eitaa logo
یادداشت‌ های میثم
360 دنبال‌کننده
647 عکس
87 ویدیو
4 فایل
اینجا محتواهای کانالم در تلگرام بازنشر میشه. از سیاست، اخلاق، فرهنگ و دیگر مخدّرها! می‌نویسم...
مشاهده در ایتا
دانلود
تصمیم 1 حرف زدن از فیلترینگ ملال‌آور شده اما مگر می‌توان ازش حرف نزد؟ مساله ما در فیلترینگ شبیه برخی دیگر از مسائل مان است : ما در بسیاری مواقع رو عاطل و باطل میگذاریم نتیجه اش هم اینکه، تصمیم نهایی ملال‌آور میشه و همه الحمدلله (حتی مسئولان آن تصمیم) گردن‌گیرشان خراب می‌شود. تو نگاه کن! در جریان حضور زنان در ورزشگاه و اختلافات و... بعد از یک دهه دعوای شدید، امروز به نقطه ای رسیده ایم که نه تنها زن‌ها به ورزشگاه رفتند، بلکه دیدار هفته گذشته سپاهان و پرسپولیس تنها با حضور 40هزار تماشاچی زن برگزار شد (بدون حضور مرد) همه این وسط بهره بردند: اپوزیسیون بار خودش رو بست فعالین حقوق زن، دشت خودشون رو کردند اصلاح‌طلب‌ها برای خودشون فاکتور کردند بلیط فروش حال کرد بلال فروش دم ورزشگاه صفا کرد... اما نظام چی؟ هیچی فقط سرویس می‌دهد و زیرساخت آماده می‌کند و... ته ماجرا سرش بی‌کلاه مانده و در این قضیه هم هیچ سرمایه اجتماعی دشت نمی‌کند و اگر از این 40هزار نفر بپرسی فیفا این کار را کرد یا جمهوری اسلامی؟ همه می‌گویند فیفا ☹️ و حالا رسیده ایم به فیلترینگ و همان ملال همیشگی (ادامه دارد) @Meysam97
تصمیم 2 {من زبانم بخلاف خیلی‌ها لکنت ندارد. حرفم را صریح می‌گویم که} باز کردن واتساپ و گوگل‌پلی در این برهه زمانی، حتما تصمیم درستی بود. و حتما دفاع دارد. مجال مفصل‌تری می‌طلبد که ابعاد امنیتی، اجتماعی و قطبیدگی جامعه، ابعاد فرهنگی و... مساله شرح داده شود. تا معلوم شود چرا تصمیم‌گیران به این نقطه رسیده اند اما آنچه دفاع یقینی و محکم دارد، "دفاع از تصمیم" است: در یک فضای پیچیده که انواع نظرات و دغدغه‌ها وجود دارد، مگر می‌شود بدون یک راه‌حل مشترک و مورد توافق جمعی به نتیجه رسید؟ مگر می‌شود ما هر وقت نظرمان تامین نشد، از یک ایده جمعی، تعبیر به جام زهر کنیم؟ همین تصمیم نیم‌بند هم، از یمین ایتا تا یسار توییتر مورد هجمه واقع شده است. راه حل پیشرفت کشور، باور به این است که مساله ما، تقریبا با هیچ جای دنیا قابل‌ مقایسه نیست. توصیه های ساده انگارانه به کپی مدل مثلا چین، هم غلط است هم بسیار دور از واقعیت است. (ادامه دارد...) @Meysam97
تصمیم 3 دیدم جماعتی، کانال های کذایی تلگرام یا فلان موضع غلط شرکت متا را بر سر دست می‌گیرند (که من نیز منکرش نیستم و واقعا این مفسده‌ها وجود دارد) و می‌گوید که شورا می‌خواهد اینها را آزاد بگذارد. خب راه حل شما چیست؟ در برابر این سیلاب حضور فیلترشکن در دست ملت چه راهکاری دارید؟ برای اینکه ما به بچه‌هامان از 5سالگی یاد می‌دهیم که قانون‌شکنی کن و مسیری جز آنچه حاکمیت خواسته پی بگیر، در برابر اینها چه کاری کردیم؟ هیچ... بسیاری از راه حل‌هایی که در این سال‌ها داده شده دقیقا مثل این است که در محله هرندی یا خاک سفید تهران مفاسد زیاد است، برخی می‌گویند ارتش ورود کنه و با تانک آنجا را جمع کند. و برخی هم می‌گویند دولت مرکزی بگذارد آنجا اعلام استقلال کند و فروش گل و ماری‌جوانا را در آن محله ها قانونی اعلام کند. راه حل هایی که در این مدت برای مساله فیلترینگ از سوی دو سر طیف داده میشود، همینقدر فضایی و نامتناسب است. دل‌نگرانان بی‌قانونی و ول بودن فضای مجازی (که کاملا نکته درستی است) و دل‌مشغولان وضع فیلترینگ و کندی سرعت و.... (که این هم کاملا درست است) باید به تصمیم برسند و آن را عاطل نگذارند. @Meysam97
دل به تو سجده می کند قبله اگر چه نیستی 🌾شب زیارت اباعبدالله علیه آلاف التحیه و الثنا 🌾سعدی
با ناترازی اینترنت هم فاصله زیادی نداریم و بايد براش تدبیر کنیم. @Meysam97
💢 شکنجه همیشه هم بد نیست! 🔹«شکنجه» به معنای هر اقدامی است که در آن درد یا رنج شدید، چه جسمی و چه روانی، عمداً توسط یک مقام رسمی یا با رضایت او بر شخصی اعمال می‌شود. این عمل نمونه‌ای از انحطاط اخلاقی است که ریشه‌کن کردن آن بسیار دشوار به نظر می‌رسد. این مقاله بر آن است که اخلاق شکنجه را بررسی کند: تنها در شرایطی که شکنجه برای جلوگیری از خطرات و تهدیدهای جدی انجام گیرد، می‌توان آن را به‌طور اخلاقی توجیه نمود. در بخش اول این مقاله، با استفاده از اصل «بیشترین خیر برای بیشترین تعداد» و مرتبط ساختن آن با فرضیه بمب ساعتی، مسئله جواز اخلاقی شکنجه مورد بحث قرار می‌گیرد. . . ♦️ | شماره ۲۵۷ 📝 نویسنده: گونالعل گجرال| مترجم: محمد دهنوی . . این مقاله به‌طور اختصاصی برای وب‌سایت خانۀ اخلاق‌پژوهان جوان ترجمه شده و به‌صورت رایگان در دسترس قرار گرفته است. ⏰ زمان مطالعه: ۱۵ دقیقه اینجا چراغی روشن است... @EthicsHouse
هرچه جلوتر برویم کهن‌بودگی و تاریخ‌مندی ارزش بیشتری پیدا خواهد کرد. @Meysam97
در این سرما و باران، یار خوش‌تر ‌‎همیشه هر زمان، دلدار خوش‌تر 🌾شب زیارت اباعبدالله علیه آلاف التحیه و الثنا 🌾مولانا
7.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سازِ تنها هم که به آن اشاره شد، مردم ما با آن آشنا نیستند؛ در بعضی از کشورهای خارجی اصلاً مردم می‌روند پول می‌دهند و بلیط می‌خرند، تا آهنگی را که توسط فلان نوازنده و آهنگسازِ معروف ساخته شده است، گوش کنند؛ شما در داخل کشور ما این را سراغ ندارید؛ نه این‌که بین توده‌ی مردم و متدینین سراغ ندارید؛ نه، بین آن کسانی هم که دیانت در زندگی آنها نقش ندارد، سراغ ندارید که بروند جایی بنشینند، برای این‌که سازی بشنوند و چیزی از آن بفهمند و بعد بیرون بیایند؛ لذا موسیقی در کشور ما قاعدتاً موسیقیِ باکلام است و مردم از کلامش بیشتر می‌فهمند. اگر این ساز با کلام همراه شد، آن‌وقت ساز هم برای ما مفهوم پیدا خواهد کرد؛ والّا اگر کلام نباشد، ما از ساز چیزی نمی‌فهمیم. حالا من که نمی‌فهمم، دلیل نیست؛ من یک آخوند هستم و با این چیزها ارتباطی نداشته‌ام؛ آنهایی هم که ارتباط داشته‌اند، نمی‌فهمند! من که به شما عرض می‌کنم، چون تفحص و سؤال کرده‌ام و فهمیده‌ام که از ساز چیزی نمی‌دانند؛ یعنی زبان موسیقی را با کلامش بیشتر می‌فهمند، تا با آن نغمه‌یی که از ساز بیرون می‌آید. بیانات در دیدار با اهالی شعر و ادب رادیو ایران @Meysam97
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هنوز بشریت نفهمیده که جنایت پیجرها چه تصویری هیولایی از انسان و انسانیت است.... @Meysam97
💢 اخلاق مهاجرت (۱): مهاجرت چیست و آیا قابل ارزش‌داوریِ اخلاقی است؟ 🔷«اخلاق مهاجرت» نام مجموعه یادداشتی است که با نگاهی اخلاقی، به مسئلۀ مهاجرت می‌پردازد. این یادداشت‌ها در چند نوبت منتشر می‌شوند و متنِ پیشِ رو، یادداشت نخست از این مجموعه است با عنوان «مهاجرت چیست و آیا قابل ارزش‌داوریِ اخلاقی است؟» 🌐 یادداشت کامل رادر سایت خانه اخلاق پژوهان جوان بخوانید‌. ♦️ | شماره ۱۰ 📝 نویسنده: حسین یعقوبی اینجا چراغی روشن است... @EthicsHouse