2.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تا چیزایی که خدا باید ازمون بگیره رو
نگیره چیزی قابل دادن نیست
استاد مرتضی مطهری
#درس_اخلاق
9.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖋 دستورالعملی از امام جواد(علیه السلام) که باعث میشود دنیا و آخرت با اهل بیت (علیهم السلام) باشی.
┄═🌼💠🌷💠🦋💠🌸💠🌼═┄
🌷🍃 أَلَا بِذِڪْرِ اللَّهِ تَطْمَئِـنُّ الْقُلُــوبُ
9.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
الـسلامُعـلَیـــڪیاابٰـاصٰالِـحَالــمَھـــــدے:
🎥 ذکر امام زمان و ظهور اگر مسئلهٔ اصلی کسی شد...
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بسم الله الرحمن الرحيم
قسمت اول: ایمان قلبی توأم با اعمال صالح:
شناخت و باور گوینده و خبر دهنده، موثق شناختن او و اعتماد به او، پیش از اعتماد، باور و ایمان به گفتارش میباشد. پس شناخت و ایمان به خداوند سبحان، معاد و رسولش صلوات الله علیه و آله، مقدم بر اعتماد و باور اخبار و آموزههای آنان میباشد. و البته شرط عبادت و اطاعت مشتاقانه، همان محبت است.
ایمان یک حالتی در وجود میباشد و اختصاصی هم به الله جلّ جلاله و یا ایمان به آن چه حق است ندارد؛ ممکن است کسی به طاغوتی، به باطلی و یا خرافهای ایمان بیاورد! چنان که تمامی فرامانسونها، صهیونیستها، پیروان ایسمها و ...، اندیشههای منحط خود را باور دارند و به آنها ایمان آوردهاند.
ایمان، یعنی انسانی که ذاتاً فقیر و نیازمند است و بالتبع دائم و مستمر در نگرانی و اضطراب میباشد، خودش را در پناه بردن و یا تکیه دادن به کسی یا چیزی، در امان ببیند. ممکن است کسی خود را در پناه خدا و اسلام در امان ببیند و ممکن است کسی خودش را در پناه امریکا و انگلیس، و یا در پناه ثروت و قدرت و ... در امان ببیند! به این میگویند: ایمان.
خداوند متعال در قرآن کریم مکرر تأکید نمود که به توحید و معاد و بالتبع نبوت، ولایت و امامت ایمان بیاورید، به پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله و حقانیت قرآن مجید ایمان بیاورید، و بدانید چنین نیست که اگر به حق ایمان نیاورید، برای شما نوعی خلاصی و خلاء پدید آید؛ هرگز چنین نمیشود، بلکه حتماً باطل، بدلی و جعلی را جایگزین نموده و به آنها ایمان میآورید، در حالی که آنها خود نیز نیازمندند و هم مالک چیزی هم نیستند، پس نمیتوانند برای شما ولیّ و نصیر باشند و به شما امنیت بخشند.
أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا لَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ (سوره بقره آیه 107) مگر ندانستى كه فرمانروايى آسمانها و زمين از آن خداست و شما جز خدا سرور و ياورى نداريد.( ادامه دارد...)
بسم الله الرحمن الرحيم
کل کامل:
انسان با کل راحت است. مطمئن است. و کل، نیرویی است زنده و آگاه که محیط بر همه چیز است.اگر با کل باشی، افسرده نخواهی بود.دلت برای چیزی و کسی تنگ نخواهد شد. با کل که باشی در همه جا حضور خواهی داشت.
بیسؤال خواهی بود. همه چیز خواهی داشت بی آنکه چیزی را به تملک خود در آوری. بی آنکه صاحبش شوی. این کل که میگویم تمامی عوالم دیده و نادیده را در بر دارد. اصل وجود است.هر چیزی ریشه از آن گرفته است.کل زیبا و لطیف است. پویاست. و در عین حال ثابت است.تجلیاتش رنگارنگ است اما خودش بی رنگ است.
این کل رفع بیماری میکند. رفع نقص میکند. رفع دلتنگی میکند. کل، عالِم است. حکیم است. هر آنْ همهٔ جزءها را بسوی خود میخواند. بسیاری از جزءها هنوز او را نمیشناسند.
با آنکه نزدیکترینهاست هنوز به او معرفتی را که لایقش باشد، ندارند.کل صبور است. بخشنده و مهربان است.
به هر کس هر آنچه را که لازمهٔ حیاتش است عطا کرده است. او جزءها را دوست دارد. مراقب شان است و پرورششان میدهد.کل، جزءها را همچون فرزندان خود میداند. خلف و ناخلف را تغذیه میکند.
روزیشان میدهد. بیمار که میشوند شفایشان میبخشد. آنها را میخنداند و میگریاند و بر بال خویش سوارشان می کند و از این روز به آن روز میبَرَد شان.
کل برای جزءها نادیدنی است اما به واقع یگانه دیدنی واقعی خود اوست. این کل، کامل است. نامتناهی است. شبیه دیگر کلهایی که میشناسیم نیست.
کلهای دیگرخود جزئی از یک کل دیگرند. محتاج اجزایشان هستند. اما کل کامل، یگانه و بینیاز است.
قائم به ذات خودش است. جزءها چه باشند و چه نباشند او هست. کل کامل، متعصب نیست. تعصب جاهلی ندارد. گناه دیگران به او ضرر نمیرساند. همچنان که صواب شان به او سود نمی رساند.او خارج از دایرهٔ سود و زیان است.
کل کامل، خیر است. فراتر از خوب و بد است. بهشت واقعی، خود کل کامل است. و اوجزءهای هشیار را به بهشت خود فرا میخواند.