ معنای نخست می گویند: لابدا فرد منتظر باید به ظهور ایشان برسد(حتی اگر با رجعت باشد) و در غیر این صورت به شکست فرد منتظر می انجامد زیرا به هدف نهایی خود که بودن در ظهور حضرت بوده نرسیده است.
#ادامه_دارد...